Laat m bij 50 ct beginnen dan kan je zien wat er in je pasta kan voor je budgetquote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:58 schreef eleusis het volgende:
Zet een slider tussen ¤2,5 en ¤5 p.p. in je app, dan kan de gebruiker zelf een maaltijd zoeken met de gewenste pauperfactor.
En er keihard op beginnen te stampen!! Whehehe.quote:
Kun je van zo weinig leven?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:46 schreef Tanin het volgende:
Eerlijk? Ongeveer 1,50 per dag.
Als ik lange termijn investeringen als kruiden meereken en verdeel misschien 1,70 ofzo.
Das trouwens lunch en avondeten
edit. als ik nu zo zit te denken, is die 3 a 4 euro wel voor eten waarvan ik nog 2 porsies invries voor een andere dag..quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:08 schreef AMangold het volgende:
ik probeer altijd tussen de 5 a 10 euro per dag aan te houden,
dus reken 3 a 4 euro voor het avondeten
je mag toch zelf kiezen wat je eet :Squote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:10 schreef derLudolf het volgende:
Varieert van tussen de ¤2 (komt zelden voor) ¤4,50 per dag. Ik kook meestal wel ruim voldoende.
Ligt er ook aan met wie ik eet, als ik stamppot eet met mn studiegenoten kauwen we een pond aardappels pp op en gebruiken we roomboter en is 200g vlees de standaard. Mn huisgenoten zeiken als over de hoeveelheid als dr meer dan 120g vlees op tafel ligt en vinden roomboter 'ongezond'
dat heeft wel invloed opt budget
Ja, ongeveer 1x per week kreeg ik gratis eten omdat ik vrijwilligers werk deed, en elke 3 maanden mestte ik mezelf vet bij m'n ouders thuis. Maar ja, dat kon ik.quote:
ja hoor, maar we eten gezamenlijk :p Soms hou ik dr wat rekening mee, andere keren heb ik dr schijt aanquote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:12 schreef AMangold het volgende:
[..]
je mag toch zelf kiezen wat je eet :S
Idee zal niet heel speciaal zijn, echter is het ontzettend veel werk om zo,n app goed te maken ;-) Kan best wel eens succes worden. Echter je moet allerlei databases van prijzen bijhouden of gebruiken. (gebruik van andermans database mag niet zomaar).quote:Op zaterdag 25 januari 2014 00:26 schreef Clashy het volgende:
Ben je niet bang dat je idee wordt gekaapt? Je kon ook je vraag stellen zonder die info vooraf over de te ontwikkelen app.
Ahh oke, ja in mijn huisje eten we is eens in de 2 weken gezamelijk, voor de rest gewoon alleenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 09:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
ja hoor, maar we eten gezamenlijk :p Soms hou ik dr wat rekening mee, andere keren heb ik dr schijt aan
Misschien terug naar de ontwerpfase van het onderzoek? Plan van Aanpak de prullenbak geknikkerd?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:38 schreef motorbloempje het volgende:
Fijn dat TS ook even mee blijft posten. Enzo.
Je geeft zelf al het antwoord. Voor meer dan 1 dag tegelijkertijd koken.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:38 schreef Hagelkaas het volgende:
Hoe kook je precies avondeten voor 2 euro zonder uit te komen op pasta met tomatenpuree en euroshopper ham of zo? Als je voor vijf man kookt is het natuurlijk een ander verhaal, maar voor 1 persoon?
2 euro is inderdaad voor meer personen en dan p.p., maar het kan ook echt wel voor je eentje hoor. Je moet gewoon zo kunnen plannen dat je niks moet weggooien. Bijvoorbeeld: ik heb van de week een bloemkool gekocht. Ik kan in mn eentje een halfje op. Dan plan ik dus zo dat die bloemkool gewoon op komt, in plaats van dat ik de helft weg moet gooien.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:38 schreef Hagelkaas het volgende:
Hoe kook je precies avondeten voor 2 euro zonder uit te komen op pasta met tomatenpuree en euroshopper ham of zo? Als je voor vijf man kookt is het natuurlijk een ander verhaal, maar voor 1 persoon?
Invriezen?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:38 schreef Hagelkaas het volgende:
Je kan het ook prima beperken tot een bepaald budget, alleen zorg er wel voor dat je dat goed aangeeft. Echter wat wil je onderzoeken ? wat is je doelstelling? en onderzoeksvraag? Want als onderzoeksvraag :hoe kan je creatief koken met weinig is wat mager.. En niet goed afgebakend, wat is weinig en wat is creatief? dat is heel persoonlijk.quote:Op zondag 26 januari 2014 17:58 schreef Foeksia het volgende:
e hokjes denken dat misschien mag zijn) maaltijden zelf bereid kunnen worden met zoas hierboven al vermeld: wat orgineler dan w
Succes!quote:Op zondag 26 januari 2014 22:56 schreef Foeksia het volgende:
Wat ik wil onderzoeken, is of studenten die op zichzelf wonen, zelf koken en hoe zij dit doen. kiezen zij voor pakjes en zakjes, wat relaitef gezien best duur is voor een student en moelijk afstembaar is (is of te veel of te weinig)
d.m.v panelgesprekken wili k er achterkomen, wat zij zelf willen om aangemoedigd te worden om zelf te gaan koken , en simpele gerechten in elkaar te kunnen zetten die gezond en makkelijk te bereiden zijn. zodat ze het zelf kunnen leren.
Aanname hierbij is: de student die pas op zichzelf woont en wel eten wil koken maar niet goed weet hoe dat moet.
Doelstelling: Tot een functioneel ontwerp van een mobiele applicatie komen, die studenten ondersteunt en begeleidt bij het kopen en bereiden van een makkelijke en gezonde maaltijd.
ik wil onderzoeken wat het profiel van die studenten is, wat trends en ontwikelingen op het gebied van voeding en aanmoedigende apps zijn,. wat de studenten zelf willen zien in een app die hen kan aanmoedigen en wat al hudige oplossingen zijn. waarvan ik ja of de nee dingen kan meenemen of verbeteren in het geen wat ik wil maken.
Kijk uit dat je opleiding niet het soort studenten "kleurt" Ik weet niet wat je studeert maar als het iets met voeding is dan zijn die studenten eigenlijk geen handige panel groep. ( gedeelte kan wel, maar vraag ook anderen).quote:Op zondag 26 januari 2014 23:02 schreef Foeksia het volgende:
[..]
Studenten van mijn eigen opleiding hier voor vragen
dankje voor de tipquote:Op maandag 27 januari 2014 14:54 schreef mytec het volgende:
[..]
Kijk uit dat je opleiding niet het soort studenten "kleurt" Ik weet niet wat je studeert maar als het iets met voeding is dan zijn die studenten eigenlijk geen handige panel groep. ( gedeelte kan wel, maar vraag ook anderen).
dit ook ja. op mijn studie zitten ziek veel veganisten, vegetariërs en biologisch eten lui. Je app moet daar sowieso rekening mee houden, en eventueel ook flexitariers. (of hoe die ook heten)quote:Op maandag 27 januari 2014 14:54 schreef mytec het volgende:
[..]
Kijk uit dat je opleiding niet het soort studenten "kleurt" Ik weet niet wat je studeert maar als het iets met voeding is dan zijn die studenten eigenlijk geen handige panel groep. ( gedeelte kan wel, maar vraag ook anderen).
quote:Op maandag 27 januari 2014 14:13 schreef Foeksia het volgende:
Als je nog verdere kooktips hebt. Zet ze neer. Zijn meer dan welkom
Wat eet je dan zoal crackers met smeerkaas of zo?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:07 schreef sirdanilot het volgende:
2 Euro is echt zát budget voor een studenten-avondmaaltijd. Meestal zit je eronder.
Simpele pasta-, rijst- en aardappelgerechten bouw je echt wel voor een eurootje of 7-10 voor 4 personen hoor.quote:Op maandag 27 januari 2014 20:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat eet je dan zoal crackers met smeerkaas of zo?
quote:Op maandag 27 januari 2014 20:19 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Simpele pasta-, rijst- en aardappelgerechten bouw je echt wel voor een eurootje of 7-10 voor 4 personen hoor.
Handige pagina. Dankjequote:Op dinsdag 28 januari 2014 04:37 schreef Oversight het volgende:
Damn, im good.
morgen verder daar, moet ook wat details en grenzen weten in mogelijkheden, er zijn superveel selectiecriteria die je al dan niet kunt meenemen in verschillende preset combinaties en filters, waardoor je leuk(er), snel(ler) en gericht(er) kunt werken vanuit gebruiker gezien.
Moeten mensen dat leren ja? Als je dat niet doorhebt ben je gewoon een klein beetje debiel.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:38 schreef Foeksia het volgende:
Leren dat als er bijvoorbeeld een halve bak champignons ergens voor ndoig is, dat er de volgende dag ook iets mee gemaakt kan owrden maar dan in een compleet ander gerecht,
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:42 schreef motorbloempje het volgende:
Moeten mensen dat leren ja? Als je dat niet doorhebt ben je gewoon een klein beetje debiel.
Lukt nooit man. Of je moet echt gore troep vreten. Of een brood als avondeten ofzo. Denk eerder dat een euro of 4 normaal is voor een beetje maaltijd.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:07 schreef sirdanilot het volgende:
2 Euro is echt zát budget voor een studenten-avondmaaltijd. Meestal zit je eronder.
quote:
Haha, jij weet niet hoe je goedkoop eten moet inslaan. Van 4 euro pp maak ik een waar feestmaalquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:10 schreef Push. het volgende:
[..]
Lukt nooit man. Of je moet echt gore troep vreten. Of een brood als avondeten ofzo. Denk eerder dat een euro of 4 normaal is voor een beetje maaltijd.
En over die app: dat bestaat toch allang of ligt dat aan mij? Bij allerhande kan je ook op prijs zoeken dacht ik. En er zijn vast nog wel tien apps waarmee het kan. Misschien dat je daar wat inspiratie op kan doen voor je eigen app.
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:46 schreef Push. het volgende:
[..]Ik ben zelf student. Alleen als je dat soort voer gaat kanen lukt het wel. Dat is echt geen maaltijd. Zit geen vlees bij niks. Beetje kaas met tomaten puree en knoflook en ui voor de smaak. Daar kan geen kerel van leven. Veel te weinig voedingswaarde.
Niet dus. Er zijn wel gerechten die voor 2 pppd te maken zijn, maar dan moet je wel echt krampachtig gaan lopen doen. Plus ik heb mn voedingsstoffen nodig. Dat red je niet met 2 euro pppdquote:Op woensdag 29 januari 2014 10:30 schreef Oversight het volgende:
[..]Aardappels, vers groen, vleesje en voldoende vetten, en vers fruit, als je per week inkoopt voor 4 personen heb je aan 2 euro p.p. per dag voldoende voor basisbehoeften, en met 3 euro per dag zit je ruim en kun je aanvullen met "luxe".
Daar kan ik dus niet op levenquote:Op woensdag 29 januari 2014 02:18 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Haha, jij weet niet hoe je goedkoop eten moet inslaan. Van 4 euro pp maak ik een waar feestmaal
Vanavond nog voor 1,50 (!) euro de man gegeten bij de vereniging. Dat gaat natuurlijk in bulk en hoogculinair is het niet, maar voor een student is het prima te doen. Ik zat nog vol ook !
Bolletjes
goedkope hamburgers van de digros
"Salade" (lees: komkommer en paprika)
ijsbergsla
gefrituurde aardappelbolletjes
ketchup/fritesaus
Prima studentenvoer, ik heb het met smaak opgegeten.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:09 schreef sirdanilot het volgende:
Andere boehoeften, zoals tonnen vlees eten, die máák je zelf. Een mens heeft niet eens elke dag vlees nodig, en al helemaal niet in grote hoeveeheden. Zit allemaal tussen je oren dus
Ditquote:Op woensdag 29 januari 2014 12:09 schreef sirdanilot het volgende:
Andere boehoeften, zoals tonnen vlees eten, die máák je zelf. Een mens heeft niet eens elke dag vlees nodig, en al helemaal niet in grote hoeveeheden. Zit allemaal tussen je oren dus
quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:21 schreef Push. het volgende:
[..]Jij gaat me nu vertellen wat ik nodig heb? Ik weet vrij precies wat ik nodig heb en wat ik daar voor moet eten. Kennelijk eet jij ongeveer niks. Prima, jouw probleem of winst.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:09 schreef sirdanilot het volgende:
quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:58 schreef Oversight het volgende:
[..]briljant dit, tuurlijk is behoefte per persoon verschillend, jij zou wel eens een kleerkast van 2 bij 2 kunnen zijn, die twee of driemaal mijn portie kan verorberen en nog niet eens "voldoende" heeft voor zijn behoeften.
Zijn details, en je weet van jezelf best of je een flinke eter bent of niet, dus zul je alles wat voor de gemiddelde volwassene wordt berekend zelf kunnen "omrekenen" naar jouw specifieke situatie,
gezond verstand.
Genoeg boter toevoegenquote:Op woensdag 29 januari 2014 17:34 schreef Push. het volgende:
[..]Als je gewoon 2500 kcal eet als een normale man dan kan je echt niet af met een blikje soep, paar tomaten en een blaadje sla.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |