Het ijs was behoorlijk slecht dus beter je niet nu kapot rijden. Dat hoeft volgende week pas.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 17:57 schreef Montov het volgende:
Lee toch weer erg goed. Ik had van Kramer eigenlijk wel een 3:42 verwacht eigenlijk.
"DIT KAN GEWOON. NIET."quote:
http://www.nusport.nl/sch(...)erve-1500-meter.htmlquote:
Blokhuijsen bedankt voor plek als reserve op 1500 meter
Jan Blokhuijsen stond op basis van de uitslag op het olympisch kwalificatietoernooi reserve op de 1500 meter. De schaatser van Team Corendon heeft echter besloten af te zien van die mogelijke startplek.
''Ik heb ervoor gekozen om tussendoor terug te gaan naar Nederland", legde Blokhuijsen maandag tijdens de eerste training in de Adler Arena uit.
Blokhuijsen heeft zich individueel gekwalificeerd voor de 5000 meter, die op de eerste competitiedag van de Spelen op het programma staat, en neemt deel aan de ploegenachtervolging, die pas in het laatste weekeinde wordt afgewerkt.
"Ik ga in die tussentijd liever trainen in Heerenveen en kom daarna terug. De achtervolging is voor mij namelijk erg belangrijk en daar wil ik scherp aan de start staan. Dan kan ik me in Nederland goed voorbereiden en ook nog even mijn gedachten verzetten."
Blokhuijsen vertrekt daarom op 9 februari uit het olympisch dorp en keert terug op 17 februari, een dag voor de tien kilometer. Hij staat namelijk ook reserve op de langste afstand. Die plek houdt hij wel.
Op de 1500 meter zullen Koen Verweij, Stefan Groothuis, Mark Tuitert en Sven Kramer namens Nederland in actie komen.
twitter:jorientermors twitterde op maandag 03-02-2014 om 15:08:17Ter Mors bijna onderuit door vrijwilliger? http://t.co/AkOoAMXPAa via @NOS #grrr irritatie en lol met @stimtoss reageer retweet
http://www.telegraaf.nl/t(...)e_in_het_zeil__.htmlquote:SOTSJI -
Maurits Hendriks, de chef de mission van de Nederlandse ploeg in Sotsji, zegt dat er tijdens de schaatswedstrijden in de Adler Arena neutrale metingen verricht zullen worden om te controleren dat er niet gefraudeerd wordt met de luchtcirculatie in de hal.
„Daarnaast worden er ook door de KNSB zelf metingen verricht en er zijn diverse andere landen die hetzelfde doen. De vraag is wel hoe effectief dat laatste is. Maar ik weet dat het principe van fair play hoog op de prioriteitenlijst prijkt van het IOC, ook nu in Rusland, en dat men scherp toeziet op een eerlijk verloop van alle competities. We moeten ons vooral niet gek laten maken”, aldus Hendriks.
De speculaties over mogelijk gemarchandeer met de luchtcirculatie zijn voor hem geen aanleiding geweest om het onderwerp te bespreken in het reguliere overleg met andere chef de missions. „Het is mij duidelijk dat het IOC hier scherp op zit en ik ga niet handelen op basis van speculaties. Dat zou een verkeerd signaal zijn. Zodra je feiten hebt, is het een ander verhaal. Ik ben er zeker van dat het IOC daar dan ook heel geïnteresseerd in zal zijn en adequaat zal reageren.”
Zijn hernieuwde kennismaking met de ijsvloer van de Adler Arena leerde Sven Kramer gisterochtend dat er tijdens de Spelen waarschijnlijk geen toptijden gereden zullen worden. Het maakt Kramer, die zaterdag voor het eerst in actie komt op de vijf kilometer, weinig uit zolang de omstandigheden maar voor iedereen gelijk zijn. Dat laatste is echter wel een punt van zorg, gaf de TVM-kopman toe.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 08:38 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)e_in_het_zeil__.html
Daar hebben we de circulatie weer. Wel handig, als het misgaat gooien we het gewoon op vuil spel en de luchtcirculatie.
Ze hadden het even daarvoor ook over Ariën Crispijnsquote:Op dinsdag 4 februari 2014 21:28 schreef Wombcat het volgende:
Wel kwaliteitsreportage. Hij schaatst nu tegen de deen Pedersen
Verder wel leuk trouwens, maar wel meer van dergelijke foutjes gezien.
Telegraafquote:Op woensdag 5 februari 2014 11:09 schreef Jason22 het volgende:
Michel Mulder wint met overmacht
Michel Mulder heeft tijdens een trainingswedstrijd in de Adler Arena zijn topvorm getoond. De wereldkampioen sprint noteerde op de 500 meter de enige 34-er (34,97) in een veld van acht schaatsers.
Mark Tuitert eindigde in de testrace als vierde, met een tijd van 35.72. De Australiër Daniel Greig eindigde tweede (35,48) voor Mulders Canadese tegenstander William Dutton (35,52).
Mulder komt maandag tijdens de Winterspelen in Sotsji voor de eerste keer in actie. Hij schaatst dan twee keer de 500 meter en is de topfavoriet voor de gouden plak. Daarmee zou de 27-jarige Zwollenaar wel voor een uniek feit zorgen. Nooit eerder won een Nederlander de olympische titel op de kortste schaatsafstand.
(telegraaf.nl)
In de Nederlandse media ja, terwijl dat nergens op slaatquote:Op woensdag 5 februari 2014 11:16 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Hij wordt echt overal als de grote topfavoriet bestempeld![]()
Op die baan is hij 1 van de topfavorieten, op zich is hem aanduiden als topfavoriet dan niet verkeerd natuurlijk. Iemand die 34,31 kan rijden in Heerenveen behoort op een vergelijkbare baan tot de topfavorieten. Mits hij nog steeds dezelfde vorm heeft natuurlijk.quote:Op woensdag 5 februari 2014 11:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In de Nederlandse media ja, terwijl dat nergens op slaat
Nederland heeft wel meer kans op goud dan de andere landen, maar dat komt gewoon omdat we 3 man hebben in de grote groep kanshebbers, echt geen topfavoriet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |