quote:Op maandag 3 februari 2014 10:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Spraatgebret he?
het was expres, mijn grap, wat doe je?![]()
![]()
En als je het dan eindelijk begrijpt, dat die oogjes helemaal oplichten en er een brede glimlach verschijnt: 'jaaa!'.quote:Op maandag 3 februari 2014 10:17 schreef Kyara het volgende:
[..]
wel knap dat hij de r al zo goed kan zeggen
Soms is het inderdaad even flink gissen wat ze nu precies bedoelen. Meestal kun je het wel uit de context halen maar soms is mijn context wat anders als die van hem.....
quote:Op maandag 3 februari 2014 09:36 schreef Clubsoda het volgende:
Lief MusM doet dat ook ja, ben je midden op de snelweg: "zo. Esse tlaar sture. Mama sture. Esse die stoel zitte. Ja.
"
quote:Op zondag 2 februari 2014 22:01 schreef Mevr_Mus het volgende:
Hier een driftige, stronteigenwijze knuffelkont
Zeker bij vermoeidheid wil hij alles anders, een romper ipv een onderbroekje, de blauwe beker en niet de groene, niet die kant op maar de andere kant etc etcEn nadat wij een poging hebben gedaan zijn commando's om te zetten in wat vriendelijkere verzoeken, roept hij tijdens z'n dwarse buien dingen als "ik wil graag naar bed niet
![]()
![]()
"
Hij vindt dat kamertje niet fijn zei hij gisteren. Dus hebben we zijn bedje op zijn oude kamer gezet, inslapen ging al veel beter. En we zeggen nu dat we op de gang zijn en rommelen dan een beetjequote:Op zaterdag 1 februari 2014 16:03 schreef DJMO het volgende:
[..]
heb je al gevraagd waarom hier niet alleen in slaap wil vallen?
geef ik hem ook groot gelijk inquote:Op maandag 3 februari 2014 10:45 schreef Soempie het volgende:
Nu zeg ik wel vaak: 'je wil graag dat mama...*vul maar in*', maar dat beaamt hij alleen maar.
Oh, ik geef hem ook zeker gelijk. Het 'alsjeblieft' en dankjewel' heb ik hem ook niet expliciet aangeleerd, dat heeft hij gewoon overgenomen.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
geef ik hem ook groot gelijk inwant je stelt hem een vraag
als je hem corrigeert met: Mama mag ik?? net zolang volhouden tot hij het nazegt. Jan vertikte het ook heel lang, tot ik begon met te weigeren wat hij wilde totdat hij het netjes vroeg. Ook geert (mama drinken!!! ) corrigeer ik met: Mama ; mag ik drinken?? en pas als hij het netjes nazegt of het woord alsjeblieft achter z'n eigen zin plakt (dus: Mama drinken asjeblieft) krijgt hij z'n zin. Ik ga dat niet eens subtiel proberen, want dat haalt niets uit bij die twee van mij
Want als jij zegt tegen je kind 'Mama? Mag ik drinken?' dan is dat duidelijker?quote:Op maandag 3 februari 2014 14:04 schreef DJMO het volgende:
[..]
geef ik hem ook groot gelijk inwant je stelt hem een vraag
als je hem corrigeert met: Mama mag ik?? net zolang volhouden tot hij het nazegt. Jan vertikte het ook heel lang, tot ik begon met te weigeren wat hij wilde totdat hij het netjes vroeg. Ook geert (mama drinken!!! ) corrigeer ik met: Mama ; mag ik drinken?? en pas als hij het netjes nazegt of het woord alsjeblieft achter z'n eigen zin plakt (dus: Mama drinken asjeblieft) krijgt hij z'n zin. Ik ga dat niet eens subtiel proberen, want dat haalt niets uit bij die twee van mij
Hier wel.quote:Op maandag 3 februari 2014 14:07 schreef Soempie het volgende:
[..]
Oh, ik geef hem ook zeker gelijk. Het 'alsjeblieft' en dankjewel' heb ik hem ook niet expliciet aangeleerd, dat heeft hij gewoon overgenomen.
Nu schat ik in dat zo'n volzin als: 'mama, wil je op de grond komen zitten?' ook wat te hoog gegrepen is. Misschien gaat het vriendelijk vragen uiteindelijk ook wel redelijk vanzelf, dat vraag ik me af.
Het gaat eigenlijk héél erg goed! Ze is ruim 28 keer haar geboortegewicht (quote:Op zondag 2 februari 2014 20:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Wauw wat gaat het hard! Gefeliciteerd met je kleutertje.Gaat alles goed met haar? Ik heb al heul lang geen update gezien volgens mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |