abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135738777

quote:
Slowchat ontstaat wanneer twee of meer mensen het forum gaan beschouwen als een chatbox en in zeer korte tijd een topic volstouwen met de meest nutteloze onzin. Op dat moment is het voor die mensen allemaal heel leuk en gezellig, maar als andere mensen dan het topic proberen te lezen haken ze gegarandeerd halverwege af. Om de één of andere vage reden gebeurt het vaak 's nachts....
pi_135738794
Waarom zei je nou fuck?
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_135738864
Wyccie, of Njos, even een vraagje:

Hoe lang kan iemand in de staat van flauwvallen verkeren? Wat is over het algemeen de tijdsduur van iemand die flauwvalt? 5 minuten, een paar seconden? En lang is het maximum, zonder dat er iemand bij moet komen.
pi_135738890
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:43 schreef dyonvbaal het volgende:
Waarom zei je nou fuck?
Omdat jij dat nooit zegt.

Ik kreeg vanochtend op het station Smiley winegums tegen de Blue Monday. O+
pi_135738893
quote:
5s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:45 schreef Robby87 het volgende:

Hoe lang kan iemand in de staat van flauwvallen verkeren? Wat is over het algemeen de tijdsduur van iemand die flauwvalt? 5 minuten, een paar seconden? En lang is het maximum, zonder dat er iemand bij moet komen.
10 minuten hebben ze op BHV gezegd..
pi_135739059
quote:
5s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:45 schreef Robby87 het volgende:

Flauwvallen is een vaag begrip.
Het flauwvallen bij warm weer, te weinig drinken, te lang staan, bij lage bloeddruk is kortdurend. Je bent zelden buiten bewustzijn. Het is dan sterretjes, zwart voor de ogen, beetje zweten, misselijk en op de grond gaan liggen.
Ben je echt weg, dan is er vaak meer aan de hand.
pi_135739137
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:48 schreef wyccie het volgende:

[..]

Flauwvallen is een vaag begrip.
Het flauwvallen bij warm weer, te weinig drinken, te lang staan, bij lage bloeddruk is kortdurend. Je bent zelden buiten bewustzijn. Het is dan sterretjes, zwart voor de ogen, beetje zweten, misselijk en op de grond gaan liggen.
Ben je echt weg, dan is er vaak meer aan de hand.
Oké, stel dat iemand wordt overvallen door extreme emoties... bijv. door herinneringen aan een trauma, en gaat daarvan out. Hoe lang zou zoiets kunnen duren? Of is er dan ook sprake van sterretjes?
pi_135739481
Hmmm. Dat is gewoon lastig te zeggen. Je moet in ieder geval zeker weten dat iemand wel ademt. :P
Ik kan niet zeggen dat iemand max of min 30 sec. weg mag zijn.
Trouwens ook nog niemand meegemaakt die door emoties flauwvalt, wel een syndroom dat lijkt op een hartaanval. Maar die zijn dan in principe niet zodanig dat iemand daarvan out gaat.
Ik verwacht bij flauwvallen bij emoties wel dat je iemand gewoon wakker kunt schudden.
pi_135739553
Lol:

(wiki)

Frequente oorzaken van een vasovagale syncope zijn:

langdurig staan
een pijnlijke of onaangename ervaring (injectie, zien van bloed)
langdurige blootstelling aan hitte
extreme emoties
honger
oververmoeidheid
misselijkheid of overgeven
urineren ('micturitiele syncope') of ontlasten (relatief vaak bij toiletbezoek 's nachts)
slikken ('deglutitiele syncope')
contactlenzen inzetten/uithalen
heel hard niezen

:')
pi_135739654
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:56 schreef wyccie het volgende:
Hmmm. Dat is gewoon lastig te zeggen. Je moet in ieder geval zeker weten dat iemand wel ademt. :P
Ik kan niet zeggen dat iemand max of min 30 sec. weg mag zijn.
Trouwens ook nog niemand meegemaakt die door emoties flauwvalt, wel een syndroom dat lijkt op een hartaanval. Maar die zijn dan in principe niet zodanig dat iemand daarvan out gaat.
Ik verwacht bij flauwvallen bij emoties wel dat je iemand gewoon wakker kunt schudden.
Oké, stel, hypothetisch gezien, dat er zich een situatie voordoet waarbij iemand ergens komt, en daar wordt overvallen door emoties die hem/haar doen herinneren aan een jeugdtrauma, en dat die hersenen daar zo op reageren dat hij kort flauwvalt, en dat iemand er binnen een minuut/twee minuten bijkomt, en hij blijft ademen.

Zou dit realistisch zijn? Kan het überhaupt?
pi_135739754
Hahaha. Ik haal mijn lenzen er met gemak met twee seconden eruit.
Het plassen en poepen horen we wel vaker hoor. Heeft met het autonome zenuwstelsel te maken. Slikken zie ik nooit, maar volgens mij heeft dat daar ook mee te maken.
Bij niezen en lenzen denk ik dat het komt door druk op de oogbol, wat een soort reflex geeft waardoor je out gaat.
pi_135739829
Robby, volgens mij kan dat wel, maar ik zie het nooit (dat zegt uiteraard niets), en ik weet ook niet goed welk fysiologisch proces daar achter zit.
  maandag 20 januari 2014 @ 22:04:25 #13
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135739837
Flauwvallen door emoties, heb er nog nooit van gehoord, iig. Er moet toch een fysieke trigger zijn, lijkt me (d.w.z. een bloeddrukdaling).
pi_135739877
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:04 schreef Lemans24 het volgende:
Flauwvallen door emoties, heb er nog nooit van gehoord, iig. Er moet toch een fysieke trigger zijn, lijkt me (d.w.z. een bloeddrukdaling).
Emotie (huilen) is toch een fysieke reactie?

Bedankt wyc, volgende week is de première

oO<
pi_135739903
Waarvan?
  maandag 20 januari 2014 @ 22:06:19 #16
370431 drakin
vurig typje
pi_135739924
Waarom wil je dat eigenlijk weten Robby?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_135739927
Eigenlijk zou ik dit toch moeten weten. :@ ;(
  maandag 20 januari 2014 @ 22:06:28 #18
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135739934
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:05 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Emotie (huilen) is toch een fysieke reactie?
Waarvan de bloeddruk daalt?
pi_135739956
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:06 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Waarvan de bloeddruk daalt?
Geen idee?

Voor een script draakje :)
  maandag 20 januari 2014 @ 22:08:14 #20
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135740013
Nou, zou iemand maar gewoon zich laten snijden, om hem flauw te laten vallen in je film.
pi_135740023
Ik zoek het op.
pi_135740037
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:08 schreef Lemans24 het volgende:
Nou, zou iemand maar gewoon zich laten snijden, om hem flauw te laten vallen in je film.
Kunnen we volgende week langskomen?
  maandag 20 januari 2014 @ 22:11:21 #23
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135740151
Ok, dus toch (idd bloeddrukdaling):

quote:
Wanneer iemand u slecht nieuws komt brengen, is het dan ook aan te raden om te voldoen aan het verzoek en om te gaan zitten. De schrikreactie die u ervaart zorgt er in zo’n geval voor dat de bloedvaten in uw lichaam wijder worden. Het bloed zakt dan naar beneden waardoor uw hersenen niet genoeg bloed meer krijgen. Dit zal resulteren in het feit dat u spontaan flauwvalt. In een dergelijk geval worden uw bloedvaten wel heel snel weer smaller, waardoor u binnen een aantal minuten weer bijkomt.
http://www.flauwvallen.nl/flauwvallen/spontaan-flauwvallen.asp
  maandag 20 januari 2014 @ 22:12:52 #24
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_135740227
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:08 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Kunnen we volgende week langskomen?
Tuurlijk!
Zet graag een overtuigde rol neer. Hele kootje, of alleen een flinke jaap?
pi_135740301
NTVG:
quote:
De vasovagale reactie kenmerkt zich door gelijktijdige parasympathische activatie en orthosympathische remming en kan worden beschouwd als uiting van een cardiovasculaire reflex. Deze reflex kan via ten minste 2 verschillende neurale trajecten geactiveerd worden.8 Het eerste traject loopt van corticohypothalame centra naar de vasomotorcentra (zie figuur 1). Zo kan het ervaren van heftige emoties of pijn leiden tot vasovagale syncope (van het centrale type).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')