abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136108717
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:08 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wij hebben deze (in zowel de jongens als meisjes variant)

[ afbeelding ]
Wij ook :) (de meisjes variant)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136108875
Wij deze..
Hadden ook 2 anderen maar deze was favoriet.... las ze zelfs nog regelmatig terwijl ze al volop zindelijk was overdag ;)

Mijn meisje is vandaag precies 3.5 :o Bizar..
Voelt nu echt als aftellen naar 4..... Ze is ook al enorm met school bezig.
We zijn op vakantie wanneer ze jarig is dus dat scheelt ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  donderdag 30 januari 2014 @ 11:23:13 #128
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136128967
Nathan is echt nog helemaal niet met school bezig. Soms vertel ik wel dat als hij jarig is (hij is dagelijks bezig met wie wanneer jarig is) hij 4 wordt en dat hij dan naar school gaat. Dan zegt hij "nee mama, moeite peuterspeelzaal! Juf S, juf N peuterspeelzaal!" ik ga Nathan niet laten wennen, voor de zomervakantie zitten de klassen overvol (34 kleuters of zo) en dat vind ik niet echt wat. Na de vakantie beginnen ze met 20 en doe ik hem de eerste weken halve dagen naar school. Tenzij hij meteen aangeeft hele dagen te willen (continu rooster).
  donderdag 30 januari 2014 @ 12:45:59 #129
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136131423
Moet er niet aan denken dat die van mij over 1,5 jaar al naar school moet :N

Nog even een kleine "ik kan niet slapen, ikke uit mijn bedje klimt"-update: de suggestie van volgens mij Deepfreeze om het donker te maken in z'n kamertje lijkt te helpen. Nachtlampje weggehaald en meneer wordt minder vaak wakker! En als hij wakker wordt laat hij zich veel makkelijker terugleggen :Y Maar wat is consequent blijven met zoiets lastig zeg, als je er voor de zoveelste keer uit moet 's nachts en je wel kan janken van slaapgebrek (waar zwangerschap de voornaamste oorzaak van is overigens). Pfff :@
Oude (on)bekende.
pi_136131819
Dat is lekker mevr mus! Alleen het is inderdaad wel naar als je toch al achterloopt met slaap en dan er nog uit moet.. Hopelijk duurt de rest van de fase niet zo lang meer..
pi_136134906
Ik heb dat rode boekje en Liselotte op het potje en Dora gaat naar de wc. Allemaal wel eens voorgelezen, maar erg leuk vond hij het niet en had daardoor ook niet meer interesse gekregen.
Maar nu! Is hij wel zindelijk, durf ik bijna te zeggen. Blaadje opgehangen, wat kolommen gemaakt en bij de onderste streep een kadootje getekend. Eerst wilde hij voor elk druppeltje een stickertje natuurlijk, maar nu na 5 dagen vergeet hij stickers te plakken en heeft hij geen een ongelukje gehad.
Hij voelt het steeds op tijd,zelfs als hij druk aan het spelen is en gisteravond kwam hij zelfs uit bed om te plassen.
S'ochtends is zijn luier ook steeds droog en gaat hij na 10 minuten op het potje plassen.

Toevallig is hij dinsdag en vandaag thuis gebleven van school, maar morgen dus kijken of het op school ook zo goed gaat er mee.

Basisschool heeft hij het nog helemaal niet over, op dit moment zou hij er ook helemaal nog niet aan toe zijn, maar dat kan in oktober helemaal anders zijn natuurlijk.
pi_136135786
Wat goed Troeta!!!!

Hier scheelt het wel dat zijn vriendjes van de psz nu vier worden en weg gaan. Hij is practisch de oudste en hij heeft minder met jongere kindjes.

vandaag wilde hij cijfers schrijven. De 1 en de 0 gingen goed. Maar de rest was lastig. En toen wilde hij 100 schrijven wat hij echt goed deed maar dikke tranen omdat hij het zelf niet goed vond.
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:11:19 #133
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136152958
In het kader van knulligheid van moederschap ;( :P
Je kind een zelfgemaakt ijsje geven, maar vergeten het doorzichtig plastic houdertje eraf te halen o|O
Hij bleef maar raar likken en commentaar geven wat ik niet begreep.
Totdat ik eens dichterbij keek :') :9
Rayen 2½ jaar!
pi_136153413
TJ :D _O-

MevrMus :*

Basisschool en op het potje is hier nog ver weg.

Wel een superleuke dag in de dierentuin gehad. M stond vooral met zijn neus aan het glas geplakt bij de visjes O+

Clubsoda, welkom met je peuter! w/
pi_136153915
Clubsoda Gefeliciteerd!

Hier hetzelfde verhaal als As... Veel vriendjes die naar school vertrekken.
Gelukkig is haar beste vriendje op het kdv wat jonger ;)

Wij zijn pasgeleden naar een ouder info avond geweest voor nieuwe leerlingen. Dat doen ze 2x per jaar en ouders van kinderen die in de zomervakantie jarig zijn mochten nu al aansluiten. Leuk om al kennis te maken met ouders waarvan een kind binnen een half jaar gaat starten. Wij weten nu dus al dat ze voor de zomer enkele wisseldagen doen waarbij de kinderen die naar groep 3 gaan al in hun nieuwe klas gaan kijken. Nieuwe zomervakantiekindjes kunnen op die dagen kennis komen maken wanneer hun klas dan niet zo vol is. (combi groepen 1/2) Na de zomervakantie gaan we dan opbouwen.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_136162493
:W Ik hoor nu hier!

Foto van mijn verjaarspeuter O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik val wel met mijn neus in de boter, nu het gaat over naar school gaan :o :+ Het lijkt me stiekem heel leuk, zo'n prulleke met zijn rugzakje op naar school O+ M is al ingeschreven (al een jaar }:| ) maar ik vind het wel fijn dat het nog twee jaar duurt ;)

En ik moest grijzen om TJ _O-

En een :* voor Mus!

[ Bericht 7% gewijzigd door Clubsoda op 31-01-2014 09:56:45 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136162607
Gefeliciteerd Clubsoda!

Naar school gaan lijkt voor mijn gevoel nog ver weg, maar ik weet dat het er wel aankomt. Ik vermoed dat wij over een half jaartje ofzo wel eens gaan kijken naar een geschikte school.

Mijn peuter is inmiddels weer wat aan de beterende hand lijkt het. Alleen is nu ipv van de snotneus en snotogen het hoesten weer begonnen. Hij ziet er ook niet uit, heel bleek met kringen onder zijn ogen, een rode neus van het snotteren. Gelukkig lijkt hij er zelf weinig last van te hebben.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:31:27 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136163481
Ik ga me volgend schooljaar oriënteren zodat ik hem voor de zomervakantie in kan schrijven.

Sneu Laiv, hopelijk snel helemaal beter.

Ik dacht dat M eindelijk zijn zusjes uit elkaar kon houden maar vanochtend ging hij weer de mist in. En dan stug vol blijven houden dat ze allebei "Daffy" zijn _O-
pi_136163616
Welkom clubsoda.

snap hij de kleertjes truck nog niet :P
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:39:22 #140
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136163654
TJ :D

En even jompel voor mijn S.! Al twee nachten ononderbroken in z'n eigen bed *O*
Oude (on)bekende.
pi_136163850
Mus wat goed! *O*

Kyara die arme M. Wel knap dat hij het in ieder geval probeert. O+

Gefeliciteerd Clubsoda! *O*
pi_136164456
Mus, wat fijn is dat he!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:15:09 #143
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136164556
Mus *O*

Tij, haha!

Kyara,heel knap dat hij het probeert!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:16:23 #144
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136164595
Welkom Clubsoda :W

Goh ik moet er nog niet aan denken dat Rayen als hij 4 is hele dagen op school zit :N
Gelukkig duurt het nog een tijd :Y
Hij gaat nu al wel met ontzettend veel plezier naar de peuterspeelzaal, ook met zijn rugzakje ;) wat ik dan absoluut niet mag dragen maar natuurlijk op zijn rug moet.
Ziet er zo eigenwijs uit O+

Kyara :P voor ons is het al moeilijk laat staan voor zo'n klein ventje. Leuke oplossing van hem dat het gewoon allebei "daffy" is :+
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:08:36 #145
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136167589
O. staat al lang ingeschreven want anders heb je mooi geen plekje hier.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:36:36 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136170768
Hier geen wachtlijsten. Heb nog even geïnformeerd. Ze vinden het wel fijn als je je kind met 3,5 inschrijft en niet 1 week van te voren ;)

Maar bij de zoektocht naar een school houd ik ook meteen rekening met de meiden. Bijvoorbeeld hoe het tweelingbeleid is.
pi_136170835
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:36 schreef Kyara het volgende:
Hier geen wachtlijsten. Heb nog even geïnformeerd. Ze vinden het wel fijn als je je kind met 3,5 inschrijft en niet 1 week van te voren ;)

Maar bij de zoektocht naar een school houd ik ook meteen rekening met de meiden. Bijvoorbeeld hoe het tweelingbeleid is.
Heb ik totaal niet over nagedacht (want wij hebben maar 1 school en daar gaan mijn kinderen heen), maar noem eens een voorbeeld...
Met een meidenkwartet
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:42:56 #148
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136170994
Nou, sommige spelen hanteren heel star de "geen broertjes/zusjes" bij elkaar in de klas. Dus ook voor tweelingen. Zonder naar de kinderen te kijken. Ik ben zelf meer voorstander van bij elkaar in de (kleuter)klas laten starten en daarna kijken of ze uit elkaar kunnen/willen.

Schijnt ook nog een verschil te zijn tussen een- en twee-eiige tweelingen, een-eiige tweelingen scheiden moet met iets meer beleid.

(en ik weet ook niet hoeveel klassen er zijn maar hier wordt bij december en januari kindjes per kind bekeken of ze 1,5 of 2,5 jaar kleuteren.......... in theorie kunnen ze dus ook alledrie tegelijk aan groep 3 beginnen..... :X )
pi_136171223
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:42 schreef Kyara het volgende:
Nou, sommige spelen hanteren heel star de "geen broertjes/zusjes" bij elkaar in de klas. Dus ook voor tweelingen. Zonder naar de kinderen te kijken. Ik ben zelf meer voorstander van bij elkaar in de (kleuter)klas laten starten en daarna kijken of ze uit elkaar kunnen/willen.

Schijnt ook nog een verschil te zijn tussen een- en twee-eiige tweelingen, een-eiige tweelingen scheiden moet met iets meer beleid.

(en ik weet ook niet hoeveel klassen er zijn maar hier wordt bij december en januari kindjes per kind bekeken of ze 1,5 of 2,5 jaar kleuteren.......... in theorie kunnen ze dus ook alledrie tegelijk aan groep 3 beginnen..... :X )
Ik snap 'em! Als je toch gaat kijken zo gek nog niet om na te vragen.
Wij hebben van alle groepen twee klassen en mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit of ze bij elkaar komen of niet. Maar zoals gezegd, wij hebben maar 1 school en er valt over alles te praten daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 31-01-2014 15:15:31 ]
Met een meidenkwartet
pi_136171905
hier kijken ze wat broertje/zusje gedoe naar de kinderen, de moeder en wat er mogelijk is. ravi en selene komen dus niet bij elkaar op de groep ;)

de juf is van de week langsgeweest, zag ze met zn 2 en was het volledig met me eens dat dat een slecht, slecht idee is }) })
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')