Als er werkelijk sprake is van een paar meter over de stoep fietsen, ben ik het met je eens. Maar als de agente van mening is dat een paar honderd meter dichter bij de waarheid zit, snap ik heel goed dat ze niet gaan waarschuwen maar meteen schrijven.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:33 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Volgens de letter van de wet ja, maar aan dit soort moralistische agenten heb ik echt de schurft.
"Mevrouw, het is niet de bedoeling dat u op de stoep fietst. Graag even afstappen en de volgende keer niet meer doen".
Dan is het ook klaar. Nee, er moet gelijk 50/60 euro boete worden uitgeschreven. Ik snap wel dat je dan over de zeik raakt.
Zegt de dame. Volgens de politie (zie de OP) echter gaf de dame direct een grote waffel toen ze werd aangesproken.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:33 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
[..]
Volgens de letter van de wet ja, maar aan dit soort moralistische agenten heb ik echt de schurft.
"Mevrouw, het is niet de bedoeling dat u op de stoep fietst. Graag even afstappen en de volgende keer niet meer doen".
Dan is het ook klaar. Nee, er moet gelijk 50/60 euro boete worden uitgeschreven. Ik snap wel dat je dan over de zeik raakt.
Ik kan een duidelijk beeld vormen van de fijne mevrouw.quote:De politie laat in een reactie weten dat Van Espelo tot verbazing van de betrokken agenten 'direct fel van leer trok'. 'Er zijn die dag meer mensen bekeurd, in geen enkel geval leidde dat tot problemen. Maar mevrouw wilde niets en vond het allemaal maar kinderachtig,' aldus een woordvoerster. 'De zaak moest uiteindelijk worden voorgelegd aan een officier van justitie en dat duurt vaak even.'
nee, dat wil men niet, men wil politie waar men respect voor heeft, niet dat deze dmv geweld en angst deze macht afdwingtquote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zegt de dame. Volgens de politie (zie de OP) echter gaf de dame direct een grote waffel toen ze werd aangesproken.
Dan ben je dus gewoon dom bezig. De kiezer heeft in de laatste jaren duidelijk gemaakt dat men wil dat er weer respect voor agenten moet zijn, dus dan kun je een douw verwachten als je de een grote bek opentrekt als je gewoon aantoonbaar fout zit.
Dus de agent moet maar een kopje thee gaan drinken met de dame en haar heel duidelijk "Foei!" zeggen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee, dat wil men niet, men wil politie waar men respect voor heeft, niet dat deze dmv geweld en angst deze macht afdwingt
of gewoon een reeel probleem aanpakkenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus de agent moet maar een kopje thee gaan drinken met de dame en haar heel duidelijk "Foei!" zeggen?
Overtreding is een overtreding. Dat pakte die agente gewoon aan.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
of gewoon een reeel probleem aanpakken
en dat heeft voorrang op misdrijven, natuurlijkquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Overtreding is een overtreding. Dat pakte die agente gewoon aan.
Ja. Op dat moment wel. Het is gewoon een heterdaadje. Bovendien is het achterna rennen van bankovervallers uiteraard ook niet echt van de hoogste prioriteit, met al die terroristen die overal rondlopen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
en dat heeft voorrang op misdrijven, natuurlijk
dus er was in heel dag haag geen enkel misdrijf te bekennen? danwel een overtreding waardoor er daadwerkelijk een onwenselijke situatie kon ontstaan?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja. Op dat moment wel. Het is gewoon een heterdaadje. Bovendien is het achterna rennen van bankovervallers uiteraard ook niet echt van de hoogste prioriteit, met al die terroristen die overal rondlopen.
Ik denk het niet. Een beetje crimineel wacht wel met zijn criminele daden tot de agent uit het zicht is.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus er was in heel dag haag geen enkel misdrijf te bekennen? danwel een overtreding waardoor er daadwerkelijk een onwenselijke situatie kon ontstaan?
Ja. Vrijwillige belastingen zijn een goed iets.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:12 schreef Life2.0 het volgende:
en niets heterdaadje, ze gingen daar expres staan om argeloze burgers van hun hardverdiende geld te ontdoen
behalve agenten heeft nimand problemen met over de stoep fietsen, dat heb ik al vermeldquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Een beetje crimineel wacht wel met zijn criminele daden tot de agent uit het zicht is.
En het over de stoep fietsen is een onwenselijke situatie. Voetgangers verwachten dat niet en dus kunnen er ongelukjes ontstaan.
Ik wel. Je argument is invalide.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
behalve agenten heeft nimand problemen met over de stoep fietsen, dat heb ik al vermeld
Ik heb er een probleem mee. Ik heb ook een probleem met voetgangers op het fietspad.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
behalve agenten heeft nimand problemen met over de stoep fietsen, dat heb ik al vermeld
Je mag namens jezelf spreken, niet namens mij.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Echt welquote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:33 schreef Light het volgende:
[..]
Je mag namens jezelf spreken, niet namens mij.
Dat maakt het nog steeds wel een heterdaadje.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:12 schreef Life2.0 het volgende:
en niets heterdaadje, ze gingen daar expres staan om argeloze burgers van hun hardverdiende geld te ontdoen
doe een burgerarrest voor iedereen die zonder licht fietst, danquote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:35 schreef Light het volgende:
[..]
Dat maakt het nog steeds wel een heterdaadje.
Je vermeldt zo veel maar zegt zo bar weinig.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ga jij dan hardrijders aanpakken door een spijkermatje op de snelweg te leggen. Het zou erg hypocriet van je zijn als je dat niet doet.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:36 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
doe een burgerarrest voor iedereen die zonder licht fietst, dan
ok gr grquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:08 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Je vermeldt zo veel maar zegt zo bar weinig.
Verhouding kwantiteit en kwaliteit is uit proportie..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |