Zou zelf zeggen investeer in beter glas. Er is een ware revolutie op gebied van videocamera's met verwisselbare objectieven voor een betaalbare prijs gaande, wellicht dat er nog een paar andere opties komen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:42 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Het enige wat me tegen houdt om voor een Black Magic Pocket te gaan, is de cropfactor en de vermindering van DOF. Maar ik zag al dat je met een speedbooster dezelfde cropfactor kan krijgen die ik nu op APS-C gewend ben toch?
Maar wat is nu slimmer? Overstappen op een recent andere body of nog beter glas kopen?
MFT is inderdaad geen fullframe of APS-C. Is maar de vraag of je dat altijd merkt. Een lichtsterke lens die aardig wat mm's telt heeft ook geen problemen om een onderwerp te isoleren. Je kunt er ook een Voigtländer of SLR Magic T0.95 op mikken. Maar zo'n Speedbooster is inderdaad prachtig spul ook!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:42 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Het enige wat me tegen houdt om voor een Black Magic Pocket te gaan, is de cropfactor en de vermindering van DOF. Maar ik zag al dat je met een speedbooster dezelfde cropfactor kan krijgen die ik nu op APS-C gewend ben toch?
Maar wat is nu slimmer? Overstappen op een recent andere body of nog beter glas kopen?
Nouja perfectie zou ik het ook weer niet noemen. Vooral de framerates en audio mogelijkheden zijn erg beperkt, nog niet gesproken over de accu. Met een rig en v-lock battery echter geen probleem natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:01 schreef shiznuts het volgende:
Al is die ene truc wel tot in perfectie bedreven, waar ook weer wat voor te zeggen is.
De truc is het beeldmateriaal, niet al die andere dingen (hence 'one trick pony').quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:04 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nouja perfectie zou ik het ook weer niet noemen. Vooral de framerates en audio mogelijkheden zijn erg beperkt, nog niet gesproken over de accu. Met een rig en v-lock battery echter geen probleem natuurlijk.
Zou als ik moest kiezen ook voor een GH4 gaan: hij is gewoon flexibeler.
Als ik tot 4000 zou kunnen gaan, dan zou ik het nu inzetten op de Kinemax Mini. Machtig lijkt me dat.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:07 schreef shiznuts het volgende:
[..]
De truc is het beeldmateriaal, niet al die andere dingen.
Ben met m'n MustHD uiterst tevreden, maar heb met Lilliput geen ervaring.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:06 schreef hoink581 het volgende:
Bedankt voor de feedback jongens, maar ik denk dat ik maar gewoon effe mijn huidige spullen hou en duurdere bodies ga huren als het nodig is.Als je eenmaal over die stap heen bent, is huren best te doen.
Nu moet ik alleen nog beslissen of ik een Lilliput HD 5" monitor wil, of de nieuw MustHD 5".
Als je écht wijd wilt, heb je de panasonic 7-14mm Maar die is ook echt ontzettend duurquote:Op donderdag 20 maart 2014 15:40 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Even gewoon een interesse vraag voor de Panasonic gebruikers.
Stel ik zou de GH4 kopen en ik wil een wide angel lens.... wat is dan de optie? Want ik lees dat de GH4 een crop factor heeft van 2....
Dus een 8mm fisheye wordt een 16 mm?
Zeg ik dit goed?
Wat is dan de crop als je met een Nikon mount/lens gaat werken?quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:14 schreef shiznuts het volgende:
Meeste halen dan ook een Tokina 11-16mm f/2.8 (zoals ik). Dan moet je wel de Nikon-mount halen, dan heb je met de (Fotga) Nikon(G) -> M43 adapter ook aperture control.
Is ook nog eens beter dan een echte fisheye die toch veel distort.
Dat is toch niet zo gigantisch breed? Ik heb de Panasonic 12-35 mm 2.8, maar dat is meer een fijne allround lens dan dat-ie echt tegen superwide aanzit. 12 wordt dan ook 24 mm.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:23 schreef shiznuts het volgende:
11-16mm wordt dan 22-32mm. Toch een stukkie wijder dan 14mm -> 28mm.
Die is er ook nog: Samyang 7,5mm F 3.5 http://www.cameranu.nl/nl(...)ieven,vast-brandpuntquote:Op donderdag 20 maart 2014 15:51 schreef KaMo het volgende:
[..]
Als je écht wijd wilt, heb je de panasonic 7-14mm Maar die is ook echt ontzettend duur
Dat eerste.. maar in de auto of heel kleine ruimte is ook nog wel een goede toepassing.quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:39 schreef shiznuts het volgende:
Mja, tenzij je housefeesten of skateboarders filmt, weet ik niet of je veel wijder moet gaan.
Of als je een nieuwe clip voor Gabbertje wil opnemen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:29 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Dat eerste.. maar in de auto of heel kleine ruimte is ook nog wel een goede toepassing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |