Volgens mij ook idd! VW heeft niet anders toch?quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:54 schreef Viezze het volgende:
[..]
Als het DSG is staat het volgens mij altijd op de pook, maar ik denk dat een Golf automaat tegenwoordig altijd DSG is?
Dan wordt het pas echt lachen. Dan gaat het richten van het lichaam naar het (achter)hoofd voor dat soort gastenquote:Op woensdag 22 januari 2014 19:05 schreef Fiorano het volgende:
Paintball is wel lachen, maar dan wel met alleen bekenden. Laatst een keer zo'n aanbieding gedaan met wat maten, moesten we tegen andere debielen die gewoon doorschoten terwijl je je gun omhoog had.
Gelukkig voor jullie zijn ze bezig met de aanleg van een station in de Eemshaven. Al zal je dan nog wel 7-10km kunnen gaan lopen als je net aan de andere kant moet zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:46 schreef MG_13 het volgende:
[..]
Ja idd kom je soms wel gare dingen tegen. Ik kwam ook een keer in een leeg bedrijf. Uiteindelijk toen toch een kantoor gevonden waar iemand zat, maar was wel zoeken. Ik was namelijk via een roldeur naar binnen gekomen en kwam in een lege loods terecht. Was geen normale deur te bekennen. Ben ook een keer helemaal naar Eemshaven gegaan samen met een andere hiker. Of in ieder geval een poging gedaan tot. Maar daar kon je niet komen met het OV. Taxi mochten we niet nemen en de mensen van dat bedrijf wilden ons niet ophalen van het station. Hoewel dat wel was afgesproken. Toen maar weer helemaal met de trein naar huis gegaan. Ach ja, zo maak je nog eens wat mee.
In de Polo GTI is de sportstand echt ontzettend irritant naar mijn mening, bij normaal gebruik dan. Schakelt bij optrekken pas over bij 7k toeren, ook als je langzaam rijdt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die flippers hoeft niet persé DSG te zijn, dat kun je in principe op elke (semi)automaat zetten.
DSG is een bak met twee koppelingen zodat de volgende versnelling alvast klaargezet kan worden zonder te hoeven ontkoppelen. Maakt hele soepele overgangen mogelijk. Volkswagen gebruikt ze inderdaad ook, dus dat zou zomaar eens kunnen
Heerlijke automaat. Vind hem nog fijner dan die achttraps bak van BMW. Alleen DSG wil in de normale stand nogal eens wat zenuwachtig en besluiteloos schakelen. In de sportstand is dat al een stuk beter
Een keer zo iemand op hooguit 3 meter afstand in het kruis beschoten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:57 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Volgens mij ook idd! VW heeft niet anders toch?
[..]
Dan wordt het pas echt lachen. Dan gaat het richten van het lichaam naar het (achter)hoofd voor dat soort gasten
Op dit moment volgens mij niet nee. Zit even op de VW site te kijken maar het gaat altijd over DSG. Misschien de Crafter maar dat is niet een VW.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:57 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Volgens mij ook idd! VW heeft niet anders toch?
[..]
Dan wordt het pas echt lachen. Dan gaat het richten van het lichaam naar het (achter)hoofd voor dat soort gasten
quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:18 schreef Ordinateur het volgende:
Mijn bezoek aan de gevangenis vandaag was helaas niet zo spectaculair. De afdeling vervoer had een aparte ingang en ik werd daar uiterst vriendelijk geholpen. Wel vreemd om aan de rand van een woonwijk ineens een groot gevangeniscomplex te zien liggen.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:06 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik woon recht tegenover een grote gevangenis.. De Koepel in Breda.
Dan wonen jullie wel ideaal dicht bij het centrum, ik moet voor zo'n beetje alle ritten eerst een half uur in de bus naar Breda CS vanuit de Haagse Beemden. Alleen ritten vanuit industrieterrein Emerput komen goed uit, maar dat zijn er niet zo veel.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:19 schreef zazzel het volgende:
[..]
Haha waar dan?! Ik zit daar ook in de buurt namelijk
Vooral op een diesel vind ik DSG heerlijk, die bak maakt dan echt lekker gebruik van het koppel. 0-40 lijkt het wel een elektrische auto zo soepel gaat het. En op hogere snelheden doet die bak ook precies wat je wilt. Volgens mij is de reactie op de stand van het gaspedaal ook niet op vaste drempelwaardes geprogrammeerd, maar ook op de snelheid waarmee je het intrapt. Dus als je met een trap het gas half indrukt, hij wel terugschakelt, maar als je langzaam half indrukt niet. Zo lijkt het net of de auto echt begrijpt wat je wilt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:58 schreef Schaafkaas het volgende:
Verder vind ik DSG echt superfijn, doet altijd wat ik wil in de normale stand en is zowel soepel als snel.
Hebben Crafters en Sprinters niet dezelfde bakken? In dat geval is het een Mecedes automaat. Die in Sprinters rijden iig vergelijkbaar met hun personenwagenautomaten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:19 schreef Solidberg het volgende:
De Crafter heeft toch geen DSG? Tenminste, dat ding wat ik van het grote postbedrijf had, schakelde wel erg moeilijkDeed ook de auto open, en alarm ging af na 10 seconden. 5 seconden later begon ie al te toeteren.
Maar is wel leuk om eens in zo'n verlengde Crafter te rijden, zeker met parkeren is het wat moeilijker
Dat zijn dan vast niet de nieuwste Sprinters, die ik gereden heb hadden allemaal volgens mij 5-bak automaat of 6-bak hand.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:51 schreef Marco001 het volgende:
Mwah, niet helemaal mee eens, wij hebben Sprinters op het werk met een automaat, maar die schakelen erg langzaam.. De E-klasses schakelen merkbaar sneller..
\Daarnaast zijn het ook nog eens bakken met maar 4 versnellingen..![]()
Zou goed kunnen wat je zegt over de programmering. Ik weet nog wel een keer dat ik met 70-80 km/u in de Polo van mijn vader uit nieuwsgierigheid het gaspedaal in één keer vloerde. Hij schakelde van 7 naar 2! Oeps, hahaquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:49 schreef Babananana het volgende:
Vooral op een diesel vind ik DSG heerlijk, die bak maakt dan echt lekker gebruik van het koppel. 0-40 lijkt het wel een elektrische auto zo soepel gaat het. En op hogere snelheden doet die bak ook precies wat je wilt. Volgens mij is de reactie op de stand van het gaspedaal ook niet op vaste drempelwaardes geprogrammeerd, maar ook op de snelheid waarmee je het intrapt. Dus als je met een trap het gas half indrukt, hij wel terugschakelt, maar als je langzaam half indrukt niet. Zo lijkt het net of de auto echt begrijpt wat je wilt.
We hebben hier in Den Bosch een straat met allerlei autodealers, leasemaatschappijen, schadebedrijven etc. Is ook op 10 minuten fietsen van waar ik woon, maar mijn fiets staat daar nu nog steeds sinds drie dagenquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:51 schreef Drilboor het volgende:
Ik zit nog beter in Breda vind ik zelf dan, ongeveer 5 minuten fietsen naar de Grote in Breda.
Ik snap nooit waarom automaten nog een kickdown hebben. Veel motoren hebben helemaal geen power meer als ze tegen de redline aanzitten. Je bent dan veel sneller als je vol intrapt maar de kickdown niet indrukt, dan bepaalt de automaat zelf wat het snelste is.quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:59 schreef Schaafkaas het volgende:
[..]
Zou goed kunnen wat je zegt over de programmering. Ik weet nog wel een keer dat ik met 70-80 km/u in de Polo van mijn vader uit nieuwsgierigheid het gaspedaal in één keer vloerde. Hij schakelde van 7 naar 2! Oeps, haha
Vanaf de koepel is het Max 10 min fietsen naar de grote :pquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:51 schreef Drilboor het volgende:
Ik zit nog beter in Breda vind ik zelf dan, ongeveer 5 minuten fietsen naar de Grote in Breda.
Ik volg je niet helemaal. Kickdown is toch gewoon terugschakelen of...quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:03 schreef Babananana het volgende:
[..]
Ik snap nooit waarom automaten nog een kickdown hebben. Veel motoren hebben helemaal geen power meer als ze tegen de redline aanzitten. Je bent dan veel sneller als je vol intrapt maar de kickdown niet indrukt, dan bepaalt de automaat zelf wat het snelste is.
Laatst nog geweest bij de Seat garage, aardige mensen daaro!quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:02 schreef BlackLining het volgende:
We hebben hier in Den Bosch een straat met allerlei autodealers, leasemaatschappijen, schadebedrijven etc. Is ook op 10 minuten fietsen van waar ik woon, maar mijn fiets staat daar nu nog steeds sinds drie dagen
Dat hoeft dus niet het snelst te zijn, veel turbomotoren hebben tegenwoordig veel meer kracht op lagere toeren.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:09 schreef zazzel het volgende:
Kickdown is het terugschakelen van de automaat als je het gaspedaal vol intrapt. Waardoor je sneller accelereert.
Als ik geen kickdown zou hebben, komt dat slagschip echt niet meer van z'n plek haha!
Nouja kickdown is gewoon het gas vol intrappen, maar bij sommige automaten zit er dan nog een extra "schuifje" wat klikt als je het gas dan NOG verder intrapt, waardoor ie nòg een versnelling terugschakelt meestal.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:06 schreef BlackLining het volgende:
Is dat de laatste slag van het gaspedaal dat wat meer weerstand biedt, in sommige auto's?
Oh, dus als een DSG van 7 naar 5 gaat bij het gaspedaal half indrukken, dan is dat geen kickdown?quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:09 schreef Babananana het volgende:
Kickdown is het er achter het gaspedaal een knop zit, die je dus indrukt als je hem helemaal de grond in duwt. Dan krijgt de automaat een seintje dat hij naar de laagst mogelijke versnelling moet gaan.
Nee. Naar 4 zou misschien ook kunnen, maar dat is gewoon niet zinvol in die situatie.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:10 schreef Schaafkaas het volgende:
[..]
Oh, dus als een DSG van 7 naar 5 gaat bij het gaspedaal half indrukken, dan is dat geen kickdown?
quote:Throttle kickdown
Most automatic transmissions include some means of forcing a downshift into the lowest possible gear ratio if the throttle pedal is fully depressed. In many older designs, kickdown is accomplished by mechanically actuating a valve inside the transmission. Most modern designs use a solenoid-operated valve that is triggered by a switch on the throttle linkage or by the engine control unit (ECU) in response to an abrupt increase in engine power.
Gewoon de toeren rond 2500 houden en zonder koppelen overschakelen...quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:12 schreef BlackLining het volgende:
Ach ja, wat mij betreft schakelen echte bazen toch met de linker voet
Ah oké. Weer wat geleerd.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:11 schreef Babananana het volgende:
[..]
Nee. Naar 4 zou misschien ook kunnen, maar dat is gewoon niet zinvol in die situatie.
Haha, ik bedoelde motorrijdenquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Gewoon de toeren rond 2500 houden en zonder koppelen overschakelen...
Wij maakten er op ons werk regelmatig wedstrijdjes van wie het verst kon komen zonder te koppelen
Hehe, dat idd. Maar langzaam worden we toch overtroffen door technieken zoals DSG. En vaak zijn eerste generaties van nieuwe technieken niet zo goed, waardoor ze een slecht imago krijgen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:12 schreef BlackLining het volgende:
Ach ja, wat mij betreft schakelen echte bazen toch met de linker voet
nope, 2008 of jonger.. (sommigen van 2012 zelfs..)quote:Op woensdag 22 januari 2014 20:57 schreef Babananana het volgende:
[..]
Dat zijn dan vast niet de nieuwste Sprinters, die ik gereden heb hadden allemaal volgens mij 5-bak automaat of 6-bak hand.
Dat kan je toch oplossen met een vliegwiel dat het weer opheft?quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:24 schreef BlackLining het volgende:
Driecilinder heb ik nooit begrepen. Is per definitie niet in balans, je hebt altijd een moment dat er geen arbeidsslag bezig is. Dat gaat altijd ten koste van koppel, omdat de volgende arbeidsslag veel meer weerstand heeft. Dat heeft niets met nieuwe technologie te maken, je hebt slechts 540 graden van de 720 een arbeidsslag. Driecilinder tweetakt zou lachen zijn, viertakt niet.
Milieustoestanden
Hmm, dan zit ik ernaast. Denk ik... Van wat ik me ervan kan herinneren schakelden ze toch wel redelijk soepel.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:23 schreef Marco001 het volgende:
[..]
nope, 2008 of jonger.. (sommigen van 2012 zelfs..)
Da's symptoombestrijdingquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:26 schreef Babananana het volgende:
[..]
Dat kan je toch oplossen met een vliegwiel dat het weer opheft?
12.000rpm moet je niet willen in een auto, met een motor haal je de 1:20 niet eens, wat moet zoiets in een auto wel niet verbruiken?quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:28 schreef BlackLining het volgende:
Ik ben in die discussie wel een beetje bevooroordeeld natuurlijk. Als ik op mijn motor hard wil (wilde) optrekken schakelde ik bij 80 pas door naar de twee. 12.000rpm bitches
9000 maarquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:29 schreef bokkepoot het volgende:
Daarom wil ik ook nog een keer een honda S2000... 9000 Toeren
Ja maar om nou overal een motorfietsblok in te gooien...quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
9000 maarMijn redline ligt op 14.500
In zijn één rijdt ie dan 110, in zijn twee is 160 te halen
Raar toch? Waarom zou een motor geen 1:50 moeten kunnen halen?quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
9000 maarMijn redline ligt op 14.500
In zijn één rijdt ie dan 110, in zijn twee is 160 te halen
@ Hierboven: NeeMijn motor rijdt 1:15 als ik rustig rijd
Sowieso een heel groot fabeltje dat motoren zuiniger zouden zijn. Een literbike haalt de 1:10 bij lange na niet.
Laat staan de betrouwbaarheid..quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:31 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ja maar om nou overal een motorfietsblok in te gooien...
Kijken hoe je motor het doet als je er even 900 kilo achter hangt
Bovendien wil ik wel droog zitten
Omdat het allemaal zwáár opgefokte blokken zijn. Een motorfiets motorblok van 0.6l kan zomaar 140pk leveren. Menig 1.6 autoblok, een volle liter meer, haalt dat niet. Dat gaat nou eenmaal wat ten koste van verbruikquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:31 schreef Babananana het volgende:
[..]
Raar toch? Waarom zou een motor geen 1:50 moeten kunnen halen?
Alleen van de naam Hayabusa loopt het mij al dun door den broekquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:36 schreef bokkepoot het volgende:
Gewoon net zoals ze in de sprinterwereld veel doen
400 kilo met 2x een Hayabusa
Die Up manquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:39 schreef Babananana het volgende:
Ik zou naast die energielabels bij elke auto wel eens het verbruik bij een constante snelheid van 140km/h willen zien. Op dit moment is een Passat bij 140km/h zuiniger dan een Upje die 1:30 haalt volgens het energielabel.
Grappig, ik vind de Up echt veel fijner dan een Aygo. Zit veel beter, een het motortje loopt mooier. Alleen nog iets minder stuiterig en het is een prima wagentje. Al zou ik zelf eerder voor de Polo gaan, daar kan je ten minste fatsoenlijk mee op de snelweg. Zelfs als het dan per sé die 1.2TDI moet zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die Up manIk heb opzich niks tegen dat soort 14% waggies. Vind zelfs de C1 van mijn ma serieus een fijne auto voor het kleinere werk. Ik rij er liever in dan in de Zafira van mijn pa. Goeikoop, en vanwege zijn lage gewicht nog best wel vlot van de plaats. Je trekt met zo'n ding serieus, als je tenminste weet hoe een koppeling werkt, best veel luxere wagens er compleet uit bij het stoplicht.
Maar ik heb volgens mij nog nooit in iets slomers gereden dan een VW Up0-100 in drie dagen. Het schiet werkelijk niet op. Ze halen de 180 wel, maar dat duurt ook rustig een half uur met wind mee, en je moet wel van surfen houden wil je daaraan beginnen. Want van wegligging is geen sprake meer. En het excuus van ja, het zijn maar boodschappenkarretjes, slaat ook nergens op. Iedereen moet wel eens de snelweg op. En ik ken ook niemand die een Up als enige auto heeft. Doelloos blik is het. Meteen omsmelten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |