Ik koop altijd flesjes van rond de 30-35 euro en dan vind ik de Highland Park 12 echt de beste die ik tot nu toe heb gehad. Met Dalwhinnie 15 op de 2e plaats.quote:Op zondag 30 maart 2014 10:20 schreef Karstman het volgende:
Highland Park 12 is wat het eerste te binnen schiet. Echt all-round.
Laphroaig kan, maar is inderdaad misschien wel heftig.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:59 schreef Biekuh het volgende:
Heren,
Ik heb wat ervaring met wat lichtere whisky's en heb iets zwaarders geprobeerd. Mijn laatste aankoop was een Talisker 10. Ik vind die whisky goed, maar niet geweldig. Ik had er meer van verwacht. Ik zoek naar iets met meer turf en/of rook.
Ik beschouw mezelf als een beginnende drinker. Is de overstap naar een Laphroaig 10 een brug te ver, denken jullie? Misschien is een Springbank 12 een optie?
Bowmore 12quote:Op maandag 31 maart 2014 00:59 schreef Biekuh het volgende:
Heren,
Ik heb wat ervaring met wat lichtere whisky's en heb iets zwaarders geprobeerd. Mijn laatste aankoop was een Talisker 10. Ik vind die whisky goed, maar niet geweldig. Ik had er meer van verwacht. Ik zoek naar iets met meer turf en/of rook.
Ik beschouw mezelf als een beginnende drinker. Is de overstap naar een Laphroaig 10 een brug te ver, denken jullie? Misschien is een Springbank 12 een optie?
Bij Bunna moet je dan niet de standaard 12 nemen, die nauwelijks geturfd te noemen.quote:Op maandag 31 maart 2014 08:21 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Laphroaig kan, maar is inderdaad misschien wel heftig.
misschien een bowmore of bunnahabhain?
zo'n flesje moet ik ook nog eens aanschaffen. om thuis eens een old fashioned te makenquote:Op maandag 31 maart 2014 11:13 schreef robdriessen het volgende:
Mijn voorraad bitters is weer een toevoeging rijker. Naast Angostura, Peychaud's en Orange Bitters is er sinds zaterdag ook een flesje Boker's Bitters in huis
Ik zou eenieder aanraden eens te experimenteren met een paar druppels bitters in je whisky om er een extra dimensie aan te geven. <*flame-proof schort aantrekt*>
Voor de overstap naar peaty zou je ook even kunnen kijken naar een Ardmore Traditional Cask die is wat milder in de peat. Ook de hierboven genoemde Benromach of een Tomintoul Peaty Tang zijn prima alternatieven met een prima prijs.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:59 schreef Biekuh het volgende:
Heren,
Darach Ur, die is echt tiptop!quote:Op maandag 31 maart 2014 09:33 schreef totalatool het volgende:
[..]
Bij Bunna moet je dan niet de standaard 12 nemen, die nauwelijks geturfd te noemen.
Waar wil je over lezen?quote:Op maandag 31 maart 2014 18:31 schreef rapelsen het volgende:
Heren, heeft iemand een tip over goede, voor zover mogelijk, onafhankelijke whisky-boeken?
Klopt, ik zat al meer te denken aan 'wat is een lekkere bunna', niet meer aan wat nu een goede beginnerswhisky zou zijn.quote:
Ik bied 1.414quote:Op dinsdag 1 april 2014 09:52 schreef Karstman het volgende:
Jongens, ik zat vanochtend naar mijn kast te kijken, nam nog eens een slokje Glenfarclas 1980 en bedacht me dat ik er eigenlijk wel klaar mee ben. Die hele whisky ellende komt me mijn neus uit. Ik ga over op iets anders! Mijn eerste batch bananenbier ligt al te gisten in de badkuip.
Vandaag dus mijn hele collectie in de verkoop (zie mijn sig voor het linkje naar de collectie). PM me vandaag me een serieus bod en wellicht kom ik vanavond nog persoonlijk 80 flessen Schotse ellende bij je brengen!
ik heb geen plaats voor al die flessen, zou je het allemaal in 1 grote jerry can kunnen kiepen?quote:Op dinsdag 1 april 2014 09:52 schreef Karstman het volgende:
Jongens, ik zat vanochtend naar mijn kast te kijken, nam nog eens een slokje Glenfarclas 1980 en bedacht me dat ik er eigenlijk wel klaar mee ben. Die hele whisky ellende komt me mijn neus uit. Ik ga over op iets anders! Mijn eerste batch bananenbier ligt al te gisten in de badkuip.
Vandaag dus mijn hele collectie in de verkoop (zie mijn sig voor het linkje naar de collectie). PM me vandaag me een serieus bod en wellicht kom ik vanavond nog persoonlijk 80 flessen Schotse ellende bij je brengen!
Ik zal geen bod doen op je collectie. Dat laat ik aan de liefhebbers over.quote:Op dinsdag 1 april 2014 09:52 schreef Karstman het volgende:
Hoi, ik wil ook wel. Hoeveel liter is het? Dan kan ik inschatten hoeveel cola ik moet aanschaffen hiervoor. Ik wil geen domme investering doen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 09:52 schreef Karstman het volgende:
Oh wow, verkocht! En het is een mooie dag om motor te rijden, dus ik spring op mijn Aprilia Uno en kom ze persoonlijk ophalen!quote:Op dinsdag 1 april 2014 09:52 schreef Karstman het volgende:
Kan ik het ook in de bezine tank gooien? Dan heb ik wel interessequote:Op dinsdag 1 april 2014 09:52 schreef Karstman het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |