abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:57:12 #1
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135762474
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
>> Achter de schermen
SPOILER
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:57:43 #2
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135762489
Oeh, pas de tweede ooit die ik volmik. *O*
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_135762603
Prima TT ^O^
pi_135763181
Opzich wel leuk gezicht. Knal jij met 130 vanaf Zuid naar Schiphol, rij je al die linksrijders voorbij op de A10. Zwaaiende kinderen op de achterbank bij opa en oma op de rechterrijstrook.
pi_135763372
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:14 schreef b2py het volgende:
Opzich wel leuk gezicht. Knal jij met 130 vanaf Zuid naar Schiphol, rij je al die linksrijders voorbij op de A10. Zwaaiende kinderen op de achterbank bij opa en oma op de rechterrijstrook.
Doe ik daar altijd :)
Indien mogelijk natuurlijk.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:21:32 #6
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135763450
Iemand die een vraag had waarom prorail en NS niks melden over de werkzaamheden afgelopen zondag tussen Groningen - Veendam/Leer. Een simpel antwoord kwam naar voren door het Twitterteam van NS.

NS_online twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 15:15:13 @Eupeodes De werkzaamheden van afgelopen zondag vonden plaats op het Arriva traject. Daarom stond deze info niet in onze reisplanner. ^LV reageer retweet
Normaal staat dat er óók altijd in...
pi_135763480
Raar.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:23:01 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135763507
Zelf ProRail.nl meldde het niet. De datafeed van de werkzaamheden bij NS.nl lijkt volgens mij ergens bij ProRail weg te komen?
pi_135763515
geen smoes natuurlijk. NS wou toch zo graag de reisinfo doen? Doe dat dan ook.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135763603
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:23 schreef greavy het volgende:
Zelf ProRail.nl meldde het niet. De datafeed van de werkzaamheden bij NS.nl lijkt volgens mij ergens bij ProRail weg te komen?
Nee want NS organiseert die reisinformatie.
Wel is het zo dat de input voor die meldingen bij NS binnenkomt die er dan een mooi dingetje van maakt op de website.
pi_135763608
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
geen smoes natuurlijk. NS wou toch zo graag de reisinfo doen? Doe dat dan ook.
Je kan ze niet afrekenen op een overgangsfase, Fles.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_135763630
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:23 schreef greavy het volgende:
Leuk man. Er waren werkzaamheden, maar niemand wist ervan. Zelfs de man die ze uitvoerde stond met een waterpomptang in zijn hand een beetje verdwaasd om zich heen te kijken van "wat doe ik hier? :? "
pi_135763975
Vanavond NL 2:
19:55 - 20:25
Rail Away

Een rit met Amtrak van het hart van New York naar het hart van Montreal, twee belangrijke steden aan de oostkust van Noord-Amerika. Het is het verhaal van de vele grote en kleine spoorwegmaatschappijen, die daarin een rol hebben gespeeld en uiteindelijk het slachtoffer werden van allerlei overnames. Als je haast hebt, neem je een vliegtuig, maar wie het land wil zien, neemt deze trein.
pi_135764013
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

Je kan ze niet afrekenen op een overgangsfase, Fles.
Oh okee, sorry :) En die overgangsfase duurt...? Een jaar of dertig? :?
pi_135764026
Gaat die over de North East Corridor?
pi_135764056
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh okee, sorry :) En die overgangsfase duurt...? Een jaar of dertig? :?
Die is vorig jaar voor de zomer afgerond.
pi_135764060
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:21 schreef greavy het volgende:
Iemand die een vraag had waarom prorail en NS niks melden over de werkzaamheden afgelopen zondag tussen Groningen - Veendam/Leer. Een simpel antwoord kwam naar voren door het Twitterteam van NS.

NS_online twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 15:15:13 @Eupeodes De werkzaamheden van afgelopen zondag vonden plaats op het Arriva traject. Daarom stond deze info niet in onze reisplanner. ^LV reageer retweet
Normaal staat dat er óók altijd in...
Die mensen bij de social media afdeling hebben er dus écht geen kaas van gegeten :')
pi_135764363
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Die is vorig jaar voor de zomer afgerond.
Ik begrijp dat ik er nu WEL een mening over _mag_ hebben? :?
pi_135764457
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik begrijp dat ik er nu WEL een mening over _mag_ hebben? :?
Je kent me, je mag van mij overal een mening over hebben.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:47:05 #20
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135764613
(Ik kan het niet terugvinden): Er zijn gister 2 DDZ-4tjes op de ACT in de Houtrakpolder Amsterdam gestald, naast het DDAR en 1800-meuk. Zou gaan om de 2 DDZ-stellen met Sandite-installatie.
pi_135764811
Moeten wel erg flink stuk zijn dan? Ik las ook al dat het verlengen naar zesjes ook niet helemaal soepel gaat daar.
pi_135764993
Of gewoon niet nodig he. Global warming en zo. Deze winter lijkt ook naar niks. Ik denk dat ze daar staan voor het uitbouwen van die installaties wegens te weinig gebruikt.
pi_135765040
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:47 schreef greavy het volgende:
(Ik kan het niet terugvinden): Er zijn gister 2 DDZ-4tjes op de ACT in de Houtrakpolder Amsterdam gestald, naast het DDAR en 1800-meuk. Zou gaan om de 2 DDZ-stellen met Sandite-installatie.
Bij het uitbouwen van de Sanditeinstallatie zijn stoorstromen opgetreden, waardoor inzet niet mogelijk is. Overigens staan ze al sinds de kerst buiten dienst, en in die 4 weken hebben ze de storing er niet uit weten te krijgen blijkbaar.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_135765086
Twee hè, kerstvakantie.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:58:24 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135765105
Maar waarom de installatie eruit halen, je stelt het toch gewoon buiten dienst tot de volgende periode? Lijkt mij kostenefficiënter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')