abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 februari 2014 @ 10:45:40 #151
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_136539898
http://www.ad.nl/ad/nl/17(...)en-ruilt-kamer.dhtml
Gelukkig, Kramer kan rustig slapen.

In Vancouver werd een tweestrijd tussen De Jong en Kramer verwacht op de 10km, toen kwam De Jong telkens dicht in de buurt van Kramer. Uiteindelijk viel Bob heel erg tegen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_136638368
Ben toch wel benieuwd of we nog nieuws gaan horen over de schaatspakken. Niet alleen of die van de VS eventueel retetraag zijn, maar ook omdat zowat iedereen die in Sportconfex rijdt (onder andere Nederland, Rusland, Kazakhstan, België) goed presteert.

Prestaties VS tot nu toe:
5000m mannen: 16e, 19e, 20e
3000m dames: 10e, 26e
500m mannen: 24e, 26e, 27e (Hansen 33e in de eerste race)
500m dames: 8e, 13e, 15e, 29e
1000m mannen: 8e, 9e, 15e, 28e
  woensdag 12 februari 2014 @ 20:02:57 #153
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_136638804
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:52 schreef wimderon het volgende:
Ben toch wel benieuwd of we nog nieuws gaan horen over de schaatspakken. Niet alleen of die van de VS eventueel retetraag zijn, maar ook omdat zowat iedereen die in Sportconfex rijdt (onder andere Nederland, Rusland, Kazakhstan, België) goed presteert.

Supersonisch! :')

Morgen en zaterdag zijn de laatste 2 echte kansen voor de VS qua goud. Ok, ploegenachtervolging mannen is voor de VS ook nog een kans.
Géén kloon van tvlxd!
pi_136665489
Volkskrant:

quote:
Davis zwijgt, ook al staat hij op ontploffen

Shani Davis wilde de fout bij zichzelf zoeken. Hij prees Stefan Groothuis. Hij probeerde zichzelf aan te praten dat hij verantwoordelijk was voor de achtste plaats. Maar uit zijn lichaamshouding bleek dat hem iets dwars zat. Er klopte iets niet.

SOTSJI - Nooit faalde Davis (31) op de 1.000 meter. Bij alle titeltoernooien die hij sinds 2006 reed, belandde hij op het podium. Hij won tweemaal goud, werd driemaal wereldkampioen en pakte altijd een plak. In zeven edities van de WK sprint reed hij de 1.000 meter veertien keer. Dertien keer haalde hij het podium, eenmaal werd hij zesde.

In Sotsji was Davis op een bijzonder missie. Hij kon als eerste schaatser voor de derde keer op rij dezelfde olympische afstand winnen. Hij was gebrand op de zege. En hij waande zich onverslaanbaar.

Achtste.

Ligt het misschien aan je schaatspak? Davis spitste zijn oren bij de suggestie in de catacomben. Hij luisterde naar de uitleg. Geen van de Amerikanen presteert dit toernooi naar behoren. Het Amerikaanse pak is gloednieuw en niet in serieuze wedstrijden getest. Volgens Bert van der Tuuk, de producent van het Nederlandse en Russische pak, bevat het een fout.

Het zwarte pak van producent Under Armour en ontwikkelaar Lockheed Martin heeft op de rug een luchtgat. Het is bedoeld als afvoer voor lichaamswarmte. Van der Tuuk heeft vier varianten van zo'n gat getest in de windtunnel. Steeds verdween er lucht in het gat, waardoor het pak zich een beetje opblies. Dat remt schaatsers af.

Davis zuchtte. Contractueel is het de Amerikanen verboden iets onaardigs te zeggen over hun sponsors. Tegenover tientallen Amerikaanse journalisten hield hij zich in. Hij toonde enkel verbazing over zijn gebrek aan snelheid, net als zijn getalenteerde landgenoot Brian Hansen. Die was onthutst was over zijn negende plaats.

Op de 500 meter voldeden de Amerikaanse Heather Richardson en Brittany Bowe maandag ook al niet aan de verwachtingen. Ze bleven behoorlijk ver onder hun gebruikelijke niveau.

Toen borrelde er iets van frustratie op bij Davis. 'Ik heb sneller dan ooit geopend op de 1.000 meter. Normaal gesproken is het na zo'n opening godsonmogelijk dat ik een rondje 25,4 rij. Ik ken mezelf. Ik weet hoe ik schaats. Het ligt niet aan mijn fysieke staat. Het is geen mentaal probleem, want ik ben een kampioen. Ik weet precies wat ik moet doen als ik op het ijs sta en het lukte me vandaag niet.'

Hij ging door op die trage rondetijd. Hij was 0,3 seconden langzamer dan Groothuis en 0,4 seconde dan de Duitser Samuel Schwarz, de verrassende nummer vijf. 'Het was niet normaal, man. Ik schaatste hard, zo hard! Maar de snelheid was er gewoon niet. En ik was hier klaar voor. Ik was hier klaar voor! And I got my ass kicked!'

Davis schudde zijn hoofd. Hij liet de mogelijkheid tot zich doordringen dat een ontwerpfout in zijn schaatspak hem zijn derde gouden medaille had gekost. 'Dit is verschrikkelijk. Als Amerikaan is dit het moment waarop ik naam maak. Als ik deze wedstrijd had gewonnen: wie weet welke kansen ik dan had gekregen. Nu weet ik alleen dat veel mogelijkheden me zullen ontgaan. Het is iets waarmee ik moet leren leven.'

De Amerikanen gebruiken als enige land het pak van Under Armour en Lockheed Martin, het bedrijf dat ook het JSF-straalvliegtuig ontwikkelt. Ze missen een referentiekader. Het nieuwe Nederlandse pak wordt ook door de Russen gebruikt. De Nederlanders presteren boven verwachting, de Russen niet. Het pak is dus niet doorslaggevend.

Brian Hansen: 'Ik zou willen dat ik vijf wedstrijden in verschillende pakken kon rijden, met steeds twee weken er tussen. Dan zou ik mijn resultaten kunnen vergelijken met mijn eigen resultaten. Nu probeer ik mijn tijden te vergelijken met die van anderen. Ik kan maar niet uitvogelen hoe het zit.'

Hansen suggereerde andere mogelijke verklaringen voor het Amerikaanse falen. Het eten. De hoogtestage voorafgaand aan Sotsji. De jetlag. 'Het zou ook het pak kunnen zijn. Ik zou het zeggen als ik echt de indruk had dat het aan het pak lag. Ik weet het niet zeker.'

De Amerikanen beschikken over een alternatief pak, volgens Hansen een tenue zonder 'toeters en bellen'. Het is onduidelijk of ze dat mogen dragen. Of willen. Bondscoach Ryan Shimabukuro benadrukte dat Under Armour drie jaar lang een fantastische sponsor is geweest. 'Ik ga geen twijfel zaaien over hun vakmanschap en technische kennis. We blijven trouw aan het pak dat zij hebben geproduceerd.' Vorig seizoen produceerde Bert van der Tuuk de Amerikaanse pakken, zonder luchtgat, onder het logo van Under Armour. De resultaten waren veel beter dan dit jaar.

De gedachten van Davis gingen naar de 1.500 meter van zaterdag, de afstand waarop hij tweemaal olympisch zilver veroverde. Als zijn pak lucht hapt, is zijn kans op goud nihil. Hij zal het koningsnummer nooit winnen. 'Als het waar is wat je zegt, wordt het nog erger op de 1.500 meter. Dat betekent meer rondjes met hetzelfde probleem.'

Hij zweeg. Hij zuchtte. Hij probeerde zichzelf te vermannen. Maar hij stond zichzelf niet toe zijn ware gevoelens te uiten. 'Ik heb hier wel woorden voor, maar het zijn geen woorden die ik hier kan uitspreken.'
pi_136669662
7e, 8e, 32e en 33e vandaag.

Die 7e en 8e werden in de 4 World Cups 1e, 3e, 1e, 2e, 1e, 2e, 1e, 2e :+
  donderdag 13 februari 2014 @ 16:57:32 #156
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_136670554
En dat terwijl Amerikanen meestal als geen ander kunnen pieken naar grote toernooien als de OS.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_136670804
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:57 schreef 4-elements het volgende:
En dat terwijl Amerikanen meestal als geen ander kunnen pieken naar grote toernooien als de OS.
Inderdaad, waar het ook aan ligt, ze zakken enorm door het ijs dit jaar. Erg opvallend.
pi_136671207
Zou niet de eerste keer zijn dat een zogenaamd technisch snufje dikke shit blijkt. Jammer dat sponsor uiteindelijk het belangrijkste is.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_136671665
Ik vind Rusland een beetje tegenvallen qua medailles? Of moeten die nog op stoom komen?
Of..zetten ze alles op het ijshockey goud,een eis die Poetin heeft neergelegd.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:23:59 #160
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_136702902
http://www.nusport.nl/sch(...)-groot-goud-win.html

Bob de Jong over de 10km: "De kans dat ik goud win, is groot."
:')

Ja, net zoals 4 jaar geleden, toen het tussen hem en Kramer ging, en alleen dankzij een DQ van Kramer nog op het podium kon komen.

Grote kans op brons voor De Jong, maar bijvoorbeeld Swings is ook niet kansloos.
Géén kloon van tvlxd!
pi_136705125
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:23 schreef Montov het volgende:
http://www.nusport.nl/sch(...)-groot-goud-win.html

Bob de Jong over de 10km: "De kans dat ik goud win, is groot."
:')

Ja, net zoals 4 jaar geleden, toen het tussen hem en Kramer ging, en alleen dankzij een DQ van Kramer nog op het podium kon komen.

Grote kans op brons voor De Jong, maar bijvoorbeeld Swings is ook niet kansloos.
PR Swings 13:08. Bob heeft het record 10K's onder de 13 minuten.

Wat moet hij anders zeggen, dat hij een klein kansje maakt?

Acht jaar geleden werden hem ook weinig kansen toegedicht mede omdat Hedrick toen in topvorm was.

Met 6 wereldtitels op de 10K heeft de Jong gewoon recht van spreken. Of hij ook echt goud haalt valt te bezien. Zal lastig genoeg worden om Bergsma voor te blijven, laat staan Kramer.
pi_136705379
http://www.sochi2014.com/en/speed-skating-men-s-1500-m

Loting voor morgen, Blokhuijsen tegen Nenzi, Groothuis tegen Zhigin, Tuitert tegen Silovs en Verweij in de slotrit tegen Mantia. Groothuis en Tuitert eindigen binnen, Blokhuijsen en Verweij buiten.
pi_136723687
NOSsport twitterde op vrijdag 14-02-2014 om 23:59:22 Het is officieel: de Amerikaanse schaatsers rijden in #Sotsji niet meer in de nieuwe pakken. Vanaf morgen gewoon weer in oude pakken. reageer retweet
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_136725072
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:26 schreef Ericr het volgende:

[..]

PR Swings 13:08. Bob heeft het record 10K's onder de 13 minuten.

Wat moet hij anders zeggen, dat hij een klein kansje maakt?

Acht jaar geleden werden hem ook weinig kansen toegedicht mede omdat Hedrick toen in topvorm was.

Met 6 wereldtitels op de 10K heeft de Jong gewoon recht van spreken. Of hij ook echt goud haalt valt te bezien. Zal lastig genoeg worden om Bergsma voor te blijven, laat staan Kramer.
'Op papier zijn Kramer en Bergsma favoriet, maar ik ben niet kansloos en ga er alles aan doen om de favorieten te kloppen. Met minder dan een medaille kan ik sowieso niet tevreden zijn, maar ik ga natuurlijk voor goud.'
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 februari 2014 @ 08:29:17 #165
7889 tong80
Spleenheup
pi_136726982
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 19:52 schreef wimderon het volgende:

BALTIMORE - De Amerikaanse sportkledingfabrikant Under Armour ligt zwaar onder vuur vanwege de tegenvallende prestaties van de Amerikaanse schaatsers op de Olympische Spelen. Het bedrijf zag zich vrijdag gedwongen aan te geven alle vertrouwen te hebben in de schaatspakken die speciaal voor de Spelen zijn gemaakt.

Under Armour is de afgelopen jaren sterk gegroeid, maar wordt de afgelopen dagen geconfronteerd met ontevreden schaatsers. Die zien niets in de als snelste ooit gepresenteerde pakken, die een belangrijke reden zouden zijn voor de achterblijvende prestaties van toppers als Shani Davis en Heather Richardson.

Volgens bestuurders van het bedrijf is alle ophef echter overdreven. ,,We hebben vertrouwen in alle pakken die we aan het Amerikaanse schaatsteam hebben geleverd'', stelde vicevoorzitter Kevin Hayley. Topman Kevin Plank raadde iedereen aan ,,rustig adem te halen en af te wachten hoe het verder loopt''. Beleggers namen dat advies vrijdag niet ter harte. Zij zetten het aandeel Under Armour tijdens een positeve handelsdag op Wall Street ruim 2 procent in de min.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Sport zaterdag 15 februari 2014 @ 09:14:16 #166
274204 crew  Mexicanobakker
pi_136727397
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 00:00 schreef hole1988 het volgende:
NOSsport twitterde op vrijdag 14-02-2014 om 23:59:22 Het is officieel: de Amerikaanse schaatsers rijden in #Sotsji niet meer in de nieuwe pakken. Vanaf morgen gewoon weer in oude pakken. reageer retweet
Te laat helaas
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_136728804
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 09:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Te laat helaas
Shani geef ik nog een kans, maar hij zal zijn best moeten doen.

http://www.schaatsstatistieken.nl/index.php?nieuws=20140215
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Redactie Sport zaterdag 15 februari 2014 @ 10:48:47 #168
274204 crew  Mexicanobakker
pi_136728842
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 10:46 schreef hole1988 het volgende:

[..]

Het wordt er een uit de top 4.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_136732948
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 10:46 schreef hole1988 het volgende:

Dan ben jij nog vrij optimistisch. Ik geef hem geen kans meer.
pi_136790994
quote:
Ivan Skobrev doet op de Olympische Spelen in Sochi niet mee aan de 10.000 meter. De Rus, die vier jaar geleden in Vancouver olympisch zilver pakte, gaf geen reden op voor die beslissing. Vooralsnog komt hij wel in actie op de ploegenachtervolging.

Ook Håvard Bøkko, Sverre Lunde Pedersen en Simen Spieler Nielsen laten de tien kilometer schieten. De drie Noren trokken zich terug omdat ze geen medaillekansen zien op deze afstand en omdat ze zich willen concentreren op de ploegenachtervolging.

Voor Nederland verschijnen dinsdag Sven Kramer, Jorrit Bergsma en Bob de Jong aan de start van de 10.000 meter.
pi_136797953
dat word weer 1 2 en 3 op de 10km w/ w/
pi_136801030
stefangroothuis twitterde op maandag 17-02-2014 om 06:00:29 Over een paar uur live bij CNN in de uitzending! reageer retweet
pi_136802198
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 21:37 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Beetje treurig wel. Tegenstanders die al voor er geslagen is de handdoek in de ring gooien.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_136814047
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2014 07:02 schreef hole1988 het volgende:
stefangroothuis twitterde op maandag 17-02-2014 om 06:00:29 Over een paar uur live bij CNN in de uitzending! reageer retweet
En? Was het wat of een 15 seconden item omdat het niet een Amerikaans succes was.
  Redactie Sport maandag 17 februari 2014 @ 16:55:30 #175
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_136817196
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')