quote:Op maandag 3 februari 2014 10:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Spraatgebret he?
het was expres, mijn grap, wat doe je?![]()
![]()
En als je het dan eindelijk begrijpt, dat die oogjes helemaal oplichten en er een brede glimlach verschijnt: 'jaaa!'.quote:Op maandag 3 februari 2014 10:17 schreef Kyara het volgende:
[..]
wel knap dat hij de r al zo goed kan zeggen
Soms is het inderdaad even flink gissen wat ze nu precies bedoelen. Meestal kun je het wel uit de context halen maar soms is mijn context wat anders als die van hem.....
quote:Op maandag 3 februari 2014 09:36 schreef Clubsoda het volgende:
Lief MusM doet dat ook ja, ben je midden op de snelweg: "zo. Esse tlaar sture. Mama sture. Esse die stoel zitte. Ja.
"
quote:Op zondag 2 februari 2014 22:01 schreef Mevr_Mus het volgende:
Hier een driftige, stronteigenwijze knuffelkont
Zeker bij vermoeidheid wil hij alles anders, een romper ipv een onderbroekje, de blauwe beker en niet de groene, niet die kant op maar de andere kant etc etcEn nadat wij een poging hebben gedaan zijn commando's om te zetten in wat vriendelijkere verzoeken, roept hij tijdens z'n dwarse buien dingen als "ik wil graag naar bed niet
![]()
![]()
"
Hij vindt dat kamertje niet fijn zei hij gisteren. Dus hebben we zijn bedje op zijn oude kamer gezet, inslapen ging al veel beter. En we zeggen nu dat we op de gang zijn en rommelen dan een beetjequote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:03 schreef DJMO het volgende:
[..]
heb je al gevraagd waarom hier niet alleen in slaap wil vallen?
geef ik hem ook groot gelijk inquote:Op maandag 3 februari 2014 10:45 schreef Soempie het volgende:
Nu zeg ik wel vaak: 'je wil graag dat mama...*vul maar in*', maar dat beaamt hij alleen maar.
Oh, ik geef hem ook zeker gelijk. Het 'alsjeblieft' en dankjewel' heb ik hem ook niet expliciet aangeleerd, dat heeft hij gewoon overgenomen.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
geef ik hem ook groot gelijk inwant je stelt hem een vraag
als je hem corrigeert met: Mama mag ik?? net zolang volhouden tot hij het nazegt. Jan vertikte het ook heel lang, tot ik begon met te weigeren wat hij wilde totdat hij het netjes vroeg. Ook geert (mama drinken!!! ) corrigeer ik met: Mama ; mag ik drinken?? en pas als hij het netjes nazegt of het woord alsjeblieft achter z'n eigen zin plakt (dus: Mama drinken asjeblieft) krijgt hij z'n zin. Ik ga dat niet eens subtiel proberen, want dat haalt niets uit bij die twee van mij
Want als jij zegt tegen je kind 'Mama? Mag ik drinken?' dan is dat duidelijker?quote:Op maandag 3 februari 2014 14:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
geef ik hem ook groot gelijk inwant je stelt hem een vraag
als je hem corrigeert met: Mama mag ik?? net zolang volhouden tot hij het nazegt. Jan vertikte het ook heel lang, tot ik begon met te weigeren wat hij wilde totdat hij het netjes vroeg. Ook geert (mama drinken!!! ) corrigeer ik met: Mama ; mag ik drinken?? en pas als hij het netjes nazegt of het woord alsjeblieft achter z'n eigen zin plakt (dus: Mama drinken asjeblieft) krijgt hij z'n zin. Ik ga dat niet eens subtiel proberen, want dat haalt niets uit bij die twee van mij
Hier wel.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:07 schreef Soempie het volgende:
[..]
Oh, ik geef hem ook zeker gelijk. Het 'alsjeblieft' en dankjewel' heb ik hem ook niet expliciet aangeleerd, dat heeft hij gewoon overgenomen.
Nu schat ik in dat zo'n volzin als: 'mama, wil je op de grond komen zitten?' ook wat te hoog gegrepen is. Misschien gaat het vriendelijk vragen uiteindelijk ook wel redelijk vanzelf, dat vraag ik me af.
Het gaat eigenlijk héél erg goed! Ze is ruim 28 keer haar geboortegewicht (quote:Op zondag 2 februari 2014 20:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wauw wat gaat het hard! Gefeliciteerd met je kleutertje.Gaat alles goed met haar? Ik heb al heul lang geen update gezien volgens mij.
Zo hoort het ook vind ik. Dank je wel en alsjeblieft vind ik heel belangrijk. Mijne zeggen het heel vaak uit zichzelf en soms wijs is ze er ook op.quote:Op maandag 3 februari 2014 16:06 schreef simmu het volgende:
ik vraag dan gewoon "goh, hoe vraag je dat dan netjes?" met uitleg in het begin dat mensen het fijn vinden als ze dingen netjes vragen.
resultaat: van de zomer in de speeltuin deelde iemand ijsjes uit, ik zeg tegen mijn kinderspul "wat zeg je dan?" en de hele kinderkudde (het waren er een stuk of 10) barstte uit in "DANKJEWEL![]()
![]()
"
Dat idd!quote:Op maandag 3 februari 2014 16:10 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Zo hoort het ook vind ik. Dank je wel en alsjeblieft vind ik heel belangrijk. Mijne zeggen het heel vaak uit zichzelf en soms wijs is ze er ook op.
Niet overal op, maar als ze iets krijgen bijvoorbeeld (en zeker van een ander) dan let ik daar wel op
Oh wat dat S!! Ik dacht een katquote:Op maandag 3 februari 2014 19:22 schreef Mevr_Mus het volgende:
Leuk om te lezen hoe jullie met de peutercommando's omgaan! Wij corrigeren sowieso door zelf het goede voorbeeld te geven, maar soms zeg ik ook wel voor hoe je iets beter kan zeggen / vragen. Dat laatste gaat wonderbaarlijk goed, hij vraagt nu regelmatig of hij iets mag ipv het te eisen. En hij zegt ook netjes dankjewel!
Bijna een perfect kind dus, ware het niet dat hij net een driftbui had waarbij hij zo hard krijste dat de noord Hollanders onder jullie het gehoord moeten hebbenHoe ik het ook in mijn hoofd heb kunnen halen bij het kdv op het knopje van de lift te drukken
Wat klinkt dat heerlijk Keshet! Wat enorm fijn om te lezen dat het zo goed met haar gaat. Altijd als ze jarig is moet ik weer aan de foto's en updates over jullie piepkleine maar o zo dappere teigetje van nu alweer 4 jaar geleden denken. En nu gewoon al 28 keer haar geboortegewicht, wauw! Tof dat ze het zo naar haar zin heeft met knutselen, spelen en naar school gaan.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:19 schreef Keshet het volgende:
[..]
Het gaat eigenlijk héél erg goed! Ze is ruim 28 keer haar geboortegewicht (), is ongeveer 1 meter lang, ontzettend bijdehand/eigenwijs, en kletst en vraagt de héle dag door (twee jaar geleden maakte ik me zorgen omdat ze nauwelijks wat zei!). In september zijn haar keelamandelen verwijderd en sindsdien eet ze matig; wat een hele verbetering is ten opzichte van 'ze eet niet'.
Sinds oktober heeft ze een voetprothese en die is vanaf dag 1 geaccepteerd als onderdeel van haar lichaam.
Ze is ook écht 4. Toe aan school, ze wil graag leren en herkent overal letters en cijfers. Zo cute.![]()
Ze speelt het liefst buiten. Als ze dat niet kan speelt ze het liefst met een combinatie van my little ponies, auto's en haar keukentje.
Puzzelen is stom en knutselen is 'vet cool'.![]()
Na de eerste wenochtend op school kreeg ik als antwoord op de vraag wat ze op haar boterham wilde 'Ga jij dat maar lekker uitzoeken joh. Mama.'![]()
Twee seconden later heel triomfantelijk: 'Dat heb ik met buitenspelen geleerd!'
Ik hou mijn hart vast voor alles wat de er komende weken gezegd gaat worden...
Maar, bovenal is het een heel vrolijk, grappig, springerig blij meisje wat meestal prima in haar velletje zit.
Grappig hoe elk kind hier anders mee om gaat want wij hebben zo'n knopje om het hek bij de ingang open te doen en Ollie gaat dan heel hard huilen als hij het niet kan doen.quote:Op maandag 3 februari 2014 19:22 schreef Mevr_Mus het volgende:
Leuk om te lezen hoe jullie met de peutercommando's omgaan! Wij corrigeren sowieso door zelf het goede voorbeeld te geven, maar soms zeg ik ook wel voor hoe je iets beter kan zeggen / vragen. Dat laatste gaat wonderbaarlijk goed, hij vraagt nu regelmatig of hij iets mag ipv het te eisen. En hij zegt ook netjes dankjewel!
Bijna een perfect kind dus, ware het niet dat hij net een driftbui had waarbij hij zo hard krijste dat de noord Hollanders onder jullie het gehoord moeten hebbenHoe ik het ook in mijn hoofd heb kunnen halen bij het kdv op het knopje van de lift te drukken
Hij werd zo boos omdat hij het normaal doet. Maar nu deed ik het dus zonder er bij na de denken. Fatale foutquote:Op maandag 3 februari 2014 19:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Grappig hoe elk kind hier anders mee om gaat want wij hebben zo'n knopje om het hek bij de ingang open te doen en Ollie gaat dan heel hard huilen als hij het niet kan doen.
En heeft het er dan weken later nog over.
Hebben die van jullie ook zo'n goed geheugen voor zulke dingen?
Dat eerste kerken ik. Eva was wat rondjes aan het rennen rond de bank, nam de bocht te kort en liep tegen de hoek van de bank op: "sojjy mama"quote:Op maandag 3 februari 2014 17:07 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie zegt nu om alles sorry. Op het idiote irritante af. Van de week in de supermarkt liet ze pop vallen: " Ooooohw solly mamma, solly"
En idd zomaar ineens uitroepen dat ik dr geslagen heb. Fijn, zo midden in de supermarkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |