Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld
LT, is de Kustmarathon Zeeland dan niet iets? Op 4 oktober.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
En het is een superleuke, relatief kleinschalige marathon met iets van 2500 deelnemers. Maar onderschat hem niet. De Stormvloedkering en het strand zijn vaak zwaar.
Over de ma-ha-ha-rathon gesproken.. Dubai Marathon is gewonnen door een junior. Ethiopiër van 18 jaar, maakte zijn debuut op de marathon en won met een tijd van 2:04:49. En dan nog gewoon zeggen dat je nog sneller had kunnen finishen als het tempo gelijker had gebleven tijdens kilometer 10 en 30
Op vrijdag 24 januari 2014 14:52 schreef Levitas het volgende: Over de ma-ha-ha-rathon gesproken.. Dubai Marathon is gewonnen door een junior. Ethiopiër van 18 jaar, maakte zijn debuut op de marathon en won met een tijd van 2:04:49. En dan nog gewoon zeggen dat je nog sneller had kunnen finishen als het tempo gelijker had gebleven tijdens kilometer 10 en 30
Op vrijdag 24 januari 2014 14:52 schreef Levitas het volgende: Over de ma-ha-ha-rathon gesproken.. Dubai Marathon is gewonnen door een junior. Ethiopiër van 18 jaar, maakte zijn debuut op de marathon en won met een tijd van 2:04:49. En dan nog gewoon zeggen dat je nog sneller had kunnen finishen als het tempo gelijker had gebleven tijdens kilometer 10 en 30
Ik denk dat we binnen tien jaar onder de 2 uur zitten.
En het is een superleuke, relatief kleinschalige marathon met iets van 2500 deelnemers. Maar onderschat hem niet. De Stormvloedkering en het strand zijn vaak zwaar.
"Relatief kleinschalig"? De Kustmarathon is de op 2 na grootste marathon van Nederland.
Ik wil 'm ook nog wel eens lopen. Maar hij is absoluut niet geschikt als eerste marathon...
"Relatief kleinschalig"? De Kustmarathon is de op 2 na grootste marathon van Nederland.
Ik wil 'm ook nog wel eens lopen. Maar hij is absoluut niet geschikt als eerste marathon...
Dat is ook weer zo. Maar daarom tikte ik 'relatief'. Ik wil hem ooit, als ik een marathon kan lopen wel als eerste marathon lopen. Puh! Maar ik kom dat ook uit Zeeland.
Worden er in NL zo weinig marathons gehouden? Of is het dat de meeste events gewoon kleinschalig zijn?
De meeste marathons zijn kleinschalig; er zijn er misschien 5 of 6 die de 1000 deelnemers halen. Zie http://www.marathon42k.nl voor een lijst. Die overigens niet compleet is, maar de ontbrekende marathons zijn echt heel klein. Er is bijvoorbeeld een clubje in Drenthe dat om de twee weken een marathon organiseert. Deelnemerslimiet: 15. De Haagse strandmarathons staan ook niet op de lijst; de eerste editie had twee of drie deelnemers (minder kan niet, want dan telt 'ie niet mee voor de 100-marathon club).
De meeste marathons zijn kleinschalig; er zijn er misschien 5 of 6 die de 1000 deelnemers halen. Zie http://www.marathon42k.nl voor een lijst. Die overigens niet compleet is, maar de ontbrekende marathons zijn echt heel klein. Er is bijvoorbeeld een clubje in Drenthe dat om de twee weken een marathon organiseert. Deelnemerslimiet: 15. De Haagse strandmarathons staan ook niet op de lijst; de eerste editie had twee of drie deelnemers (minder kan niet, want dan telt 'ie niet mee voor de 100-marathon club).
Na Amsterdam en Rotterdam neemt het inderdaad wel vrij vlot af.
Hier zal het wel enigszins vergelijkbaar zijn als ik er zo over nadenk. Londen is extreem groot natuurlijk. Verder nog grote in Manchester en Edinburrg, maar dan nemen de aantallen deelnemers al vlot af.