Hij woont nog bij mijn moeder maar met hem valt echt niet te pratenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:13 schreef Moira. het volgende:
Lastige situatie ja, van enorme invloed op jouw leven en dat van je zussen.
Is het niet een optie om het contact met jullie vader te breken? Of woont hij nog samen met je moeder?
Ja, niet best. Ik zou sowieso het contact met hem tot een minimum proberen te beperken.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:14 schreef metal-meister het volgende:
[..]
Hij woont nog bij mijn moeder maar met hem valt echt niet te praten
het is 1 ikke ikke ikke en de rest kan stikken en 2 hij houd er van om de slachtofferrol op zich te nemen
is een optie... maar ze zijn allebij (Om het grof te zeggen) zwaar beperktquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:16 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, niet best. Ik zou sowieso het contact met hem tot een minimum proberen te beperken.
Wil je moeder niet bij hem weg dan?
Dan is het makkelijker om nog wel contact met je moeder te onderhouden, maar niet met je vader.
Dat is ook een optie maar die word met alles tegengehouden door mijn vader en die (zuip)maat van hemquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:16 schreef erodome het volgende:
En je moeder bij jou uitnodigen en wat afstand nemen van je vader, is dat geen idee?
Pff, wat lastig zeg. Heb je al gekeken wat er voor nodig is om je vader eventueel gedwongen te laten opnemen? Want zo is hij echt geen aanwinst in jullie leven, hij haalt jullie alleen maar naar beneden.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:20 schreef metal-meister het volgende:
[..]
is een optie... maar ze zijn allebij (Om het grof te zeggen) zwaar beperkt
Mijn moeder heeft nog een beetje verstand in zich maar in mijn vader zie je in zijn ogen dat hij al zijn verstand heeft weggezopen... hij loopt ook bij vnn maar dat helpt niks want ze liegen de hele boel voor
tevens ben ik ook ex verslaafd (Blowen) maar ik ben daar met mijzelf aan de gang gegaan met superveel steun van mijn vriendin
[..]
Dat is ook een optie maar die word met alles tegengehouden door mijn vader en die (zuip)maat van hem
Zal ik doen... zowieso... mijn vriendin heeft echt een hekel aan alcohol (Bij misbruik wat hier gebeurt) en ook aan drugs (Daarom ben ik ook gestopt) dus zal het er eens met haar over hebben... denk dat zei het zelfde zegt als u/jouquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:22 schreef erodome het volgende:
Probeer zelf lekker op je pad te blijven, kies echt voor jezelf. Als je ook afstand van je moeder moet nemen (tijdelijk) omdat dat beter is voor jezelf twijfel dan niet, maar doe het.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:20 schreef metal-meister het volgende:
tevens ben ik ook ex verslaafd (Blowen) maar ik ben daar met mijzelf aan de gang gegaan met superveel steun van mijn vriendin
DIT ja.... en misschien toch met je moeder zo nu en dan contact te houden.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:22 schreef erodome het volgende:
Probeer zelf lekker op je pad te blijven, kies echt voor jezelf.
woon ook een mooi eindje bij hun uit de buurt (180 kilometer) en dat is wel goed... maar ze komen ook vaak naar mij toe... en dat kan ik niet tegenholuden (Hoe graag ik ook wil)quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:25 schreef F1978 het volgende:
[..]
[..]
DIT ja.... en misschien met je moeder zo nu en dan contact te houden.
Maar lastige situatie zit je wel in zeg pfff
Waarom kan je dat niet tegenhouden dan, heeft dat met regels te maken waar je nu zit ?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:27 schreef metal-meister het volgende:
[..]
woon ook een mooi eindje bij hun uit de buurt (180 kilometer) en dat is wel goed... maar ze komen ook vaak naar mij toe... en dat kan ik niet tegenholuden (Hoe graag ik ook wil)
dat ook (deels)... mijn zorgcoördinator zegt dat ik toch contact met hun moet blijven houden...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:29 schreef F1978 het volgende:
[..]
Waarom kan je dat niet tegenhouden dan, heeft dat met regels te maken waar je nu zit ?
klopt... mag pas sinds kort (heel kort) een relatie met haar (haar ouders hadden al snel door dat een relatie niet meer tegen te houden is) maar nu komt ze zelfs de weekenden bij mij... wat dat betreft zijn wij echt gelukkig samen en velen zeggen dat we het mooiste stelletje zijn die ze ooit hebben gezien (we gaan inderdaat met ongelovenlijk veel respect met elkaar om) en ze zeggen ook dat ze respect voor mij hebben dat ik voor haar naar 15 euro wiet naar helemaal niks ben gegaan om haar voor me te winnen... das erg leuk om te horenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:32 schreef SpiekerJozef het volgende:
Ik kan me voorstellen dat dit soort weekenden zeer vermoeiend zijn voor jou en het helpt ook niet mee bij je persoonlijke ontwikkeling van jezelf en je relatie. Dus kappen met je ouders en kies voor jezelf en je vriendin die wel positieve energie in jou steekt.
Snapt die zorgcoördinator dan niet, dat je alleen maar depressiever gaat worden daarvan.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:31 schreef metal-meister het volgende:
[..]
dat ook (deels)... mijn zorgcoördinator zegt dat ik toch contact met hun moet blijven houden...
maar ik wil het zelf niet meer en ze staan echt vaak bij mij op de stoep... en je ouders kun je niet buiten laten... maar krijg vaak gezeur dat er bij ons geen drank is en ik word uitgemaakt voor junk (eens een junk altijd een junk word er gezegd)
moet me er maar overheen zetten word er gezegd... maar ben altijd een week echt in de war en heel moe achteraf... maar het contact met ouders is heel belangrijk word er gezegd... voor mij niet want ik mag mijn vader totaal nietquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:36 schreef F1978 het volgende:
[..]
Snapt die zorgcoördinator dan niet, dat je alleen maar depressiever gaat worden daarvan.
Wat voor reden geeft hij dan, dat je contact moet blijven houden met ze ?
En daar moet jij dan ook je energie in stekenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:35 schreef metal-meister het volgende:
[..]
klopt... mag pas sinds kort (heel kort) een relatie met haar (haar ouders hadden al snel door dat een relatie niet meer tegen te houden is) maar nu komt ze zelfs de weekenden bij mij... wat dat betreft zijn wij echt gelukkig samen en velen zeggen dat we het mooiste stelletje zijn die ze ooit hebben gezien (we gaan inderdaat met ongelovenlijk veel respect met elkaar om) en ze zeggen ook dat ze respect voor mij hebben dat ik voor haar naar 15 euro wiet naar helemaal niks ben gegaan om haar voor me te winnen... das erg leuk om te horen
Dat is in het algemeen misschien zo, maar ik zou die man vertellen dat jouw vriendin voortaan langs mag komen, want dat is het enige waar je echt vrolijk van wordt in het leven zo te lezen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:39 schreef metal-meister het volgende:
[..]
moet me er maar overheen zetten word er gezegd... maar ben altijd een week echt in de war en heel moe achteraf... maar het contact met ouders is heel belangrijk word er gezegd... voor mij niet want ik mag mijn vader totaal niet
Gedwongen contact heeft nog nooit geleidt tot een goede relatie. Misschien wordt die relatie pas beter als je hem verbreekt. In ieder geval is het voor jou beter.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:39 schreef metal-meister het volgende:
[..]
moet me er maar overheen zetten word er gezegd... maar ben altijd een week echt in de war en heel moe achteraf... maar het contact met ouders is heel belangrijk word er gezegd... voor mij niet want ik mag mijn vader totaal niet
mwa ben een heel sterk persoon met een karakter die niet te breken is) maar als ik een keer niet kom en ik afdwaal naar mijn 1 na oudste zus word er door mijn ouders naar die ambulante begeleiding gebeld en krijg ik weer een afbrander dat wil je niet weten... vooral mijn pa heeft daar een handje van... schaam me ook de ogen uit de kop voor hemquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:39 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
En daar moet jij dan ook je energie in stekenJe ouders bezoeken en ontvangen vreet energie en gaat ten koste van je relatie omdat dit enorme ruis veroozaakt in je hoofd. Knoop door hakken en verder gaan. En laat je zorgcoördinator maar op bezoek gaan bij je ouders.
En als je je vader nu eens duidelijk maakt dat je nu 22 jaar bent!? En dat hij z'n macht en zeggenschap al tijden geleden verspilt heeft?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:41 schreef metal-meister het volgende:
[..]
mwa ben een heel sterk persoon met een karakter die niet te breken is) maar als ik een keer niet kom en ik afdwaal naar mijn 1 na oudste zus word er door mijn ouders naar die ambulante begeleiding gebeld en krijg ik weer een afbrander dat wil je niet weten... vooral mijn pa heeft daar een handje van... schaam me ook de ogen uit de kop voor hem
klopt... maar dan word hij aggresief... mijn vriendin zegt als hij aggresief word moet je hem voor zijn en hem een paar beste klappen op de bek geven (zelf word ze ook gepest en heb dit ook tegen haar gezegd) maar ze kent mij (ben wat betreft voor mezelf opkomen echt een kneus haha) maar we leren elkaar echt veel dingen en hebben superveel steun aan elkaarquote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:48 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
En als je je vader nu eens duidelijk maakt dat je nu 22 jaar bent!? En dat hij z'n macht en zeggenschap al tijden geleden verspilt heeft?
Dan wordt hij maar eens aggresief. Dit 'pappen en nat houden' heeft ook geen zin. Doe het anders gewoon met de telefoon. Hij kan dan luisteren maar je niets doen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:01 schreef metal-meister het volgende:
[..]
klopt... maar dan word hij aggresief... mijn vriendin zegt als hij aggresief word moet je hem voor zijn en hem een paar beste klappen op de bek geven (zelf word ze ook gepest en heb dit ook tegen haar gezegd) maar ze kent mij (ben wat betreft voor mezelf opkomen echt een kneus haha) maar we leren elkaar echt veel dingen en hebben superveel steun aan elkaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |