abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 1 februari 2014 @ 20:24:57 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136217272
het is hier ook bijna een kwartier lopen Bitterend, en het meest rottige is nog dat ik Geertje om kwart voor twaalf op moet halen, en Jan om kwart over twaalf. Het loont dus de moeite niet om even snel naar huis te lopen, want eer ik daar ben, kan ik terug voor Jan. Ik probeer dus op dit moment maar een beetje te plannen dat ik in dat half uurtje wat kleine boodschapjes doe bij de supermarkt, of ik ga even konijntjes en visjes kijken met Geert in de dierenwinkel om de tijd te doden.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 1 februari 2014 @ 22:04:44 #202
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136220588
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 20:16 schreef bitterend het volgende:
Mijn schoonzus haalt de kinderen van school rond 12 uur, het is dan 20 minuten lopen naar huis dan moeten ze terug ruim een half uur later...Dat vind ik echt gek, zo veel haasten en veel heen en weer lopen! voor ons is dat in ieder geval geen optie.
Daar zou ik echt niet aan moeten denken. Wat een gerace zeg! Ik denk dat ik, ook al zou ik thuis zijn, haar alsnog over zou lten blijven.
Basisschool hier heeft overigens nog wel een "gewoon" rooster. Maar wie weet tegen die tijd ook weer anders.
Ik zit wel te bedenken hoe we het na schooltijd gaan doen. Als ze namelijk nog wel tot half 4 op school zou zitten, vind ik bso voor 1 uurtje ook zo iets. Man is namelijk half 5 thuis, maar je betaald bso dus voor 3 uur :( Stel dat ik nog steeds 3 dagen werk, betalen we dus 9 uur bso, terwijl we er maar 3 nodig hebben. (Met kdv nu natuurlijk ook zo (11 betalen pd en 9 aanwezig, maar gevoelsmatig is dat toch net anders).
Maar goed, we hebben nog even om dat uit te vogelen. Bso zit wel aan de school, das wel handig.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 1 februari 2014 @ 22:08:49 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136220697
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 22:04 schreef Susie het volgende:

[..]

Daar zou ik echt niet aan moeten denken. Wat een gerace zeg! Ik denk dat ik, ook al zou ik thuis zijn, haar alsnog over zou lten blijven.
Basisschool hier heeft overigens nog wel een "gewoon" rooster. Maar wie weet tegen die tijd ook weer anders.
Ik zit wel te bedenken hoe we het na schooltijd gaan doen. Als ze namelijk nog wel tot half 4 op school zou zitten, vind ik bso voor 1 uurtje ook zo iets. Man is namelijk half 5 thuis, maar je betaald bso dus voor 3 uur :( Stel dat ik nog steeds 3 dagen werk, betalen we dus 9 uur bso, terwijl we er maar 3 nodig hebben. (Met kdv nu natuurlijk ook zo (11 betalen pd en 9 aanwezig, maar gevoelsmatig is dat toch net anders).
Maar goed, we hebben nog even om dat uit te vogelen. Bso zit wel aan de school, das wel handig.
zijn die drie uurtjes bso per dag dan niet te splitsen over drie dagen??? dat je voor één dagdeel betaalt, maar die over meerdere dagen verdeelt uiteindelijk. ligt er ook een beetje aan hoe flexibel de bso is, die willen natuurlijk ook gewoon geld vangen indien mogelijk.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_136220933
Ja Susie precies! dat gerace heen en weer naar school :N lijkt me zo stressvol...

Ik blijf 3 dagen werken, denk ipv ma woe vrij dat ik ma dins en dond ga werken omdat vrijdag zijn ze om 12 uur klaar. Er zijn kennelijk ook wachtlijsten voor BSO's :X Het is veel gepuzzel...en ik weet niet op welke school ze straks komt dus weet niet welke BSO ik moet regelen -O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136220972
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 22:08 schreef DJMO het volgende:

[..]

zijn die drie uurtjes bso per dag dan niet te splitsen over drie dagen??? dat je voor één dagdeel betaalt, maar die over meerdere dagen verdeelt uiteindelijk. ligt er ook een beetje aan hoe flexibel de bso is, die willen natuurlijk ook gewoon geld vangen indien mogelijk.
Ik moet de eerste bso nog vinden waar je dat kan zonder een bizar tarief.
Wij hebben van de week het contract van het nieuwe kdv gekregen. Tienus gaat half juni naar de 3+ groep op de montessorischool waar ook Driekus zit. Hebben we ze weer op 1 locatie en het bespaart hem een extra overstap. Hij gaat in de ochtenden meedraaien in de 'kleuterklas', in de middag hebben ze een eigen programma.
Continu rooster is bij ons met ruimte voor gezamenlijk eten en dan naar buiten of bij slecht weer een filmpje. Omdat ze bij ons werken volgens het integraal kind centrum principe, zijn er ook extra leidsters en juffen op de groep.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 1 februari 2014 @ 22:26:46 #206
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136221192
Dat is helaas niet mogelijk, heb al contact met hen gehad over hoe dat werkt.

Ik werk nu di, do en vrij. Hopelijk is het mogelijk om die vrijdag te ruilen met maandag, dus ma, di en do werken. Maar goed, dat zie ik tegen die tijd ook wel.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 22:36:44 #207
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136221449
Ik zou de bso laten varen dan susie en voor een gastouder kijken. Daar is dat uurtje waarschijnlijk wel mogelijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 1 februari 2014 @ 22:37:12 #208
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136221459
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 22:04 schreef Susie het volgende:

Wat een belachelijk gedoe is dat toch he }:| dat zoveel meer rekenen terwijl je gewoon minder afneemt.
Wel zeggen we willen vrouwen aan het werk hebben/houden maar de "omstandigheden" zo lastig maken dat het haast een baan ernaast word om de boel te regelen.
Nu heb ik helaas geen werk maar hoop dat ik toch gauw ergens aangenomen word, maar ik vrees nu al voor al dat geregel en gepuzzel.
Rayen 2½ jaar!
pi_136221653
Misschien is het voor je man wel lekker om die dagen even op te ruimen, boodschappen te doen en lekker rustig te koken als ze nog op de BSO zit Susie :+
Zonder gekheid, veel kinderen vinden BSO leuk en als ze lekker gewend zijn en je hebt voor die uren betaald is het toch lekker voor je man om even bij te komen na werk? Even rustig douchen en koken enzo?

Maar ik baal ook altijd van die regels, ik heb maar een oproepcontract, ik zou dan sommige weken veel opvang uit eigen zak moeten betalen.

Tussen de middag ophalen en brengen lijkt mij ook niet prettig straks, maar toch vond ik het vroeger veel fijner om naar huis te gaan dan om over te blijven. Ik was kwart over 12 vrij en moest om half 2 weer beginnen.
Klasgenootjes aten vaak bij mij en andersom en was juist heel leuk.
Overblijven vond ik echt vreselijk eigenlijk, leek uren te duren, maar dat was vroeger wel anders geregeld en er waren veel minder kinderen.

Mex heeft op school ook goed op de wc geplast en er zijn nog steeds geen ongelukjes gebeurd, dus hij is echt,echt zindelijk! *O* *O* *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 1 februari 2014 @ 22:46:52 #210
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136221730
^O^ Mex!!

hier helaas een wat 'express minder zindelijke peuter" als in de zin dat hij nu doorheeft dat hij de controle heeft over z'n blaas (en de grote boodschap -_- ) en dus wil het wel eens gebeuren dat meneer express op plaatsen waar het niet mag, gaat zitten piesen en poepen :X

zondag 2 februari 2014 @ 07:20:20 #211
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136229495
Die mogelijkheid is er ook nog, maar dan in de mogelijkheid van mijn zus Laziness. Zeker goedkoper, praktisch niet echt.
Weet ook alweer wat mij zo ergerde, vind het ook best duur eigenlijk :X In vergelijking met de 3 volle dagen kdv nu.

En idd Troeta, nog even de aardappels schillen is wel zo handig ;)

*O* voor de zindelijkheid! Toch knap van de kinderen!
pi_136229698
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:31 schreef pessie het volgende:

[..]

Maken kinderen en leerkrachten dan niet veel te veel uren?

Nathan gaat straks van half 9 tot kwart over 2, ze hebben uiutgezxocht dat dat arbo technisch net zou mogen. Wel 5 dagen per week dus geen dag met een lange middag -O-
Dat zou ik jammer vinden.
Hier hebben ze ook gekeken naar zo'n constructie. Maar dat is er niet doorheen gekomen.

Hier wordt het straks 2 dagen overblijven en 1 dag ophalen tussen de middag (5 minuten fietsen). Op woensdag en vrijdag zijn ze s middags vrij.
  zondag 2 februari 2014 @ 13:30:08 #213
30252 Soempie
Procreating
pi_136235837
CS ook hier. *O* Al kan ik zelfs dit topic niet bijhouden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:10 schreef Mevr_Mus het volgende:
Even ongegeneerd trots doen hoor... Mijn peuter heeft vandaag iets "herkenbaars" getekend :D

[ link | afbeelding ]

Voor degene die het niet meteen zien: dat bovenste figuurtje ben ik :Y) met twee ogen, haren en een mond *)

Onder mij staat opa, maar die lijkt wat minder goed ;)
Wat lief. :D O+ En sprekend dus?

Hier wordt er elke dag een tractor getekend: 'Groot wiel, klein wiel, trappetje, stuuuuuur, boer in de tractor!' En dan heb je dus een mooie weerwar aan cirkels en strepen. :)
En ook de rollenspellen en het doen alsof is herkenbaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Soempie op 02-02-2014 13:35:32 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_136236274
Soempie :W

Wat heeft mijn peuter goede geheugen!! gisteren riep ze dat ze naar de AAAPPP en de baaaal wou (monkey town) dus hebben we verteld dat we morgen gaan.
Vanochtend begon ze opnieuw en dus verteld dat we eerst boodschappen gingen doen en daarna naar de aap. Dusssss zijn we klaar met boodschappen en lopen we naar de auto roept ze ineens vrolijk JAAA AAP TOE!! :D _O-
O+ we gaan dus strakjes weg
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 2 februari 2014 @ 14:50:33 #215
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136239215
Tja, als je wat beloofd.... >:)
  zondag 2 februari 2014 @ 15:36:50 #216
30252 Soempie
Procreating
pi_136241159
Apenstad! Daar waag ik me echt alleen op de peuteruren en niet in weekenden en vakanties. :D

Ik verbaas me hier ook regelmatig over het geheugen. Soms komt er opeens iets naar voren wat maanden geleden heeft plaatsgevonden. Of net wat jij beschrijft, dat hij heeft onthouden wat je uren of een dag ervoor beloofd hebt. Zo knap van die kleintjes. _O_
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_136245778
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 14:50 schreef Susie het volgende:
Tja, als je wat beloofd.... >:)
We waren inderdaad van plan om te gaan sowieso!

Soempie :Y

Trouwens, ik ben twee en ik zeg nee geldt hier niet. Het was ik ben ander half en ik roep nee! maar met 2 jaar heeft ze er geen last van...wel roept ze tetta doen!! en MIJ MIJ MIJ!
Mama koffie? R ook kossie! :D en ze commandeert!

