abonnement Unibet Coolblue
pi_135998424
Ik heb 30 bollen zeeman soft (=5970 meter, 1500 gram). Is dat genoeg om een mooie maat square blanket mee te maken? Granny squares in één kleur die ik ga joinen 'as I go'. Mooie maat is bij mij 140*200, niet veel kleiner.

Anders ga ik nog naar de zeeman rennen :')
pi_135998445
Caron is heel mooi maar gaat ook pluizen hoor, niet zo erg als goedkopere garens misschien, maar toch :P
  maandag 27 januari 2014 @ 10:45:15 #203
147091 janeway
live long and prosper
pi_135998515
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:51 schreef MarSuSt het volgende:
Ik heb keihard zitten lachen om die bankfoto en de ophef daarover! Zal ik me daar eens aanmelden en dan alle katoen uit de webwinkel op de bank uitstallen (bolletje of 700...) en een foto plaatsen alsof ik dat gekocht heb? Geinig!
hahaha ik zeg doen..

Maar zonder dollen wat moet je met zoveel wol.. Ik wil wat maken en koop dan wol. En niet andersom. Ik koop geen wol en denk dan wat moet ik daar van maken..
Hihi maar die bank met wol ik moet er steeds om gniffelen..
  maandag 27 januari 2014 @ 10:47:27 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_135998587
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:37 schreef trui het volgende:
het ook ligt aan wat je wil maken, en de dikte van 't garen dat je daarbij wenst.

voor amigurumi's, gepimpte boodschappentassen, muziekdoosjes en kussenhoezen gebruik ik
- Drops Muskat (100% katoen, gemercericeerd dus met zo'n glimmend laagje.)
- Softfun van Scheepjes (60% katoen, 40% acryl)
- Drops Paris (100% katoen)
- Drops Cotton Light (50% katoen, 50% acryl)

(al bovenstaande Drops garens zijn wel splijtgevoelig, maar daar is aan te wennen is mijn ervaring)

voor dekens, mutsen, sjaals:
- Phildar Partner 6 (mix wol & acryl)
- Caron Symply Soft (100% acryl)
- Drops Merino Extra fine (100% merino wol)
- Drops Alpaca (100% alpaca)
- Drops Delight (75% wol, 25 polyamide)
- Drops Eskimo (100% wol)
- Rowan pure wool DK (100% wol) (- duur maar heeft zulke mooie kleuren... O+ )

niet altijd even goedkoop, maar Drops heeft vaak leuke aanbiedingen en dan sla ik toe. :+ (zij het niet zo grondig als op sommige foto's in dit topic. :o ).
Thanks, ik zal eens naar Drops kijken. Weet jij of er fysieke winkels zijn die dat hebben?
disclaimer
  maandag 27 januari 2014 @ 11:07:24 #205
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_135999170
die zijn er wel, maar ik bestel altijd gewoon online. :)

en Caron gaat inderdaad ook pluizen, spaceinvaders, ik zei al dat ik geen superfan van puur acryl ben. maar voor sommige dingen is 't wel acceptabel. en er zit zo lekker veel op een bol!
in de haak.
pi_135999682
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:37 schreef trui het volgende:
het ook ligt aan wat je wil maken, en de dikte van 't garen dat je daarbij wenst.

voor amigurumi's, gepimpte boodschappentassen, muziekdoosjes en kussenhoezen gebruik ik
- Drops Muskat (100% katoen, gemercericeerd dus met zo'n glimmend laagje.)
- Softfun van Scheepjes (60% katoen, 40% acryl)
- Drops Paris (100% katoen)
- Drops Cotton Light (50% katoen, 50% acryl)
Geen Phildar? Ik gebruik vaak Phildar 3 voor amigurumi en dat is vrij goedkoop bij Euroland. Verder ben ik ook erg fan van Drops Paris. Precies wat jij zegt: vrij splijtgevoelig, maar dat is niet zo'n probleem en het is zulke fijn spul. Ik vind de kleuren ook mooi, vaak net wat zachter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_135999750
Ik heb trouwens voor m'n promotie katoen en wol gevraagd en dat was een superidee. Ik heb 2 enorme manden vol met garen waar ikzelf nog nooit van gehoord had. Afgelopen weekeinde even een mandje gemaakt:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 27 januari 2014 @ 11:27:18 #208
382129 crew  Donna
pi_135999768
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Geen Phildar? Ik gebruik vaak Phildar 3 voor amigurumi en dat is vrij goedkoop bij Euroland. Verder ben ik ook erg fan van Drops Paris. Precies wat jij zegt: vrij splijtgevoelig, maar dat is niet zo'n probleem en het is zulke fijn spul. Ik vind de kleuren ook mooi, vaak net wat zachter.
Same here! En Catania is bij sommige webwinkels ook onder de ¤2 vanaf 6 bolletjes.
pi_135999818
Ik koop bij Euroland best vaak bolletjes Phildar die ik helemaal niet nodig heb maar die ik gewoon niet kan weerstaan. :+ Afgelopen week hadden ze een heel mooie, diepe kleur geel.

Ik zag dat ze er ook wat bollen wol (volgens mij synthetisch) hadden liggen die superzacht voelden. Wil ik ook nog wel eens wat van proberen te maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 27 januari 2014 @ 11:31:54 #210
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_135999891
nee, phildar cotton3 is op een of andere manier nooit op mijn pad gekomen. en Catania heb ik wel een paar bolletjes van, maar omdat dat dan niet zo heel goed matcht met de rest van mijn garen kies ik het niet gauw. ik heb nog wel wat ander goedkoop katoen ooit op de kop getikt maar dat ligt ook maar wat in een laatje te verstoffen. ik denk dat ik dat maar aan de school van m'n kinderen ga geven ofzo.
in de haak.
pi_136005038
Oeehhh... Best een slimme manier eigenlijk:
http://www.pinterest.com/pin/500884789778092691/

Ben er nog steeds niet uit welk deken ik ga maken; maar heb deze ook maar aan mijn lijstje toegevoegd.
Binnenkort maar eens een boel wol kopen (naja eerst maar eens een beslissing maken wélk deken ik nu wil gaan maken :') )
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  maandag 27 januari 2014 @ 13:56:54 #212
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136005312
dat in de laatste ronde joinen kan natuurlijk ook bij veel andere vierkantjes he. daar hoef je niet per se deze voor te kiezen. ik vind 't ook ideaal, alleen moet je dan wel heel goed weten hoe je alles wil ordenen. dus wel eerst alle binnenkantjes maken, zou ik zeggen.
in de haak.
pi_136005519
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:56 schreef trui het volgende:
dat in de laatste ronde joinen kan natuurlijk ook bij veel andere vierkantjes he. daar hoef je niet per se deze voor te kiezen. ik vind 't ook ideaal, alleen moet je dan wel heel goed weten hoe je alles wil ordenen. dus wel eerst alle binnenkantjes maken, zou ik zeggen.
Ja? Heb je meerdere methodes hiervoor? Je merkt dat ik nog maar een maandje haak ofzo; ik kom zoveel tegen waarvan ik denk ERMAHGERD BRILJANT IK HAAK HET NU! Om vervolgens op mijn lijstje te zetten en ooit misschien later een keer aan te beginnen :')
Mij kennende ga ik toch in patroon werken; bijvoorbeeld 4 kleuren en dat ik ze telkens op een zelfde manier naast elkaar leg ofzo... Ik word kriebelig als iets alles door elkaar zit e.d. :') :@ Ik vind het meestal wel erg mooi enzo; maar kan er gewoon zelf niet mee omgaan _O-
Ik twijfel dus ook qua kleuren: Of heel erg uiteenlopend; of bijvoorbeeld allemaal een 'soort' blauw; met 1 andere kleur om het aan elkaar te maken.. Zoiets... Naja je leest dat ik dus nog steeds niet weet wat voor deken ik wil en hoe en... :') *wordt soms moe van zichzelf _O- *
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  maandag 27 januari 2014 @ 14:13:31 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136005975
nou ja, ik bedoelde eigenlijk dat het aan elkaar zetten van vierkantjes (of zeshoeken, of 8 hoeken, ik noem maar wat) op zich altijd wel volgens een 'join-as-you-go' principe kan, als je maar zorgt dat je dat dus in de laatste ronde van die onderdelen regelt.
maar er zijn ook tal van andere manieren om losse onderdelen aan elkaar vast te maken, zie de linkjes onder de spoiler in de OP (openingspost).

en zo'n explosief groeiend 'MOETIKZEKEREENKEERHAKEN'lijstje is wel herkenbaar hoor. :)
in de haak.
  maandag 27 januari 2014 @ 14:22:05 #215
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_136006302
om je keuze nog wat te bemoeilijken, dit is ook wel een leuke en gaat best snel, zeker als je ze 'joint as you go'.

ik heb 'm bijv. met 1 kleur buitenste rand gemaakt, dat is wat rustiger en geeft meer een cirkeltjes effect, net als in 't voorbeeld dat jij liet zien met die vierkantjes.
in de haak.
pi_136006305
http://www.knotyournanasc(...)-granny-squares.html
Holy crap :D Ok die had ik natuurlijk eerst moeten nakijken _O- Thx voor de tip O+ :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_136006366
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:22 schreef trui het volgende:
om je keuze nog wat te bemoeilijken, dit is ook wel een leuke en gaat best snel, zeker als je ze 'joint as you go'.

ik heb 'm bijv. met 1 kleur buitenste rand gemaakt, dat is wat rustiger en geeft meer een cirkeltjes effect, net als in 't voorbeeld dat jij liet zien met die vierkantjes.
Oh waw ook mooi idd O+ Thx maakt het idd een stuuuk makkelijker qua kiezen :') :'( *gaat in een hoekje wiegen* _O- O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_136006446
Dekens O+

Ik heb net het wol en de hoeveelheden + afmetingen voor mijn ripple uitgezocht. Ik heb van alles ruim genoeg voor een deken van 180 * 200 (ja hij is 180 breed, oeps :') ) alleen van de creme niet. Maar daar zijn vast genoeg alternatieven voor als de kleur heel erg veranderd blijkt te zijn, hoop ik :')

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2014 14:30:55 ]
pi_136006882
Mag ik even binnenvallen?

Ik wil voor mijn zusje graag een sjaal haken. Ik weet alleen niet zo goed met wat voor wol, ze heeft vaak last van exceem, ook in d'r hals. Geen acryl dus, maar wat dan wel? Wat is lekker zacht, en 'haakt' niet aan ruwe huid?

En wat is jullie ervaring met de star puff stitch, broomstick lace en crocodile stitch?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 januari 2014 @ 14:39:13 #220
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_136006909
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:38 schreef Morretje het volgende:
Mag ik even binnenvallen?

Ik wil voor mijn zusje graag een sjaal haken. Ik weet alleen niet zo goed met wat voor wol, ze heeft vaak last van exceem, ook in d'r hals. Geen acryl dus, maar wat dan wel? Wat is lekker zacht, en 'haakt' niet aan ruwe huid?

En wat is jullie ervaring met de star puff stitch, broomstick lace en crocodile stitch?
is katoen geen optie?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_136006973
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:38 schreef Morretje het volgende:
Mag ik even binnenvallen?

Ik wil voor mijn zusje graag een sjaal haken. Ik weet alleen niet zo goed met wat voor wol, ze heeft vaak last van exceem, ook in d'r hals. Geen acryl dus, maar wat dan wel? Wat is lekker zacht, en 'haakt' niet aan ruwe huid?

En wat is jullie ervaring met de star puff stitch, broomstick lace en crocodile stitch?
Ook geen 100% wol dan denk ik.

Iets heel zachts waar ik een sjaal mee aan het maken ben is katia merino aran, wel duur maar zoooo zacht. http://www.wolplein.nl/wol/katia/katia-merinoaran
Daar heb je ook andere diktes van :)
pi_136007044
@morretje, ik zou drops big merino nemen is heerlijk zacht 100% merinowol, en kriebelt niet ondanks dat het wol is.
haken is cool
pi_136007082
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:39 schreef Ynske het volgende:

[..]

is katoen geen optie?
Voor d'r huid misschien idd wel een optie, maar, vergeten in het vorige bericht, ik wil graag een wat dikker garen gebruiken.. Is er dikker katoen te vinden, haaknaald 8/10 oid? Of wordt het dan een kwestie van meerdere draden bij elkaar pakken?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 januari 2014 @ 14:48:19 #224
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_136007206
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:44 schreef Morretje het volgende:

[..]

Voor d'r huid misschien idd wel een optie, maar, vergeten in het vorige bericht, ik wil graag een wat dikker garen gebruiken.. Is er dikker katoen te vinden, haaknaald 8/10 oid? Of wordt het dan een kwestie van meerdere draden bij elkaar pakken?
Dan zou ik richting zpaghetti denken, eventueel de action variant
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_136007220
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:48 schreef Ynske het volgende:

[..]

Dan zou ik richting zpaghetti denken, eventueel de action variant
Of je daar mee wil haken is een ander verhaal :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2014 14:48:47 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')