abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135996537
Lotte gaat 3 dagdelen heen en we betalen ¤49,- per maand bij 2 dagdelen betaal je ¤5,- minder hier is het ook inkomensafhankelijk. Hier in de gemeente valt alles onder 1 instantie.
  maandag 27 januari 2014 @ 09:27:02 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135996586
Juud, dat is trouwens wel zuur. Je werkt gewoon fulltime en geen recht op toeslagen. -O-
pi_135996594
Wat een verschillen he. Ik denk dat onze psz het niet gaat overleven met de prijzen die ze nu hebben. Nou ja, wij hoeven nog maar tot april.
Met een meidenkwartet
  maandag 27 januari 2014 @ 13:27:03 #104
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_136004208
Bij ons is het een vaste prijs. Ik betaal 56 euro voor 2 ochtenden. Een ochtend en een middag is goedkoper omdat een ochtend langer is. Als Seth 3,5 is gaat hij 3 ochtenden.
pi_136004540
Juud, dat is wel balen inderdaad..
Ik weet nog niet hoeveel we gaan betalen. Vermoed rond de 50 euro voor 2x2,5 uur per week psz. Hier betaal je 1 (inkomensafhankelijk) bedrag aan de kinderopvangorganisatie die de psz beheert. Werk je beiden krijg de psz ook nog KOT van de belastingdienst. Werk je niet allebei, dan komt er subsidie van de gemeente.

Hier is de psz echt 2 dagdelen vanaf 2 zonder indicatie. Maar een zwaar belaste moeder, of een drukke thuissituatie kan ook een indicatie zijn voor 4 dagen. Niet alleen taal& gedrag van het kind.
Die kindjes lopen 2 dagdelen mee met de gewone groepen, en hebben nog 2 eigen dagdelen waar specifieke dingen worden benadrukt. Ik merk er niks van tot nu toe..

Ze bieden nu ook verlengde peuterochtenden aan. Dat zijn dan de gewone kinderopvang uren, maar in het psz lokaal. Ik ben wel benieuwd hoe dat zal gaan als er kindjes later in de ochtend erbij komen en eerder alweer weg gaan. Nu zingen ze zo schattig een liedje aan het eind met zijn allen. Dat zou best verwarrend kunnen zijn voor de blijvers..

Kyara, dingen als peutergym, peuterdans(dat van Daan is officieel pre-ballet bij de gymvereniging), muziek op schoot?
pi_136007024
Kyara, peuters met echte spraakproblemen zitten op speciale dagverblijven. Een kind met een beetje achterstand zuigt heus niet alle aandacht op hoor.
En elk kind heeft wel wat, de ene heeft wat spraakproblemen,de ander knoeit met zijn drinken,de andere is moeilijk zindelijk te krijgen en een ander vind samenspelen heel moeilijk. Jouw kind zal ook zo'n probleempje krijgen waar hij dan aandacht voor krijgt en een ander niet.

En bereid je vast voor op de basisschool, kinderen met adhd, syndroom van down, autisme enz. zitten tegenwoordig ook in normale klassen, die kinderen krijgen terecht meer aandacht. Goed voor de andere kinderen om te leren dat ze rekening moeten houden met anderen.

Wij betalen 40 euro per maand voor 4 ochtenden, in maanden dat er vakantie is is het minder.
pi_136007743
Juud jij mag je kinderen wel naar de opvang brengen maar niet naar een andere gastouder. Dus voor het kdv hoor jij gewoon toeslag te krijgen net als voor een pzs met lrkp nummer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 27 januari 2014 @ 15:09:18 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136008036
Dat is ook zo Troeta :Y

Peutergym willen ze sowieso gaan doen. Maar dat zie ik trouwens niet als vervanging voor een psz. Ach, ik hoop dat hij gewoon op het kdv kan blijven en wat betreft die regelingen mbt toeslagen zien we tzt wel. De huidige prijzen zijn voor ons in elk geval prima te behappen, het is immers inkomensafhankelijk dus dat inkomen is er wel ;)
pi_136094767
Net de brief binnen van de PSZ. Hier is het 39,17 per maand. Dat is dan voor 40 weken PSZ, maar bijdrage verdeeld over 12 maanden.

Ik heb net nog even op het lijstje gekeken. Er zijn 4 gewone groepen, daar worden de ca 10 kindjes met VVE- indicatie over verdeeld. Dus dat is 2-3 per groep van 12-14. Dat valt dus wel mee.
pi_136095438
Oh dat valt wel mee inderdaad :Y En mooi bedrag ook.
Hier mogen kindjes pas vanaf 2,5. Half maart is een open dag en dan gaan we even kijken en dan kunnen we ook meteen inschrijven. Je moet hier 3 maanden van te voren inschrijven. Ik had niet de indruk dat dat echt een wachtlijst is, maar meer het beleid.
pi_136096267
Wij doen sindskort peuterzwemmen en ze vind het geweldig. O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_136096887
Wij waren vanmorgen met luuk bij het consultatiebureau. Sofie was mee en lekker aan het spelen. Vroeg de arts aan ons of Sofie al bijna 4 was. Ze vond dat sofie zo lekker en goed aan het praten was. De r is nog lastig en de sp ook.
Sofie was not amused dat dr broertje prikken kreeg:"jij doet mijn bloertje zeer, dat mag niet!!"
(Ik denk dat ze hem liever zelf zeer doet :P )

Ze is zo moe de laatste dagen. Ik denk dat ze een verkoudheid onder dr leden heeft. We laten haar nu overdag dus maar weer even lekker slapen en in de avond zijn we ook weer wat strenger qua bedtijd.
*poef* nu is het weg
pi_136097523
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:42 schreef kaatjejannie het volgende:
Wij waren vanmorgen met luuk bij het consultatiebureau. Sofie was mee en lekker aan het spelen. Vroeg de arts aan ons of Sofie al bijna 4 was. Ze vond dat sofie zo lekker en goed aan het praten was. De r is nog lastig en de sp ook.
Sofie was not amused dat dr broertje prikken kreeg:"jij doet mijn bloertje zeer, dat mag niet!!"
(Ik denk dat ze hem liever zelf zeer doet :P )

Ze is zo moe de laatste dagen. Ik denk dat ze een verkoudheid onder dr leden heeft. We laten haar nu overdag dus maar weer even lekker slapen en in de avond zijn we ook weer wat strenger qua bedtijd.
_O- Lars vindt prikjes bij Femke ook maar niets... Hij kan er niet tegen als ze huilt, dan moeten we zsm troosten...
Komende maandag mag hij zelf, en ook met een prik... ik ben heel benieuwd hoe dat gaat gaan...

Afgelopen vrijdag de officiële inschrijving bij zijn school gekregen. Hij kijkt er echt heel erg naar uit. En ik vind het zo sneu voor hem... hij is jarig op 28 april... dat is de eerste maandag van de twee-weken-durende meivakantie! Moet je al zo lang wachten tot je verjaardag, en dan mag je nóg niet meteen naar school :(
pi_136098300
Herkenbaar shandaly. Ik merk dat Yaro er ook steeds meer aan toe is, maar die mag nog even. Hij is 16 augustus jarig en dan is het hier nog vakantie. Maar goed we gaan na twee dagen nog 1,5 op vakantie en na het weekend begint school. Dus we hebben een goede overbrugging.
pi_136098544
Sofie wil het liefst nu ook al. Dan helpt het ookal nniet mee dat ze er al zo vaak komt mmetde ggastouder.
*poef* nu is het weg
pi_136099722
Vraag het maar even hier :@
hebben jullie een leuke tip voor een boekje over "op het potje gaan " ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_136099847
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:50 schreef kleinzusje het volgende:

:D Niets om voor te schamen toch??

Nu ik hier toch ben: As, ik weet dat mijn neefje al een weekje voor zijn verjaardag mocht komen wennen op school. Is dat misschien ook iets voor Yaro?
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:00:26 #118
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136100177
Met Anouk haar verjaardag zal het vast ook wel vakantie zijn, maar dat duurt nog heeeeeel lang!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_136100453
Daan zijn verjaardag valt net voor de kerstvakantie denk ik(21e). Maar of dat zou zo'n goed moment is oom te starten weet ik niet. Overleg tzt wel met de juf..

Kleinzusje, bobbi op het potje is wel een bekend boekje. Anders even in de bibliotheek even rondneuzen naar iets wat op het goede niveau is.
pi_136100476
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:50 schreef kleinzusje het volgende:

Wij hebben deze (in zowel de jongens als meisjes variant)

pi_136102537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nu ik hier toch ben: As, ik weet dat mijn neefje al een weekje voor zijn verjaardag mocht komen wennen op school. Is dat misschien ook iets voor Yaro?
nee heeft geen zin want dan zou hij de laatste week voor de zomervakantie moeten en dat is niet handig ivm andere klas en daarna zo lang niets.
pi_136103273
Dat kan ik me wel voorstellen As. Hier is dat nog lang niet aan de orde maar op zich hebben ze wel handige geboortedata wat dat betreft. Na de kerstvakantie als de rust weer wat wedergekeerd is.
pi_136104393
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 18:01 schreef As1981 het volgende:

[..]

nee heeft geen zin want dan zou hij de laatste week voor de zomervakantie moeten en dat is niet handig ivm andere klas en daarna zo lang niets.
Oh sorry ik las meivakantie maar dat was Shandaly. Nee zomervakantie is niet zo handig idd om al eerder te starten, snap ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136106546
Sofie zat mee te kijken en zag het boekje..."heey mama, dat is lotje op het potje" "die heb ik ook mama"

Ik geloof dat ik die straks voor mag lezen
*poef* nu is het weg
pi_136108587
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nee, toch een beetje, stom he

quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Daan zijn verjaardag valt net voor de kerstvakantie denk ik(21e). Maar of dat zou zo'n goed moment is oom te starten weet ik niet. Overleg tzt wel met de juf..

Kleinzusje, bobbi op het potje is wel een bekend boekje. Anders even in de bibliotheek even rondneuzen naar iets wat op het goede niveau is.
Thx ! ^O^
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:08 schreef Kyara het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Thx ! ^O^
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_136108717
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:08 schreef Kyara het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wij ook :) (de meisjes variant)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136108875
Wij deze..
Hadden ook 2 anderen maar deze was favoriet.... las ze zelfs nog regelmatig terwijl ze al volop zindelijk was overdag ;)

Mijn meisje is vandaag precies 3.5 :o Bizar..
Voelt nu echt als aftellen naar 4..... Ze is ook al enorm met school bezig.
We zijn op vakantie wanneer ze jarig is dus dat scheelt ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  donderdag 30 januari 2014 @ 11:23:13 #128
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136128967
Nathan is echt nog helemaal niet met school bezig. Soms vertel ik wel dat als hij jarig is (hij is dagelijks bezig met wie wanneer jarig is) hij 4 wordt en dat hij dan naar school gaat. Dan zegt hij "nee mama, moeite peuterspeelzaal! Juf S, juf N peuterspeelzaal!" ik ga Nathan niet laten wennen, voor de zomervakantie zitten de klassen overvol (34 kleuters of zo) en dat vind ik niet echt wat. Na de vakantie beginnen ze met 20 en doe ik hem de eerste weken halve dagen naar school. Tenzij hij meteen aangeeft hele dagen te willen (continu rooster).
  donderdag 30 januari 2014 @ 12:45:59 #129
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136131423
Moet er niet aan denken dat die van mij over 1,5 jaar al naar school moet :N

Nog even een kleine "ik kan niet slapen, ikke uit mijn bedje klimt"-update: de suggestie van volgens mij Deepfreeze om het donker te maken in z'n kamertje lijkt te helpen. Nachtlampje weggehaald en meneer wordt minder vaak wakker! En als hij wakker wordt laat hij zich veel makkelijker terugleggen :Y Maar wat is consequent blijven met zoiets lastig zeg, als je er voor de zoveelste keer uit moet 's nachts en je wel kan janken van slaapgebrek (waar zwangerschap de voornaamste oorzaak van is overigens). Pfff :@
Oude (on)bekende.
pi_136131819
Dat is lekker mevr mus! Alleen het is inderdaad wel naar als je toch al achterloopt met slaap en dan er nog uit moet.. Hopelijk duurt de rest van de fase niet zo lang meer..
pi_136134906
Ik heb dat rode boekje en Liselotte op het potje en Dora gaat naar de wc. Allemaal wel eens voorgelezen, maar erg leuk vond hij het niet en had daardoor ook niet meer interesse gekregen.
Maar nu! Is hij wel zindelijk, durf ik bijna te zeggen. Blaadje opgehangen, wat kolommen gemaakt en bij de onderste streep een kadootje getekend. Eerst wilde hij voor elk druppeltje een stickertje natuurlijk, maar nu na 5 dagen vergeet hij stickers te plakken en heeft hij geen een ongelukje gehad.
Hij voelt het steeds op tijd,zelfs als hij druk aan het spelen is en gisteravond kwam hij zelfs uit bed om te plassen.
S'ochtends is zijn luier ook steeds droog en gaat hij na 10 minuten op het potje plassen.

Toevallig is hij dinsdag en vandaag thuis gebleven van school, maar morgen dus kijken of het op school ook zo goed gaat er mee.

Basisschool heeft hij het nog helemaal niet over, op dit moment zou hij er ook helemaal nog niet aan toe zijn, maar dat kan in oktober helemaal anders zijn natuurlijk.
pi_136135786
Wat goed Troeta!!!!

Hier scheelt het wel dat zijn vriendjes van de psz nu vier worden en weg gaan. Hij is practisch de oudste en hij heeft minder met jongere kindjes.

vandaag wilde hij cijfers schrijven. De 1 en de 0 gingen goed. Maar de rest was lastig. En toen wilde hij 100 schrijven wat hij echt goed deed maar dikke tranen omdat hij het zelf niet goed vond.
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:11:19 #133
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136152958
In het kader van knulligheid van moederschap ;( :P
Je kind een zelfgemaakt ijsje geven, maar vergeten het doorzichtig plastic houdertje eraf te halen o|O
Hij bleef maar raar likken en commentaar geven wat ik niet begreep.
Totdat ik eens dichterbij keek :') :9
Rayen 2½ jaar!
pi_136153413
TJ :D _O-

MevrMus :*

Basisschool en op het potje is hier nog ver weg.

Wel een superleuke dag in de dierentuin gehad. M stond vooral met zijn neus aan het glas geplakt bij de visjes O+

Clubsoda, welkom met je peuter! w/
pi_136153915
Clubsoda Gefeliciteerd!

Hier hetzelfde verhaal als As... Veel vriendjes die naar school vertrekken.
Gelukkig is haar beste vriendje op het kdv wat jonger ;)

Wij zijn pasgeleden naar een ouder info avond geweest voor nieuwe leerlingen. Dat doen ze 2x per jaar en ouders van kinderen die in de zomervakantie jarig zijn mochten nu al aansluiten. Leuk om al kennis te maken met ouders waarvan een kind binnen een half jaar gaat starten. Wij weten nu dus al dat ze voor de zomer enkele wisseldagen doen waarbij de kinderen die naar groep 3 gaan al in hun nieuwe klas gaan kijken. Nieuwe zomervakantiekindjes kunnen op die dagen kennis komen maken wanneer hun klas dan niet zo vol is. (combi groepen 1/2) Na de zomervakantie gaan we dan opbouwen.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_136162493
:W Ik hoor nu hier!

Foto van mijn verjaarspeuter O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik val wel met mijn neus in de boter, nu het gaat over naar school gaan :o :+ Het lijkt me stiekem heel leuk, zo'n prulleke met zijn rugzakje op naar school O+ M is al ingeschreven (al een jaar }:| ) maar ik vind het wel fijn dat het nog twee jaar duurt ;)

En ik moest grijzen om TJ _O-

En een :* voor Mus!

[ Bericht 7% gewijzigd door Clubsoda op 31-01-2014 09:56:45 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136162607
Gefeliciteerd Clubsoda!

Naar school gaan lijkt voor mijn gevoel nog ver weg, maar ik weet dat het er wel aankomt. Ik vermoed dat wij over een half jaartje ofzo wel eens gaan kijken naar een geschikte school.

Mijn peuter is inmiddels weer wat aan de beterende hand lijkt het. Alleen is nu ipv van de snotneus en snotogen het hoesten weer begonnen. Hij ziet er ook niet uit, heel bleek met kringen onder zijn ogen, een rode neus van het snotteren. Gelukkig lijkt hij er zelf weinig last van te hebben.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:31:27 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136163481
Ik ga me volgend schooljaar oriënteren zodat ik hem voor de zomervakantie in kan schrijven.

Sneu Laiv, hopelijk snel helemaal beter.

Ik dacht dat M eindelijk zijn zusjes uit elkaar kon houden maar vanochtend ging hij weer de mist in. En dan stug vol blijven houden dat ze allebei "Daffy" zijn _O-
pi_136163616
Welkom clubsoda.

snap hij de kleertjes truck nog niet :P
  vrijdag 31 januari 2014 @ 10:39:22 #140
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136163654
TJ :D

En even jompel voor mijn S.! Al twee nachten ononderbroken in z'n eigen bed *O*
Oude (on)bekende.
pi_136163850
Mus wat goed! *O*

Kyara die arme M. Wel knap dat hij het in ieder geval probeert. O+

Gefeliciteerd Clubsoda! *O*
pi_136164456
Mus, wat fijn is dat he!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:15:09 #143
259886 pessie
pi_136164556
Mus *O*

Tij, haha!

Kyara,heel knap dat hij het probeert!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:16:23 #144
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136164595
Welkom Clubsoda :W

Goh ik moet er nog niet aan denken dat Rayen als hij 4 is hele dagen op school zit :N
Gelukkig duurt het nog een tijd :Y
Hij gaat nu al wel met ontzettend veel plezier naar de peuterspeelzaal, ook met zijn rugzakje ;) wat ik dan absoluut niet mag dragen maar natuurlijk op zijn rug moet.
Ziet er zo eigenwijs uit O+

Kyara :P voor ons is het al moeilijk laat staan voor zo'n klein ventje. Leuke oplossing van hem dat het gewoon allebei "daffy" is :+
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:08:36 #145
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136167589
O. staat al lang ingeschreven want anders heb je mooi geen plekje hier.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:36:36 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136170768
Hier geen wachtlijsten. Heb nog even geïnformeerd. Ze vinden het wel fijn als je je kind met 3,5 inschrijft en niet 1 week van te voren ;)

Maar bij de zoektocht naar een school houd ik ook meteen rekening met de meiden. Bijvoorbeeld hoe het tweelingbeleid is.
pi_136170835
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:36 schreef Kyara het volgende:
Hier geen wachtlijsten. Heb nog even geïnformeerd. Ze vinden het wel fijn als je je kind met 3,5 inschrijft en niet 1 week van te voren ;)

Maar bij de zoektocht naar een school houd ik ook meteen rekening met de meiden. Bijvoorbeeld hoe het tweelingbeleid is.
Heb ik totaal niet over nagedacht (want wij hebben maar 1 school en daar gaan mijn kinderen heen), maar noem eens een voorbeeld...
Met een meidenkwartet
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:42:56 #148
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136170994
Nou, sommige spelen hanteren heel star de "geen broertjes/zusjes" bij elkaar in de klas. Dus ook voor tweelingen. Zonder naar de kinderen te kijken. Ik ben zelf meer voorstander van bij elkaar in de (kleuter)klas laten starten en daarna kijken of ze uit elkaar kunnen/willen.

Schijnt ook nog een verschil te zijn tussen een- en twee-eiige tweelingen, een-eiige tweelingen scheiden moet met iets meer beleid.

(en ik weet ook niet hoeveel klassen er zijn maar hier wordt bij december en januari kindjes per kind bekeken of ze 1,5 of 2,5 jaar kleuteren.......... in theorie kunnen ze dus ook alledrie tegelijk aan groep 3 beginnen..... :X )
pi_136171223
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 14:42 schreef Kyara het volgende:
Nou, sommige spelen hanteren heel star de "geen broertjes/zusjes" bij elkaar in de klas. Dus ook voor tweelingen. Zonder naar de kinderen te kijken. Ik ben zelf meer voorstander van bij elkaar in de (kleuter)klas laten starten en daarna kijken of ze uit elkaar kunnen/willen.

Schijnt ook nog een verschil te zijn tussen een- en twee-eiige tweelingen, een-eiige tweelingen scheiden moet met iets meer beleid.

(en ik weet ook niet hoeveel klassen er zijn maar hier wordt bij december en januari kindjes per kind bekeken of ze 1,5 of 2,5 jaar kleuteren.......... in theorie kunnen ze dus ook alledrie tegelijk aan groep 3 beginnen..... :X )
Ik snap 'em! Als je toch gaat kijken zo gek nog niet om na te vragen.
Wij hebben van alle groepen twee klassen en mij maakt het eigenlijk niet zoveel uit of ze bij elkaar komen of niet. Maar zoals gezegd, wij hebben maar 1 school en er valt over alles te praten daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 31-01-2014 15:15:31 ]
Met een meidenkwartet
pi_136171905
hier kijken ze wat broertje/zusje gedoe naar de kinderen, de moeder en wat er mogelijk is. ravi en selene komen dus niet bij elkaar op de groep ;)

de juf is van de week langsgeweest, zag ze met zn 2 en was het volledig met me eens dat dat een slecht, slecht idee is }) })
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:13:27 #151
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136171997
:D

Ik wil gewoon zelf ook een stem hebben. Dat ze ook naar de kinderen kijken ipv alleen de regeltjes. En M blijft sowieso zonder zusjes in de klas hoop ik.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 15:16:33 #152
259886 pessie
pi_136172125
Simmu :D

Kyara, volgens mij gaat het bij bij kleuters toch wel oin overleg met de ouders.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:04:57 #153
244125 laziness
pi_136173670
Ik zou een tweeling juist uit elkaar willen hebben om ze meer tot een individu te laten ontwikkelen en ieder eigen verhalen te vertellen te hebben na een dag school.

Maar goed dat roep ik zonder tweeling nu vanaf de zijlijn ;)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:09:55 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136173825
Tweelingen hangen meer aan elkaar dan gewone broers en zussen. Zeker een-eiige tweelingen kunnen echt een hele hechte band onderling hebben. Uit recent onderzoek is gebleken dat het ook echt een hele slechte zaak kan zijn om ze te snel te scheiden.

Het is echt een balans tussen laten uitgroeien tot eigen individuen met eigen verhalen en vriendjes etc zonder compleet voorbij te gaan aan de onderlinge band tussen tweelingen.

Het is meer dat het scheiden met iets meer beleid moet gaan dan op dag 1 in een andere klas beginnen. Ik zou nu voorstander zijn van samen in de kleuterklas en daar voorbereiden op het scheiden. Dus in het 2e jaar niet naast elkaar zitten etc. En dan uiteindelijk wel apart in een klas.

Dus het doel is wel wat jij zegt, maar dan met iets meer beleid :)
pi_136174159
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 11:23 schreef pessie het volgende:
Nathan is echt nog helemaal niet met school bezig. Soms vertel ik wel dat als hij jarig is (hij is dagelijks bezig met wie wanneer jarig is) hij 4 wordt en dat hij dan naar school gaat. Dan zegt hij "nee mama, moeite peuterspeelzaal! Juf S, juf N peuterspeelzaal!" ik ga Nathan niet laten wennen, voor de zomervakantie zitten de klassen overvol (34 kleuters of zo) en dat vind ik niet echt wat. Na de vakantie beginnen ze met 20 en doe ik hem de eerste weken halve dagen naar school. Tenzij hij meteen aangeeft hele dagen te willen (continu rooster).
Hier ook nog niet echt ermee bezig.

Hij weet dat als ie jarig is dat hij naar school gaat. Weet de naam van de school, herkent het logo (opvang zit er praktisch naast), weet dat hij er geweest is om te kijken.maar echt ermee bezig is hij niet.
Z'n neefje wordt in april 4 en zijn vriendje op de opvang in mei, dus kan me voorstellen dat ie er dan meer mee bezig zal zijn.
Hoe we het doen met wennen enzo weet ik nog niet. Dat zie ik tzt wel. Hij wordt 2 weken voor de vakantie begint 4, dus erg handig zal het niet zijn dan te beginnen,maar misschien wel wat ochtenden er naar toe .

Moet ook nog met het kdv overleggen over de opvang in de vakantie. Zou handig zijn als ie tot na de zomervakantie daar kan blijven ivm oppas.
pi_136174181
Quote ipv edit :')
pi_136174236
Chris had vorig jaar ook een tweeling in de klas, die twee meiden waren best wel verschillend. Andere interesses en vriendinnetjes. Die hadden dus allebei een eigen leven in de klas. Waarin toevallig dan soms het zusje ook voorbij kwam.

Maar met 3 kinderen in hetzelfde jaar wordt het nog meer puzzelen.

Ik had vroeger een samengestelde drieling in mijn klas (een tweeling van moeder en zoon van vader uit eerdere huwelijke, maar zelfde dag jarig). Die zaten ook bij elkaar de meeste jaren. Maar daar hadden ze ook allemaal verschillende vrienden. Net als doorsnee broers en zusjes.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:35:02 #158
244125 laziness
pi_136174741
Ik zou, als scheiden wel je uiteindelijke waarschijnlijke keus is, bij een schoolkeuze dan wel kijken of de mogelijkheid tot scheiden er is aangezien veel scholen van elke klas er maar eentje hebben.
Met combigroepen loop je ook nog het risico van alle drie in één klas natuurlijk.
Dat zijn nog best wat extra factoren om over na te denken zo als mama van drie kleine guppies. Daar sta je als mama van eentje niet zo bij stil.

En ik zei al, roep ik als stuurman aan wal, enkel gebaseerd op wat ik vroeger op school heb gezien en zonder me er in verdiept te hebben want niet van toepassing hier dus ik geloof je direct wat betreft geleidelijk aan.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 16:57:15 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136175423
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 16:35 schreef laziness het volgende:
Ik zou, als scheiden wel je uiteindelijke waarschijnlijke keus is, bij een schoolkeuze dan wel kijken of de mogelijkheid tot scheiden er is aangezien veel scholen van elke klas er maar eentje hebben.
Met combigroepen loop je ook nog het risico van alle drie in één klas natuurlijk.
Dat zijn nog best wat extra factoren om over na te denken zo als mama van drie kleine guppies. Daar sta je als mama van eentje niet zo bij stil.

En ik zei al, roep ik als stuurman aan wal, enkel gebaseerd op wat ik vroeger op school heb gezien en zonder me er in verdiept te hebben want niet van toepassing hier dus ik geloof je direct wat betreft geleidelijk aan.
:Y

Ja precies. Dus ik kijk inderdaad verder dan alleen een goede school voor M. Voordeel is natuurlijk ook dat ik de karaktertjes van de meiden ook al aardig ken en tzt ook wel kan inschatten wat bij hen past.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 17:15:32 #160
244125 laziness
pi_136175902
Ik vind dat nog steeds moeilijk. Ik moest inschrijven bij net twee en vond het lastig inschatten of montessori nou echt bij hem past.
Maar montessori is dan ook een aparte leermethode wat niet voor ieder kind geschikt is naar mijn mening dus bij een andere lesmethode had ik dat wellicht minder zo gevoeld.

Inmiddels een jaar verder ben ik er al iets geruster op. Hij heeft het afgelopen jaar dingen laten zien die me er wel vertrouwen in geven.
Dat kon ik in een dreumes echt nog niet duidelijk zien.
Dat is dus de pest aan wachtlijsten wat mij betreft. Te weinig ruimte om echt lang genoeg naar je kind te kijken.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 19:56:41 #161
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136181361
CS van harte met je peuter! *O* Beetje aan de late kant, maar niet minder gemeend! En wat word hij groot zeg! Is dat het kleine jongetje waar Anouk afgelopen zomer zo lief mee aan het spelen was? *;
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:03:12 #162
244125 laziness
pi_136181669
Oh CS vergeten! Wat groot is hij alweer! Gefeliciteerd nog!

En Soempie haar jongetje ook hier gearriveerd, leuk!

Ik heb een aftelkalender gemaakt voor O. want hij houdt het niet meer met het hele jarig zijn gebeuren.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:13:42 #163
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136182083
Oh Soempie ook! :@ Van harte! *O*
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:10:02 #164
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136184944
Even ongegeneerd trots doen hoor... Mijn peuter heeft vandaag iets "herkenbaars" getekend :D

Voor degene die het niet meteen zien: dat bovenste figuurtje ben ik :Y) met twee ogen, haren en een mond *)

Onder mij staat opa, maar die lijkt wat minder goed ;)
Oude (on)bekende.
pi_136186054
cs gefeliciteerd
mus mooie tekening hoor

Ean zit helemaal in haar ziek zijn rollenspel. wij waren allemaal verkouden en pop dus ook. die moest ook hoestdrank en had en (s) notneus. 's avonds moest jet poppenbedje in de badkamer staan met een handdoek en theedoek erover heen want pop was zo verkouwen aldus ean. en als pop wakker is volgens haar doet ze een huilende baby na en moet pop een fles en/of schone luier O+
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:50:18 #166
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136187324
Wat lief fr! Ik vind dat imitatiespel zo leuk O+
Oude (on)bekende.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:54:33 #167
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136187575
Wat knap Musje! Lijkt ook sprekend! ;)

Rollenspel O+
pi_136188735
Dank voor het warme welkom! Ja Susie,gaat hard he? Wordt jou dame ook zo groot? Dat samen spelen was heel zoet inderdaad *;

Kyara, vind het interessant om te lezen waar je allemaal aan moet denken als je een tweeling hebt. Dat had ik me niet zo gerealiseerd maar het lijkt me niet altijd eenvoudig.

Lazi, dat vond ik ook lastig, dat vroege inschrijven. Wij moesten dus al met een jaar, ik kende mijn kind nog amper :o Maar ook voor Montessori gekozen, ook uit praktische overwegingen (school is op loopafstand) en de fijne sfeer. Ik schatte in dat het meer fysieke leren (veel in groepjes, soms op de grond, veel materialen etc.) wel bij hem zou passen en dat denk ik nog steeds. Maar ik blijf het heel lastig vinden, dat je zo vroeg moet kiezen.

Mus, wat knap! En ik herkende je ook direct :P M probeert wel van alles te tekenen, maar het komt nog niet zo van de grond. Dan zet hij wat random strepen en roept dan 'tijt mama, poes!' en dan op dezelfde manier een auto en een boom. Voor mij is het allemaal één pot, maar soit :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:41:52 #169
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136190214
Ja, of eenzelfde verzameling strepen is ineens een brief voor Sinterklaas....

CS, gelukkig groei je er wel in inderdaad. Maar het opvoeden van een meerling ligt soms net even anders als bij een eenling. Er bestaat zelfs een meerlingentelefoon en de Thuiszorg geeft hier ook cursussen over het opvoeden van een meerling. De meerlingdag van de NVOM hebben we helaas gemist dit jaar maar volgend jaar wil ik daar wel naar toe (ook omdat ik het interessant vind).
pi_136190370
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 22:41 schreef Kyara het volgende:
Ja, of eenzelfde verzameling strepen is ineens een brief voor Sinterklaas....

CS, gelukkig groei je er wel in inderdaad. Maar het opvoeden van een meerling ligt soms net even anders als bij een eenling. Er bestaat zelfs een meerlingentelefoon en de Thuiszorg geeft hier ook cursussen over het opvoeden van een meerling. De meerlingdag van de NVOM hebben we helaas gemist dit jaar maar volgend jaar wil ik daar wel naar toe (ook omdat ik het interessant vind).
Grappig, ik ervaar het helemaal niet zo. Zo zie je maar, ieder op z'n eigen manier.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:50:40 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136190586
Daarom voegde ik er ook even aan toe dat ik het zelf ook heel interessant vind. Maar ik weet niet of jouw meisjes erg aan elkaar hangen? De mijne namelijk ontzettend. Waar de een is, is de ander en als de ander iets heeft dan moet de een dat ook weer. Misschien wordt dat ook wel minder hoor. Jouw meiden zijn natuurlijk ook ietsje ouder als de mijne ;)
pi_136190762
Interessant vind ik het eigenlijk ook wel. Ik ben heel benieuwd of onze jongens straks ook een twee-eenheid zijn of dat het echt ieder voor zich met ieder zijn eigen interesses en eigen ding wordt.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 22:59:28 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136190978
Ik vind het wel heel leuk dat de eigen karaktertjes steeds duidelijker worden. En daardoor kringen hun gezichtjes ook wat eigens waardoor ze makkelijker uit elkaar te houden zijn.

Oh wacht, dit is niet het dreumestopic maar het peutertopic :@
pi_136191000
Bij mij zijn ze altijd samen, dat wel. Maar ze zijn echt totaaaaal verschillend. Ik zeg bv ook nooit "de tweeling".
Sorry, offtopic. Ik zit hier voor mijn bijna kleuter.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 31 januari 2014 @ 23:02:06 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136191091
Dat zeg ik eigenlijk ook nooit. Hier is het "de meiden". Maar dat is voor jou ook lastiger Cathmar ;)
Ach, we zijn nog niet eens echt aan opvoeden tot, voorlopig vooral de meer praktische dingetjes.
pi_136191393
Hier ook al ingeschreven met een jaar bij de hoog aangeschreven school.. er waren toen nog maar 6 plekjes over voor haar jaar! (op 6of7! kleuterklassen)... Uiteindelijk iets voor haar 2de verjaardag daar een rondleiding gehad en ook bij een school waar pas vanaf 2 jaar ingeschreven mocht worden. Toen was al snel duidelijk dat school 1 echt absoluut niets voor haar (en ons) was.. en die andere school ben ik nog net niet op de stoep gaan liggen om op tijd te zijn met inschrijven.

En rollenspellen.. God dat gaat nu echt heel hard...
Ze zit helemaal in de disneyprinsessenfase }:| ... Hoewel het wel echt heel erg cute is wanneer ze haar vader rond commandeert: Papa nu ben jij de prins en jij moet mij wakker kussen!! En dan gaan wij trouwen!.... Of zoals vanmorgen: Papa ik ben verliefd op jou.. Nu leven wij nog lang en gelukkig hè?... Gelukkig is het een meisje van 2 kanten want vanavond moest er een boek over piraten voorgelezen worden wil ze piloot of bouwvakker worden en wil ze de hele dag breakdansen ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_136197873
Heerlijk he lamb. Ben zo benieuwd naar haar reactie op assepoester de musical. Wij gaan morgen.

hier eind vorig schooljaar ingeschreven. De school had al mijn voorkeur toen ik in 2009 acht scholen in ons dorp had bezocht voor een project. En eenmaal daar sloot het ook bij ons aan.
Ik vond het ook moeilijk om een inschatting te maken op basis van yaro's karakter, maar de school past ook bij onze opvattingen. Nu kan ikzeggen dat we zeker de juiste keuze hebben gemaakt.
Ondanks dat het zo snel gaat heb ik er ook wel zin in om samen met hem deze periode te gaan verkennen.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 09:00:00 #178
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136198023
Geweldige tekening mevr mus! ^O^

wat betreft school, ik ben daar geloof ik wel erg makkelijk in? De dichtstbijzijnde is 2 minuten lopen, de anderen allemaal veel verder weg, dus ik kies voor gemak . Ik ga nog wel naar de open dag, gewoon voor meer info, heb ook al een info pakket, maar mijn keuze staat al vast.
pi_136203016
CS welkom met je peuter!!!

Mus :D prachtig! het lijkt sprekend op je O+

School, ja we moeten ingeloot worden. We hebben een Dalton en een Jenaplan staan op het formulier. Geen idee wanneer we iets ervan horen!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136203227
Wij gaan binnenkort ook bij de basisschool om de hoek kijken, dichtbij en wat ik er over hoor lijkt het me een fijne school :) RK en kleine klassen, opa en oma wonen er achter en kunnen dus als het nodig is opvangen tussen de middag.

Hebben er meer peuters last van verlatingsangst? Cas wil absoluut niet alleen in slaap vallen. We zijn nu al ruim 1.5 week bij hem met het in slaap vallen.
pi_136203320
Check. Wij blijven ook nog bij yaro. Het voordeel dat hij dan wel met vijf min in slaap valt.
pi_136203411
Gister heb ik een uur boven gezeten :o voorheen was er niets aan de hand.
pi_136203653
Oh dat is wel een groot verschil dan.
pi_136203811
Het is echt pas sinds vorige week. Geen idee waar het door kan komen. Ik heb hem ook al gevraagd of hij liever op zijn oude kamer wil slapen maar dat wil hij niet ;)
pi_136203913
Ja. Hier wil ze alleen in slaap vallen als ze mijn hand vast houdt O+
  zaterdag 1 februari 2014 @ 13:53:45 #186
244125 laziness
pi_136204377
O. heeft ook zulke fases. Zijn altijd van voorbij gaande aard. Zo plotseling als het er is, zo plotseling is het weer weg.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 16:00:45 #187
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136208676
Ik wilde wat zeggen over het slapen, maar ik doe het niet fok-wet en suks ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 1 februari 2014 @ 16:03:42 #188
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136208771
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 13:18 schreef Cyntiaa het volgende:
Wij gaan binnenkort ook bij de basisschool om de hoek kijken, dichtbij en wat ik er over hoor lijkt het me een fijne school :) RK en kleine klassen, opa en oma wonen er achter en kunnen dus als het nodig is opvangen tussen de middag.

Hebben er meer peuters last van verlatingsangst? Cas wil absoluut niet alleen in slaap vallen. We zijn nu al ruim 1.5 week bij hem met het in slaap vallen.
heb je al gevraagd waarom hier niet alleen in slaap wil vallen?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 1 februari 2014 @ 16:41:23 #189
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136209839
Ik zit ook regelmatig hand in hand met mijn zoon te wachten tot hij in slaap valt O+ Vooral in drukke tijden, als hij veel te verwerken heeft lijkt hij er behoefte aan te hebben.
Oude (on)bekende.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 16:42:20 #190
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_136209878
Ventje heeft net weer een periode gehad dat een van ons op zijn kamer moest blijven tot hij in slaap viel.nu gaat het iets beter, maar ik moet nog wel elke keer nadrukkelijk zeggen dat ik vlakbij ben, ik hem goed kan horen en dat ik zo boven ben als er iets is! Het zijn echt fases.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 16:42:26 #191
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136209883
Zeg hoe zit dat met die scholen met continurooster en scholen waarbij je gewoon kunt overblijven?
Zijn de scholen met een continurooster eerder uit dan? Of maakt dat geen verschil?
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 1 februari 2014 @ 16:55:21 #192
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136210317
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:42 schreef TimeJumper het volgende:
Zeg hoe zit dat met die scholen met continurooster en scholen waarbij je gewoon kunt overblijven?
Zijn de scholen met een continurooster eerder uit dan? Of maakt dat geen verschil?
Jan gaat nu naar schhol van kwart voor negen tot kwart over twaalf, en van half twee tot half vier. Straks met continurooster gaat hij van half negen tot kwart over twee. Dus ruimschoots eerder uit :Y
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_136214894
Hier is het continu rooster van half 9 tot 4. Niets eerder vrij. Vroegah zat ze van kwart voor 9 tot half 4, het is juist langer geworden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 1 februari 2014 @ 19:24:11 #194
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136214957
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 16:55 schreef DJMO het volgende:

[..]

Jan gaat nu naar schhol van kwart voor negen tot kwart over twaalf, en van half twee tot half vier. Straks met continurooster gaat hij van half negen tot kwart over twee. Dus ruimschoots eerder uit :Y
Lastig al die keuzes ;) Aan de ene kant denk ik, "gewone" tijden is lekker voor een kind. Even
's middags bijkomen en in alle rust eten.
Aan de andere kant is het ook wel lekker dat hij 's middags al vroeg vrij is. Dus dan alle tijd voor ontspanning.
Heeft Jan altijd dat continurooster al gehad? En zoniet, merk je verschil aan hem wat hij prettiger vind. Mist hij bijvoorbeeld niet die "rust-tijd" tussen de middag?
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 1 februari 2014 @ 19:27:46 #195
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136215111
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:22 schreef Ticootje het volgende:
Hier is het continu rooster van half 9 tot 4. Niets eerder vrij. Vroegah zat ze van kwart voor 9 tot half 4, het is juist langer geworden.
Oh dus er zit ook nog verschil in tussen de scholen met continurooster. Nou dan zal ik het hier eerst maar eens navragen.
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 1 februari 2014 @ 19:31:40 #196
259886 pessie
pi_136215262
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:22 schreef Ticootje het volgende:
Maken kinderen en leerkrachten dan niet veel te veel uren?

Nathan gaat straks van half 9 tot kwart over 2, ze hebben uiutgezxocht dat dat arbo technisch net zou mogen. Wel 5 dagen per week dus geen dag met een lange middag -O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 1 februari 2014 @ 19:39:56 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136215542
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:24 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Lastig al die keuzes ;) Aan de ene kant denk ik, "gewone" tijden is lekker voor een kind. Even
's middags bijkomen en in alle rust eten.
Aan de andere kant is het ook wel lekker dat hij 's middags al vroeg vrij is. Dus dan alle tijd voor ontspanning.
Heeft Jan altijd dat continurooster al gehad? En zoniet, merk je verschil aan hem wat hij prettiger vind. Mist hij bijvoorbeeld niet die "rust-tijd" tussen de middag?
kan ik nog niets over zeggen ;) 't rooster gaat pas komend schooljaar in, hij zit nu nog in een 'normaal' rooster. Wat ik wél merk is dat wanneer hij overblijft, minder gestresst is aan het einde van de dag, dan wanneer ik hem tussen de middag thuis heb. Ik verwacht dus veel goeds van het contuinurooster straks :Y
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:31 schreef pessie het volgende:

[..]

Maken kinderen en leerkrachten dan niet veel te veel uren?

Nathan gaat straks van half 9 tot kwart over 2, ze hebben uiutgezxocht dat dat arbo technisch net zou mogen. Wel 5 dagen per week dus geen dag met een lange middag -O-
hier op de woensdagmiddag nog wel vrij, dan zitten ze tot half één op school. en éénmaal in de maand spelletjesochtend op woensdag,

pi_136215978
Hier gaat yaro straks van 8.30 - 14.45 uur. Ik vind het voor hem heel fijn dat hij daar eet. Hij is een langzame eter thuis. Terwijl het op de psz veel makkelijker gaat in de groep. Dus ik hoop straks ook.
Veel prettiger dan naar huis haasten, twee kinderen snel laten eten en weer terug brengen.
op de woensdagmiddag zijn ze hier wel vrij.

ik weet dat ze in de pauze deels eten en deels spelen onder supervisie. Of buiten en bij slecht weer in het speellokaal dus ook even uitrazen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 1 februari 2014 @ 20:01:07 #199
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136216289
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 19:52 schreef As1981 het volgende:
Veel prettiger dan naar huis haasten, twee kinderen snel laten eten en weer terug brengen.
dit. precies dit. Dat gehaast tussen de middag maakt dat Jan chagrijnig wordt en na school bijna niet meer te hanteren valt .. hoop echt dat het straks beter gaat.

pi_136216969
Mijn schoonzus haalt de kinderen van school rond 12 uur, het is dan 20 minuten lopen naar huis dan moeten ze terug ruim een half uur later...Dat vind ik echt gek, zo veel haasten en veel heen en weer lopen! voor ons is dat in ieder geval geen optie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')