Ik ken hetquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:10 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Oh, nice. Zou je niet verwachten. Heb 6 jaar Duits gehad op de middelbare school, maar kan mezelf nog steeds niet verstaanbaar maken.Zelfde met Frans.
Ik zit ook al geamuseerd mee te lezen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:09 schreef Ambicioso het volgende:
wow het gaat echt ergens over hier eigenlijk?
Ik dacht dan SC gelijk stond aan baggerquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:12 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ik zit ook al geamuseerd mee te lezen.
Ik vind dingen soms ook vreemd. Ik vind het bijvoorbeeld vreemd dat bijna dezelfde bank bij de een 500 euro is en bij de ander 250. ;squote:
Haha, lucky.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:12 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ik ken hetFrans kan ik op zich nog wel enigszins spreken, maar heb alleen Duits 1 gehad en dat ook echt gewoon met een 5,49 afgesloten. Lezen en luisteren gaat prima, maar spreken
![]()
Spreek in Oostenrijk/Duitsland meer gewoon dialect met een Duits accent. Verstaan ze ook wel.
Koop die van 500quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:13 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik vind dingen soms ook vreemd. Ik vind het bijvoorbeeld vreemd dat bijna dezelfde bank bij de een 500 euro is en bij de ander 250. ;s
[..]
Haha, lucky.Duits kon ik toen nog wel redelijk, tegenwoordig echt totaal niet meer. Frans heb ik nooit begrepen.
Nee dat is 's avonds pas.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:13 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Ik dacht dan SC gelijk stond aan bagger
Ja terwijl ik de laatste toets echt beter had gemaakt dan de rest van de klasquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:13 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik vind dingen soms ook vreemd. Ik vind het bijvoorbeeld vreemd dat bijna dezelfde bank bij de een 500 euro is en bij de ander 250. ;s
[..]
Haha, lucky.Duits kon ik toen nog wel redelijk, tegenwoordig echt totaal niet meer. Frans heb ik nooit begrepen.
True. Het is ook niet echt heel lelijk, maar ik vind het geen mooie taal. Bepaalde dialecten zijn ook echt niet te verstaan.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:11 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Vind het geen super mooie taal ofzo, maar vind hem ook niet per definitie lelijk. Het ligt er gewoon heel erg aan hoe je het leest en waar het over gaat. Het kan ook juist super zoet zijn.
Ja als iedereen die in andere topics loopt te baggeren hier naartoe gestuurd wordt.quote:
En de posts zijn vele te lang hierquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:12 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ik zit ook al geamuseerd mee te lezen.
frans versta ik op zich nog wel een beetje, maar zelf iets zeggen is een heel ander verhaalquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:15 schreef Chloroform het volgende:
Vind Frans wel een mooie taal.Bij TV5 Monde heb je Franse programma's met Nederlandse ondertiteling. Zit dat altijd gefascineerd te luisteren. En dan besef je na 10 minuten opeens dat je gvd gewoon een programma over tomaten kijkt.
Nee, iesj doer.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:14 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Koop die van 500
Betere qualiteit jeweetzelf
Nee d at is het niet. Maar omdat we een groep waren gebeurde datquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:15 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ja als iedereen die in andere topics loopt te baggeren hier naartoe gestuurd wordt.
Ik heb dat precies andersom.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:15 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ja terwijl ik de laatste toets echt beter had gemaakt dan de rest van de klasWant ik wist dat het zoiets zou gaan worden.
Frans voel ik veel beter aan ofzoHeb ik wel zes jaar gehad, vind ik ook echt een mooie taal. Duits snapte ik gewoon geen reet van en had ik geen zin in.
Vind dat ze in Berlijn zo vreemd pratenquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:15 schreef Matip het volgende:
[..]
True. Het is ook niet echt heel lelijk, maar ik vind het geen mooie taal. Bepaalde dialecten zijn ook echt niet te verstaan.
Ik vind baggeren sterk overdreven. Maar wij vroegen er ook niet om okeequote:Op donderdag 23 januari 2014 11:15 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ja als iedereen die in andere topics loopt te baggeren hier naartoe gestuurd wordt.
Heb geen bijstand, ik werk gewoon voor m'n geld.quote:
Als een iemand het doet ban je hem gewoon ofzo, maar wij waren met 10 ongeveer? Daarom hebben ze ons gedumptquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:16 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ik vind baggeren sterk overdreven. Maar wij vroegen er ook niet om okee
werkenquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:17 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Heb geen bijstand, ik werk gewoon voor m'n geld.#slechtvoorelkaar
quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:16 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ik vind baggeren sterk overdreven.
Ja precies, toch een soort van schaamte of angst ofzo om dan in een andere taal te praten.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:16 schreef gianni61 het volgende:
[..]
frans versta ik op zich nog wel een beetje, maar zelf iets zeggen is een heel ander verhaal
Ja ik had er ook alle vertrouwen in dat Duits een eitje zou zijn. Had ook Latijn, dus die naamvallen zouden niets voor moeten stellenquote:Op donderdag 23 januari 2014 11:16 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik heb dat precies andersom.Wel gek, want je zou zeggen dat je als Limburger Duits wel redelijk aan zou voelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |