Ik heb nog geen relatie. Maar ik wil het wel vertellen thuis en aan mn goede vriendenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:48 schreef Zweetteef het volgende:
De relatie straks Facebook officieel maken, probleem opgelost.
Dan weet heel Nederland hetquote:
dan vertel je het toch?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:50 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Maar ik wil het wel vertellen thuis en aan mn goede vrienden
Dat is het dus, ik weet dat ze er niet veel problemen mee zullen hebben. Maar als je al zolang je aan een leugen houd en je dan ineens moet gaan vertellen dat het allemaal toch anders is, veranderd allesquote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dan vertel je het toch?
Je geeft in je OP niks aan over je thuissituatie en je vrienden, heb je grond te vermoeden dat die dan negatief reageren?
Hoever ben je gegaan in die leugen? Als je het er nooit echt over hebt gehad, kun je het losjes brengen van 'goh, ik heb binnenkort een date', dan vragen ze door, en geef je een mannennaam ofzoquote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:55 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Dat is het dus, ik weet dat ze er niet veel problemen mee zullen hebben. Maar als je al zolang je aan een leugen houd en je dan ineens moet gaan vertellen dat het allemaal toch anders is, veranderd alles
Naja, m'n beste vriend heeft al wel eens een aantal keren gevraagd waarom ik geen relatie wil en ik niet zo achter de vrouwen aan zit.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:03 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Hoever ben je gegaan in die leugen? Als je het er nooit echt over hebt gehad, kun je het losjes brengen van 'goh, ik heb binnenkort een date', dan vragen ze door, en geef je een mannennaam ofzoHoef je niet gelijk aan te geven dat je helemaal niks met meiden moet en het een groot 'ding' te maken.
oftewel, je schaamt je zelf een beetje voor de leugens die jij altijd vertelde en moet nu leren eerlijk te zijn...quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:55 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Dat is het dus, ik weet dat ze er niet veel problemen mee zullen hebben. Maar als je al zolang je aan een leugen houd en je dan ineens moet gaan vertellen dat het allemaal toch anders is, veranderd alles
Ja klopt, aantal jaar terug heeft mijn moeder het weleens gevraagd, en toen heb ik keihard ontkent en nog een soort van boos op haar geworden ook. En in mn vriendengroep zullen ook wel een aantal het vermoeden. Het zal ook allemaal wel meevallen achteraf, maar kan niet zo goed tegen deze stress. Want als ik het verteld heb, kan ik een compleet andere levensstijl gaan aannemenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:05 schreef Wolken het volgende:
Je "moet" het sowieso een keer vertellen tegen je familie, of het iets met deze jongen gaat worden. Het leven gaat zo een stuk makkelijker worden als je er er niet meer over hoeft te liegen.
Denk je niet dat je familie en vrienden misschien wel al vermoeden dat je homoseksueel bent? Bij 1 van mijn beste vriendinnen wist ik het al eerder dan dat ze het zelf wistEn moeders hebben voor zulke dingen vaak wel een soort van sensor. Je familie zal alleen maar willen dat je gelukkig bent, of dat nou met een man of een vrouw is als ik het zo lees.
mensen hebben er wel begrip voor hoorquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:07 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Naja, m'n beste vriend heeft al wel eens een aantal keren gevraagd waarom ik geen relatie wil en ik niet zo achter de vrouwen aan zit.
Weet ook wel zeker dat hij het vermoed. Het blijft gewoon lastig
Dan heb je de waarheid "verloren". Vertel het gewoon, dit leven in een leugen is volgens mij ook niet wat je wil. Jij vindt dit nu al te lang duren, maar je zal het zelf moeten zeggen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:01 schreef Kyubey het volgende:
Gewoon met hem afspreken, en pas later vertellen aan je familie en vrienden. Wie weet wordt het niets met die jongen en dan heb je niets ''verloren'' bij je familie en vrienden.
Misschien rare woordkeus
Weet je dat me dat juist het gekste lijkt en ook misschien wel een beetje eng: mezelf te zijn, heb ik eigenlijk nooit gekund (of iig al heel lang niet)quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:12 schreef Deetch het volgende:
Geeft niks, maar nu is het toch echt wel tijd om het te gaan vertellen. Je naaste omgeving zal best wel begrijpen dat je er onzeker over was en zo niet dan heb je direct je vriendenclub ook weer wat opgeruimd van mensen die jou niet accepteren zoals je bent.
Zoals je zelf al egt verwacht je weinig negatieve reactie dus ik denk dat je je veel te druk maakt. Je zult het toch een keer moeten vertellen en dan zul je zien dat het allemaal best wel meevalt.
De grootste verandering die je waarschijnlijk gaat meemaken is dat je eindelijk gewoon jezelf kan zijn. Gefeliciteerd alvast.
Niks is makkelijker dan dat.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:14 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Weet je dat me dat juist het gekste lijkt en ook misschien wel een beetje eng: mezelf te zijn, heb ik eigenlijk nooit gekund (of iig al heel lang niet)
Ik kan mij dit nooit echt voorstellen. Het lijkt mij helemaal niet lastig om uit de kast te komen. Misschien komt het omdat het erg sociaal geaccepteerd is in mijn omgeving?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:09 schreef rhubarbje het volgende:
Tja uit de kast komen blijft lastig.
in mijn omgeving ook maar het was toch engquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:16 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik kan mij dit nooit echt voorstellen. Het lijkt mij helemaal niet lastig om uit de kast te komen. Misschien komt het omdat het erg sociaal geaccepteerd is in mijn omgeving?
Nou als jij al je leven lang leeft op een bepaalde manier, en je moet je omgeving vertellen dat ze me eigenlijk helemaal niet kennen omdat je altijd jezelf anders voordat dan dat je bent. Tenminste, dat is voor mij de moeilijkheid.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:16 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik kan mij dit nooit echt voorstellen. Het lijkt mij helemaal niet lastig om uit de kast te komen. Misschien komt het omdat het erg sociaal geaccepteerd is in mijn omgeving?
ja preciesquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:24 schreef jojayotho het volgende:
[..]
Nou als jij al je leven lang leeft op een bepaalde manier, en je moet je omgeving vertellen dat ze me eigenlijk helemaal niet kennen omdat je altijd jezelf anders voordat dan dat je bent. Tenminste, dat is voor mij de moeilijkheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |