abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135930797
Hallo FOK!ers

Ik zit met een gevoel dat knaagt als een gek..

Ik ben van mijn 6e tot mijn 14e mishandeld door pleegouders (Ben op mijn 6e uit huis geplaatst en op mijn 11e in een ander pleeggezin)
Toen ik 15 was ben ik verhuisd naar Emaus in Ermelo
Nu woon ik ambulant en dat gaat goed

Echter... Gisteren is er iets gebeurt waar ik erg mee zit

Ik volg EMDR therapie (Trauma therapie) en die een zus is nu zelfs opgenomen in een psychiatrische instelling en het is zelfs zo erg dat ze nu bij haar vriend weg is omdat hij dat niet meer aankon (Ze hebben ook 2 kinderen)

Nu had ik haar gisteren gebeld en hadden we het over vroeger...
Behoorlijke impact was dat kan ik jullie zeggen...

Mijn vader (ook psychiatrisch patient) heeft gezegd dat dit allemaal de schuld is van mijn moeder
Hier ben ik zo van geschrokken want HIJ was de hoerenloper die aan de drank zat en ons probeerde weg te halen van school (Zeg maar ontvoeren) en alles en iedereen kort en klein sloeg

Tevens probeert hij me ook weer aan de wiet te helpen (3 maanden terug voor mijn vriendin voor gestopt) en zuipt hij zo erg dat hij aggresief word (hij heeft ook een zware drinker in huis gehaald tegen de wil van mijn moeder in) die man is best wel aardig maar ik heb het totaal niet op alcohol en moet er ook niks van weten (ben 22 trouwens)

Mijn andere 2 zussen heb ik het ook verteld en die zijn zich de tandjes geschrokken

Wat kan ik doen om hier vanaf te komen??? met mijn moeder heb ik een best wel hechte band maar met mijn vader heb ik echt helemaal niks

ik ben trouwens 1 keer in de 3 weken bij mijn ouders en soms ook bij mijn 1 na oudste zus (Ben zelf de jongste)

als er typefouten in zitten sorry maar ben hier echt door in de war en weet niet wat ik moet
mensen begrijpen mij niet door mijn adhd en pdd-nos
Maar ik hun ook niet dus we zitten op 1 lijn
  PR en moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 17:13:14 #2
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135930925
Lastige situatie ja, van enorme invloed op jouw leven en dat van je zussen.
Is het niet een optie om het contact met jullie vader te breken? Of woont hij nog samen met je moeder?
Fuck the EBU.
pi_135930950
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:13 schreef Moira. het volgende:
Lastige situatie ja, van enorme invloed op jouw leven en dat van je zussen.
Is het niet een optie om het contact met jullie vader te breken? Of woont hij nog samen met je moeder?
Hij woont nog bij mijn moeder maar met hem valt echt niet te praten
het is 1 ikke ikke ikke en de rest kan stikken en 2 hij houd er van om de slachtofferrol op zich te nemen
  PR en moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 17:16:32 #4
288245 crew  Moira
pi_135931034
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:14 schreef metal-meister het volgende:

[..]

Hij woont nog bij mijn moeder maar met hem valt echt niet te praten
het is 1 ikke ikke ikke en de rest kan stikken en 2 hij houd er van om de slachtofferrol op zich te nemen
Ja, niet best. Ik zou sowieso het contact met hem tot een minimum proberen te beperken.
Wil je moeder niet bij hem weg dan?
Dan is het makkelijker om nog wel contact met je moeder te onderhouden, maar niet met je vader.
Fuck the EBU.
pi_135931050
En je moeder bij jou uitnodigen en wat afstand nemen van je vader, is dat geen idee?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_135931147
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:16 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ja, niet best. Ik zou sowieso het contact met hem tot een minimum proberen te beperken.
Wil je moeder niet bij hem weg dan?
Dan is het makkelijker om nog wel contact met je moeder te onderhouden, maar niet met je vader.
is een optie... maar ze zijn allebij (Om het grof te zeggen) zwaar beperkt
Mijn moeder heeft nog een beetje verstand in zich maar in mijn vader zie je in zijn ogen dat hij al zijn verstand heeft weggezopen... hij loopt ook bij vnn maar dat helpt niks want ze liegen de hele boel voor
tevens ben ik ook ex verslaafd (Blowen) maar ik ben daar met mijzelf aan de gang gegaan met superveel steun van mijn vriendin
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:16 schreef erodome het volgende:
En je moeder bij jou uitnodigen en wat afstand nemen van je vader, is dat geen idee?
Dat is ook een optie maar die word met alles tegengehouden door mijn vader en die (zuip)maat van hem
  PR en moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 17:22:20 #7
288245 crew  Moira
pi_135931183
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:20 schreef metal-meister het volgende:

[..]

is een optie... maar ze zijn allebij (Om het grof te zeggen) zwaar beperkt
Mijn moeder heeft nog een beetje verstand in zich maar in mijn vader zie je in zijn ogen dat hij al zijn verstand heeft weggezopen... hij loopt ook bij vnn maar dat helpt niks want ze liegen de hele boel voor
tevens ben ik ook ex verslaafd (Blowen) maar ik ben daar met mijzelf aan de gang gegaan met superveel steun van mijn vriendin

[..]

Dat is ook een optie maar die word met alles tegengehouden door mijn vader en die (zuip)maat van hem
Pff, wat lastig zeg. Heb je al gekeken wat er voor nodig is om je vader eventueel gedwongen te laten opnemen? Want zo is hij echt geen aanwinst in jullie leven, hij haalt jullie alleen maar naar beneden.
Fuck the EBU.
pi_135931192
Probeer zelf lekker op je pad te blijven, kies echt voor jezelf. Als je ook afstand van je moeder moet nemen (tijdelijk) omdat dat beter is voor jezelf twijfel dan niet, maar doe het.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_135931240
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:22 schreef erodome het volgende:
Probeer zelf lekker op je pad te blijven, kies echt voor jezelf. Als je ook afstand van je moeder moet nemen (tijdelijk) omdat dat beter is voor jezelf twijfel dan niet, maar doe het.
Zal ik doen... zowieso... mijn vriendin heeft echt een hekel aan alcohol (Bij misbruik wat hier gebeurt) en ook aan drugs (Daarom ben ik ook gestopt) dus zal het er eens met haar over hebben... denk dat zei het zelfde zegt als u/jou
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:25:38 #10
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_135931274
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:20 schreef metal-meister het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:22 schreef erodome het volgende:
Probeer zelf lekker op je pad te blijven, kies echt voor jezelf.
DIT ja.... en misschien toch met je moeder zo nu en dan contact te houden.
Maar lastige situatie zit je wel in zeg pfff
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_135931324
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:25 schreef F1978 het volgende:

[..]

[..]

DIT ja.... en misschien met je moeder zo nu en dan contact te houden.
Maar lastige situatie zit je wel in zeg pfff
woon ook een mooi eindje bij hun uit de buurt (180 kilometer) en dat is wel goed... maar ze komen ook vaak naar mij toe... en dat kan ik niet tegenholuden (Hoe graag ik ook wil)
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:29:39 #12
408723 F1978
pi_135931358
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:27 schreef metal-meister het volgende:

[..]

woon ook een mooi eindje bij hun uit de buurt (180 kilometer) en dat is wel goed... maar ze komen ook vaak naar mij toe... en dat kan ik niet tegenholuden (Hoe graag ik ook wil)
Waarom kan je dat niet tegenhouden dan, heeft dat met regels te maken waar je nu zit ?
pi_135931413
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:29 schreef F1978 het volgende:

[..]

Waarom kan je dat niet tegenhouden dan, heeft dat met regels te maken waar je nu zit ?
dat ook (deels)... mijn zorgcoördinator zegt dat ik toch contact met hun moet blijven houden...
maar ik wil het zelf niet meer en ze staan echt vaak bij mij op de stoep... en je ouders kun je niet buiten laten... maar krijg vaak gezeur dat er bij ons geen drank is en ik word uitgemaakt voor junk (eens een junk altijd een junk word er gezegd)
pi_135931418
Ik kan me voorstellen dat dit soort weekenden zeer vermoeiend zijn voor jou en het helpt ook niet mee bij je persoonlijke ontwikkeling van jezelf en je relatie. Dus kappen met je ouders en kies voor jezelf en je vriendin die wel positieve energie in jou steekt.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_135931519
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:32 schreef SpiekerJozef het volgende:
Ik kan me voorstellen dat dit soort weekenden zeer vermoeiend zijn voor jou en het helpt ook niet mee bij je persoonlijke ontwikkeling van jezelf en je relatie. Dus kappen met je ouders en kies voor jezelf en je vriendin die wel positieve energie in jou steekt.
klopt... mag pas sinds kort (heel kort) een relatie met haar (haar ouders hadden al snel door dat een relatie niet meer tegen te houden is) maar nu komt ze zelfs de weekenden bij mij... wat dat betreft zijn wij echt gelukkig samen en velen zeggen dat we het mooiste stelletje zijn die ze ooit hebben gezien (we gaan inderdaat met ongelovenlijk veel respect met elkaar om) en ze zeggen ook dat ze respect voor mij hebben dat ik voor haar naar 15 euro wiet naar helemaal niks ben gegaan om haar voor me te winnen... das erg leuk om te horen
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:36:48 #16
408723 F1978
pi_135931547
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:31 schreef metal-meister het volgende:

[..]

dat ook (deels)... mijn zorgcoördinator zegt dat ik toch contact met hun moet blijven houden...
maar ik wil het zelf niet meer en ze staan echt vaak bij mij op de stoep... en je ouders kun je niet buiten laten... maar krijg vaak gezeur dat er bij ons geen drank is en ik word uitgemaakt voor junk (eens een junk altijd een junk word er gezegd)
Snapt die zorgcoördinator dan niet, dat je alleen maar depressiever gaat worden daarvan.
Wat voor reden geeft hij dan, dat je contact moet blijven houden met ze ?
pi_135931606
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:36 schreef F1978 het volgende:

[..]

Snapt die zorgcoördinator dan niet, dat je alleen maar depressiever gaat worden daarvan.
Wat voor reden geeft hij dan, dat je contact moet blijven houden met ze ?
moet me er maar overheen zetten word er gezegd... maar ben altijd een week echt in de war en heel moe achteraf... maar het contact met ouders is heel belangrijk word er gezegd... voor mij niet want ik mag mijn vader totaal niet
pi_135931613
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:35 schreef metal-meister het volgende:

[..]

klopt... mag pas sinds kort (heel kort) een relatie met haar (haar ouders hadden al snel door dat een relatie niet meer tegen te houden is) maar nu komt ze zelfs de weekenden bij mij... wat dat betreft zijn wij echt gelukkig samen en velen zeggen dat we het mooiste stelletje zijn die ze ooit hebben gezien (we gaan inderdaat met ongelovenlijk veel respect met elkaar om) en ze zeggen ook dat ze respect voor mij hebben dat ik voor haar naar 15 euro wiet naar helemaal niks ben gegaan om haar voor me te winnen... das erg leuk om te horen
En daar moet jij dan ook je energie in steken ^O^ Je ouders bezoeken en ontvangen vreet energie en gaat ten koste van je relatie omdat dit enorme ruis veroozaakt in je hoofd. Knoop door hakken en verder gaan. En laat je zorgcoördinator maar op bezoek gaan bij je ouders.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 17:40:45 #19
408723 F1978
pi_135931655
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:39 schreef metal-meister het volgende:

[..]

moet me er maar overheen zetten word er gezegd... maar ben altijd een week echt in de war en heel moe achteraf... maar het contact met ouders is heel belangrijk word er gezegd... voor mij niet want ik mag mijn vader totaal niet
Dat is in het algemeen misschien zo, maar ik zou die man vertellen dat jouw vriendin voortaan langs mag komen, want dat is het enige waar je echt vrolijk van wordt in het leven zo te lezen.
En misschien je moeder alleen dan, af en toe.
pi_135931672
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:39 schreef metal-meister het volgende:

[..]

Gedwongen contact heeft nog nooit geleidt tot een goede relatie. Misschien wordt die relatie pas beter als je hem verbreekt. In ieder geval is het voor jou beter.
pi_135931700
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:39 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

En daar moet jij dan ook je energie in steken ^O^ Je ouders bezoeken en ontvangen vreet energie en gaat ten koste van je relatie omdat dit enorme ruis veroozaakt in je hoofd. Knoop door hakken en verder gaan. En laat je zorgcoördinator maar op bezoek gaan bij je ouders.
mwa ben een heel sterk persoon met een karakter die niet te breken is) maar als ik een keer niet kom en ik afdwaal naar mijn 1 na oudste zus word er door mijn ouders naar die ambulante begeleiding gebeld en krijg ik weer een afbrander dat wil je niet weten... vooral mijn pa heeft daar een handje van... schaam me ook de ogen uit de kop voor hem
pi_135931855
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:41 schreef metal-meister het volgende:

[..]

mwa ben een heel sterk persoon met een karakter die niet te breken is) maar als ik een keer niet kom en ik afdwaal naar mijn 1 na oudste zus word er door mijn ouders naar die ambulante begeleiding gebeld en krijg ik weer een afbrander dat wil je niet weten... vooral mijn pa heeft daar een handje van... schaam me ook de ogen uit de kop voor hem
En als je je vader nu eens duidelijk maakt dat je nu 22 jaar bent!? En dat hij z'n macht en zeggenschap al tijden geleden verspilt heeft?
pi_135932146
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:48 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

En als je je vader nu eens duidelijk maakt dat je nu 22 jaar bent!? En dat hij z'n macht en zeggenschap al tijden geleden verspilt heeft?
klopt... maar dan word hij aggresief... mijn vriendin zegt als hij aggresief word moet je hem voor zijn en hem een paar beste klappen op de bek geven (zelf word ze ook gepest en heb dit ook tegen haar gezegd) maar ze kent mij (ben wat betreft voor mezelf opkomen echt een kneus haha) maar we leren elkaar echt veel dingen en hebben superveel steun aan elkaar
pi_135932322
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:01 schreef metal-meister het volgende:

[..]

klopt... maar dan word hij aggresief... mijn vriendin zegt als hij aggresief word moet je hem voor zijn en hem een paar beste klappen op de bek geven (zelf word ze ook gepest en heb dit ook tegen haar gezegd) maar ze kent mij (ben wat betreft voor mezelf opkomen echt een kneus haha) maar we leren elkaar echt veel dingen en hebben superveel steun aan elkaar
Dan wordt hij maar eens aggresief. Dit 'pappen en nat houden' heeft ook geen zin. Doe het anders gewoon met de telefoon. Hij kan dan luisteren maar je niets doen.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 18:09:44 #25
420575 VAS
En daar is alles mee gezegd
pi_135932354
Als ik jou was zou ik voor je eigen toekomst kiezen. Na wat ik gelezen heb van je moet je dat echt doen hoor.
Steeds contact blijven houden met ''je probleem'' lost niets op , uiteraard moet je dit niet als weglopen beschouwen. Soms is dat beter dan blijven hangen in een doelloos gat wat je helemaal opvreet.

Jij heb het geluk een zeer goede vriendin te hebben die erg goede indruk op je heeft, hou goed voor ogen dat deze invloed een unicum is aangezien je in het verleden niet echt veel positieve energie van thuis af had gekregen.

'' Even simpel en makkelijk gezegd''

Pak je koffers en sla je vriendin in de armen en loop de richting die jezelf het beste lijkt.
Loop je succes niet achter na maar tegemoet!

Bij deze echt veel sterkte gewenst want het lijkt me niet makkelijk.
Blijf in ieder geval goed na denken voor jezelf wat jij wilt en het beste voor je is.
't gaat
pi_135932529
Je bent 22. Qua contact met je ouders moet je dus helemaal niks.
pi_135935662
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 18:09 schreef VAS het volgende:
Als ik jou was zou ik voor je eigen toekomst kiezen. Na wat ik gelezen heb van je moet je dat echt doen hoor.
Steeds contact blijven houden met ''je probleem'' lost niets op , uiteraard moet je dit niet als weglopen beschouwen. Soms is dat beter dan blijven hangen in een doelloos gat wat je helemaal opvreet.

Jij heb het geluk een zeer goede vriendin te hebben die erg goede indruk op je heeft, hou goed voor ogen dat deze invloed een unicum is aangezien je in het verleden niet echt veel positieve energie van thuis af had gekregen.

'' Even simpel en makkelijk gezegd''

Pak je koffers en sla je vriendin in de armen en loop de richting die jezelf het beste lijkt.
Loop je succes niet achter na maar tegemoet!

Bij deze echt veel sterkte gewenst want het lijkt me niet makkelijk.
Blijf in ieder geval goed na denken voor jezelf wat jij wilt en het beste voor je is.
Dank je wel...
heb zojuist een beslissing gemaakt....
ik ga maandag weg (terug naar huis) en ga dan een weekje uitrusten
ook zullen er een paar dingen dractish gaan veranderen...
heb ook al naar een zus gebeld en in plaats van 1 keer in de maand naar mijn ouders ga ik nu 2 keer per maand naar mijn 1 na oudste zus.... en de rest naar mijn vriendin

heel erg bedankt voor jullie steun zal het nog 2 dagen moeten volhouden maar dan word mijn leven en mijn leerproces ook beter... (had 1 jaar geleden een doel gesteld van 2 jaar ambulant en dan op mezelf)... nu kan ik echt aan mezelf gaan werken

[ Bericht 1% gewijzigd door metal-meister op 25-01-2014 19:53:45 ]
pi_135936171
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:45 schreef metal-meister het volgende:

[..]

Dank je wel...
heb zojuist een beslissing gemaakt....
ik ga maandag weg (terug naar huis) en ga dan een weekje uitrusten
ook zullen er een paar dingen dractish gaan veranderen...
heb ook al naar een zus gebeld en in plaats van 1 keer in de maand naar mijn ouders ga ik nu 2 keer per maand naar mijn 1 na oudste zus.... en de rest naar mijn vriendin

heel erg bedankt voor jullie steun zal het nog 2 dagen moeten volhouden maar dan word mijn leven en mijn leerproces ook beter... (had 1 jaar geleden een doel gesteld van 2 jaar ambulant en dan op mezelf)... nu kan ik echt aan mezelf gaan werken
^O^ Succes.
pi_135943409
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:58 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

^O^ Succes.
thanks... mijn zwager heeft me net opgehaald...
  maandag 27 januari 2014 @ 05:53:33 #30
420575 VAS
En daar is alles mee gezegd
pi_135995257
Goed bezig knul.

Op weg naar een betere toekomst!

Het gaat je goed.
't gaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties