abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:52:08 #251
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135824210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Die Up man :N Ik heb opzich niks tegen dat soort 14% waggies. Vind zelfs de C1 van mijn ma serieus een fijne auto voor het kleinere werk. Ik rij er liever in dan in de Zafira van mijn pa. Goeikoop, en vanwege zijn lage gewicht nog best wel vlot van de plaats. Je trekt met zo'n ding serieus, als je tenminste weet hoe een koppeling werkt, best veel luxere wagens er compleet uit bij het stoplicht.

Maar ik heb volgens mij nog nooit in iets slomers gereden dan een VW Up ;( 0-100 in drie dagen. Het schiet werkelijk niet op. Ze halen de 180 wel, maar dat duurt ook rustig een half uur met wind mee, en je moet wel van surfen houden wil je daaraan beginnen. Want van wegligging is geen sprake meer.
Ik heb 2x een Up gereden met 60pk en 1x een Mii met 60pk + gerobotiseerde handbak. Van die laatste heb ik nog steeds nachtmerries, maar de handgeschakelde versie vond ik tot aan 60-80 km/u nog wel voldoende. Daarna is de fut er echt uit.

Maar goed, morgen weer een Up met 60pk en daarna een Aygo, voor het eerst, dus kan ik die mooi vergelijken. Ik ben wel benieuwd. De Up met 75pk lijkt me eigenlijk wel prima, want qua wegligging zijn het best volwassen auto's.
pi_135824283
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:51 schreef Babananana het volgende:

[..]

Grappig, ik vind de Up echt veel fijner dan een Aygo. Zit veel beter, een het motortje loopt mooier. Alleen nog iets minder stuiterig en het is een prima wagentje. Al zou ik zelf eerder voor de Polo gaan, daar kan je ten minste fatsoenlijk mee op de snelweg. Zelfs als het dan per sé die 1.2TDI moet zijn.
Ik kan ook niet zitten in die Ups. Weet niet waarom, want met de stoel naar achter heb ik plek zat voor mijn benen, maar ik krijg die kut leuning gewoon niet goed. En dan zit ik eindelijk lekker, en dan krijg ik dat stuur niet goed meer.

Nee, is niks voor mij dat ding :N Ik krijg er spontaan een dubbele hernia van.

Aygo/C1/107 drieling is wat ongemanierd wat de schakelbak betreft, maar eenmaal rijdend vind ik ze véél fijner dan de Omhoog. Buiten dat zit ik best wel lekker in die stoelen, dat is misschien nog wel belangrijker dan wat het motorblokkie doet, want wat dat betreft hadden er net zo goed trappers in kunnen zitten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135824372
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik kan ook niet zitten in die Ups. Weet niet waarom, want met de stoel naar achter heb ik plek zat voor mijn benen, maar ik krijg die kut leuning gewoon niet goed. En dan zit ik eindelijk lekker, en dan krijg ik dat stuur niet goed meer.

Nee, is niks voor mij dat ding :N Ik krijg er spontaan een dubbele hernia van.
Lol, dat heb ik dus precies met de Aygo. Voor beide is er dus een markt :D

Morgen eens ervaren wat een 3L 6-cilinder met je doet :7
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:54:38 #254
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135824432
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:54 schreef Babananana het volgende:
BMW ?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_135824522
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:39 schreef Babananana het volgende:
Ontopic: morgen weer ritjes!
Breda-Breukelen in een Clio 0.9
Sassenheim-Breda in een BMW 525i uit 2009. Heb dat model wel eens als 520i gereden, maar dat viel me zwaar tegen. Die auto voelde helemaaal niet zo snel als die 170pk deed geloven. Hopen dat deze 6-cilinder met 218pk wel als een BMW rijdt.
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_135824528
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:54 schreef Babananana het volgende:

[..]
Vooral met je bankrekening en je rijbewijs denk ik :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:57:11 #257
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135824639
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:55 schreef Babananana het volgende:
.
Zolang je hem maar boven de 4000 toeren houdt kan dat Beierse machine geweer prima meekomen ^O^

Ik vergeet nooit meer dat ritje in een E36 325i, wat een geweld en geluid
pi_135824749
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:55 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Vooral met je bankrekening en je rijbewijs denk ik :')
Volgas optrekken naar de maximumsnelheid is niks illegaals aan. :s) :9~ En klaverbladen hebben vaak dezelfde maximumsnelheid als de snelweg zelf :D
Maar dat is spelen, voor een keertje leuk. Volgens mij zijn dat vooral super relaxte cruiseauto's
pi_135825001
Ik heb morgen een Caddy met een 1.9 TDI en heeft schijnbaar maar 75pk. Dat klopt toch niet?
Nee, toch niet
pi_135825013
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:58 schreef Babananana het volgende:

[..]

Volgas optrekken naar de maximumsnelheid is niks illegaals aan. :s) :9~ En klaverbladen hebben vaak dezelfde maximumsnelheid als de snelweg zelf :D
Maar dat is spelen, voor een keertje leuk. Volgens mij zijn dat vooral super relaxte cruiseauto's
Ik ben wel eens aan de kant gezet daarvoor hoor :') Bebouwde kom, 70 weg. En ik het verdommen om te schakelen :D Stond er ineens een motoragent naast me ;( 'Dat kan wel wat rustiger he'... Gelukkig geen boete gehad toen. Ook wel eens van het klaverblad gehaald trouwens :') Maar dat was allemaal op de motor.

Al is de pakkans echt idioot klein. Met Autoreset wagens doe ik het niet, maar privé rij ik structureel te hard en ik heb vrijwel nooit boetes. Denk dat ik serieus elke privé rit die ik rijd, wel mijn rijbewijs kwijt zou raken als ze er zouden staan.
pi_135825215
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:01 schreef Solidberg het volgende:
Ik heb morgen een Caddy met een 1.9 TDI en heeft schijnbaar maar 75pk. Dat klopt toch niet?
Klopt wel, die oudere Caddy's zijn geknepen volgens mij. Hebben alleen koppel, geen vermogen. Dus niet boven de 3000rpm komen, dat is sneller :'(
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:05:18 #262
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135825238
quote:
Ow jawel :D een Caddy gaat nog wel met dat blok hoor...
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:05:59 #263
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135825283
quote:
Ik ben bang van wel. RIP in peace jongen, met zo'n trage auto kom je nooit bij je bestemming.
pi_135825298
quote:
BlueMotion *O* :')
pi_135825380
quote:
13s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

BlueMotion *O* :')
Dat bestond in de PD TDI tijd nog niet, toen waren de Caddy's nog gewoon traag. :')
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:07:44 #266
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_135825417
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:05 schreef Schaafkaas het volgende:

[..]

Ik ben bang van wel. RIP in peace jongen, met zo'n trage auto kom je nooit bij je bestemming.
Grut grut, wij hebben op ons werk een transporter die vol aan de 2,5 ton komt en die perst 78 pk eruit..

Dat is pas de definitie van traag, met een karretje van 700 kilo trek je nog trager op dan een vrachtwagen *O* *O*

En Caddy SDI's met 3000+ toeren bij 100 -O- , echt een toppertje dat wagenpark hier :'(
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:08:52 #267
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135825521
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Al is de pakkans echt idioot klein. Met Autoreset wagens doe ik het niet, maar privé rij ik structureel te hard en ik heb vrijwel nooit boetes. Denk dat ik serieus elke privé rit die ik rijd, wel mijn rijbewijs kwijt zou raken als ze er zouden staan.
Echt? :o Ik rijd privé maximaal 20 km/u te hard, die boetes kan ik me nog wel veroorloven. Behalve op lokale landweggetjes, dan is het gewoon knallen. :)
pi_135825534
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:07 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Grut grut, wij hebben op ons werk een transporter die vol aan de 2,5 ton komt en die perst 78 pk eruit..

Dat is pas de definitie van traag, met een karretje van 700 kilo trek je nog trager op dan een vrachtwagen *O* *O*

En Caddy SDI's met 3000+ toeren bij 100 -O- , echt een toppertje dat wagenpark hier :'(
Die heb ik wel eens gereden, was gloednieuw. Voelt ook erg geknepen aan.

Vroegah, toen Combo's nog ISUZU diesels hadden, zonder turbo, dat was lachen. Die bouwen hun vermogen dus net zo op als een benzinemotor, dus lekker doorhalen tot 5000rpm. Klinkt ook wel gaaf, met een diesel :P
pi_135825552
;( En jullie maar zeuren over een Up met 60 pk
Geef mij maar liever die Crafter weer, dat ding weer naast het gemeentehuis zetten en alarm af laten gaan :')
Nee, toch niet
pi_135825749
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:39 schreef Babananana het volgende:
Ik zou naast die energielabels bij elke auto wel eens het verbruik bij een constante snelheid van 140km/h willen zien. Op dit moment is een Passat bij 140km/h zuiniger dan een Upje die 1:30 haalt volgens het energielabel. <insert willekeurig automerk hier>

Ontopic: morgen weer ritjes!
Breda-Breukelen in een Clio 0.9
Sassenheim-Breda in een BMW 525i uit 2009. Heb dat model wel eens als 520i gereden, maar dat viel me zwaar tegen. Die auto voelde helemaaal niet zo snel als die 170pk deed geloven. Hopen dat deze 6-cilinder met 218pk wel als een BMW rijdt.
Dat is nog atmosferische 6inlijn _O_ geniet ervan.
pi_135825773
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:08 schreef Schaafkaas het volgende:

[..]

Echt? :o Ik rijd privé maximaal 20 km/u te hard, die boetes kan ik me nog wel veroorloven. Behalve op lokale landweggetjes, dan is het gewoon knallen. :)
Ja, makkelijk. Ik haal in de bebouwde kom de 100 nog wel eens. Niet om over op te scheppen trouwens, want het is alles behalve netjes, maar als ik op de motor zit rijd ik die 100 in een fractie van een seconde. Zeker vanuit 30 is dat echt maar 1,5 seconde. Even een oranje lichtje meepakken en je bent er. Of even een rij auto's inhalen op een weg waar je 80 mag, doe je zo 150. Het is maar zo gebeurd. In de auto heb ik het vaak op de snelweg, als ik niet oplet ga ik steeds harder rijden :@
pi_135826141
Ik vind de Up een prima wagentje. Stiller dan een Aygo, C1, 107. Heb een keer voor EW 75 km in de kaalste Citigo gereden. Prima te doen, ook gewoon stukken met 130 over de snelweg gereden.
pi_135826214
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, makkelijk. Ik haal in de bebouwde kom de 100 nog wel eens. Niet om over op te scheppen trouwens, want het is alles behalve netjes, maar als ik op de motor zit rijd ik die 100 in een fractie van een seconde. Zeker vanuit 30 is dat echt maar 1,5 seconde. Even een oranje lichtje meepakken en je bent er. Of even een rij auto's inhalen op een weg waar je 80 mag, doe je zo 150. Het is maar zo gebeurd. In de auto heb ik het vaak op de snelweg, als ik niet oplet ga ik steeds harder rijden :@
Je hebt toch ook niet een HUD in je motorscherm oid? Denk dat je op een motor ook niet snel ff naar je meters kijkt.
Kan je in NL overigens op een motor boete krijgen via flitspaal?
Nee, toch niet
pi_135826354
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Haha, heel herkenbaar! Tijdens EW rijd ik meestal heel netjes. Niet mij auto's, en gaan haast. Maar prive wil het wel opschieten.
En het is vaak niet eens echt gevaarlijk, asociaal rijden doe ik niet. Rij vaak hard, maar wel sociaal zonder andere mensen op te jagen ed.
pi_135826385
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:16 schreef Solidberg het volgende:

[..]

Je hebt toch ook niet een HUD in je motorscherm oid? Denk dat je op een motor ook niet snel ff naar je meters kijkt.
Kan je in NL overigens op een motor boete krijgen via flitspaal?
Nee, maar die kun je wel gewoon zien hoor ;) Daarnaast, op de motor voel je de wind tegen je aan. Inschatting maken van snelheid is veel makkelijker dan een auto. Het is meer dat ik, wanneer ik 30 rijd in zijn twee, zonder te schakelen binnen anderhalve seconde de honderd aan kan tikken als ik een gaatje dicht wil rijden :+

En die flitspalen kan wel. Grotendeels zijn ze van voren, maar er bestaan er ook die van achter flitsen. En mobiele controles pakken je toch wel, want die komen zeker in de bebouwde kom gewoon achter je aan. Kan ik je uit ervaring vertellen :+ Gelukkig toen maar iets van 15 te hard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')