Dat zijn dan vast niet de nieuwste Sprinters, die ik gereden heb hadden allemaal volgens mij 5-bak automaat of 6-bak hand.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:51 schreef Marco001 het volgende:
Mwah, niet helemaal mee eens, wij hebben Sprinters op het werk met een automaat, maar die schakelen erg langzaam.. De E-klasses schakelen merkbaar sneller..
\Daarnaast zijn het ook nog eens bakken met maar 4 versnellingen..![]()
Zou goed kunnen wat je zegt over de programmering. Ik weet nog wel een keer dat ik met 70-80 km/u in de Polo van mijn vader uit nieuwsgierigheid het gaspedaal in één keer vloerde. Hij schakelde van 7 naar 2! Oeps, hahaquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:49 schreef Babananana het volgende:
Vooral op een diesel vind ik DSG heerlijk, die bak maakt dan echt lekker gebruik van het koppel. 0-40 lijkt het wel een elektrische auto zo soepel gaat het. En op hogere snelheden doet die bak ook precies wat je wilt. Volgens mij is de reactie op de stand van het gaspedaal ook niet op vaste drempelwaardes geprogrammeerd, maar ook op de snelheid waarmee je het intrapt. Dus als je met een trap het gas half indrukt, hij wel terugschakelt, maar als je langzaam half indrukt niet. Zo lijkt het net of de auto echt begrijpt wat je wilt.
We hebben hier in Den Bosch een straat met allerlei autodealers, leasemaatschappijen, schadebedrijven etc. Is ook op 10 minuten fietsen van waar ik woon, maar mijn fiets staat daar nu nog steeds sinds drie dagenquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:51 schreef Drilboor het volgende:
Ik zit nog beter in Breda vind ik zelf dan, ongeveer 5 minuten fietsen naar de Grote in Breda.
Ik snap nooit waarom automaten nog een kickdown hebben. Veel motoren hebben helemaal geen power meer als ze tegen de redline aanzitten. Je bent dan veel sneller als je vol intrapt maar de kickdown niet indrukt, dan bepaalt de automaat zelf wat het snelste is.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:59 schreef Schaafkaas het volgende:
[..]
Zou goed kunnen wat je zegt over de programmering. Ik weet nog wel een keer dat ik met 70-80 km/u in de Polo van mijn vader uit nieuwsgierigheid het gaspedaal in één keer vloerde. Hij schakelde van 7 naar 2! Oeps, haha
Vanaf de koepel is het Max 10 min fietsen naar de grote :pquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:51 schreef Drilboor het volgende:
Ik zit nog beter in Breda vind ik zelf dan, ongeveer 5 minuten fietsen naar de Grote in Breda.
Ik volg je niet helemaal. Kickdown is toch gewoon terugschakelen of...quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:03 schreef Babananana het volgende:
[..]
Ik snap nooit waarom automaten nog een kickdown hebben. Veel motoren hebben helemaal geen power meer als ze tegen de redline aanzitten. Je bent dan veel sneller als je vol intrapt maar de kickdown niet indrukt, dan bepaalt de automaat zelf wat het snelste is.
Laatst nog geweest bij de Seat garage, aardige mensen daaro!quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:02 schreef BlackLining het volgende:
We hebben hier in Den Bosch een straat met allerlei autodealers, leasemaatschappijen, schadebedrijven etc. Is ook op 10 minuten fietsen van waar ik woon, maar mijn fiets staat daar nu nog steeds sinds drie dagen
Dat hoeft dus niet het snelst te zijn, veel turbomotoren hebben tegenwoordig veel meer kracht op lagere toeren.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:09 schreef zazzel het volgende:
Kickdown is het terugschakelen van de automaat als je het gaspedaal vol intrapt. Waardoor je sneller accelereert.
Als ik geen kickdown zou hebben, komt dat slagschip echt niet meer van z'n plek haha!
Nouja kickdown is gewoon het gas vol intrappen, maar bij sommige automaten zit er dan nog een extra "schuifje" wat klikt als je het gas dan NOG verder intrapt, waardoor ie nòg een versnelling terugschakelt meestal.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:06 schreef BlackLining het volgende:
Is dat de laatste slag van het gaspedaal dat wat meer weerstand biedt, in sommige auto's?
Oh, dus als een DSG van 7 naar 5 gaat bij het gaspedaal half indrukken, dan is dat geen kickdown?quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:09 schreef Babananana het volgende:
Kickdown is het er achter het gaspedaal een knop zit, die je dus indrukt als je hem helemaal de grond in duwt. Dan krijgt de automaat een seintje dat hij naar de laagst mogelijke versnelling moet gaan.
Nee. Naar 4 zou misschien ook kunnen, maar dat is gewoon niet zinvol in die situatie.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:10 schreef Schaafkaas het volgende:
[..]
Oh, dus als een DSG van 7 naar 5 gaat bij het gaspedaal half indrukken, dan is dat geen kickdown?
quote:Throttle kickdown
Most automatic transmissions include some means of forcing a downshift into the lowest possible gear ratio if the throttle pedal is fully depressed. In many older designs, kickdown is accomplished by mechanically actuating a valve inside the transmission. Most modern designs use a solenoid-operated valve that is triggered by a switch on the throttle linkage or by the engine control unit (ECU) in response to an abrupt increase in engine power.
Gewoon de toeren rond 2500 houden en zonder koppelen overschakelen...quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:12 schreef BlackLining het volgende:
Ach ja, wat mij betreft schakelen echte bazen toch met de linker voet
Ah oké. Weer wat geleerd.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:11 schreef Babananana het volgende:
[..]
Nee. Naar 4 zou misschien ook kunnen, maar dat is gewoon niet zinvol in die situatie.
Haha, ik bedoelde motorrijdenquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Gewoon de toeren rond 2500 houden en zonder koppelen overschakelen...
Wij maakten er op ons werk regelmatig wedstrijdjes van wie het verst kon komen zonder te koppelen
Hehe, dat idd. Maar langzaam worden we toch overtroffen door technieken zoals DSG. En vaak zijn eerste generaties van nieuwe technieken niet zo goed, waardoor ze een slecht imago krijgen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:12 schreef BlackLining het volgende:
Ach ja, wat mij betreft schakelen echte bazen toch met de linker voet
nope, 2008 of jonger.. (sommigen van 2012 zelfs..)quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:57 schreef Babananana het volgende:
[..]
Dat zijn dan vast niet de nieuwste Sprinters, die ik gereden heb hadden allemaal volgens mij 5-bak automaat of 6-bak hand.
Dat kan je toch oplossen met een vliegwiel dat het weer opheft?quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:24 schreef BlackLining het volgende:
Driecilinder heb ik nooit begrepen. Is per definitie niet in balans, je hebt altijd een moment dat er geen arbeidsslag bezig is. Dat gaat altijd ten koste van koppel, omdat de volgende arbeidsslag veel meer weerstand heeft. Dat heeft niets met nieuwe technologie te maken, je hebt slechts 540 graden van de 720 een arbeidsslag. Driecilinder tweetakt zou lachen zijn, viertakt niet.
Milieustoestanden
Hmm, dan zit ik ernaast. Denk ik... Van wat ik me ervan kan herinneren schakelden ze toch wel redelijk soepel.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:23 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nope, 2008 of jonger.. (sommigen van 2012 zelfs..)
Da's symptoombestrijdingquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:26 schreef Babananana het volgende:
[..]
Dat kan je toch oplossen met een vliegwiel dat het weer opheft?
12.000rpm moet je niet willen in een auto, met een motor haal je de 1:20 niet eens, wat moet zoiets in een auto wel niet verbruiken?quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:28 schreef BlackLining het volgende:
Ik ben in die discussie wel een beetje bevooroordeeld natuurlijk. Als ik op mijn motor hard wil (wilde) optrekken schakelde ik bij 80 pas door naar de twee. 12.000rpm bitches
9000 maarquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:29 schreef bokkepoot het volgende:
Daarom wil ik ook nog een keer een honda S2000... 9000 Toeren
Ja maar om nou overal een motorfietsblok in te gooien...quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
9000 maarMijn redline ligt op 14.500
In zijn één rijdt ie dan 110, in zijn twee is 160 te halen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |