Dat werd ook uitgelegd, maar beide spullen al zou je die apart tot je nemen gebeurd er niet veel goeds met je, doet je het bij elkaar is het allemaal geneutraliseerd, best apart.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:58 schreef aegir_de_viking het volgende:
De opgiet is overigens niet giftig. In het proces van de mandarijnen wordt inderdaad NatriumHydroxide gebruikt (NaOH) om het schilletje af te breken. Dit is gewoon een base, en in sterke concentraties zeker gevaarlijk, omdat het bijtend is.
In het blikje komt dit zeker niet terecht, dus niks om je druk over te maken.
Overigens om NaOH te neutraliseren gebruikt men zoutzuur (HCl) waardoor er gewoon water overblijft met een snufje keukenzout.
Ik vind geblikte ananas lekkerderquote:Op maandag 20 januari 2014 14:22 schreef Sauslepel het volgende:
Niet zozeer een gezondheidsargument, meer een smaakargument. Maar vergelijk eens blikananas met verse ananas. Vers is zo veel lekkerder. Ook ligt ingeblikt fruit inderdaad bijna altijd in suikersiroop, wat over het algemeen niet als enorm gezond wordt ervaren.
quote:Op maandag 20 januari 2014 14:30 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik vind geblikte ananas lekkerder
Dan zou ik diegene op sap nemen,quote:Op maandag 20 januari 2014 14:30 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik vind geblikte ananas lekkerder
Piet!quote:Op maandag 20 januari 2014 15:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Even afgezien van de toegevoegde suiker betwijfel ik of blikfruit ongezonder zou zijn. Onderzoek wees al jaren geleden uit dat als het om de voedingswaarde gaat blikgroenten gezonder zijn. Dit klinkt vreemd maar het gaat om het volgende.
Blikgroente worden op hun optimale moment gelijk geoogst en verwerkt, ze liggen niet dagenlang in veiling en winkel. Ze worden strontgaar gemaakt, das wellicht niet lekker, maar het zorgt er wel voor dat je de voedingswaarde veel beter kan opnemen. Als je rauwe groeten eet, dan zijn de de meeste cellen nog intact als ze in je maag terechtkomen, en je verteerd niet de helft. Er zitten dan wellicht meer vitaminen in, maar die poep je weer net zo hard uit. Het gaat immers om het verschil in de vitamine die je eet en uitpoept, dat is wat je opneemt.
Blikfruit is ook gegaard, en meestal rijp geoogst en ingeblikt. Dit in tegenstelling tot vers fruit, wat vaak onrijp wordt geplukt omdat het dan de veel langere transportketen doorstaat. Daarom zijn goede blikperzikken ook zo aromatisch, en verse vaak zo een teleurstelling. Blijft over de suiker in blikfruit en het zout in blikgroente
Laat ik het zo zeggen, het is iig beter dan geen fruit eten.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:41 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Piet!
Jij hoort het te weten, dus ik kan gewoon blikfruit vreten dus?
quote:Op maandag 20 januari 2014 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, het is iig beter dan geen fruit eten.
Je hebt wel een grotere kans op caries door de hoeveelheden suiker
Perziken, manderijntjes en anannannanananans zijn veel lekkerderquote:Op maandag 20 januari 2014 15:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]![]()
Ik beperk het tot af en toe die fruitcocktail oké?
Whoehahahaha! Oh, wat erg dit. Eigenlijk om te huilen....quote:Op maandag 20 januari 2014 13:52 schreef spierbal het volgende:
Het siroop waarin mandarijnen liggen, wat veel mensen opdrinken omdat ze het zo lekker vinden. Dat siroop is een mengsel van chloor en soorten gif waardoor het witte velletje ervan af teert.
Tja, en het erge is, de hele volksstammen die dit soort onzin geloven.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:19 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Whoehahahaha! Oh, wat erg dit. Eigenlijk om te huilen....
Zucht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |