abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135819670
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:51 schreef Marco001 het volgende:
Mwah, niet helemaal mee eens, wij hebben Sprinters op het werk met een automaat, maar die schakelen erg langzaam.. De E-klasses schakelen merkbaar sneller..
\Daarnaast zijn het ook nog eens bakken met maar 4 versnellingen.. :')
Dat zijn dan vast niet de nieuwste Sprinters, die ik gereden heb hadden allemaal volgens mij 5-bak automaat of 6-bak hand.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_135819752
Sprinters hebben volgens mij een volautomaat en Crafters een gerobotiseerde handbak, Crafters vind ik altijd een drama..
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:59:31 #213
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135819782
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:49 schreef Babananana het volgende:
Vooral op een diesel vind ik DSG heerlijk, die bak maakt dan echt lekker gebruik van het koppel. 0-40 lijkt het wel een elektrische auto zo soepel gaat het. En op hogere snelheden doet die bak ook precies wat je wilt. Volgens mij is de reactie op de stand van het gaspedaal ook niet op vaste drempelwaardes geprogrammeerd, maar ook op de snelheid waarmee je het intrapt. Dus als je met een trap het gas half indrukt, hij wel terugschakelt, maar als je langzaam half indrukt niet. Zo lijkt het net of de auto echt begrijpt wat je wilt. O+
Zou goed kunnen wat je zegt over de programmering. Ik weet nog wel een keer dat ik met 70-80 km/u in de Polo van mijn vader uit nieuwsgierigheid het gaspedaal in één keer vloerde. Hij schakelde van 7 naar 2! Oeps, haha :D
pi_135820052
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:51 schreef Drilboor het volgende:
Ik zit nog beter in Breda vind ik zelf dan, ongeveer 5 minuten fietsen naar de Grote in Breda.
We hebben hier in Den Bosch een straat met allerlei autodealers, leasemaatschappijen, schadebedrijven etc. Is ook op 10 minuten fietsen van waar ik woon, maar mijn fiets staat daar nu nog steeds sinds drie dagen :')

Ga hem zo maar eens ophalen, als ie nog niet gejat is :{
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135820063
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:59 schreef Schaafkaas het volgende:

[..]

Zou goed kunnen wat je zegt over de programmering. Ik weet nog wel een keer dat ik met 70-80 km/u in de Polo van mijn vader uit nieuwsgierigheid het gaspedaal in één keer vloerde. Hij schakelde van 7 naar 2! Oeps, haha :D
Ik snap nooit waarom automaten nog een kickdown hebben. Veel motoren hebben helemaal geen power meer als ze tegen de redline aanzitten. Je bent dan veel sneller als je vol intrapt maar de kickdown niet indrukt, dan bepaalt de automaat zelf wat het snelste is.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_135820329
Wat is dat kickdown uberhaupt? Is dat de laatste slag van het gaspedaal dat wat meer weerstand biedt, in sommige auto's? Ik heb werkelijk geen idee :+
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:06:56 #217
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135820355
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:51 schreef Drilboor het volgende:
Ik zit nog beter in Breda vind ik zelf dan, ongeveer 5 minuten fietsen naar de Grote in Breda.
Vanaf de koepel is het Max 10 min fietsen naar de grote :p
Als ik een wissel heb vanaf de grote, dan pak ik altijd de auto... Zelfde voor de VW dealert
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:07:20 #218
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135820387
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:03 schreef Babananana het volgende:

[..]

Ik snap nooit waarom automaten nog een kickdown hebben. Veel motoren hebben helemaal geen power meer als ze tegen de redline aanzitten. Je bent dan veel sneller als je vol intrapt maar de kickdown niet indrukt, dan bepaalt de automaat zelf wat het snelste is.
Ik volg je niet helemaal. Kickdown is toch gewoon terugschakelen of... :?
pi_135820525
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:02 schreef BlackLining het volgende:
We hebben hier in Den Bosch een straat met allerlei autodealers, leasemaatschappijen, schadebedrijven etc. Is ook op 10 minuten fietsen van waar ik woon, maar mijn fiets staat daar nu nog steeds sinds drie dagen
Laatst nog geweest bij de Seat garage, aardige mensen daaro!
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:09:10 #220
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135820529
Kickdown is het terugschakelen van de automaat als je het gaspedaal vol intrapt. Waardoor je sneller accelereert.
Als ik geen kickdown zou hebben, komt dat slagschip echt niet meer van z'n plek haha!

Off-topic: Morgenochtend naar de RDW, hopelijk vanaf dan weer de weg op!:)
pi_135820579
Kickdown is het er achter het gaspedaal een knop zit, die je dus indrukt als je hem helemaal de grond in duwt. Dan krijgt de automaat een seintje dat hij naar de laagst mogelijke versnelling moet gaan.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:09 schreef zazzel het volgende:
Kickdown is het terugschakelen van de automaat als je het gaspedaal vol intrapt. Waardoor je sneller accelereert.
Als ik geen kickdown zou hebben, komt dat slagschip echt niet meer van z'n plek haha!
Dat hoeft dus niet het snelst te zijn, veel turbomotoren hebben tegenwoordig veel meer kracht op lagere toeren.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_135820649
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:06 schreef BlackLining het volgende:
Is dat de laatste slag van het gaspedaal dat wat meer weerstand biedt, in sommige auto's?
Nouja kickdown is gewoon het gas vol intrappen, maar bij sommige automaten zit er dan nog een extra "schuifje" wat klikt als je het gas dan NOG verder intrapt, waardoor ie nòg een versnelling terugschakelt meestal.
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:10:45 #223
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135820676
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:09 schreef Babananana het volgende:
Kickdown is het er achter het gaspedaal een knop zit, die je dus indrukt als je hem helemaal de grond in duwt. Dan krijgt de automaat een seintje dat hij naar de laagst mogelijke versnelling moet gaan.
Oh, dus als een DSG van 7 naar 5 gaat bij het gaspedaal half indrukken, dan is dat geen kickdown?
pi_135820781
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:10 schreef Schaafkaas het volgende:

[..]

Oh, dus als een DSG van 7 naar 5 gaat bij het gaspedaal half indrukken, dan is dat geen kickdown?
Nee. Naar 4 zou misschien ook kunnen, maar dat is gewoon niet zinvol in die situatie.

Even wikipedia erbij gehaald:
quote:
Throttle kickdown
Most automatic transmissions include some means of forcing a downshift into the lowest possible gear ratio if the throttle pedal is fully depressed. In many older designs, kickdown is accomplished by mechanically actuating a valve inside the transmission. Most modern designs use a solenoid-operated valve that is triggered by a switch on the throttle linkage or by the engine control unit (ECU) in response to an abrupt increase in engine power.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_135820836
Mja, in sommige bakken, vooral VWG en Renault, heeft het laatste stukje van het gaspedaal duidelijk meer weerstand. Is me nooit opgevallen wat de automaat daarmee doet eigenlijk. Volgens mij heb ik sowieso nooit een Volkswagen met automaat gereden. Sowieso krijg ik maar weinig automaten mee de laatste tijd. Beetje jammer.

Ach ja, wat mij betreft schakelen echte bazen toch met de linker voet :7
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:16:00 #226
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135821102
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:12 schreef BlackLining het volgende:
Ach ja, wat mij betreft schakelen echte bazen toch met de linker voet :7
Gewoon de toeren rond 2500 houden en zonder koppelen overschakelen...

Wij maakten er op ons werk regelmatig wedstrijdjes van wie het verst kon komen zonder te koppelen ;)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:16:03 #227
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135821106
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:11 schreef Babananana het volgende:

[..]

Nee. Naar 4 zou misschien ook kunnen, maar dat is gewoon niet zinvol in die situatie.
Ah oké. Weer wat geleerd. :) Dat hoge toeren tegenwoordig niet meer nodig zijn wist ik idd wel, veel de TSI motoren bijv. hebben hun max. koppel tussen de 1500 en 3500 en het max. vermogen op 5k of minder. Wat dat betreft is kickdown idd wat onzinnig tegenwoordig.
pi_135821558
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:16 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Gewoon de toeren rond 2500 houden en zonder koppelen overschakelen...

Wij maakten er op ons werk regelmatig wedstrijdjes van wie het verst kon komen zonder te koppelen ;)
Haha, ik bedoelde motorrijden :* Daarbij schakel je met de linkervoet. Van neutraal één tikje omlaag is de 1, en dan omhoog 2 t/m 6.

Maar inderdaad, dat kan ook prima. In de auto's van mijn ouders (C1 en Zafira) kan ik tot de vier komen zonder te koppelen. Bij de Zaf redelijk soepel, bij de C1 onder luid protest. Maar dat ga ik bij Autoreset wagens maar niet proberen ;)

Op de motor kan ik tot de 6 schakelen zonder koppeling, maar dan moet ik op 4k rpm van 1 naar 2, en dan de rest op 6k rpm. Maar da's een sequentiele bak natuurlijk, die kunnen dat wat beter hebben omdat die niet ook nog hoeven te wisselen van schakelwals. Terugschakelen zonder koppeling kan trouwens ook, alleen dat moet je écht precies goed doen, anders gaat de bak echt kwaad worden :D
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135821785
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:12 schreef BlackLining het volgende:
Ach ja, wat mij betreft schakelen echte bazen toch met de linker voet :7
Hehe, dat idd. Maar langzaam worden we toch overtroffen door technieken zoals DSG. En vaak zijn eerste generaties van nieuwe technieken niet zo goed, waardoor ze een slecht imago krijgen.

Neem bijvoorbeeld 3-cilinder motoren. Op zich is het niets mis met het idee, maar omdat de eerste motoren aangepaste 4-cilinders waren die daardoor helemaal in onbalans liepen (denk aan Aygo drieling) haakt iedereen bij de term 3-cilinder al af. Maar de Ford EcoBoost of de 0.9 TCe van Renault doen niet meer onder voor een kleine 4-cilinder.

Bij automaten is dat ook zo, de afgelopen 50 jaar zijn veel auto's als automaat leverbaar geweest, maar dat was niet te doen, zo slecht werkte die dingen vaak. Daarom rijdt bijna iedereen in west-Europa handgeschakeld, want we kunnen het zelf beter. Tot de automaten zo goed worden dat we er niet meer omheen kunnen. Alle VAG's met DSG zijn zuiniger en sneller dan hun handgeschakelde broertjes... Je moet nu dus bijna een liefhebber van handbakken zijn om het niet te willen.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_135821897
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:57 schreef Babananana het volgende:

[..]

Dat zijn dan vast niet de nieuwste Sprinters, die ik gereden heb hadden allemaal volgens mij 5-bak automaat of 6-bak hand.
nope, 2008 of jonger.. (sommigen van 2012 zelfs..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_135821939
Driecilinder heb ik nooit begrepen. Is per definitie niet in balans, je hebt altijd een moment dat er geen arbeidsslag bezig is. Dat gaat altijd ten koste van koppel, omdat de volgende arbeidsslag veel meer weerstand heeft. Dat heeft niets met nieuwe technologie te maken, je hebt slechts 540 graden van de 720 daadwerkelijk een arbeidsslag op één van de cilinders.. Driecilinder tweetakt zou lachen zijn, viertakt niet. Je kunt het zo verdelen door bewust de krukas in onbalans te brengen, dat je steeds slechts 60 graden zonder arbeid zit, dan nog loop je al zo veel vertraging op dat je je koppel helemaal kunt vergeten.

Milieustoestanden :N
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135822149
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:24 schreef BlackLining het volgende:
Driecilinder heb ik nooit begrepen. Is per definitie niet in balans, je hebt altijd een moment dat er geen arbeidsslag bezig is. Dat gaat altijd ten koste van koppel, omdat de volgende arbeidsslag veel meer weerstand heeft. Dat heeft niets met nieuwe technologie te maken, je hebt slechts 540 graden van de 720 een arbeidsslag. Driecilinder tweetakt zou lachen zijn, viertakt niet.

Milieustoestanden :N
Dat kan je toch oplossen met een vliegwiel dat het weer opheft?
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:23 schreef Marco001 het volgende:

[..]

nope, 2008 of jonger.. (sommigen van 2012 zelfs..)
Hmm, dan zit ik ernaast. Denk ik... Van wat ik me ervan kan herinneren schakelden ze toch wel redelijk soepel.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_135822249
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:26 schreef Babananana het volgende:

[..]

Dat kan je toch oplossen met een vliegwiel dat het weer opheft?
Da's symptoombestrijding :Y

Toegegeven, moderne driepitters voelen best soepel aan, maar met de 998cc wat ze vaak hebben, is zó veel meer mogelijk als ze niet die 60 graden dode slag moesten overbruggen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135822261
Ze schakelen ook wel soepel, het duurt alleen absurd lang. in 1 keer hard optrekken vinden ze ook niet fijn.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_135822331
Ik ben in die discussie wel een beetje bevooroordeeld natuurlijk. Als ik op mijn motor hard wil (wilde ;( ) optrekken schakelde ik bij 80 pas door naar de twee. 12.000rpm bitches :7
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:29:19 #236
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_135822371
Gewoon 6 cilinders :)
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:29:35 #237
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135822385
Daarom wil ik ook nog een keer een honda S2000... 9000 Toeren :9
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_135822418
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:28 schreef BlackLining het volgende:
Ik ben in die discussie wel een beetje bevooroordeeld natuurlijk. Als ik op mijn motor hard wil (wilde ;( ) optrekken schakelde ik bij 80 pas door naar de twee. 12.000rpm bitches :7
12.000rpm moet je niet willen in een auto, met een motor haal je de 1:20 niet eens, wat moet zoiets in een auto wel niet verbruiken? :')

Aan de andere kant, die hype op turbokoppel en lage toeren werkt volgens mij ook niet helemaal positief op het verbruik. Terugschakelen kan zuiniger zijn volgens mij.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_135822440
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:29 schreef bokkepoot het volgende:
Daarom wil ik ook nog een keer een honda S2000... 9000 Toeren :9
9000 maar :') Mijn redline ligt op 14.500 :D In zijn één rijdt ie dan 110, in zijn twee is 160 te halen _O-


@ Hierboven: Nee ;( Mijn motor rijdt 1:15 als ik rustig rijd ;( Sowieso een heel groot fabeltje dat motoren zuiniger zouden zijn. Een literbike haalt de 1:10 bij lange na niet.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:31:14 #240
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135822534
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]

9000 maar :') Mijn redline ligt op 14.500 :D In zijn één rijdt ie dan 110, in zijn twee is 160 te halen _O-
Ja maar om nou overal een motorfietsblok in te gooien...

Kijken hoe je motor het doet als je er even 900 kilo achter hangt ;)
Bovendien wil ik wel droog zitten
Als ook van de sarcastische opmerkingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')