quote:
Op woensdag 5 februari 2014 12:28 schreef blingbling11 het volgende:En ondertussen zitten er ook al 2 weken 3 spotters vast in de Emiraten. Beschuldigd van "spionage".
Hoe modern en luxueus de rijke oliestaatjes zich tegenwoordig aan de buitenwereld tonen, ondertussen hebben ze er nog steeds hun middeleeuwse en ronduit barbaarse praktijken.
Nou ja; er is geloof ik nog niets bekend over waar ze waren en wat ze fotografeerden. Stel dat ze langs de baan van DXB stonden om een paar A380's te schieten dan kan het wat overtrokken zijn.
Maar ze konden ook wel in de buurt van militair vliegvelden/installaties gestaan hebben.
Zeker bij militair spul moet je gewoon oppassen en hoef je in veel landen volgens de officiële regels zoiets echt niet te flikken.
Wat ik ook las bijvoorbeeld:
quote:
Een woordvoerster van de familie zei vorige week dat de mannen, onder wie een 52-jarige man uit Nieuw-Vennep, waarschijnlijk verboden objecten hebben gefotografeerd.
dan heb je het ook wel over jezelf afgeroepen.
En als je speciaal voor de fotografie die kan opgaat, dan lijkt het me ook wel dat je eerst gaat uitzoeken wat er mag. Zoals dit van de de site van de
Britse overheid:
quote:
Photography of certain government buildings and military installations is not allowed. Don’t photograph people without their permission. Men have been arrested for photographing women on beaches. Hobbies like bird watching and plane spotting, may be misunderstood - particularly near military sites, government buildings and airports.
Maar zo lang er nog niets bekend is waar ze waren en wat ze deden valt er niets over te zeggen.
En het is toch algemeen bekend hoe ze daar denken en doen? Zie ook de link in m'n vorige post.
Maar dat wil men hier niet zien; men stapt immers nog met veel plezier in een Emirates, Etihad (of nog erger) Qatar kist om goedkoop te reizen.