Mama pank zitteuh! papa kommaa! papa daa zitteu! !! mama boven lapen! naar boven bad!
:D _O-
Zo leuk dit *;
  zondag 2 februari 2014 @ 20:42:53 #218
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136256030
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:36 schreef Soempie het volgende:
Ik verbaas me hier ook regelmatig over het geheugen. Soms komt er opeens iets naar voren wat maanden geleden heeft plaatsgevonden. Of net wat jij beschrijft, dat hij heeft onthouden wat je uren of een dag ervoor beloofd hebt. Zo knap van die kleintjes.
Dit wilde ik dus ook net posten :D

M fietste met papa op de dijk. Daar komen we eigenlijk niet zo vaak. M meteen: Sinterklaas kijken! Bij de intocht kwam Sinterklaas aan via de Waal en daar was dus ook een dijk. Vond dat ook zo knap!

Hier is het wel NEE en NIET!
- Nee! Niet naar bedje toe
- Nee! Niet slapen!
- Nee! Niet schone luier
- Nee! Niet naar tijgertje toe
- Nee! Niet jas/schoenen/sokken/broek aan
- Nee! Niet wandelen/fietsen/naar buiten (maar stiekem toch wel)

En commanderen inderdaad. Krijg je een leeg bord in je handen met "meer appelpoop". :')
pi_136256404
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 17:19 schreef bitterend het volgende:

[..]

We waren inderdaad van plan om te gaan sowieso!

Soempie :Y

Trouwens, ik ben twee en ik zeg nee geldt hier niet. Het was ik ben ander half en ik roep nee! maar met 2 jaar heeft ze er geen last van...wel roept ze tetta doen!! en MIJ MIJ MIJ!
Mama koffie? R ook kossie! :D en ze commandeert!

Mama pank zitteuh! papa kommaa! papa daa zitteu! !! mama boven lapen! naar boven bad!
:D _O-
Zo leuk dit *;
Wacht maar >:) Bij 2,5 komt de fase "ik ben 3 en ik wil nie"
pi_136256605
Ik ben 2 en ik zeg nee, ik ben 3 en ik wil 't nog steeds nie.....

Nee, sofie is echt heel leuk en lief. Soms wil ik dr achter het behang plakken, maar dat is niet zo heel vaak gelukkig.
*poef* nu is het weg
  zondag 2 februari 2014 @ 20:50:34 #221
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_136256776
De mijne is 4!! :o

Tot in het volgende topic! O+
A grand adventure has begun.
  zondag 2 februari 2014 @ 20:51:05 #222
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_136256821
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 22:19 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Ik moet de eerste bso nog vinden waar je dat kan zonder een bizar tarief.
Wij hebben van de week het contract van het nieuwe kdv gekregen. Tienus gaat half juni naar de 3+ groep op de montessorischool waar ook Driekus zit. Hebben we ze weer op 1 locatie en het bespaart hem een extra overstap. Hij gaat in de ochtenden meedraaien in de 'kleuterklas', in de middag hebben ze een eigen programma.
Continu rooster is bij ons met ruimte voor gezamenlijk eten en dan naar buiten of bij slecht weer een filmpje. Omdat ze bij ons werken volgens het integraal kind centrum principe, zijn er ook extra leidsters en juffen op de groep.
wij hebben flexbso... dus betaal per uur en heb een contract voor gemiddeld 32 uur per maand....mogen we zo inplannen als het ons uitkomt.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_136256839
Meer appelpoop _O- :D

Danic :D

Tussen 1,5 en 2 was het heftig. Heel veel driftbuien een NEEEEE roepen/gillen. Nu kan ik veel uitleggen en ze accepteert ook veel meer.

Wat wel zo is, als ik nee zeg tegen haar doet ze het alsnog en staat te lachen :X
  zondag 2 februari 2014 @ 20:52:07 #224
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136256908
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:50 schreef Keshet het volgende:

Dat duurt nog wel een tijdje, ik denk dat Hendrik hier sneller is :D

Gefeliciteerd met je kleuter!
pi_136257380
quote:
1s.gif Op zondag 2 februari 2014 20:50 schreef Keshet het volgende:

Wauw wat gaat het hard! Gefeliciteerd met je kleutertje. *O* Gaat alles goed met haar? Ik heb al heul lang geen update gezien volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')