quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:42 schreef kaatjejannie het volgende:
Wij waren vanmorgen met luuk bij het consultatiebureau. Sofie was mee en lekker aan het spelen. Vroeg de arts aan ons of Sofie al bijna 4 was. Ze vond dat sofie zo lekker en goed aan het praten was. De r is nog lastig en de sp ook.
Sofie was not amused dat dr broertje prikken kreeg:"jij doet mijn bloertje zeer, dat mag niet!!"
(Ik denk dat ze hem liever zelf zeer doet)
Ze is zo moe de laatste dagen. Ik denk dat ze een verkoudheid onder dr leden heeft. We laten haar nu overdag dus maar weer even lekker slapen en in de avond zijn we ook weer wat strenger qua bedtijd.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:50 schreef kleinzusje het volgende:
Vraag het maar even hier![]()
hebben jullie een leuke tip voor een boekje over "op het potje gaan " ?
Wij hebben deze (in zowel de jongens als meisjes variant)quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:50 schreef kleinzusje het volgende:
Vraag het maar even hier![]()
hebben jullie een leuke tip voor een boekje over "op het potje gaan " ?
nee heeft geen zin want dan zou hij de laatste week voor de zomervakantie moeten en dat is niet handig ivm andere klas en daarna zo lang niets.quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]Niets om voor te schamen toch??
Nu ik hier toch ben: As, ik weet dat mijn neefje al een weekje voor zijn verjaardag mocht komen wennen op school. Is dat misschien ook iets voor Yaro?
Oh sorry ik las meivakantie maar dat was Shandaly. Nee zomervakantie is niet zo handig idd om al eerder te starten, snap ik.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:01 schreef As1981 het volgende:
[..]
nee heeft geen zin want dan zou hij de laatste week voor de zomervakantie moeten en dat is niet handig ivm andere klas en daarna zo lang niets.
Nee, toch een beetje, stom hequote:
Thx !quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Daan zijn verjaardag valt net voor de kerstvakantie denk ik(21e). Maar of dat zou zo'n goed moment is oom te starten weet ik niet. Overleg tzt wel met de juf..
Kleinzusje, bobbi op het potje is wel een bekend boekje. Anders even in de bibliotheek even rondneuzen naar iets wat op het goede niveau is.
Thx !quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:08 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wij hebben deze (in zowel de jongens als meisjes variant)
[ afbeelding ]
Wij ookquote:Op woensdag 29 januari 2014 17:08 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wij hebben deze (in zowel de jongens als meisjes variant)
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik val wel met mijn neus in de boter, nu het gaat over naar school gaan![]()
Het lijkt me stiekem heel leuk, zo'n prulleke met zijn rugzakje op naar school
M is al ingeschreven (al een jaar
) maar ik vind het wel fijn dat het nog twee jaar duurt
En ik moest grijzen om TJ![]()
En eenvoor Mus!
[ Bericht 7% gewijzigd door Clubsoda op 31-01-2014 09:56:45 ]I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Heb ik totaal niet over nagedacht (want wij hebben maar 1 school en daar gaan mijn kinderen heen), maar noem eens een voorbeeld...quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:36 schreef Kyara het volgende:
Hier geen wachtlijsten. Heb nog even geïnformeerd. Ze vinden het wel fijn als je je kind met 3,5 inschrijft en niet 1 week van te voren
Maar bij de zoektocht naar een school houd ik ook meteen rekening met de meiden. Bijvoorbeeld hoe het tweelingbeleid is.
Ik snap 'em! Als je toch gaat kijken zo gek nog niet om na te vragen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:42 schreef Kyara het volgende:
Nou, sommige spelen hanteren heel star de "geen broertjes/zusjes" bij elkaar in de klas. Dus ook voor tweelingen. Zonder naar de kinderen te kijken. Ik ben zelf meer voorstander van bij elkaar in de (kleuter)klas laten starten en daarna kijken of ze uit elkaar kunnen/willen.
Schijnt ook nog een verschil te zijn tussen een- en twee-eiige tweelingen, een-eiige tweelingen scheiden moet met iets meer beleid.
(en ik weet ook niet hoeveel klassen er zijn maar hier wordt bij december en januari kindjes per kind bekeken of ze 1,5 of 2,5 jaar kleuteren.......... in theorie kunnen ze dus ook alledrie tegelijk aan groep 3 beginnen.....)
Hier ook nog niet echt ermee bezig.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:23 schreef pessie het volgende:
Nathan is echt nog helemaal niet met school bezig. Soms vertel ik wel dat als hij jarig is (hij is dagelijks bezig met wie wanneer jarig is) hij 4 wordt en dat hij dan naar school gaat. Dan zegt hij "nee mama, moeite peuterspeelzaal! Juf S, juf N peuterspeelzaal!" ik ga Nathan niet laten wennen, voor de zomervakantie zitten de klassen overvol (34 kleuters of zo) en dat vind ik niet echt wat. Na de vakantie beginnen ze met 20 en doe ik hem de eerste weken halve dagen naar school. Tenzij hij meteen aangeeft hele dagen te willen (continu rooster).
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 16:35 schreef laziness het volgende:
Ik zou, als scheiden wel je uiteindelijke waarschijnlijke keus is, bij een schoolkeuze dan wel kijken of de mogelijkheid tot scheiden er is aangezien veel scholen van elke klas er maar eentje hebben.
Met combigroepen loop je ook nog het risico van alle drie in één klas natuurlijk.
Dat zijn nog best wat extra factoren om over na te denken zo als mama van drie kleine guppies. Daar sta je als mama van eentje niet zo bij stil.
En ik zei al, roep ik als stuurman aan wal, enkel gebaseerd op wat ik vroeger op school heb gezien en zonder me er in verdiept te hebben want niet van toepassing hier dus ik geloof je direct wat betreft geleidelijk aan.
Grappig, ik ervaar het helemaal niet zo. Zo zie je maar, ieder op z'n eigen manier.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 22:41 schreef Kyara het volgende:
Ja, of eenzelfde verzameling strepen is ineens een brief voor Sinterklaas....
CS, gelukkig groei je er wel in inderdaad. Maar het opvoeden van een meerling ligt soms net even anders als bij een eenling. Er bestaat zelfs een meerlingentelefoon en de Thuiszorg geeft hier ook cursussen over het opvoeden van een meerling. De meerlingdag van de NVOM hebben we helaas gemist dit jaar maar volgend jaar wil ik daar wel naar toe (ook omdat ik het interessant vind).
heb je al gevraagd waarom hier niet alleen in slaap wil vallen?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 13:18 schreef Cyntiaa het volgende:
Wij gaan binnenkort ook bij de basisschool om de hoek kijken, dichtbij en wat ik er over hoor lijkt het me een fijne schoolRK en kleine klassen, opa en oma wonen er achter en kunnen dus als het nodig is opvangen tussen de middag.
Hebben er meer peuters last van verlatingsangst? Cas wil absoluut niet alleen in slaap vallen. We zijn nu al ruim 1.5 week bij hem met het in slaap vallen.
Jan gaat nu naar schhol van kwart voor negen tot kwart over twaalf, en van half twee tot half vier. Straks met continurooster gaat hij van half negen tot kwart over twee. Dus ruimschoots eerder uitquote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:42 schreef TimeJumper het volgende:
Zeg hoe zit dat met die scholen met continurooster en scholen waarbij je gewoon kunt overblijven?
Zijn de scholen met een continurooster eerder uit dan? Of maakt dat geen verschil?
Lastig al die keuzesquote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:55 schreef DJMO het volgende:
[..]
Jan gaat nu naar schhol van kwart voor negen tot kwart over twaalf, en van half twee tot half vier. Straks met continurooster gaat hij van half negen tot kwart over twee. Dus ruimschoots eerder uit
Oh dus er zit ook nog verschil in tussen de scholen met continurooster. Nou dan zal ik het hier eerst maar eens navragen.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:22 schreef Ticootje het volgende:
Hier is het continu rooster van half 9 tot 4. Niets eerder vrij. Vroegah zat ze van kwart voor 9 tot half 4, het is juist langer geworden.
Maken kinderen en leerkrachten dan niet veel te veel uren?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:22 schreef Ticootje het volgende:
Hier is het continu rooster van half 9 tot 4. Niets eerder vrij. Vroegah zat ze van kwart voor 9 tot half 4, het is juist langer geworden.
kan ik nog niets over zeggenquote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:24 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Lastig al die keuzesAan de ene kant denk ik, "gewone" tijden is lekker voor een kind. Even
's middags bijkomen en in alle rust eten.
Aan de andere kant is het ook wel lekker dat hij 's middags al vroeg vrij is. Dus dan alle tijd voor ontspanning.
Heeft Jan altijd dat continurooster al gehad? En zoniet, merk je verschil aan hem wat hij prettiger vind. Mist hij bijvoorbeeld niet die "rust-tijd" tussen de middag?
hier op de woensdagmiddag nog wel vrij, dan zitten ze tot half één op school. en éénmaal in de maand spelletjesochtend op woensdag,quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:31 schreef pessie het volgende:
[..]
Maken kinderen en leerkrachten dan niet veel te veel uren?
Nathan gaat straks van half 9 tot kwart over 2, ze hebben uiutgezxocht dat dat arbo technisch net zou mogen. Wel 5 dagen per week dus geen dag met een lange middag
dit. precies dit. Dat gehaast tussen de middag maakt dat Jan chagrijnig wordt en na school bijna niet meer te hanteren valt .. hoop echt dat het straks beter gaat.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:52 schreef As1981 het volgende:
Veel prettiger dan naar huis haasten, twee kinderen snel laten eten en weer terug brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |