abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136288530
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:06 schreef simmu het volgende:
ik vraag dan gewoon "goh, hoe vraag je dat dan netjes?" met uitleg in het begin dat mensen het fijn vinden als ze dingen netjes vragen.

resultaat: van de zomer in de speeltuin deelde iemand ijsjes uit, ik zeg tegen mijn kinderspul "wat zeg je dan?" en de hele kinderkudde (het waren er een stuk of 10) barstte uit in "DANKJEWEL *) *) *) "
Zo hoort het ook vind ik. Dank je wel en alsjeblieft vind ik heel belangrijk. Mijne zeggen het heel vaak uit zichzelf en soms wijs is ze er ook op.
Niet overal op, maar als ze iets krijgen bijvoorbeeld (en zeker van een ander) dan let ik daar wel op
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136288702
Ik vind het inderdaad ook prettig als hij hoort waarom ik het fijner vind als hij het zo vraagt. Ik wil hem niet alleen truukjes leren maar ook iets bijbrengen over hoe je prettig met anderen omgaat.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136289501
Hier hadden we ook commando's, maar dat was ook door het slechte praten. Op een dag heb ik hem de woorden Mag ik drinken? geleerd. En nu vraagt hij het netjes, maar als er tijdens het spelen een Ik moet drinken hebben, ga ik ook niet moeilijk doen.
Asjeblieft vind ik nog niet zo belangrijk, dank je wel wel.

Keshet klinkt als een leuke dame, nog gefeliciteerd!
pi_136289740
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:10 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Zo hoort het ook vind ik. Dank je wel en alsjeblieft vind ik heel belangrijk. Mijne zeggen het heel vaak uit zichzelf en soms wijs is ze er ook op.
Niet overal op, maar als ze iets krijgen bijvoorbeeld (en zeker van een ander) dan let ik daar wel op
Dat idd!

Bij mij hoeft ie niet overal dank jr wel op te zeggen, maar hij doet het vaak wel :D
(Bij de meest stomme dingen soms :P)
pi_136290153
Ja hier ook heel beleefd. Deels door ons als voorbeeld maar ook uit zichzelf. Vorige week pasfoto's gemaakt en toen we wegliepen was het. Befdankt voor het maken van de foto's.

de andere kant vandaag is dat hij voor straf op de gang stond. Ik was even met kyan bezig had hij de voordeur open gedaan en riep hij "help me dan!!!"
gelukkig kwam er niemand langs :D
  maandag 3 februari 2014 @ 17:00:49 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136290472
Oh ja, ook fijn.

M was laatst bij het verschonen weer boos om zich heen aan het slaan. Dus ik vertel hem dan dat hij niet mag slaan. Was hij wel een beetje van onder de indruk dus daarna aan papa vertellen dat hij mama niet mocht slaan.

Maar ja, als hij dan half snikkend zegt: "mama niet slaahaaan" komt het er toch ietsje anders uit.....

Sowieso corrigeert hij zichzelf nu ook continu. "Niet gooien, mag niet, nee, niet gooien". Zelfs in bed is hij daar nog mee bezig.
pi_136290719
Sofie zegt nu om alles sorry. Op het idiote irritante af. Van de week in de supermarkt liet ze pop vallen: " Ooooohw solly mamma, solly"

En idd zomaar ineens uitroepen dat ik dr geslagen heb. Fijn, zo midden in de supermarkt.
*poef* nu is het weg
pi_136290737
En nee, ik sla mijn kinderen niet.
*poef* nu is het weg
  maandag 3 februari 2014 @ 18:25:29 #284
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136293716
Anouk zegt ook dank je wel als zij wat aan mij geeft O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 3 februari 2014 @ 19:22:32 #285
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136296146
Leuk om te lezen hoe jullie met de peutercommando's omgaan! Wij corrigeren sowieso door zelf het goede voorbeeld te geven, maar soms zeg ik ook wel voor hoe je iets beter kan zeggen / vragen. Dat laatste gaat wonderbaarlijk goed, hij vraagt nu regelmatig of hij iets mag ipv het te eisen. En hij zegt ook netjes dankjewel!

Bijna een perfect kind dus, ware het niet dat hij net een driftbui had waarbij hij zo hard krijste dat de noord Hollanders onder jullie het gehoord moeten hebben :X Hoe ik het ook in mijn hoofd heb kunnen halen bij het kdv op het knopje van de lift te drukken 8)7
Oude (on)bekende.
  maandag 3 februari 2014 @ 19:26:03 #286
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136296310
M zegt ook dankewel als hij speelgoed van zijn zusje afpakt.... dus tja.... :')

Oeh Mus, ja, dat heb je dan ook een beetje aan jezelf te danken he :P

Leuk idd om te lezen hoe en wat met commando's. Ben benieuwd hoe snel M dat op pakt.
pi_136296748
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:22 schreef Mevr_Mus het volgende:
Leuk om te lezen hoe jullie met de peutercommando's omgaan! Wij corrigeren sowieso door zelf het goede voorbeeld te geven, maar soms zeg ik ook wel voor hoe je iets beter kan zeggen / vragen. Dat laatste gaat wonderbaarlijk goed, hij vraagt nu regelmatig of hij iets mag ipv het te eisen. En hij zegt ook netjes dankjewel!

Bijna een perfect kind dus, ware het niet dat hij net een driftbui had waarbij hij zo hard krijste dat de noord Hollanders onder jullie het gehoord moeten hebben :X Hoe ik het ook in mijn hoofd heb kunnen halen bij het kdv op het knopje van de lift te drukken 8)7
Oh wat dat S!! Ik dacht een kat :6 :D

Susie poepen op de wc wat goed zeg!!!

Ik kan hier dankje enzo zeggen maar ze herhaalt het vooralsnog niet. Ze gooit ook vaak spul op de grond en als ik haar vraag om het op te pakken gaat ze met haar rug naar me toe NOU NOU NOU roepen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136297749
quote:
99s.gif Op maandag 3 februari 2014 14:19 schreef Keshet het volgende:

[..]

Het gaat eigenlijk héél erg goed! Ze is ruim 28 keer haar geboortegewicht ( :P ), is ongeveer 1 meter lang, ontzettend bijdehand/eigenwijs, en kletst en vraagt de héle dag door (twee jaar geleden maakte ik me zorgen omdat ze nauwelijks wat zei!). In september zijn haar keelamandelen verwijderd en sindsdien eet ze matig; wat een hele verbetering is ten opzichte van 'ze eet niet'.
Sinds oktober heeft ze een voetprothese en die is vanaf dag 1 geaccepteerd als onderdeel van haar lichaam.

Ze is ook écht 4. Toe aan school, ze wil graag leren en herkent overal letters en cijfers. Zo cute. O+

Ze speelt het liefst buiten. Als ze dat niet kan speelt ze het liefst met een combinatie van my little ponies, auto's en haar keukentje.
Puzzelen is stom en knutselen is 'vet cool'. :')

Na de eerste wenochtend op school kreeg ik als antwoord op de vraag wat ze op haar boterham wilde 'Ga jij dat maar lekker uitzoeken joh. Mama.' :')
Twee seconden later heel triomfantelijk: 'Dat heb ik met buitenspelen geleerd! *O*'
Ik hou mijn hart vast voor alles wat de er komende weken gezegd gaat worden...

Maar, bovenal is het een heel vrolijk, grappig, springerig blij meisje wat meestal prima in haar velletje zit. O+
Wat klinkt dat heerlijk Keshet! Wat enorm fijn om te lezen dat het zo goed met haar gaat. Altijd als ze jarig is moet ik weer aan de foto's en updates over jullie piepkleine maar o zo dappere teigetje van nu alweer 4 jaar geleden denken. En nu gewoon al 28 keer haar geboortegewicht, wauw! Tof dat ze het zo naar haar zin heeft met knutselen, spelen en naar school gaan. O+ Tot over een paar maanden in het volgende topic! :)

En die uitspraak die ze op school heeft geleerd. _O-
  maandag 3 februari 2014 @ 19:55:51 #289
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_136297926
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:22 schreef Mevr_Mus het volgende:

Grappig hoe elk kind hier anders mee om gaat want wij hebben zo'n knopje om het hek bij de ingang open te doen en Ollie gaat dan heel hard huilen als hij het niet kan doen.
En heeft het er dan weken later nog over.
Hebben die van jullie ook zo'n goed geheugen voor zulke dingen?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_136298029
goed geheugen check. Bij elk kanaal dat wij overgaan hoor ik. Ik was met papa heel veel botuh kijkuh op de fietsj.
Klein detail ze is idd met d'r vader over de brug bij het kanaal gefietst en zullen vast een boot gezien hebben maar echt gekeken hebben ze niet.
pi_136298712
Hier ook zo'n geheugen! Vanmiddag liepen we langs een flatgebouw waar we amper langs lopen. De laatste keer dat wij daar waren gingen we ook naar binnen... Vandaag 'Heé daar woont papa's collega!'

Leuk al die peuter verhalen. Mijn O kan er ook wat van als het om commanderen gaat. Ik reageer wisselend. Soms met een grapje: 'Mama! Schuiven!' Is hier veel gehoord. Of ik haar stoel even wil aanschuiven. Dan schuif ik wel eens mijn eigen stoel aan... Om op haar protest te reageren met 'ja maar dat vroeg je niet ;)'
Maar ook regelmatig op alle andere omschreven manieren.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 3 februari 2014 @ 20:27:14 #292
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_136299466
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 19:55 schreef laziness het volgende:

[..]

Grappig hoe elk kind hier anders mee om gaat want wij hebben zo'n knopje om het hek bij de ingang open te doen en Ollie gaat dan heel hard huilen als hij het niet kan doen.
En heeft het er dan weken later nog over.
Hebben die van jullie ook zo'n goed geheugen voor zulke dingen?
Hij werd zo boos omdat hij het normaal doet. Maar nu deed ik het dus zonder er bij na de denken. Fatale fout :7 En dat geheugen.... Ik ben bang dat ik dit nog wel even hoor... :')
Oude (on)bekende.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 3 februari 2014 @ 20:32:57 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_136299787
sinds Geert ook knopjes kan indrukken is het geen punt van discussie meer en doe IK de liftdeuren etc open, aangezien ik anders steeds bonje heb tussen de kids wie er mag drukken ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 3 februari 2014 @ 20:49:51 #294
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136300724
Was dat rond 12 uur mus? ;)

Anouk heeft het nog steeds over harduh knalluh. Vuurwerk dus.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_136300826
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 17:07 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie zegt nu om alles sorry. Op het idiote irritante af. Van de week in de supermarkt liet ze pop vallen: " Ooooohw solly mamma, solly"

En idd zomaar ineens uitroepen dat ik dr geslagen heb. Fijn, zo midden in de supermarkt.
Dat eerste kerken ik. Eva was wat rondjes aan het rennen rond de bank, nam de bocht te kort en liep tegen de hoek van de bank op: "sojjy mama" 8)7
pi_136308340
Dat geheugen is herkenbaar.. Lars onthoudt ook van die dingen... dat je echt denkt "Waarom onthou je juist dat?!" Bij een kruising hier in de buurt hing een tijd een grote reclame aan een gebouw met het getal 85 erop. Lars moest dat altijd even melden: "Kijk mam, 85!!" Nu is die reclame al een maand of twee geleden vervangen door iets anders, maar nog steeds zegt ie regelmatig als we daar weer voor het rode licht staan: "Er is geen 85 meer he mama?" 8)7

Vanmiddag met hem naar het CB geweest, voor de laatste keer. En wat een bikkel... op weg er naar toe (wandelend want mooi weer) gestruikeld en een tand door de lip gevallen, eenmaal binnen met z'n neus tegen de balie gelopen (het stak wat verder uit dan hij dacht), én een prik... Bij de eerste twee pijntjes wel en paar traantjes, maar bij de prik geen kik!

Wat ben ik soms toch ontzettend trots op dit mooie ventje... O+ O+
pi_136309338
Wauw mooie stats! En geweldig mooie foto :D trots
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_136313702
en hier ook, want hij is nog 3 ;)

brakke mobielfoto, de echte serie komt als hij voor het eggie gaat, maar kijk eens wie er een dagje gaat proefdraaien op de basisschool! uiteraard waren we met zn allen, en met zn allen compleet overbodig. hij kachelde naar binnen, keek eens wie waar zat in de kring en zocht een plekje tussen wat andere jongetjes en maakte direkt een praatje. jaja papamamaselene,doei!

Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 4 februari 2014 @ 09:32:20 #299
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_136314246
Daar gaat 'ie! O+
A grand adventure has begun.
pi_136315193
Keshet, fijn dat het bij jullie goed gaat!

Simmu, die zit mooi op zijn plekkie daar. Met zo'n goed begin gaat de rest van de dag vast ook super!

Dappere jongen die Lars! Mooie grafiekjes.

Hier gaat taal nog niet zo vlot, maar vlot genoeg. Hij heeft nu dankuwel en asseblief aardig door. Dat commanderen komt ook wel eens voorbij, maar daar heb ik meestal geen last van. Zal wel komen als hij wat vaardiger wordt met woorden. Bij de oudste ook niet echt bewust met het afleren bezig geweest, gewoon een fase. Af en toe bij het spelen laten merken dat hij bij lief vragen vaker zijn zin krijgt dan bij dwingen..

Gisteren op de PSZ heeft Daan weer heerlijk gespeeld. Ik had in mijn hoofd om even te blijven kijken, maar Daan zat zo geconcenteerd in zijn plakwerkje dat hij weinig aandacht voor me had. Ik kon nog net een knuffel krijgen. Maar bij mijn vraag of we nog een kus deden of hij ging werken, was het antwoord "werken", en alle concentratie weer op het plakken O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')