Ja, was in de war met de KCK die pasgeleden is vertrokkenquote:
Over een paar maanden gaat er zelfs al een 747-400 ERF uit.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:07 schreef Sunri5e het volgende:
Gaan de eerste er al over 2 jaar uit?
AF en KL moeten besparen en de vrachtmarkt is momenteel slecht (januari 0.8% minder vracht maar ook capaciteit daalde met 0.9% dus beladingsgraad bleef hetzelfde)quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:36 schreef Sunri5e het volgende:
Waar gaat die heen dan? Die zijn toch pas maximaal 10 jaar oud?
quote:Wetenschappers ontwikkelen onbrandbare variant lithium-ion-accu
Wetenschappers hebben een variant op de lithium-ion-accu ontwikkeld die onbrandbaar moet zijn. Dat lukte door het brandbare deel van de accu, het elektrolyt, te vervangen door een onbrandbare. Wel is nog de nodige ontwikkeling nodig voor commercile productie mogelijk is.
Dat schrijven wetenschappers van de Amerikaanse universiteit van North Carolina in Chapel Hill. Zij hebben onderzoek gedaan naar het materiaal pfpe, een op fluoride gebaseerd polymeer. Dit materiaal zou onbrandbaar moeten zijn. De wetenschappers ontdekten dat het mogelijk is om hierin lithium-zouten op te lossen. Deze lithium-zouten worden gebruikt in lithium-ion-accu's die in vele elektronische apparaten dienstdoen: opgeloste lithium-ionen bewegingen zich door het elektrolyt naar de elektroden.
In het verleden zijn verscheidene pogingen gedaan om lithium-ion-accu's te maken met een ander, onbrandbaar elektrolyt. Uit deze pogingen bleek echter dat dergelijke accu's niet de gewenste eigenschappen hadden, waardoor deze ongeschikt waren voor productie. Het door de Amerikaanse wetenschappers ontwikkelde concept met pfpe blijkt hiervoor wel geschikt te zijn.
Volgens de ontwikkelaars moeten er nog verscheidene optimalisatiestappen worden gezet voordat de lithium-ion-accu met pfpe geschikt is voor commercile productie. Zo willen zij de geleidingscapaciteit van het elektrolyt nog verbeteren. Onduidelijk is wanneer een onbrandbare lithium-ion-accu het levenslicht zal zien.
Het in brand vliegen van lithium-ion-accu's gebeurt vooral bij grote exemplaren: zo kwam Boeing in de afgelopen tijd veelvuldig in het nieuws doordat de lithium-ion-accu van zijn 787 Dreamliner brandgevaarlijk was. Af en toe komen ook meldingen naar buiten van brand bij accu's in laptops of mobieltjes.
Ik dacht al toen ik langsreed dat de AMSDXB vlucht wat vertraging had, maar het was er eentje extra. Niet genoeg fuel om nog langer in de hold bij LHR te blijven en dus naar AMS.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
Momenteel staat A6-EEI (A380) van Emirates aan de G09 gate. Is vlucht EK029 van Dubai naar London. Heeft een tijdje boven LHR lopen rondhangen en heeft 1 landingspoging gedaan en is nu uitgeweken naar AMS.
Vlucht EK029 staat vreemd genoeg ook op de site van Schiphol als een vlucht die om 16:00 uur zou moeten vertrekken naar Dubai.
Het weer is knap knudde in London, veel wind en al aardig wat go-arounds geweest.
EDIT: hij is om 17:43 uur vertrokken naar LHR.
Zal dus wel vanwege drukte/weer zijn geweest...
quote:KLM komt met 'Farewell MD-11' boek
AMSTELVEEN - Eind oktober voert KLM de laatste commercile passagiersvlucht uit met de MD-11. De luchtvaartmaatschappij wil dat moment niet ongemerkt voorbij laten gaan. Op initiatief van de divisie Flight Operations wordt het MD-(11) tijdperk vastgelegd in een 'Farewell MD-11' boek.
KLM is de laatste luchtvaartmaatschappij die het driemotorige toestel nog inzet op passagierslijndiensten. Het afscheid van de MD-11 betekent ook dat na tachtig jaar een eind komt aan de band van KLM met het oude McDonnell Douglas.
Volgens KLM zal het boek bijzondere operationele beelden en persoonlijke MD(-11) vliegervaringen door de tijd heen weergeven. Het boek zal in een beperkte oplage worden uitgebracht. Binnenkort wordt bekendgemaakt wanneer en op welke manier het boek besteld kan worden.
In Wolkenridder Actueel worden alle KLM’ers die gewerkt hebben met de MD-11 of andere (McDonnell) Douglas-toestellen opgeroepen om hun foto’s en anekdotes in te zenden. Deze kunnen tot 1 april worden gemaild naar FarewellMD11@gmail.com.
Leuk.quote:
quote:My cancelled flight to Jakarta from Surabaya this morning... It needs a little shower.
Dagblad van het Noordenquote:EELDE/EEMSHAVEN - Ondernemer Geert-Jan Pastoor werkt aan een ontmantelingsfabriek voor vliegtuigen op Groningen Airport Eelde en een voor boorplatforms en windmolenwieken in de Eemshaven.
Hoeveel werkgelegenheid ermee gemoeid is, weet hij nog niet. Pastoor meldde dat gisteravond op een bijeenkomst in Delfzijl.
De ondernemer zei dat de voorbereiding nog in volle gang is, maar al wel in gesprek te zijn over een sloopvliegtuig dat vanuit Bangladesh naar Eelde kan komen.
Hij wil in de Eemshaven een bedrijf beginnen dat de wieken van windmolens recyclet. Hij hoopt daar een ontmantelingfabriek voor olie- en gasplatforms aan toe te kunnen voegen.
http://www.bbc.co.uk/medi(...)british-airways.htmlquote:BBC Two has announced a new observational documentary series about British Airways. The three-part series will feature unprecedented access to British Airways, exploring every aspect of the institution behind the scenes.
From training new recruits to the future of the organisation, the three-part observational documentary will be the most in-depth analysis of British Airways in 25 years.
Emma Willis, Head of Commissioning, Documentaries BBC One, Two and Four, says: “From Transport for London to Keeping Britain Alive: The NHS In a Day, BBC Two has got to the heart of some of Britain’s most important organisations. This three-part series will capture the immense complexities of a business that powers the nation and will offer a unique insight into British Airways’ future.”
Nick Catliff, Managing Director for Lion Television, says: “It took a long time to persuade BA to give us access but we are now in the thick of filming. BA is a business of course but it’s also an iconic British institution with a unique culture and history. This is just the right moment to be going to the heart of BA as it handles difficult transformational changes and introduces new planes, flies to new destinations, trains new staff and deals with everything from cyclones and bird strikes to demanding first-class passengers and fierce competition.”
The three-part series was commissioned by Janice Hadlow, Controller of BBC Two, and Emma Willis, Head of Commissioning, Documentaries BBC One, Two and Four, and will air in 2014. The 3x60-minute series will be executive produced by Nick Catliff, Managing Director for Lion Television, and Samantha Anstiss, Commissioning Editor for the BBC.
Die driedelige livedocu over Heathrow was heel tof in elkaar gezet.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:55 schreef Iemand91 het volgende:
Ik geloof dat ik het al eerder heb genoemd maar de BBC serie over British Airways gaat door.
BBC Two announces British Airways series
[..]
http://www.bbc.co.uk/medi(...)british-airways.html
Ben benieuwd, BBC doet het eigenlijk altijd wel goed op dat gebied.
Inderdaad. Het live aspect was erg gaaf.quote:Op maandag 17 februari 2014 10:18 schreef Muto het volgende:
Die driedelige livedocu over Heathrow was heel tof in elkaar gezet.
Luchtvaartnieuwsquote:GENVE - De Zwitserse politie heeft maandagmorgen de vermeende kaper van een vliegtuig van Ethiopian Airlines opgepakt. Het ging om de co-piloot van het toestel. De co-piloot nam de controle over het toestel in handen toen de gezagvoerder naar het toilet ging. Dat zou al zijn gebeurd toen het vliegtuig boven Soedan vloog.
De Boeing 767-300 was van de Ethiopische hoofdstad Addis Abeba op weg naar Rome, maar landde in plaats daarvan in de Zwitserse stad. Na de landing klom de co-piloot uit het raam en gaf zich over. De man heeft verklaard dat hij asiel wil aanvragen in Zwiterserland, liet de politie weten.
Volgens de politie was de copiloot ongewapend en zijn de passagiers en de rest van de bemanning niet in gevaar geweest. Aan boord zaten volgens de Ethiopische staatstelevisie 193 mensen, hoofdzakelijk Italianen. Zij hebben het vliegtuig inmiddels verlaten en worden zo snel mogelijk alsnog naar hun plaats van bestemming gebracht, beloofde Ethiopian Airlines.
Ethiopian Airlines liet eerder weten dat het toestel "onder dwang naar Genve vloog'' en daar veilig is geland. Andere vliegtuigen mochten tijdelijk niet landen in Genve. Ze werden naar andere luchthavens gestuurd, meldde de website van het vliegveld.
Reizigers worden zo snel mogelijk alsnog naar hun plaats van bestemming gebracht, aldus Ethiopian Airlines. De Zwitserse autoriteiten willen om 9.00 uur een persconferentie houden, meldde het Duitse Handelsblatt.
dallasnewsquote:Something didn’t go right on Sunday when a pushback tractor crashed into part of an American Airlines plane.
Ground personnel at the Baltimore-Washington International Airport were in the process of connecting a tow bar to the pushback tractor while passengers boarded the 4:45 p.m. EST flight bound for Dallas/Fort Worth International Airport.
“Something didn’t work as intended and the push-back tractor struck the landing gear,” said American Airlines spokesman Kent Powell. A portion of the tractor’s roof went into the fiberglass cone that covers the radar dome at the nose of the plane and the cab went into the landing gear.
One of the ground personnel drivers was taken to an area hospital because for knee pain but was released. There were no other injuries.
The flight was cancelled. Powell said the airline re-accommodated most of the 117 passengers.
This kind of thing happens often in the industry, Powell said. The aircraft was taken out of service for inspection.
't is maar hoe je die zin opvat h.quote:Op maandag 17 februari 2014 15:00 schreef blingbling11 het volgende:
Taken out of service for inspection
Dat logo moet natuurlijk gewoon op de staart.quote:Op maandag 17 februari 2014 19:59 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En bandmember zijn van een wereldband heeft zo z'n voordelen; zoals je eigen kist:
[ afbeelding ]
Gaat gebruikt worden voor hun komende tour.
Dat valt ook wel weer mee. Die is gewoon gerepareerd: http://www.airliners.net/search/photo.search?keywords=JA610Aquote:Op maandag 17 februari 2014 22:09 schreef blingbling11 het volgende:
Vliegtuig is dan meteen rijp voor de sloop.
Echte rockers vliegen in stijl (bv. deze 707) en landen in stijl (Bon Jovi, 2006):quote:Op maandag 17 februari 2014 22:10 schreef Lone_Gunman het volgende:
Geef mij maar "Ed Force One"![]()
[ afbeelding ]
De muziek stond zeker te hardquote:Op maandag 17 februari 2014 22:34 schreef OEM het volgende:
[..]
Echte rockers vliegen in stijl (bv. deze 707) en landen in stijl (Bon Jovi, 2006):
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)92640.jpg]afbeelding[/url] ]
Uitgebreide site van deze kist: http://www.n88zl.comquote:Op maandag 17 februari 2014 23:54 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
De muziek stond zeker te hard![]()
Wel mooie kist zeg
Toch nog!quote:Op maandag 17 februari 2014 22:26 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat valt ook wel weer mee. Die is gewoon gerepareerd: http://www.airliners.net/search/photo.search?keywords=JA610A
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |