maar dat is met een elektrische boiler toch ook?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:36 schreef hoas het volgende:
Vroeger gehad, douche begint heet maar word steeds kouder, 2e persoon kan vervolgens een half uur wachten.
Tevens duur in gebruik want je hebt altijd een vooraad warm water ook als je het niet nodig hebt.
Ja daarom raad ik je een HR combiketel aan.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:41 schreef Againzender het volgende:
[..]
maar dat is met een elektrische boiler toch ook?
uit 2006 dus dat valt wel mee. maar wat mij betreft gaat dat ding er uit, ken het niet en heb er geen lekker gevoel bij.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:53 schreef machtpen het volgende:
Zal sowieso toch wel zo oud zijn dat die toch moet worden vervangen.
Een keukenboiler moet je hiermee niet gaan vergelijken natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 21:36 schreef hoas het volgende:
Vroeger gehad, douche begint heet maar word steeds kouder, 2e persoon kan vervolgens een half uur wachten.
Tevens duur in gebruik want je hebt altijd een vooraad warm water ook als je het niet nodig hebt.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:03 schreef klipper het volgende:
[..]
Een keukenboiler moet je hiermee niet gaan vergelijken natuurlijk.
Dat je wel de kleinste gasboiler ooit moet hebben wil je er niet met een normaal gezin goed gebruik van kunnen maken.quote:
Wat voor verwarming zit er in het huis? Gaskachels of een CV-ketel? Indien CV-ketel: welke & bouwjaar?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:29 schreef Againzender het volgende:
Dank voor de ideeen tot nu toe, ik hoor graag nog meer
Het is een gasboiler, de kans dat daar koper inzit is zeer maar dan ook zeer klein.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:13 schreef Think_Pad het volgende:
Zit wel koper in, dus als je hem zelf eruit sloopt kun je er bij de oud-ijzerboer nog een paar tientjes voor krijgen misschien
Wat dat betreft kom je met vervanging weer in een tweesprong terecht.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat voor verwarming zit er in het huis? Gaskachels of een CV-ketel? Indien CV-ketel: welke & bouwjaar?
dat is ook weer een aparte, er zit heteluchtverwarming in.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat voor verwarming zit er in het huis? Gaskachels of een CV-ketel? Indien CV-ketel: welke & bouwjaar?
kom je hier in de buurt wonen? Staat een huis te koop met HLVquote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:20 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat is ook weer een aparte, er zit heteluchtverwarming in.
12 jaar oud, lijkt me sterk dat de installatie zo oud is dan.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:14 schreef bluemoon23 het volgende:
Heteluchtverwarming is ook al niet de meest efficiente en energiezuinige verwarming.
Tenminste niet het soort wat er in de jaren 70 en 80 volop werd aangelegd.
Heb je al geinformeerd bij de vorige/huidige bewoners wat hun energieverbruik is ?
Dat geeft misschien een indicatie.
Waar zie jij dat de installatie 12 jaar oud is ?, ik zie dat nergens staan.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:37 schreef klipper het volgende:
12 jaar oud, lijkt me sterk dat de installatie zo oud is dan.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:40 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Waar zie jij dat de installatie 12 jaar oud is ?, ik zie dat nergens staan.
In een ander topic ofzo ?
En dat loopt natuurlijk gigantisch in de papieren, dus of een gunstige prijs of even verder zoeken.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:04 schreef klipper het volgende:
[..]![]()
Haal inderdaad 2 topic's door elkaar.
Maar ook al zou ts vervanging gaan overwegen, hij zou wel gek zijn om een luchtverwarmingssysteem compleet om te gaan bouwen naar een cv gestookt systeem, of hij moet met naverwarmers gaan werken, maar dan nog heeft hij een ventilatiesysteem benodigd.
Mocht de luchtverwarmer inderdaad erg oud zijn, dan is hij beter af met een hr luchtverwarmer.
Een andere mogelijkheid is de bqls serie van brink climate, dan heb je een hr cv ketel welke de elan ventilatiebox van warmte voorziet en de indirect gestookte boiler.
Een indirect gestookte boiler is nagenoeg onderhoudsvrij.
Dan heb je wel een cv ketel ende bestaande luchtverwarming.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |