TOPquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:39 schreef superworm het volgende:
K&W / Hulp gezocht! Elektriciens/klussers voor FOK!bijenactie (De Bilt) Post gemacht in klussen en wonen!
Heb het K&W topic trouwens "aangepast"quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:50 schreef superworm het volgende:
[..]
Gek genoeg deed ik dat ook, maar hij reekste toch niet. Ach, mod komt wel weer voorbij zoemen ongetwijfeld
Dank voor de infoquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:51 schreef superworm het volgende:
Harry heeft op basis van de info van Goldfinger1963 een aantal vragen opgesteld. Die heb ik doorgestuurd. Nu is 't wachten op antwoord uit België!
Die is nog niet gepland. Imker weet nog van niks (tenzij hij stiekem meeleest of iemand zijn/haar mond voorbij heeft gepraat).quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:03 schreef rulerofdeath het volgende:
wanneer is de inbedrijfsname gepland?
ah, oke.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die is nog niet gepland. Imker weet nog van niks (tenzij hij stiekem meeleest of iemand zijn/haar mond voorbij heeft gepraat).
Tof dat je je meldt!!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:11 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
ah, oke.
ik zag op de FP dat er monteurs gevraagd werden.
ik kan wel het eea. als de datum dan uitkomt, wil ik best helpen. Ben mechanisch en elektrisch onderlegd en wel redelijk handig met pc's. Ik heb zelf ook wel het eea aan gereedschap, dus dat moet geen pobleem zijn.
Ik heb gehoord dat de postduiven vanwege extreme kou met de trekschuit moeten en dat de trekschuitenchauffeurs staken wegens overmatige werkdruk. Dus dat kan nog wel even duren. Gelukkig heeft hij genoeg bier tot half maart!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:51 schreef superworm het volgende:
Harry heeft op basis van de info van Goldfinger1963 een aantal vragen opgesteld. Die heb ik doorgestuurd. Nu is 't wachten op antwoord uit België!
Uiterlijk een decembertje of 29quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:03 schreef rulerofdeath het volgende:
wanneer is de inbedrijfsname gepland?
quote:
Wat?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]Doe eens niet
![]()
Je hebt dm, kun je je tijd nuttiger besteden
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:11 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
ah, oke.
ik zag op de FP dat er monteurs gevraagd werden.
ik kan wel het eea. als de datum dan uitkomt, wil ik best helpen. Ben mechanisch en elektrisch onderlegd en wel redelijk handig met pc's. Ik heb zelf ook wel het eea aan gereedschap, dus dat moet geen pobleem zijn.
GOED PLANquote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:31 schreef superworm het volgende:
[..]Heb Harry64, de andere monteur die gereageerd heeft, je post ook gestuurd.
Mijn idee voor de komende twee dagen is als volgt.
Morgen werk ik van 9 tot 6, waarschijnlijk net als imker Jan Bos zelf. Daarna bel ik hem op. Daarbij vraag ik, zo omzichtig mogelijk, of hij 'het interview nog gelezen heeft'. Als hij het al weet speel ik direct open kaart en stel ik de meest relevante vragen al direct. Reageert-ie vaag van 'ja, tof' maar weet hij nog niks, dan hou ik me koest en vertel ik (een variant op) het volgende:
"Zoals u kon lezen in het interview riepen we op FOK.nl op, dat mensen met technische kennis van aanleggen van elektra en/of camerasystemen zich konden melden. (Dit stond ook in de 'kladversie' die hij goedkeurde voor het online verscheen.) Inmiddels hebben zich mensen gemeld en die willen graag een kijkje nemen om u te helpen te beslissen wat er kan, wat het kost, wat u zelf wil enzovoorts."
Idealiter zou er donderdag dan een afspraak met imker Bos, ik (vrije dag) en Harry en/of jij (rulerofdeath) volgen. Dan kunnen we hem ALLE vragen die al twee dagen blijven spoken stellen en een gericht, definitief plan maken om de donaties zo goed mogelijk -en naar de mogelijkheden van het terrein en wensen van Jan Bos zelf- te spenderen.
oke, klinkt goed.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:31 schreef superworm het volgende:
[..]Heb Harry64, de andere monteur die gereageerd heeft, je post ook gestuurd.
Mijn idee voor de komende twee dagen is als volgt.
Morgen werk ik van 9 tot 6, waarschijnlijk net als imker Jan Bos zelf. Daarna bel ik hem op. Daarbij vraag ik, zo omzichtig mogelijk, of hij 'het interview nog gelezen heeft'. Als hij het al weet speel ik direct open kaart en stel ik de meest relevante vragen al direct. Reageert-ie vaag van 'ja, tof' maar weet hij nog niks, dan hou ik me koest en vertel ik (een variant op) het volgende:
"Zoals u kon lezen in het interview riepen we op FOK.nl op, dat mensen met technische kennis van aanleggen van elektra en/of camerasystemen zich konden melden. (Dit stond ook in de 'kladversie' die hij goedkeurde voor het online verscheen.) Inmiddels hebben zich mensen gemeld en die willen graag een kijkje nemen om u te helpen te beslissen wat er kan, wat het kost, wat u zelf wil enzovoorts."
Idealiter zou er donderdag dan een afspraak met imker Bos, ik (vrije dag) en Harry en/of jij (rulerofdeath) volgen. Dan kunnen we hem ALLE vragen die al twee dagen blijven spoken stellen en een gericht, definitief plan maken om de donaties zo goed mogelijk -en naar de mogelijkheden van het terrein en wensen van Jan Bos zelf- te spenderen.
Nou, harry zei in principe donderdagen te kunnen. Stemt imker Bos toe, is de afspraak een feit. Eventuele montage van systeem en aflevering verrassing, volgt dan op later datumquote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:33 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
oke, klinkt goed.
ik zit deze week en volgende week wel vol.
Moet wel reflecteren zijn, maar een IR-bundel kan wel de nachtelijke rust van de beestjes verstoren.quote:Bloemen blijken via hun kleuren een infrarode straling uit te zenden. Deze straling is groter naarmate de bloem meer nectar bevat. Hommels, bijen en wespen kunnen deze straling “zien” en worden dus bij het voedsel verzamelen door de bloemen zelf geholpen.
Dat lijkt me een goed planquote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:53 schreef harry64 het volgende:
Montage systeem en of het systeem bruikbaar is. Camerasystemen hebben nogal eens beperkingen. Zo zou het kunnen gebeuren dat de camera's IR ongevoelig zijn. Dan wordt nachtzicht wel wat lastig. Zelf werk ik met een systeem van Foscam en Ispy. Die Foscam's zijn draadloos plus een adapter of bekabeld via UTP gevoed mogelijk. Wat ik tot nu toe begreep is het een 'analoog' systeem.
Ook had ik al uitgevogeld dat bijen IR gebruiken om bloemen te onderscheiden.
Natuurlexicon
[..]
Moet wel reflecteren zijn, maar een IR-bundel kan wel de nachtelijke rust van de beestjes verstoren.
Een ander iets om rekening mee te houden is het weerbestendig of vandalisme-proof maken van de kabels. Idem voor de camera's. Die moeten wel een beetje 'onbereikbaar' zijn voor vuurwerkvandaaltjes.
Ik wil i.i.g eerst een kijken wat de mogelijkheden op locatie zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |