abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:13:27 #151
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136171997
:D

Ik wil gewoon zelf ook een stem hebben. Dat ze ook naar de kinderen kijken ipv alleen de regeltjes. En M blijft sowieso zonder zusjes in de klas hoop ik.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:16:33 #152
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136172125
Simmu :D

Kyara, volgens mij gaat het bij bij kleuters toch wel oin overleg met de ouders.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:04:57 #153
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136173670
Ik zou een tweeling juist uit elkaar willen hebben om ze meer tot een individu te laten ontwikkelen en ieder eigen verhalen te vertellen te hebben na een dag school.

Maar goed dat roep ik zonder tweeling nu vanaf de zijlijn ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:09:55 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136173825
Tweelingen hangen meer aan elkaar dan gewone broers en zussen. Zeker een-eiige tweelingen kunnen echt een hele hechte band onderling hebben. Uit recent onderzoek is gebleken dat het ook echt een hele slechte zaak kan zijn om ze te snel te scheiden.

Het is echt een balans tussen laten uitgroeien tot eigen individuen met eigen verhalen en vriendjes etc zonder compleet voorbij te gaan aan de onderlinge band tussen tweelingen.

Het is meer dat het scheiden met iets meer beleid moet gaan dan op dag 1 in een andere klas beginnen. Ik zou nu voorstander zijn van samen in de kleuterklas en daar voorbereiden op het scheiden. Dus in het 2e jaar niet naast elkaar zitten etc. En dan uiteindelijk wel apart in een klas.

Dus het doel is wel wat jij zegt, maar dan met iets meer beleid :)
pi_136174159
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:23 schreef pessie het volgende:
Nathan is echt nog helemaal niet met school bezig. Soms vertel ik wel dat als hij jarig is (hij is dagelijks bezig met wie wanneer jarig is) hij 4 wordt en dat hij dan naar school gaat. Dan zegt hij "nee mama, moeite peuterspeelzaal! Juf S, juf N peuterspeelzaal!" ik ga Nathan niet laten wennen, voor de zomervakantie zitten de klassen overvol (34 kleuters of zo) en dat vind ik niet echt wat. Na de vakantie beginnen ze met 20 en doe ik hem de eerste weken halve dagen naar school. Tenzij hij meteen aangeeft hele dagen te willen (continu rooster).
Hier ook nog niet echt ermee bezig.

Hij weet dat als ie jarig is dat hij naar school gaat. Weet de naam van de school, herkent het logo (opvang zit er praktisch naast), weet dat hij er geweest is om te kijken.maar echt ermee bezig is hij niet.
Z'n neefje wordt in april 4 en zijn vriendje op de opvang in mei, dus kan me voorstellen dat ie er dan meer mee bezig zal zijn.
Hoe we het doen met wennen enzo weet ik nog niet. Dat zie ik tzt wel. Hij wordt 2 weken voor de vakantie begint 4, dus erg handig zal het niet zijn dan te beginnen,maar misschien wel wat ochtenden er naar toe .

Moet ook nog met het kdv overleggen over de opvang in de vakantie. Zou handig zijn als ie tot na de zomervakantie daar kan blijven ivm oppas.
pi_136174181
Quote ipv edit :')
pi_136174236
Chris had vorig jaar ook een tweeling in de klas, die twee meiden waren best wel verschillend. Andere interesses en vriendinnetjes. Die hadden dus allebei een eigen leven in de klas. Waarin toevallig dan soms het zusje ook voorbij kwam.

Maar met 3 kinderen in hetzelfde jaar wordt het nog meer puzzelen.

Ik had vroeger een samengestelde drieling in mijn klas (een tweeling van moeder en zoon van vader uit eerdere huwelijke, maar zelfde dag jarig). Die zaten ook bij elkaar de meeste jaren. Maar daar hadden ze ook allemaal verschillende vrienden. Net als doorsnee broers en zusjes.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:35:02 #158
244125 laziness
pi_136174741
Ik zou, als scheiden wel je uiteindelijke waarschijnlijke keus is, bij een schoolkeuze dan wel kijken of de mogelijkheid tot scheiden er is aangezien veel scholen van elke klas er maar eentje hebben.
Met combigroepen loop je ook nog het risico van alle drie in één klas natuurlijk.
Dat zijn nog best wat extra factoren om over na te denken zo als mama van drie kleine guppies. Daar sta je als mama van eentje niet zo bij stil.

En ik zei al, roep ik als stuurman aan wal, enkel gebaseerd op wat ik vroeger op school heb gezien en zonder me er in verdiept te hebben want niet van toepassing hier dus ik geloof je direct wat betreft geleidelijk aan.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:57:15 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136175423
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 16:35 schreef laziness het volgende:
Ik zou, als scheiden wel je uiteindelijke waarschijnlijke keus is, bij een schoolkeuze dan wel kijken of de mogelijkheid tot scheiden er is aangezien veel scholen van elke klas er maar eentje hebben.
Met combigroepen loop je ook nog het risico van alle drie in één klas natuurlijk.
Dat zijn nog best wat extra factoren om over na te denken zo als mama van drie kleine guppies. Daar sta je als mama van eentje niet zo bij stil.

En ik zei al, roep ik als stuurman aan wal, enkel gebaseerd op wat ik vroeger op school heb gezien en zonder me er in verdiept te hebben want niet van toepassing hier dus ik geloof je direct wat betreft geleidelijk aan.
:Y

Ja precies. Dus ik kijk inderdaad verder dan alleen een goede school voor M. Voordeel is natuurlijk ook dat ik de karaktertjes van de meiden ook al aardig ken en tzt ook wel kan inschatten wat bij hen past.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 17:15:32 #160
244125 laziness
pi_136175902
Ik vind dat nog steeds moeilijk. Ik moest inschrijven bij net twee en vond het lastig inschatten of montessori nou echt bij hem past.
Maar montessori is dan ook een aparte leermethode wat niet voor ieder kind geschikt is naar mijn mening dus bij een andere lesmethode had ik dat wellicht minder zo gevoeld.

Inmiddels een jaar verder ben ik er al iets geruster op. Hij heeft het afgelopen jaar dingen laten zien die me er wel vertrouwen in geven.
Dat kon ik in een dreumes echt nog niet duidelijk zien.
Dat is dus de pest aan wachtlijsten wat mij betreft. Te weinig ruimte om echt lang genoeg naar je kind te kijken.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 19:56:41 #161
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136181361
CS van harte met je peuter! *O* Beetje aan de late kant, maar niet minder gemeend! En wat word hij groot zeg! Is dat het kleine jongetje waar Anouk afgelopen zomer zo lief mee aan het spelen was? *;
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:03:12 #162
244125 laziness
pi_136181669
Oh CS vergeten! Wat groot is hij alweer! Gefeliciteerd nog!

En Soempie haar jongetje ook hier gearriveerd, leuk!

Ik heb een aftelkalender gemaakt voor O. want hij houdt het niet meer met het hele jarig zijn gebeuren.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:13:42 #163
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136182083
Oh Soempie ook! :@ Van harte! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:10:02 #164
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136184944
Even ongegeneerd trots doen hoor... Mijn peuter heeft vandaag iets "herkenbaars" getekend :D

Voor degene die het niet meteen zien: dat bovenste figuurtje ben ik :Y) met twee ogen, haren en een mond *)

Onder mij staat opa, maar die lijkt wat minder goed ;)
Oude (on)bekende.
pi_136186054
cs gefeliciteerd
mus mooie tekening hoor

Ean zit helemaal in haar ziek zijn rollenspel. wij waren allemaal verkouden en pop dus ook. die moest ook hoestdrank en had en (s) notneus. 's avonds moest jet poppenbedje in de badkamer staan met een handdoek en theedoek erover heen want pop was zo verkouwen aldus ean. en als pop wakker is volgens haar doet ze een huilende baby na en moet pop een fles en/of schone luier O+
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:50:18 #166
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136187324
Wat lief fr! Ik vind dat imitatiespel zo leuk O+
Oude (on)bekende.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:54:33 #167
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136187575
Wat knap Musje! Lijkt ook sprekend! ;)

Rollenspel O+
pi_136188735
Dank voor het warme welkom! Ja Susie,gaat hard he? Wordt jou dame ook zo groot? Dat samen spelen was heel zoet inderdaad *;

Kyara, vind het interessant om te lezen waar je allemaal aan moet denken als je een tweeling hebt. Dat had ik me niet zo gerealiseerd maar het lijkt me niet altijd eenvoudig.

Lazi, dat vond ik ook lastig, dat vroege inschrijven. Wij moesten dus al met een jaar, ik kende mijn kind nog amper :o Maar ook voor Montessori gekozen, ook uit praktische overwegingen (school is op loopafstand) en de fijne sfeer. Ik schatte in dat het meer fysieke leren (veel in groepjes, soms op de grond, veel materialen etc.) wel bij hem zou passen en dat denk ik nog steeds. Maar ik blijf het heel lastig vinden, dat je zo vroeg moet kiezen.

Mus, wat knap! En ik herkende je ook direct :P M probeert wel van alles te tekenen, maar het komt nog niet zo van de grond. Dan zet hij wat random strepen en roept dan 'tijt mama, poes!' en dan op dezelfde manier een auto en een boom. Voor mij is het allemaal één pot, maar soit :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:41:52 #169
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136190214
Ja, of eenzelfde verzameling strepen is ineens een brief voor Sinterklaas....

CS, gelukkig groei je er wel in inderdaad. Maar het opvoeden van een meerling ligt soms net even anders als bij een eenling. Er bestaat zelfs een meerlingentelefoon en de Thuiszorg geeft hier ook cursussen over het opvoeden van een meerling. De meerlingdag van de NVOM hebben we helaas gemist dit jaar maar volgend jaar wil ik daar wel naar toe (ook omdat ik het interessant vind).
pi_136190370
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:41 schreef Kyara het volgende:
Ja, of eenzelfde verzameling strepen is ineens een brief voor Sinterklaas....

CS, gelukkig groei je er wel in inderdaad. Maar het opvoeden van een meerling ligt soms net even anders als bij een eenling. Er bestaat zelfs een meerlingentelefoon en de Thuiszorg geeft hier ook cursussen over het opvoeden van een meerling. De meerlingdag van de NVOM hebben we helaas gemist dit jaar maar volgend jaar wil ik daar wel naar toe (ook omdat ik het interessant vind).
Grappig, ik ervaar het helemaal niet zo. Zo zie je maar, ieder op z'n eigen manier.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:50:40 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136190586
Daarom voegde ik er ook even aan toe dat ik het zelf ook heel interessant vind. Maar ik weet niet of jouw meisjes erg aan elkaar hangen? De mijne namelijk ontzettend. Waar de een is, is de ander en als de ander iets heeft dan moet de een dat ook weer. Misschien wordt dat ook wel minder hoor. Jouw meiden zijn natuurlijk ook ietsje ouder als de mijne ;)
pi_136190762
Interessant vind ik het eigenlijk ook wel. Ik ben heel benieuwd of onze jongens straks ook een twee-eenheid zijn of dat het echt ieder voor zich met ieder zijn eigen interesses en eigen ding wordt.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:59:28 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136190978
Ik vind het wel heel leuk dat de eigen karaktertjes steeds duidelijker worden. En daardoor kringen hun gezichtjes ook wat eigens waardoor ze makkelijker uit elkaar te houden zijn.

Oh wacht, dit is niet het dreumestopic maar het peutertopic :@
pi_136191000
Bij mij zijn ze altijd samen, dat wel. Maar ze zijn echt totaaaaal verschillend. Ik zeg bv ook nooit "de tweeling".
Sorry, offtopic. Ik zit hier voor mijn bijna kleuter.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 31 januari 2014 @ 23:02:06 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136191091
Dat zeg ik eigenlijk ook nooit. Hier is het "de meiden". Maar dat is voor jou ook lastiger Cathmar ;)
Ach, we zijn nog niet eens echt aan opvoeden tot, voorlopig vooral de meer praktische dingetjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')