En vervang meteen de racekalender als je wil:quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Fix direct de nieuwe nummers en de namen van de later bekend gemaakte coureurs tegoei [ afbeelding ]
Hier dusquote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:25 schreef Ermanon het volgende:
V6 lijkt wel oke te klinken als de Fire-Up van Caterham hoort. Maar zo machtig als de V8/V10 is het niet
Kzou wel willen, maar Nattekut moet dat doenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
En vervang meteen de racekalender als je wil:
http://i.imgur.com/PmMVIXK.png
quote:
Die zijn hier te vinden. SPT / F1 Silly Season 2014 Een nieuw tijdperk is aangebrokenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Fix direct de nieuwe nummers en de namen van de later bekend gemaakte coureurs tegoei [ afbeelding ]
twitter:charlie_whiting twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 17:29:55After seeing today's cars, the @bbfc may be considering banning the broadcasting of #F1 before 10pm. #MindTheChildren reageer retweet
Wat klinkt die V10 aan het begin en aan het eind van het filmpje toch mooiquote:
Heb jij het lijstje dan voor mij?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Fix direct de nieuwe nummers en de namen van de later bekend gemaakte coureurs tegoei [ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb jij het lijstje dan voor mij?
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
[..]
Die zijn hier te vinden. SPT / F1 Silly Season 2014 Een nieuw tijdperk is aangebroken
Dan zullen daar ook wel foto's van gaan verschijnen voordat het weekend om istwitter:adamcooperf1 twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 17:43:42Mercedes source has confirmed that @nico_rosberg shook down the new car at Silverstone today, prior to launch on Tuesday reageer retweet
Van STR dus ooktwitter:JeanEricVergne twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 17:46:12Feel extremely happy and honored to have done the first lap ever with our new #STR9 / V6 Renault ..! #filmingday @ToroRossoSpy reageer retweet
Chassis/Motor: Ferrari ??? - Ferrari V6quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:52 schreef Nattekat het volgende:
OP uptodate, enige andere updates nu of na 300 recties
F14T = FIAT!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:53 schreef Sinister-D- het volgende:
Chassis/Motor: Ferrari ??? - Ferrari V6
Mag dus Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6 worden![]()
Ik denk het wel. Of Ferrari zelf vond het ook wel cool. Of FIAT heeft gezegd doe maar FIAT, en schiet eens op met Alfonso en een wereldtitel godmiljaarquote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:01 schreef Ferry_76 het volgende:
Hebben de fans zojuist massaal Ferrari getrollt?
worden mag wegquote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[ link | ]afbeelding ]
Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6 worden
14. Fernando Alonso WDC 2005/06
07. Kimi Räikkönen WDC 2007
En het nieuw Caterham logoquote:
Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo
10. Kamui Kobayashi
09. Marcus Ericsson
Nu tevreden?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
worden mag weg
[..]
En het nieuw Caterham logo
[ afbeelding ]
Ja ik weet 't, ben een lastige
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
muts bettahquote:
quote:hmmzzzzSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk niet dat me dat dit weekend gaat lukken. Misschien dat ik naar Roermond ga zondag, en dan kan ik wel een omweg maken![]()
edit: Vosss/Geralt woont daar in de buurt. Die kan Stok! zeker wel even gaan oppikken!
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:10 schreef Sinister-D- het volgende:
BTW: Parental Advisory
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu tevreden?Wat is in Kelpen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:10 schreef Sinister-D- het volgende:
BTW: Parental Advisory
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die neuzen zijn echt hilarisch. En dan hebben we nog genoeg teams te gaan.![]()
Sorry hè Nattekat, maar Rosberg heeft 06 en Hamilton heeft 44quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:18 schreef Nattekat het volgende:
[ link | afbeelding ]
Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo
44. Nico Rosberg
06. Lewis Hamilton WDC 2008
ben benieuwd wat voor iets tragisch er nog uit die hoge hoed gaat komenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die neuzen zijn echt hilarisch. En dan hebben we nog genoeg teams te gaan.
twitter:MercedesAMGF1 twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 18:46:20Meanwhile, we can also confirm the driver line-up for Jerez testing next week: Lewis Day 1, Nico Day 2, Lewis Day 3, Nico Day 4... reageer retweet
De FIA was er al voor gewaarschuwd dat er wel eens hele rare neuzen zouden komen door die reglementen, dus wat dat betreft stellen de teams tot nu toe niet teleur.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:45 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ben benieuwd wat voor iets tragisch er nog uit die hoge hoed gaat komenMaar dit is, zoals iemand al eerder aanhaalde, nog triester dan die getrapte neuzen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop eigenlijk nog dat er een team komt met één centrale neus en spoilersteun, een beetje zoals de Tyrrell 025 dat had.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:53 schreef ElmarO het volgende:
Maar je vreest met grote vrezen waar Ferrari, Mercedes en RBR mee gaan komen.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:17 schreef Gramulanion het volgende:
NSFW:je kon het verwachtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Die hangt hier op een poster aan de muur. Schitterende wagens waren het toenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:34 schreef Fir3fly het volgende:
Ach, F1-auto's zien er sinds 2009 toch al niet meer uit. Dit waren pas prachtige machines:
[ afbeelding ].
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:10 schreef Sinister-D- het volgende:
BTW: Parental Advisory
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
blablablablablablablablablablablablablabla
Het is ook nooit goed met jou hè?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 18:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Sorry hè Nattekat, maar Rosberg heeft 06 en Hamilton heeft 44![]()
dan moet je volgende keer de lapo niet pakken, zo zie je maar dat je dan de zware last vast een OP moet dragen.....quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed met jou hè?
De mooiste tot nu toe, Mocht ie zo inderdaad worden dan.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[ afbeelding ]
Verwachte uiterlijk van Ferrari 2014 wagen.....
Okquote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:54 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dan moet je volgende keer de lapo niet pakken, zo zie je maar dat je dan de zware last vast een OP moet dragen.....
twitter:JeanEricVergne twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 21:42:45All I can say about our nose is that it's a boy and he is already good looking
#TOROUNCHAINED #JEV25 #F1 reageer retweet
twitter:willbuxton twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 22:22:09If you haven’t seen it yet, look how good the MP4-29 could look with a clever paint job, courtesy of @capedcadaver http://t.co/JvW039eW40 reageer retweet
Van de voorkant wel, maar van schuin van de zijkant gaat dat er ook raar uitzien denk ik.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
echt 100x beter lijkt het met de aanpassing van de livery
Hoezo zou RBR meer falen dan de rest?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:47 schreef Geralt het volgende:
Of ze moeten de zijkant en onderkant van die piemel helemaal in het zwart doortrekken. En dan krijg je optisch wel een heel erg spitse neus van de zijkant.
De neuzen zijn niks, het geluid ben ik vooralsnog ook niet echt van onder de indruk, regels wat weer aangepast worden.
Ik weet niet of het er in 2014 nou allemaal wel beter op gaat worden.
Aan de andere kant, zoveel wijzigingen, dus extra veel kans dat RBR keihard gaat falen dit jaar. En dan zou het wel beter worden.
Omdat bij veel wijzigingen sommige teams nou eenmaal planken misser slaan dan andere teams.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:48 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo zou RBR meer falen dan de rest?
En ook definitief dubbele punten in de laatste race......
Omdat RBR de afgelopen vooral profijt had van de Renault engine mappings (off throtthle en zo) en gebruik van de diffuser om uitlaatgassen naar toe te leiden. Dat hadden ze beter voor elkaar dan de andere teams en dat voordeel zijn ze nu kwijt omdat de uitlaat achter de diffuser uit moet komen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:48 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo zou RBR meer falen dan de rest?
En ook definitief dubbele punten in de laatste race......
Wat eigenlijk alleen maar aangeeft dat RBR gewoon goed is in de limiet van de regels opzoeken. Ik verwacht Vettel ook gewoon weer kampioen in 2014.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat RBR de afgelopen vooral profijt had van de Renault engine mappings (off throtthle en zo) en gebruik van de diffuser om uitlaatgassen naar toe te leiden. Dat hadden ze beter voor elkaar dan de andere teams en dat voordeel zijn ze nu kwijt omdat de uitlaat achter de diffuser uit moet komen.
Ik hoop het niet. Wordt saai zo.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat eigenlijk alleen maar aangeeft dat RBR gewoon goed is in de limiet van de regels opzoeken. Ik verwacht Vettel ook gewoon weer kampioen in 2014.
En waarom? In 2009 vielen ze buiten de boot maar dat laten ze zich niet nog een keer gebeuren denk ik.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb er eigenlijk weinig vertrouwen in dat Ferrari met een snelle wagen en motor op de proppen komt. Maar ik laat me graag verrassen.
En waarom niet? Ze zijn eigenlijk sinds ze Kimi buiten geflikkert hebben, die overigens niet geheel onbelangrijk wel nog altijd verantwoordelijk is voor hun laatste wereldtitel, elk jaar buiten de boot gevallen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En waarom? In 2009 vielen ze buiten de boot maar dat laten ze zich niet nog een keer gebeuren denk ik.
Als je met buiten de boot vallen steeds tweede worden in kampioenschap bedoelt, dan ja. Iedereen valt buiten de boot als je die boot Red Bull noemt.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
En waarom niet? Ze zijn eigenlijk sinds ze Kimi buiten geflikkert hebben, die overigens niet geheel onbelangrijk wel nog altijd verantwoordelijk is voor hun laatste wereldtitel, elk jaar buiten de boot gevallen.
Tweeds is beste van de verliezers, jeweettochquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Als je met buiten de boot vallen steeds tweede worden in kampioenschap bedoelt, dan ja. Iedereen valt buiten de boot als je die boot Red Bull noemt.
quote:Ik denk dat Ferrari de komende jaren gewoon die boot telkens net weer blijft missen als ik heel eerlijk ben.
Met dank aan McLaren-Mercedes.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:55 schreef Geralt het volgende:
Ow en die titel van Kimi/Ferrari is ook al weer uit 2007 (!!!!!)
Dat is 7 jaar geleden man, WTF, wat vliegt de tijd
Ook dat nog. Kan je nagaan hoelang geleden het was dat Ferrari nog de dienst uit maakte. Die 2 titels van Alonso moest Schumacher al alle zeilen bij zetten, maar kwam gewoon te kort. Althans ik kan me niet heugen dat ie die 2 seizoenen gewoon echt pech had ofzo. Ja laatste keer wel 2 races voor het einde auto stuk dacht ik met nog kans op de titel die toen vervloog. Kan ook 3 races voor einde zijn geweest, mijn geheugen laat me in de steek want grieperig en bier enzoquote:
Ik denk eerder dat het met Brawn/Byrne en Newey de drijvende kracht achter het succes van respectievelijk Ferrari en Red Bull waren en de coureurs daar van profiteerden. Neemt niet weg dat het uitstekende coureurs zijn, maar de wagen was ook fantastisch in de seizoenen dat ze kampioen werden.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
En waarom niet? Ze zijn eigenlijk sinds ze Kimi buiten geflikkert hebben, die overigens niet geheel onbelangrijk wel nog altijd verantwoordelijk is voor hun laatste wereldtitel, elk jaar buiten de boot gevallen.
In de jaren voor Schumacher was Ferrari ook niet bijster succesvol.
Sterker nog, volgens mij heeft Ferrari maar 9 coureurs die WC geworden zijn en voor Schumacher zaten Scheckter en Lauda. Daarvoor kom je al in het zwart/wit tijdperk zo een beetje met Surtees, Phil Hill, Hawthorn, Fangio en Ascari.
Misschien dat ik er zo uit mn hoofd eentje mis ergens, maar Ferrari was heel zo veel niet toen wij nog klein waren. Schumacher heeft daar gedaan wat Vettel nu bij RBR aan het doen is en Alonso dacht dat klusje ook wel even te klaren.
Ik denk dat Ferrari de komende jaren gewoon die boot telkens net weer blijft missen als ik heel eerlijk ben.
Tuurlijk, de beste auto wint; zie ook bv Button, want laten we eerlijk zijn, ik denk dat er hier maar weinig mensen zijn die Button de beste coureur van het veld vonden toen hij zn titel paktequote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het met Brawn/Byrne en Newey de drijvende kracht achter het succes van respectievelijk Ferrari en Red Bull waren en de coureurs daar van profiteerden. Neemt niet weg dat het uitstekende coureurs zijn, maar de wagen was ook fantastisch in de seizoenen dat ze kampioen werden.
Zeker, maar meedoen en achteraf roepen "het is toch maar een spelletje!" en "meedoen is belangrijker dan winnen!" is er natuurlijk niet bij in de F1quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:02 schreef Fir3fly het volgende:
Verschil is dat Ferrari al zo'n beetje 15 jaar vrijwel elk jaar meedoet om de wereldtitel. Eigenlijk kan alleen McLaren dat verder nog zeggen.
Opa, vertel eens van vroeger.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:55 schreef Geralt het volgende:
Ow en die titel van Kimi/Ferrari is ook al weer uit 2007 (!!!!!)
Dat is 7 jaar geleden man, WTF, wat vliegt de tijd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
Klopt, maar ik vind dat mensen Ferrari vaak een beetje aan een hogere standaard houden. Doen ze wellicht zelf ook enigszins aan mee, immers iedere coureur wil eenmaal in zijn carrière voor Ferrari rijdenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zeker, maar meedoen en achteraf roepen "het is toch maar een spelletje!" en "meedoen is belangrijker dan winnen!" is er natuurlijk niet bij in de F1
Deels inderdaad, maar ik vraag me af of Webber uberhaupt wel kampioen kon worden in de Red Bull en of Massa dit zou kunnen in de Ferrari.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het met Brawn/Byrne en Newey de drijvende kracht achter het succes van respectievelijk Ferrari en Red Bull waren en de coureurs daar van profiteerden. Neemt niet weg dat het uitstekende coureurs zijn, maar de wagen was ook fantastisch in de seizoenen dat ze kampioen werden.
Het gaat vooral om de combinatie auto/coureur. Kijk maar naar afgelopen jaar waar de combinatie Red Bull/Vettel kampioen wordt, maar Red Bull/Webber moet Ferrari/Alonso voor zich laten.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Tuurlijk, de beste auto wint; zie ook bv Button, want laten we eerlijk zijn, ik denk dat er hier maar weinig mensen zijn die Button de beste coureur van het veld vonden toen hij zn titel pakte
Dankzij Button is McLaren vorig jaar begonnen aan het evenaren van de glorietijden van Honda in 2008. Stay tuned/tooned.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:02 schreef Fir3fly het volgende:
Verschil is dat Ferrari al zo'n beetje 15 jaar vrijwel elk jaar meedoet om de wereldtitel. Eigenlijk kan alleen McLaren dat verder nog zeggen.
Ik hoop dat ze de glorietijden van McLaren-Honda gaan evenaren.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Dankzij Button is McLaren vorig jaar begonnen aan het evenaren van de glorietijden van Honda in 2008. Stay tuned/tooned.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:05 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Opa, vertel eens van vroeger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]Jij bent écht oud.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
McLaren Hondaquote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze de glorietijden van McLaren-Honda gaan evenaren.
Zal wel loslopen hoor, daarbij klonk het in de jaren 80 ook niet zo extreem als met de ultra hoge v10 toerenmotoren.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Beetje gezapig, net of er een Honda 750 motorfietsje voorbij komt
quote:
Heeft ie wel een Renault gehad en een Infiniti nu?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
McLaren Honda
Mijn pa had een Honda toen, want "Honda is wereldkampioen F1" zo zei hij. Later in de tijd met Mika kocht ie een Mercedes, want "Mercedes is wereldkampioen F1" zo zei hij.
Hij heeft nooit een Ferrari gekocht. Terwijl die toch echt wel wereldkampioen waren en alles.
Ik heb er maar nooit naar gevraagd hoe dat nou precies zat
Daar reed BRM in 53 ofzo ook al mee. Nog altijd het beste F1 geluid allertijde imo, die ouwe BRMquote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:17 schreef Marks het volgende:
En wat ik ook niet wist, dat ook toen BRM met en 16 cylinder reed. Ik dacht dat dat veel eerder was...
Niet het verwachte uiterlijk, dat is gewoon een schets van Marca waarin ze de regelwijzigingen uitleggen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[ afbeelding ]
Verwachte uiterlijk van Ferrari 2014 wagen.....
Die BRM is nog wel het bruutste geluid ooit, wat een bak!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:17 schreef Marks het volgende:
[..]
Zal wel loslopen hoor, daarbij klonk het in de jaren 80 ook niet zo extreem als met de ultra hoge v10 toerenmotoren.
Recentelijk voor het racespel Rfactor wat ik speel de 1967 Mod gedownload en ik was verbaasd over de werkelijk fantastische geluiden er toen waren!
Dit was net voor de cosworth v8 motor waar iedereen bijna in ging rijden en niet speciaal was.
De grootste ´´ontdekking´´ voor mij in ieder geval was de Honda v12. Ik kende wel de Matra v12, maar deze was er dus al enkele jaren eerder....
En wat ik ook niet wist, dat ook toen BRM met en 16 cylinder reed. Ik dacht dat dat veel eerder was...
Ow, dan had die persoon die dat plaatje getweet had het dus ook misquote:Op zaterdag 25 januari 2014 01:49 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Niet het verwachte uiterlijk, dat is gewoon een schets van Marca waarin ze de regelwijzigingen uitleggen.
Edit: over Ferrari gesproken, heeft nog iemand iets gelezen/gezien over een stream van de Florida Winter Series dit weekend? Heb al wat zitten zoeken op Twitter en de website, maar nog niets gevondentwitter:InsideFerrari twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 09:03:05Only a few hours left and the #F14T will be unveiled by the drivers. Don’t miss the presentation at 2.30pm CET http://t.co/p64bnf3u7a reageer retweet
Honda - McLaren overeenkomst voor 2015 is exclusief.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:21 schreef Nober het volgende:
Komt goed met McLaren-Honda, leave it to Jenson.
[ afbeelding ]
Zijn er eigenlijk nog meer teams die met Honda motoren gaan rijden volgend jaar, en komen er nog andere merken bij zoals Cosworth of Ford of BMW, ik noem maar wat...
[..]
Heeft ie wel een Renault gehad en een Infiniti nu?
Mocht je antwoord krijgen, vergeet niet de link hier te droppenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:27 schreef Sinister-D- het volgende:
En voor de users die zich aan het afvragen waren waar en hoelaat de Fiat F14-T presentatie isEdit: over Ferrari gesproken, heeft nog iemand iets gelezen/gezien over een stream van de Florida Winter Series dit weekend? Heb al wat zitten zoeken op Twitter en de website, maar nog niets gevondentwitter:InsideFerrari twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 09:03:05Only a few hours left and the #F14T will be unveiled by the drivers. Don’t miss the presentation at 2.30pm CET http://t.co/p64bnf3u7a reageer retweet
![]()
edit2: heb het maar eens gevraagd via hun officieel Twitter account.
Had alleen gelezen dat verstappen gecrashed was...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:27 schreef Sinister-D- het volgende:
En voor de users die zich aan het afvragen waren waar en hoelaat de Fiat F14-T presentatie isEdit: over Ferrari gesproken, heeft nog iemand iets gelezen/gezien over een stream van de Florida Winter Series dit weekend? Heb al wat zitten zoeken op Twitter en de website, maar nog niets gevondentwitter:InsideFerrari twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 09:03:05Only a few hours left and the #F14T will be unveiled by the drivers. Don’t miss the presentation at 2.30pm CET http://t.co/p64bnf3u7a reageer retweet
![]()
edit2: heb het maar eens gevraagd via hun officieel Twitter account.
Ja hij was naar zn pitlimiter aan het kijken en een fractie afgeleid toen er voor hem iemand stil stond. Naar ik begreep midden in de pitstraat die daar dus niet stil hoorde te staan.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:50 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Had alleen gelezen dat verstappen gecrashed was...
Wel in Canada-pit-style
Misschien moet West wel terug komen als sponsor (jaja, tabak reclamequote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:34 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:willbuxton twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 22:22:09If you haven’t seen it yet, look how good the MP4-29 could look with a clever paint job, courtesy of @capedcadaver http://t.co/JvW039eW40 reageer retweet
Verdomme wat lekker!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 02:42 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Die BRM is nog wel het bruutste geluid ooit, wat een bak!![]()
Ze moesten in de regels zetten dat een F1 auto zo een geluid moet hebbenquote:
En een kutserver.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:30 schreef Ferry_76 het volgende:
Ferrari heeft in ieder geval geen piemel, meer een vogelbekdier...
quote:Video non trovato o momentaneamente non disposible
Ik dacht meer aan...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:30 schreef Ferry_76 het volgende:
Ferrari heeft in ieder geval geen piemel, meer een vogelbekdier...
Ik denk dat er een paar Ferrari designers nu zijn die denken: "Wacht, met zo'n piemel (Of twee) hadden we veel meer lucht onder de neus kunnen laten stromen..."quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:38 schreef Geralt het volgende:
Ik vind overigens de neus van Lotus steeds interessanter worden. Mogelijk kunnen ze daar behoorlijk wat voordeel uit halen tov de rest
Zou me ook niks verbazen. En volgend jaar zal het wel meteen verboden wordenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:41 schreef Ferry_76 het volgende:
Zou mij niets verbazen als ze voor de tweede test al met een nieuwe variant gaan komen.
Of er mag weer een vanity panel overheen gemaakt worden.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zou me ook niks verbazen. En volgend jaar zal het wel meteen verboden worden
Da's waar... Dat de wagens te veel op elkaar lijken zal je dit jaar niet horen; wel dat ze nergens op lijken!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:15 schreef Fiorano het volgende:
Och iniedergeval is het dit jaar geen eenheidsworst qua ontwerp.
De vraag is met welke.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:28 schreef Fir3fly het volgende:
Voor juli rijdt iedereen met min of meer dezelfde neus.
Want newey heeft het sowieso goed ofzo?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:27 schreef Fokkingvet het volgende:
Pas bij de presentatie van de Newey RBR weten we welke teams er op het juiste pad zitten.Afgezien van de neus vind ik de Lotus technisch eigenlijk hetbeste uitzien, prachtig smal rear end. Ferrari ziet er zwaar uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meestal toch welquote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:47 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Want newey heeft het sowieso goed ofzo?
Het is op z'n minst een safe-bet te noemen gezien de laatste jaren.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:47 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Want newey heeft het sowieso goed ofzo?
2de achter Marciello is niet slecht. Nog 3 minuten te gaan.....quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:24 schreef Spooky4u het volgende:
http://lt2.alkamelsystems(...)00-97ae-a77426d664a6
Livetiming van de heer Verstappen op dit moment.
Volgens mij heeft hij ook een josje gehad, 10 minuten binnen gestaan. En met zijn eerste senlle ronde gelijk naar 2.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
2de achter Marciello is niet slecht. Nog 3 minuten te gaan.....
Geen idee, maar het is zeker opmerkelijk. Zou het eventueel ook een keuze zijn voor lotus om de neus te spiegelen bij circuit in CW en CCW ? Wanneer 'korte' neus rechts is als ze ook rechtsom rijden, word er meer lucht gevangen dan wanneer neus niet a-symmetrisch zou zijn ?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:04 schreef Kanjer het volgende:
Ik vind de Renault wel bijzonder met die asymetrische neus. Wat zou de gedachte daarachter wezen?
Dat het langste van die 2 stukken technisch gesproken de neus is en die voldoet schijnbaar aan de voorwaarden. Dat andere ding hoort niet bij de neus, maar daardoor kunnen ze waarschijnlijk een hoop meer extra lucht onder de auto ingooien. En dat vindt men prettig om mee te werkenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:04 schreef Kanjer het volgende:
Ik vind de Renault wel bijzonder met die asymetrische neus. Wat zou de gedachte daarachter wezen?
Ja, zoiets was mijn gedachte ook, bochten voordeel. Dan zouden er twee verschillende "neuzen" moeten zijn, of meer, als je in verschillende lengtes gaat denken...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:55 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is zeker opmerkelijk. Zou het eventueel ook een keuze zijn voor lotus om de neus te spiegelen bij circuit in CW en CCW ? Wanneer 'korte' neus rechts is als ze ook rechtsom rijden, word er meer lucht gevangen dan wanneer neus niet a-symmetrisch zou zijn ?
Ben ook benieuwd wat ze bedacht en gecreeerd hebben tussen de 2 neuzen in. Daar word de lucht samen gedrukt en moet weggeleid worden naar achterkant. Met juiste aerodynamica kunnen ze daar veel lucht sturen op hoge snelheid = meer stabiliteit ? Bovendien een manier om zowel koeling te geven aan voeten van coureur als ook electronica wat verder achterin de auto?
Ook een optie, wel erg apart, ben benieuwd...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat het langste van die 2 stukken technisch gesproken de neus is en die voldoet schijnbaar aan de voorwaarden. Dat andere ding hoort niet bij de neus, maar daardoor kunnen ze waarschijnlijk een hoop meer extra lucht onder de auto ingooien. En dat vindt men prettig om mee te werken
zoeits is het inderdaad. De langste (nu de rechter) pik is de benodigde oppervlakte van 9000mm2, en wordt daarom als neus aangeduid. De kortere is het stevige deel, de crash structuur. De reden waarom ze voor deze optie hebben gekozen is dat ze zoveel mogelijke rijwind onder de neus door willen hebben richting de splitter aan de onderzijde van de wagen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:12 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ja, zoiets was mijn gedachte ook, bochten voordeel. Dan zouden er twee verschillende "neuzen" moeten zijn, of meer, als je in verschillende lengtes gaat denken...
Klopt, er mag regelementair gezien maar één neuspunt zijn, waardoor de tweede snikkel dus korter gemaakt moest worden.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:55 schreef Geralt het volgende:
Dat het langste van die 2 stukken technisch gesproken de neus is en die voldoet schijnbaar aan de voorwaarden. Dat andere ding hoort niet bij de neus, maar daardoor kunnen ze waarschijnlijk een hoop meer extra lucht onder de auto ingooien. En dat vindt men prettig om mee te werken
Perspectief? Is het inderdaad wel een a-symmetrische neus of lijkt het maar zo?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:04 schreef Kanjer het volgende:
Ik vind de Renault wel bijzonder met die asymetrische neus. Wat zou de gedachte daarachter wezen?
bij het artikel van gpupdate is er ook een foto van bovenaf, daar is goed te zien dat de neus a-symmetrisch is.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Perspectief? Is het inderdaad wel een a-symmetrische neus of lijkt het maar zo?
Anders zou het van invloed zijn op de luchtstroom en dan moet er ook iets zijn dat die extra luchtstroom nodig heeft, dan zou de turbo-inlet misschien op een andere plek zitten dan bij de rest gok ik.
Uitleg op Autosport.com: http://www.autosport.com/(...)5/source/mostpopularquote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:37 schreef SiGNe het volgende:
Perspectief? Is het inderdaad wel een a-symmetrische neus of lijkt het maar zo?
Anders zou het van invloed zijn op de luchtstroom en dan moet er ook iets zijn dat die extra luchtstroom nodig heeft, dan zou de turbo-inlet misschien op een andere plek zitten dan bij de rest gok ik.
quote:In order to meet the single lower nose tip regulation, the two tusks are of unequal length, so the longer one forms the mandatory nose tip, while the other is short enough to avoid being considered part of the nose tip by the regulations.
This leaves each tusk to act as a crash structure, the front wing mounting pylon and then, as they slim narrow the rear of the car, also become turning vanes.
This means the unavoidable obstruction of the mandatory nose tip is made into a multi-purpose device.
Bij de eerste foto dacht ik dat ook. Toen er andere foto's bijkwamen kon je goed zien dat er wel degelijk een lengte verschil is.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Perspectief? Is het inderdaad wel een a-symmetrische neus of lijkt het maar zo?
Anders zou het van invloed zijn op de luchtstroom en dan moet er ook iets zijn dat die extra luchtstroom nodig heeft, dan zou de turbo-inlet misschien op een andere plek zitten dan bij de rest gok ik.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:50 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Uitleg op Autosport.com: http://www.autosport.com/(...)5/source/mostpopular
[..]
ah ja, bij het plaatje van bovenaf is het inderdaad heel duidelijk te zien dat het korter is.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:52 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Bij de eerste foto dacht ik dat ook. Toen er andere foto's bijkwamen kon je goed zien dat er wel degelijk een lengte verschil is.
Zeker, maar volgens de regels mag de auto maar één neuspunt hebben, en op deze manier omzeilt Lotus dus die regel.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:55 schreef SiGNe het volgende:
Raar overigens dat er dan geen 2 structuren zo lang mochten zijn van de regels, je zou denken dat de voorkant dan alleen maar crashbestendiger wordt.
Slim gedaan en wie weet pakt het goed voor ze uit.. ik hoop het in elk geval.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:58 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Zeker, maar volgens de regels mag de auto maar één neuspunt hebben, en op deze manier omzeilt Lotus dus die regel.
quote:...
What Lotus has done is to create a mandatory nose tip, in terms of cross section and height, but with just one tusk. It’s the right hand tusk that achieves this (highlighted yellow). But in order to avoid the twin tusk design being considered as having more than one nose tips, which is explicitly excluded in the rules, the left tusk is shorter as design the front and avoids being in the same plane as the right hand tusk’s tip.
Aerodynamically the twin tusk design makes these extension acts as awing mount and turning vane solution. The tusks will actually present slightly more obstruction to the airflow, as each nose tip may be around 90mm wide, so a total of 180mm of width. Where as the finger type nose has a similar 90mm nose tip and two wing pylons each limited to 25mm wide, creating a net 140mm obstruction. But despite this greater obstruction the effect of using the tusks as vanes to act along the Y250 axis and leaving he central airflow through the nose cleaner, means they may have a better overall aerodynamic effect.
The problem of unequal lengths is probably not a concern, while suggestions a left and right version of the tusks set up could be created for different track sis also unlikely to be practical or worthwhile.
For clarity the left hand tusk is a structural part of the nose and forms the part of the crash structure, it is not a vanity panel. Although theoretically it could be, but the need to mount the front wing with it, means the flimsy vanity panel construction would not support the load.
quote:...
Multiple authoritative sources all agree that Whitmarsh's certain successor is Eric Boullier, the newly-departed Lotus team principal.
That move has ruffled some feathers at Enstone.
Indeed, in what was widely interpreted as a spoiling move, Lotus chose the precise minute that McLaren's 2014 car was revealed to publish the first photo of its own new single seater, the E22.
And, defiantly hinting at Boullier's choice of next job, the team said on Twitter that the Frenchman's parting gift is a copy of 'Fifty Shades of Grey'.
Now, the respected Auto Motor und Sport correspondent Michael Schmidt claims that a leading contender to succeed Boullier at Lotus is none other than Whitmarsh himself.
Schmidt also mentioned Ross Brawn as a contender, while rumours on Twitter pointed to Craig Pollock, Jacques Villeneuve's former manager, who may also be interested into buying into the Enstone based team.
Another reason for the animosity between McLaren and Lotus, according to Schmidt, is because the teams are both in talks with the same major potential sponsor.
Lotus has reportedly entered the talks with a lower asking price, but the identity of the sponsor is currently not known.
"We only know that it is a Japanese technology company," said Schmidt, speculating that it could be Sony.
Gaat Bouillier daar op zeker weg of zijn dat nog geruchten? Dat heb ik in elk geval compleet gemist, of het nou feiten of geruchten zijnquote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:50 schreef sasquatsch het volgende:
Lotus en McLaren in gevecht over een sponsor? En Whitmarsh naar Lotus?
[..]
Boullier is weg bij Lotus. Dat is zeker.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gaat Bouillier daar op zeker weg of zijn dat nog geruchten? Dat heb ik in elk geval compleet gemist, of het nou feiten of geruchten zijn
twitter:Lotus_F1Team twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 14:51:02Exclusive behind the scenes pic of Eric Boullier’s leaving present. Something to read before the season starts... http://t.co/j9dAE6eWG6 reageer retweet
Waarom? De rest heeft geen tijd meer om zoiets nu nog voor elkaar te krijgen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:21 schreef wimderon het volgende:
Zou die neus van Lotus zo bijzonder zijn? Als dat wel zo is ga je dat toch zo lang mogelijk voor jezelf houden?
Ik denk dat je dan als team, qua ontwerp, weer bij nul kan gaan beginnen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:21 schreef wimderon het volgende:
Zou die neus van Lotus zo bijzonder zijn? Als dat wel zo is ga je dat toch zo lang mogelijk voor jezelf houden?
Is wel een beetje de trend van Lotus, dat ze zich in de reet genaaid voelen.. bij het vertrek van Kimi lieten ze 2 neukende konijnen zien.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:14 schreef sasquatsch het volgende:
Hij kreeg zelfs een afscheidscadeautje mee.[ afbeelding ]twitter:Lotus_F1Team twitterde op vrijdag 24-01-2014 om 14:51:02Exclusive behind the scenes pic of Eric Boullier’s leaving present. Something to read before the season starts... http://t.co/j9dAE6eWG6 reageer retweet
Als Sony die sponsor zou zijn dan is het opzich logisch als die voor McLaren kiezen, vooral omdat die vanaf volgend jaar met een Honda motor rijden.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:50 schreef sasquatsch het volgende:
Lotus en McLaren in gevecht over een sponsor? En Whitmarsh naar Lotus?
[..]
Kobayashi is/was gelieerd aan Toyota, dus die zal het niet worden.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:08 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Is wel een beetje de trend van Lotus, dat ze zich in de reet genaaid voelen.. bij het vertrek van Kimi lieten ze 2 neukende konijnen zien.
[..]
Als Sony die sponsor zou zijn dan is het opzich logisch als die voor McLaren kiezen, vooral omdat die vanaf volgend jaar met een Honda motor rijden.
Button is (mede dankzij z'n vrouw) ook enorm populair bij de Japanners.
Ik zou het zelfs opzich niet vreemd vinden als ze volgend jaar Magnussen inruilen voor een japanse coureur, Kobayashi bijv. als die het goed doet bij Caterham.
Maar Toyota doet niet mee aan de F1 volgend jaar, misschien het jaar erop als Honda het goed doet?quote:Op zondag 26 januari 2014 00:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kobayashi is/was gelieerd aan Toyota, dus die zal het niet worden.
Er gaat er een (Takuya Izawa) rijden voor ART in de GP2, het juniorteam van McLaren. Reed vorig jaar in de Formule Nippon. Misschien dat die in 2015 testrijder wordt. Ik denk nl. eerder dat Vandoorne volgend jaar instapt. Bij McLaren of een ander team is nog de vraag. Ligt er ook aan hoe Magnussen presteert ten opzichte van Button.
Taku San terug!!!quote:Op zondag 26 januari 2014 01:48 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar Toyota doet niet mee aan de F1 volgend jaar, misschien het jaar erop als Honda het goed doet?
Ik kan me in elk geval voorstellen dat Honda het liefst ook een Japanse rijder ziet in elk geval, wie dat dan ook moge worden (zoveel ken ik er niet dus vandaar dan ik Koba noemde.).
quote:Caterham strongly considered Robin Frijns for 2014 F1 race seat
By Jonathan Noble and Matt Beer Sunday, January 26th 2014, 09:20 GMT
Caterham strongly considered putting its new Formula 1 test driver Robin Frijns straight into a 2014 race seat, according to team owner Tony Fernandes.
Ex-Sauber reserve and 2012 Formula Renault 3.5 champion Frijns was announced as Caterham's new number three when it revealed Kamui Kobayashi and Marcus Ericsson's race deals earlier this week.
But Fernandes revealed that he had been very tempted to give 22-year-old Dutchman Frijns his F1 racing debut this year.
"Robin is the most exciting young driver," Fernandes said.
"We think he has a huge future ahead and we hope we have a long relationship with him.
"There was a lot of debate about bringing him in straight away, and we erred a little bit on the side of caution.
"We thought we would be a little bit conservative in giving him time to get used to F1 and all the other changes."
Frijns' complete career statistics on FORIX
AUTOSPORT understands that Frijns made a strong impression on Caterham in early simulator runs.
He will make his on-track debut for Caterham on day three of the first winter test at Jerez next Thursday. Ericsson will drive the new car for the first two days, with Kobayashi then having his first run on Friday.
Frijns took part in the 2012 and '13 F1 young driver tests with Sauber, but lost his reserve place with the team last summer.
He also had a Red Bull F1 test at the end of 2012 as a reward for his FR3.5 title.
Last year Frijns' racing was limited to a partial GP2 season with the new Hilmer team, during which he won at Barcelona.
quote:Op zondag 26 januari 2014 12:59 schreef Sinister-D- het volgende:
Tuurlijk hebben ze hem overwogen, dat zou ik ook zeggen als ik teambaas was en hem had als test- en reserverijder. Maar Frijns is zo goed, dat ze gewoon een andere rookie in die wagen zetten die max. 6de is geworden in de eindstand en maar enkele podiums heeft behaald met de betere wagens in de GP2![]()
Vul de conclusies met zelf in
En daarom zetten we er een veel slechtere rookie inquote:"There was a lot of debate about bringing him in straight away, and we erred a little bit on the side of caution.
Interessant, zo'n Honda-Lotus-Cosworthquote:Op zondag 26 januari 2014 12:12 schreef HerrFritz het volgende:
Vind de nieuwe Ferrari met die omlaag duikende neus wel iets weg hebben van het model indy car paar jaar terug
[ afbeelding ]
Met de nadruk op iets
Mooie neusquote:Op zondag 26 januari 2014 14:45 schreef LWD-Godius het volgende:
Sauber C33, hier een paar plaatjes die al op de Sauber site staan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan is de grote vraag wat ze zullen doen als Frijns het duidelijk beter blijkt te doen dan Ericsson.quote:
Oorspronkelijk stond de presentatie op 14:30 gepland. Op de persgedeelte van de site stonden deze foto's dan ook om 14:30 beschikbaar :p. Zag 'm voorbijkomen op twitter.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:54 schreef Sinister-D- het volgende:
Volgens mij was het nog helemaal niet de bedoeling dat die foto's online zouden komen, er is namelijk nog nergens een officiële mededelingErgens een foutje op de website wat ontdekt is door de een of andere nieuwsgierige?
Eigenlijk gewoon een 'ouderwetse' hoge neus met twee lange vleugelsteunen, waartussen de piemel geboetseerd is.. Wel de mooiste auto tot nu toe, al wil ik wel meer foto's van de Force India zien.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Pak beter als de rest![]()
Zo te zien een brede versie van zo'n piemelneus, en er lijkt wel een verticaal sleuf-gat te zitten vlak boven de voorvleugel....
Vind het vreemd iig. De foto's zijn foto is beschikbaar via deze link http://www.sauberf1team.com/en/car/sauber-c33-ferrari/ maar je kan er niet via een normale weg op de website aankomen dmv gewone click-linksquote:Op zondag 26 januari 2014 14:56 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Oorspronkelijk stond de presentatie op 14:30 gepland. Op de persgedeelte van de site stonden deze foto's dan ook om 14:30 beschikbaar :p. Zag 'm voorbijkomen op twitter.
Is toch gewoon een soort van ABS, toch?quote:The braking system concept is totally new, taking the form of a brake-by-wire system for the first time at the rear wheels. This has become necessary due to the significantly increased performance of the ERS, which requires much greater variations in rear wheel braking torque than previously. With brake-by-wire, an electronic system measures how hard the driver presses the brake pedal and then – using the additional information from energy recuperation – determines in a split-second the amount of braking pressure that should be fed through to the rear brake callipers.
quote:Perhaps the most visually striking element of the Sauber C33-Ferrari is the very low, snout-like nose. The front wing pylon’s attachments on the nose have been moved out as far as possible allowed by the regulations to channel as much air as possible under the car.
Zeker een mooie wagen, maar de mooiste? Misschien omdat het meest 'normaal' oogt in vergelijk met vorig jaar?quote:Op zondag 26 januari 2014 14:57 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon een 'ouderwetse' hoge neus met twee lange vleugelsteunen, waartussen de piemel geboetseerd is.. Wel de mooiste auto tot nu toe, al wil ik wel meer foto's van de Force India zien.
Terug naar het systeem van een Citroen DS, die had ook een electronisch remsysteem waarbij het leek of je een luciferdoosje plat trapte als je remde. Altijd leuk als iemand er voor het eerst mee ging rijden...quote:Op zondag 26 januari 2014 15:05 schreef Ferry_76 het volgende:
Interessant:
[..]
Is toch gewoon een soort van ABS, toch?![]()
Over de neus:
[..]
Vorig jaar hadden ze ook de mooiste auto maar die bakte er weinig van tot die "bandenwissel"quote:Op zondag 26 januari 2014 14:50 schreef Sinister-D- het volgende:
Pak beter als de rest![]()
Zo te zien een brede versie van zo'n piemelneus, en er lijkt wel een verticaal sleuf-gat te zitten vlak boven de voorvleugel....
Het lijkt zelfs alsof er een kanaal in de zijkant van de airbox is gemaakt, waardoor ze de lucht naar beneden richting de versnellingsbak sturen.quote:Op zondag 26 januari 2014 15:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Wat me ook opvalt is dat er wel behoorlijke sleuven zitten onder de airbox-intake, daar waar ze wagens ook mee optakelen. Voorheen 2 gaten alleen voor hijsbanden, nu lijkt het wel alsof ze daar een dubbele splitter hebben.....
Als ik dat zo lees klinkt het alsof je dat niet als ABS kan gebruiken. De totale remkracht correspondeert 1-op-1 met het rempedaal, alleen welk percentage remkracht van de remklauwen en van het energy recovery system komt wordt elektronisch bepaald. Maar dat maakt voor het blokkeren van de wielen niet uit.quote:Op zondag 26 januari 2014 15:05 schreef Ferry_76 het volgende:
Interessant:
[..]
Is toch gewoon een soort van ABS, toch?![]()
Over de neus:
[..]
Ziet er beter uit dan van de McLaren. Moet ook zeggen dat het een nette auto om te zien is afgaande op de weinige foto's die we hebben.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Betere foto van de neus:
[ afbeelding ]
Interessant dit. Zou het verdiepte gedeelte ook een luchtinlaatopening hebben, moet haast wel.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:35 schreef Sinister-D- het volgende:
Opvallende zaken aan de airbox/intake:
- intake ligt ver naar achteren tov andere wagens.
- splitter (of iets gelijkaardigs) direct onder de intake, waardoor de intake zelf behoorlijk lang lijkt.
- een mini inlaat halverwege de airbox
[ afbeelding ]
Als je hier inzoomt: http://www.formule1.nl/me(...)2014-01-26/C33_2.jpgquote:Op zondag 26 januari 2014 17:20 schreef LWD-Godius het volgende:
[Interessant dit. Zou het verdiepte gedeelte ook een luchtinlaatopening hebben, moet haast wel.
Maar ik kan me voorstellen dat ze de luchtstroom proberen te sturen richting de monkey seat en uitlaatpijp met daaromheen de (zwanennek)pilaren die de achtervleugel dragen, Ferrari doet ongeveer hetzelfde.
De bolling van deze ''neus'' lijkt aan te kunnen sluiten op het chassis, waardoor de voorzijde op de vereiste hoogte komt.....twitter:techF1LES twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 17:48:09#Ferrari #F14T Bare chassis http://t.co/0gpEhTJznj
reageer retweet
Ben benieuwd of dit een staartje gaat krijgen als ze echt gelekt zouden zijntwitter:techF1LES twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 17:40:24#Ferrari #F14T Lotus'-style twin tusk nose cone? http://t.co/iP91Cho8MJ
reageer retweet
Volgens mij zat die tweede foto in de video die je te zien kreeg bij de launch. Van die eerste durf ik het niet te zeggen.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:43 schreef Sinister-D- het volgende:
Ben 2 posts op Twitter tegen gekomen waarop het lijkt alsof er foto's gelekt zijn van de composiet afdeling van Ferrari.
Tenzij iemand weet of deze door Ferrari zelf naar buiten zijn gebracht, want anders heb ik dat compleet gemist![]()
Dit is, als ik de airintake vergelijk, het chassis van de F14-T.De bolling van deze ''neus'' lijkt aan te kunnen sluiten op het chassis, waardoor de voorzijde op de vereiste hoogte komt.....twitter:techF1LES twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 17:48:09#Ferrari #F14T Bare chassis http://t.co/0gpEhTJznj[ afbeelding ] reageer retweet
Ben benieuwd of dit een staartje gaat krijgen als ze echt gelekt zouden zijntwitter:techF1LES twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 17:40:24#Ferrari #F14T Lotus'-style twin tusk nose cone? http://t.co/iP91Cho8MJ[ afbeelding ] reageer retweet
![]()
Van de specs van die site:quote:Op zondag 26 januari 2014 14:58 schreef LWD-Godius het volgende:
Ah nu ook beschikbaar voor publiek dus: http://www.sauberf1team.com/en/car/sauber-c33-ferrari/
Die kunnen dus als ze volle bak zouden rijden op een uur die 100 kilo erdoor heen kunnen flatsen?quote:Maximum fuel flow 100 kg/h
Maximum fuel capacity 100 kg
Ik denk dat het niet een kwestie is van alleen de neus vervangen. De neus en de voorvleugel zorgen voor de hele vorm van de luchtstroming om de auto. Als je de lage neus vervangt voor een hoge-met-piemel moet je ook de rest van de auto grondig verbouwen.quote:Op zondag 26 januari 2014 20:08 schreef Ermanon het volgende:
Het zou ook kunnen zijn dat Ferrari de huidige neus als place-holder heeft om te kijken wat de FIA met de mogelijke "gedrochten" doet qua aanpakken.
Als ze niks doen nemen ze dan ook zo'n leuterneus en anders houden ze deze en blijven buiten schot.
En ik ben geloof ik de enige die de Ferrari niet zo lelijk vind, en ik ben verre van Ferrari-fan. Van alle neuzen tot nu toe vind ik dit toch de mooiste (van de Sauber heb ik nog geen goed foto van voren gezien).quote:Op zondag 26 januari 2014 19:50 schreef Geralt het volgende:
Overigens vind ik volgens mij in tegenstelling tot de rest de McLaren erg mooi
Ik dacht dat F1 autos symmetrisch moesten zijn. Maar goed, goede regels maken kunnen ze al jaren niet, dus het zal wel mogen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
[..]
ah ja, bij het plaatje van bovenaf is het inderdaad heel duidelijk te zien dat het korter is.
Raar overigens dat er dan geen 2 structuren zo lang mochten zijn van de regels, je zou denken dat de voorkant dan alleen maar crashbestendiger wordt.
Lotus heeft in elk geval creatief gebruik gemaakt van de regels
Het kleurenschema moet symmetrisch zijn.quote:Op zondag 26 januari 2014 20:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik dacht dat F1 autos symmetrisch moesten zijn. Maar goed, goede regels maken kunnen ze al jaren niet, dus het zal wel mogen.
kleurenschema hoeft ook niet symmetrisch te zijn. Ik herinner me BAR '99 met de zipper-wagen nog goedquote:Op zondag 26 januari 2014 21:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het kleurenschema moet symmetrisch zijn.
De F-duct van McLaren was ook a-symmetrisch geplaatst. En volgens mij is er ook wel eens een wagen geweest met a-symmetrische sidepods.
Regels zijn juist door die BAR-wagen veranderd.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
kleurenschema hoeft ook niet symmetrisch te zijn. Ik herinner me BAR '99 met de zipper-wagen nog goed
De enige regel die geld voor de livery is dat beide wagens gelijk moeten zijn.
zoek me dat maar eens op in de sportieve regels van de FIA dan. Die discussie heb ik laatst nog eens met iemand gehad en het enige wat ik destijds heb kunnen vinden is dat wagens gelijk moeten zijn aan elkaar. Het uiterlijk onderling mag alleen verschillen aan de hand van de T-camera kleur, en het nummer van de coureur.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:30 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Regels zijn juist door die BAR-wagen veranderd.
De auto's zijn zelf natuurlijk ook asymetrisch, omdat er maar één oliekoeler en één accu in zit e.d. en die plaatsen ze vaak aan een zijkant. Maar er stond me iets van bij of leek me in ieder geval logisch dat je niet een auto mag maken die vanzelf al linksaf gaat zoals in de Indy, en dan zou daar iets over in de regels moeten staan.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het kleurenschema moet symmetrisch zijn.
De F-duct van McLaren was ook a-symmetrisch geplaatst. En volgens mij is er ook wel eens een wagen geweest met a-symmetrische sidepods.
Wat een baggerselectie, dat zijn stuk voor stuk prima auto's. Er zijn veeeeeel lelijkere geweest.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:33 schreef Peterselieman het volgende:
http://www.motorsport.com(...)cars-of-formula-one/
Ik mag hem ook wel. Ik vind de ophanging van de neus juist gaaf. Zit er een beetje futuristisch uit, ik was ook een fan van de wagens van 2008 met alle uitsteeksels ed. Dat zit een beetje in die lijn.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:50 schreef Geralt het volgende:
Overigens vind ik volgens mij in tegenstelling tot de rest de McLaren erg mooi
absoluut. Ik was iig een fan van de 2008-wagens die qua uitbouwsels prachtig om te zien waren.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een baggerselectie, dat zijn stuk voor stuk prima auto's. Er zijn veeeeeel lelijkere geweest.
Ok, dus het was gewoon een vrije keuze om van de 50/50 livery af te stappen. Blijkbaar heb ik dat verkeerd herinnerd.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:36 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
zoek me dat maar eens op in de sportieve regels van de FIA dan. Die discussie heb ik laatst nog eens met iemand gehad en het enige wat ik destijds heb kunnen vinden is dat wagens gelijk moeten zijn aan elkaar. Het uiterlijk onderling mag alleen verschillen aan de hand van de T-camera kleur, en het nummer van de coureur.
Daar staat niets bij over symmetrie.
Pagina 9 en 10 was dat btw
Daarvoor is een apart topic.quote:Op maandag 27 januari 2014 00:24 schreef flipsen het volgende:
Intussen op Sebring deed Max het bijzonder aardig, zéker in de kwalificaties. Zijn eerste "auto-race", had meer in gezeten. Morgen kijken hoe hij het bij race 2 en 3 (starten van pole!) doet
Oh ik dacht dat je met een hashtag kon genezen op afstand.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:04 schreef opreis het volgende:
[..]
Gewoon PR. Alsof het ook maar iets uitmaakt op de gezondheid van Schumi
Alleen maar als het 1 miljoen keer geretweet wordt kan dat.quote:Op maandag 27 januari 2014 13:19 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je met een hashtag kon genezen op afstand.
Om haar neus als ontwerp te gebruiken ook zeker.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:24 schreef Meike26 het volgende:
Trijntje heeft helaas niets met autosport, anders hadden ze haar hulp ook nog wel kunnen gebruiken.
twitter:OfficialSF1Team twitterde op maandag 27-01-2014 om 17:36:38Unifin becomes Premium Partner of the Sauber F1 Team. Read all about it on http://t.co/tcxBQEtLh5 now! http://t.co/wIe1oyDAqG reageer retweet
twitter:OfficialMinis twitterde op maandag 27-01-2014 om 17:39:26And here it is, the new STR9Y aquí está, el nuevo STR9 http://t.co/JvSwsmlG02 reageer retweet
twitter:NobleF1 twitterde op maandag 27-01-2014 om 17:42:51The new Toro Rosso... http://t.co/3KC0vdgDhf reageer retweet
Vanuit deze hoek ziet die "blauwgepunte lans" er echt niet uitquote:Op maandag 27 januari 2014 17:43 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:NobleF1 twitterde op maandag 27-01-2014 om 17:42:51The new Toro Rosso... http://t.co/3KC0vdgDhf reageer retweet
quote:Op maandag 27 januari 2014 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
Het lijken allemaal gepunte lansen zo
De neus van Owen Wilson zou ook interessante resultaten opleverenquote:Op maandag 27 januari 2014 14:30 schreef Beach het volgende:
[..]
Om haar neus als ontwerp te gebruiken ook zeker.
Geen zorgen, de FIA komt wel weer met nieuwe maffe regelgeving om dit op te lossenquote:Op maandag 27 januari 2014 18:02 schreef David Letterman het volgende:
Dit wordt het seizoen van de lelijkste auto's ooit in de F1. Het hele veld zal er niet uit zien. Alhoewel het gaat om wie de snelste is, zie ik toch graag mooie bolides rondrijden. Dit wordt echt helemaal niks.
Als dat zou kunnen...quote:Op maandag 27 januari 2014 18:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geen zorgen, de FIA komt wel weer met nieuwe maffe regelgeving om dit op te lossen.
Met ingang van volgend jaar. Voor dit jaar hebben de teams bij het ontwerpen van de auto's rekening gehouden met deze regels, dus zal er verzet zijn om het eerder te wijzigenquote:Op maandag 27 januari 2014 18:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geen zorgen, de FIA komt wel weer met nieuwe maffe regelgeving om dit op te lossen.
Lijkt me evident.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:09 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Met ingang van volgend jaar. Voor dit jaar hebben de teams bij het ontwerpen van de auto's rekening gehouden met deze regels, dus zal er verzet zijn om het eerder te wijzigen
Alsof Donald Duck zijn tong uitsteektquote:Op maandag 27 januari 2014 18:09 schreef Sinister-D- het volgende:
High Res foto van de STR.
Wat me opvalt is dat de airintake 2 inlaten heeft, en de neus toch niet zo hoog is als dat het leek op eerdere foto's.
[ afbeelding ]
edit, beter foto gevonden.....
twitter:takiinoue twitterde op maandag 27-01-2014 om 17:57:46This is The World Dick Head Championship in 2014. Someone should stop them. reageer retweet
Die neus is echt hilarisch.quote:
Vind deze nog wel gaan, al vereist het nog enige gewenning.quote:Op maandag 27 januari 2014 18:05 schreef Sinister-D- het volgende:
Wijdere, en zonder reclame, foto van de pinguin Sauber....
[ afbeelding ]
Kleine sidepods zeg!quote:Op maandag 27 januari 2014 18:09 schreef Sinister-D- het volgende:
High Res foto van de STR.
Wat me opvalt is dat de airintake 2 inlaten heeft, en de neus toch niet zo hoog is als dat het leek op eerdere foto's.
quote:
En dan zeggen ze dat mannen door seks geobsedeerd zijn...quote:Op maandag 27 januari 2014 18:57 schreef Meike26 het volgende:
Nog meer mensen die het lukt om om dat gedrocht van een neus heen te kijken?? Mij lukt het niet.
ik vermoed dat ze een deel koelen via dat tweede gat in de air-intake. En dan kunnen de sidepods iets kleiner neem ik aan.quote:
Of Renault heeft zijn zaakjes goed voor elkaar qua packaging.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik vermoed dat ze een deel koelen via dat tweede gat in de air-intake. En dan kunnen de sidepods iets kleiner neem ik aan.
edit: en de RBR10 om 8.30 morgentwitter:andrewbensonf1 twitterde op maandag 27-01-2014 om 16:20:08Pirelli says final day of Jerez test will be given over to wet-tyre testing. Track will be watered. cont'd reageer retweet
twitter:redbullracing twitterde op maandag 27-01-2014 om 18:30:59RB10 launch tomorrow at 8.30am (CET). Less than 24 hours to go. Make sure you tune in. #UnboltTheBull http://t.co/Zg8MQd8f64 reageer retweet
twitter:MercedesAMGF1 twitterde op maandag 27-01-2014 om 19:31:07Just over 12hrs (7.30 UK time) until the W05 launches. Here’s one last teaser for those feeling a bit ‘nosey’ #W05sup http://t.co/tbdyBgUFHB
reageer retweet
Dan doe ik het welquote:Op maandag 27 januari 2014 19:34 schreef Nattekat het volgende:
Komt er nog een top 10 lelijkste neuzen?
En nee, nu gooi ik hem niet dicht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |