abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135884858
Hé, ik zit helemaal in de knoop met mezelf. Ik houdt al 6 jaar lang voor iedereen verborgen dat ik op jongens val.Ook is het al 7 of 8 jaar geleden dat ik heb kunnen huilen en dat ik mijn echte emoties niet kan tonen en heel slecht met gevoelens om kan gaan (vooral de negatieve dan).
Nu heb ik via internet een ontzettend leuke jongen ontmoet, waar ik heel veel mee aan het praten ben en het wordt allemaal steeds leuker.Nu willen we binnenkort wat afspreken met elkaar voor het eerst, maar ik kan nu alleen nog maar denken:hoe nu uit de kast te komen?? Ik raak er zo gestrest van dat heel m'n borstkas al 3 dagen helemaal verkrampt is, ik ben kotsmisselijk en moet ook overgeven en ik zou op dit soort momenten zo graag eens een traantje laten, maar er komt totaal niks uit.
Dus zit hier met 2 problemen: ik wil nu wel uit de kast komen, maar raak helemaal in de stress over hoe ik dat moet doen en ik kan m'n emoties niet laten gaan waardoor ik allemaal lichamelijke klachten krijg op het moment :'(
pi_135885080
De relatie straks Facebook officieel maken, probleem opgelost.
Ik ben terug.
pi_135885123
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:48 schreef Zweetteef het volgende:
De relatie straks Facebook officieel maken, probleem opgelost.
Ik heb nog geen relatie. Maar ik wil het wel vertellen thuis en aan mn goede vrienden
pi_135885169
Bel Arie.
pi_135885180
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:51 schreef KaheemSaid het volgende:
Bel Arie.
Dan weet heel Nederland het :P
En dat vind ik van dat overdreven aandacht trekken, ga ik niet aan beginnen
pi_135885218
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:50 schreef jojayotho het volgende:

[..]

Maar ik wil het wel vertellen thuis en aan mn goede vrienden
dan vertel je het toch?

Je geeft in je OP niks aan over je thuissituatie en je vrienden, heb je grond te vermoeden dat die dan negatief reageren?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 24 januari 2014 @ 10:53:54 #7
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_135885240
Tjeetje...wat voor reakties verwacht jij? Kan het niet zijn dat je het groter maakt dan het is?

Gewoon eerst even een relatie aangaan en daar aan wennen etc en als je daar comfortabel mee ben, dan pas anderen op de hoogte stellen een optie wellicht?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_135885299
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dan vertel je het toch?

Je geeft in je OP niks aan over je thuissituatie en je vrienden, heb je grond te vermoeden dat die dan negatief reageren?
Dat is het dus, ik weet dat ze er niet veel problemen mee zullen hebben. Maar als je al zolang je aan een leugen houd en je dan ineens moet gaan vertellen dat het allemaal toch anders is, veranderd alles
  vrijdag 24 januari 2014 @ 11:01:22 #9
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_135885459
Gewoon met hem afspreken, en pas later vertellen aan je familie en vrienden. Wie weet wordt het niets met die jongen en dan heb je niets ''verloren'' bij je familie en vrienden.

Misschien rare woordkeus :X
Helemaal super.
pi_135885536
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:55 schreef jojayotho het volgende:

[..]

Dat is het dus, ik weet dat ze er niet veel problemen mee zullen hebben. Maar als je al zolang je aan een leugen houd en je dan ineens moet gaan vertellen dat het allemaal toch anders is, veranderd alles
Hoever ben je gegaan in die leugen? Als je het er nooit echt over hebt gehad, kun je het losjes brengen van 'goh, ik heb binnenkort een date', dan vragen ze door, en geef je een mannennaam ofzo :P Hoef je niet gelijk aan te geven dat je helemaal niks met meiden moet en het een groot 'ding' te maken.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_135885594
Je "moet" het sowieso een keer vertellen tegen je familie, of het iets met deze jongen gaat worden. Het leven gaat zo een stuk makkelijker worden als je er er niet meer over hoeft te liegen.

Denk je niet dat je familie en vrienden misschien wel al vermoeden dat je homoseksueel bent? Bij 1 van mijn beste vriendinnen wist ik het al eerder dan dat ze het zelf wist ;) En moeders hebben voor zulke dingen vaak wel een soort van sensor. Je familie zal alleen maar willen dat je gelukkig bent, of dat nou met een man of een vrouw is als ik het zo lees.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_135885634
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:03 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Hoever ben je gegaan in die leugen? Als je het er nooit echt over hebt gehad, kun je het losjes brengen van 'goh, ik heb binnenkort een date', dan vragen ze door, en geef je een mannennaam ofzo :P Hoef je niet gelijk aan te geven dat je helemaal niks met meiden moet en het een groot 'ding' te maken.
Naja, m'n beste vriend heeft al wel eens een aantal keren gevraagd waarom ik geen relatie wil en ik niet zo achter de vrouwen aan zit.
Weet ook wel zeker dat hij het vermoed. Het blijft gewoon lastig
pi_135885674
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:55 schreef jojayotho het volgende:

[..]

oftewel, je schaamt je zelf een beetje voor de leugens die jij altijd vertelde en moet nu leren eerlijk te zijn...

nuja, vooruit kom je enkel door een eerste stap te zetten.
Ophouden met liegen dus en eerlijk worden.

Overigens, ik durf mn geld er best op te zetten dat voor je vrienden en familie het enige dat 'anders' zal worden, is dat jij nu eerlijk geworden bent en het voor heen geen nieuwe informatie is dat je dus niet op meisjes valt en andere interesses hebt.
(En ze dus ook hun beeld van jou niet hoeven te veranderen omdat ze dat eigenlijk wel wisten, hooguit ontkende jij het altijd )

[ Bericht 9% gewijzigd door RM-rf op 24-01-2014 11:27:32 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_135885676
Wedden dat de helft gaat zeggen 'zo, nu pas erachter gekomen?'.
pi_135885692
Tja uit de kast komen blijft lastig. Het enige advies dat ik je kan geven is dat je gewoon door de zure appel heen moet bijten en het moet zeggen

je zult je daarna erg opgelucht voelen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_135885716
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:05 schreef Wolken het volgende:
Je "moet" het sowieso een keer vertellen tegen je familie, of het iets met deze jongen gaat worden. Het leven gaat zo een stuk makkelijker worden als je er er niet meer over hoeft te liegen.

Denk je niet dat je familie en vrienden misschien wel al vermoeden dat je homoseksueel bent? Bij 1 van mijn beste vriendinnen wist ik het al eerder dan dat ze het zelf wist ;) En moeders hebben voor zulke dingen vaak wel een soort van sensor. Je familie zal alleen maar willen dat je gelukkig bent, of dat nou met een man of een vrouw is als ik het zo lees.
Ja klopt, aantal jaar terug heeft mijn moeder het weleens gevraagd, en toen heb ik keihard ontkent en nog een soort van boos op haar geworden ook. En in mn vriendengroep zullen ook wel een aantal het vermoeden. Het zal ook allemaal wel meevallen achteraf, maar kan niet zo goed tegen deze stress. Want als ik het verteld heb, kan ik een compleet andere levensstijl gaan aannemen
pi_135885740
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:07 schreef jojayotho het volgende:

[..]

Naja, m'n beste vriend heeft al wel eens een aantal keren gevraagd waarom ik geen relatie wil en ik niet zo achter de vrouwen aan zit.
Weet ook wel zeker dat hij het vermoed. Het blijft gewoon lastig
mensen hebben er wel begrip voor hoor
ze snappen dat het een grote lastige stap is die je pas kunt zetten als je er klaar voor bent
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_135885747
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:01 schreef Kyubey het volgende:
Gewoon met hem afspreken, en pas later vertellen aan je familie en vrienden. Wie weet wordt het niets met die jongen en dan heb je niets ''verloren'' bij je familie en vrienden.

Misschien rare woordkeus :X
Dan heb je de waarheid "verloren". Vertel het gewoon, dit leven in een leugen is volgens mij ook niet wat je wil. Jij vindt dit nu al te lang duren, maar je zal het zelf moeten zeggen.
pi_135885792
Geeft niks, maar nu is het toch echt wel tijd om het te gaan vertellen. Je naaste omgeving zal best wel begrijpen dat je er onzeker over was en zo niet dan heb je direct je vriendenclub ook weer wat opgeruimd van mensen die jou niet accepteren zoals je bent.

Zoals je zelf al egt verwacht je weinig negatieve reactie dus ik denk dat je je veel te druk maakt. Je zult het toch een keer moeten vertellen en dan zul je zien dat het allemaal best wel meevalt.

De grootste verandering die je waarschijnlijk gaat meemaken is dat je eindelijk gewoon jezelf kan zijn. Gefeliciteerd alvast.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_135885860
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:12 schreef Deetch het volgende:
Geeft niks, maar nu is het toch echt wel tijd om het te gaan vertellen. Je naaste omgeving zal best wel begrijpen dat je er onzeker over was en zo niet dan heb je direct je vriendenclub ook weer wat opgeruimd van mensen die jou niet accepteren zoals je bent.

Zoals je zelf al egt verwacht je weinig negatieve reactie dus ik denk dat je je veel te druk maakt. Je zult het toch een keer moeten vertellen en dan zul je zien dat het allemaal best wel meevalt.

De grootste verandering die je waarschijnlijk gaat meemaken is dat je eindelijk gewoon jezelf kan zijn. Gefeliciteerd alvast.
Weet je dat me dat juist het gekste lijkt en ook misschien wel een beetje eng: mezelf te zijn, heb ik eigenlijk nooit gekund (of iig al heel lang niet)
pi_135885882
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:14 schreef jojayotho het volgende:

[..]

Weet je dat me dat juist het gekste lijkt en ook misschien wel een beetje eng: mezelf te zijn, heb ik eigenlijk nooit gekund (of iig al heel lang niet)
Niks is makkelijker dan dat.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_135885903
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:09 schreef rhubarbje het volgende:
Tja uit de kast komen blijft lastig.
Ik kan mij dit nooit echt voorstellen. Het lijkt mij helemaal niet lastig om uit de kast te komen. Misschien komt het omdat het erg sociaal geaccepteerd is in mijn omgeving?
pi_135886092
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:16 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Ik kan mij dit nooit echt voorstellen. Het lijkt mij helemaal niet lastig om uit de kast te komen. Misschien komt het omdat het erg sociaal geaccepteerd is in mijn omgeving?
in mijn omgeving ook maar het was toch eng
het is nogal wat om aan mensen te vertellen
Meestal loop je al jaren met deze gevoelens rond die je eerst niet kunt/wilt erkennen en daardoor werp je voor jezelf steeds barrieres op

ik kan het niet zo goed uitleggen maar het is gewoon anders als jij de niet hetero bent
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_135886216
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:16 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Nou als jij al je leven lang leeft op een bepaalde manier, en je moet je omgeving vertellen dat ze me eigenlijk helemaal niet kennen omdat je altijd jezelf anders voordat dan dat je bent. Tenminste, dat is voor mij de moeilijkheid.
pi_135886233
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:24 schreef jojayotho het volgende:

[..]

Nou als jij al je leven lang leeft op een bepaalde manier, en je moet je omgeving vertellen dat ze me eigenlijk helemaal niet kennen omdat je altijd jezelf anders voordat dan dat je bent. Tenminste, dat is voor mij de moeilijkheid.
ja precies
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')