abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135644924
Wie van jullie heeft geen rookmelders in huis, en waarom niet.
pi_135645134
Ik heb er 5 gehad maar ze gingen allemaal na een jaar kapot. Dan begonnen ze spontaan te biepen :(
pi_135645189
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:03 schreef meestervisser het volgende:
Ik heb er 5 gehad maar ze gingen allemaal na een jaar kapot. Dan begonnen ze spontaan te biepen :(
Dan is de batterij leeg :')
  zaterdag 18 januari 2014 @ 17:27:48 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_135645841
Ik hou niet van rook, dus heb ik liever geen melding er van.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_135646010
quote:
_O- meen je die!!
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_135646040
Hebben nu van die dingen met batterijen, altijd gezeik. Ooit nog maar eens van de dingen op 230v kopen... als de batterijen weer eens op zijn.
pi_135646206
quote:
:D
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_135646260
Ik niet , pure onzin.
  Moderator zaterdag 18 januari 2014 @ 17:48:15 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135646426
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:42 schreef machtpen het volgende:
Ik niet , pure onzin.
Je vindt het schijnveiligheid ?

Zelf heb ik ze trouwens wel geplaatst; op iedere verdieping in de verkeersruimte één.
En één in de keuken/woonkamer; en één nabij de opstelplaats van de wasmachine/wasdroger.
pi_135646601
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Zelf heb ik ze trouwens wel geplaatst; op iedere verdieping in de verkeersruimte één.
En één in de keuken/woonkamer; en één nabij de opstelplaats van de wasmachine/wasdroger.
Ik heb bijna alles rond, zit alleen nog met de keuken daar gaat een gewone mij te vaak af, misschien een hittemelder?
Laatst een nieuwe cv laten plaatsen de installateur adviseerde een co melder omdat er ook op de bovenverdieping geslapen word, ik lees hier tegenstrijdige berichten over omdat de ketel gesloten is. Dus wat is wijsheid aangezien ze best duur zijn.
pi_135646815
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:54 schreef hoas het volgende:

[..]

Ik heb bijna alles rond, zit alleen nog met de keuken daar gaat een gewone mij te vaak af, misschien een hittemelder?
Laatst een nieuwe cv laten plaatsen de installateur adviseerde een co melder omdat er ook op de bovenverdieping geslapen word, ik lees hier tegenstrijdige berichten over omdat de ketel gesloten is. Dus wat is wijsheid aangezien ze best duur zijn.
Voor de keuken hebben ze speciale.

Heb er hier 3 hangen. 1 in de keuken, 1 in de gang en 1 in het trapgat van de 1ste naar de 2de etage.
pi_135647714
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:48 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Rook gedraagt zich in praktijk heel anders dan in de theorie als je echt een goed dekkend systeem wilt hebben moet je veel meetpunten hebben. Rook kan zich bv ook heel gemakkelijk opbouwen van beneden naar boven , als die dan bij de rookmelder is dan is het al te laat als je eronder ligt te slapen.

Een ander probleem is valse meldingen vooral 's nachts is dat niet prettig als dat ding begint te piepen. Vooral als je dan zelf niet thuis bent en je komt terug en de politie heeft je voordeur ingetrapt om de rookmelder uit te schakelen.
pi_135647998
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:30 schreef machtpen het volgende:

[..]

Rook gedraagt zich in praktijk heel anders dan in de theorie als je echt een goed dekkend systeem wilt hebben moet je veel meetpunten hebben. Rook kan zich bv ook heel gemakkelijk opbouwen van beneden naar boven , als die dan bij de rookmelder is dan is het al te laat als je eronder ligt te slapen.

Een ander probleem is valse meldingen vooral 's nachts is dat niet prettig als dat ding begint te piepen. Vooral als je dan zelf niet thuis bent en je komt terug en de politie heeft je voordeur ingetrapt om de rookmelder uit te schakelen.
Kun je dat onderbouwen met meer dan 1 bron?
  zaterdag 18 januari 2014 @ 18:42:56 #14
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135648084
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:30 schreef machtpen het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij de handleiding van die dingen eens lezen. Als je zo'n rookmelder boven het trapgat monteert, dan piept ie zodra de rook erbij komt. Je hebt dan nog de tijd om weg te komen. Wil je het nog beter voorelkaar hebben, zorg dan dat je je rookmelders koppelt, zodra er 1 geactiveerd wordt piepen ze allemaal. Oja, de politie trapt echt je voordeur niet in omdat er een rookmelder piept. Simpelweg vanwege het feit dat je ze buiten niet hoort. Of je moet al in zo'n on geïsoleerde woning wonen.

http://www.brandweer.nl/b(...)en/rookmelders_zijn/

[ Bericht 1% gewijzigd door cvboer op 18-01-2014 19:06:19 ]
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135648758
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:42 schreef cvboer het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij de handleiding van die dingen eens lezen. Als je zo'n rookmelder boven het trapgat monteert, dan piept ie zodra de rook erbij komt. Je hebt dan nog de tijm om weg te komen. Wil je het nog beter voorelkaar hebben, zorg dan dat je je rookmelders koppelt, zodra er 1 geactiveerd wordt piepen ze allemaal. Oja, de politie trapt echt je voordeur niet in omdat er een rookmelder piept. Simpelweg vanwege het feit dat je ze buiten niet hoort. Of je moet al in zo'n on geïsoleerde woning wonen.

Ja idd.
En wat vind jij van het advies om een co meter bij een gesloten ketel te hangen?
  zaterdag 18 januari 2014 @ 19:05:40 #16
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135648878
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:02 schreef hoas het volgende:

[..]

Ja idd.
En wat vind jij van het advies om een co meter bij een gesloten ketel te hangen?
Persoonlijk vind ik het niet nodig, zoals je zelf al aangeeft, het is een gesloten toestel. Wil niet zeggen dat er nooit co in de ruimte zou kunnen komen, de kans erop is wel erg klein. Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je onderhoud laat plegen. Ik zou eerder kiezen voor een rookmelder.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135648931
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:42 schreef cvboer het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij de handleiding van die dingen eens lezen. Als je zo'n rookmelder boven het trapgat monteert, dan piept ie zodra de rook erbij komt. Je hebt dan nog de tijm om weg te komen. Wil je het nog beter voorelkaar hebben, zorg dan dat je je rookmelders koppelt, zodra er 1 geactiveerd wordt piepen ze allemaal. Oja, de politie trapt echt je voordeur niet in omdat er een rookmelder piept. Simpelweg vanwege het feit dat je ze buiten niet hoort. Of je moet al in zo'n on geïsoleerde woning wonen.

Dat is dus precies wat ik bedoel , rook gedraagt zich niet altijd zoals in de handleiding staat. Rook hoeft ook helemaal niet op te stijgen maar kan gewoon op vloerhoogte blijven.

In het trapgat is veel te laat als de rook uit een slaapkamer komt waar je ligt te slapen. Tijd om weg te komen valt ook goed tegen want een rookvergiftiging gaat veel sneller dan je denkt. Slaat ook bijna direct op je spieren dan is wegkomen helemaal een probleem.

Als midden in de nacht een brandalarm blijft afgaan en de buren hebben er last van wordt die echt wel uitgezet en eventueel je voordeur ingetrapt. Gebeurt in ieder geval vaak zat bij appartementen en flats.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 19:08:09 #18
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135648969
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:07 schreef machtpen het volgende:

[..]

Dat is dus precies wat ik bedoel , rook gedraagt zich niet altijd zoals in de handleiding staat. Rook hoeft ook helemaal niet op te stijgen maar kan gewoon op vloerhoogte blijven.

In het trapgat is veel te laat als de rook uit een slaapkamer komt waar je ligt te slapen. Tijd om weg te komen valt ook goed tegen want een rookvergiftiging gaat veel sneller dan je denkt. Slaat ook bijna direct op je spieren dan is wegkomen helemaal een probleem.

Als midden in de nacht een brandalarm blijft afgaan en de buren hebben er last van wordt die echt wel uitgezet en eventueel je voordeur ingetrapt. Gebeurt in ieder geval vaak zat bij appartementen en flats.
Uiteraard kan je dit ook onderbouwen? :)
pi_135649050
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:05 schreef cvboer het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het niet nodig, zoals je zelf al aangeeft, het is een gesloten toestel. Wil niet zeggen dat er nooit co in de ruimte zou kunnen komen, de kans erop is wel erg klein. Ik ga er gemakshalve even vanuit dat je onderhoud laat plegen. Ik zou eerder kiezen voor een rookmelder.
Ja onderhoud word gewoon gedaan en er hangt een rookmelder , tevens hangt hij boven het trappengat.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 19:11:36 #20
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135649105
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:10 schreef hoas het volgende:

[..]

Ja onderhoud word gewoon gedaan en er hangt een rookmelder , tevens hangt hij boven het trappengat.
Goed bezig. ^O^
pi_135649237
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:07 schreef machtpen het volgende:

[..]

Als iets smeult dan komt er niet veel warmte vrij die de rook lichter maakt dan lucht, in dat geval zou het kunnen, maar het percentage dat dat voorkomt is een stuk kleiner dan gewone brand, dus daarom het advies voor de meest voorkomende gevallen.
pi_135658938
We hebben hier nu 2 Fire-angels hangen. Volgende maand koop ik er weer twee. Totaal heb ik er 5 nodig en een hitte-melder voor in de keuken. Deze rookmelders zijn draadloos koppelbaar en voorzien van knoopcellen met een levensduur van ca. 10 jaar. De garantie is 5 jaar. Geadviseerd wordt om rookmelders na de garantieperiode te vervangen. Deze werken erg goed.

En....laat je niets wijsmaken. Bij brand heb je gemiddeld ca. 4 minuten om buiten te komen, des te eerder je gealarmeerd wordt des te beter. En als je ligt te slapen.....ruik je niets. :{ Heb zelf van heel dichtbij een brand meegemaakt, hierbij is mijn oom om het leven gekomen, geloof me, dat wil je echt niet.
Single ply roofing, pay less, worthless.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 23:11:35 #23
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135660160
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:43 schreef RoofingBurner het volgende:
We hebben hier nu 2 Fire-angels hangen. Volgende maand koop ik er weer twee. Totaal heb ik er 5 nodig en een hitte-melder voor in de keuken. Deze rookmelders zijn draadloos koppelbaar en voorzien van knoopcellen met een levensduur van ca. 10 jaar. De garantie is 5 jaar. Geadviseerd wordt om rookmelders na de garantieperiode te vervangen. Deze werken erg goed.

En....laat je niets wijsmaken. Bij brand heb je gemiddeld ca. 4 minuten om buiten te komen, des te eerder je gealarmeerd wordt des te beter. En als je ligt te slapen.....ruik je niets. :{ Heb zelf van heel dichtbij een brand meegemaakt, hierbij is mijn oom om het leven gekomen, geloof me, dat wil je echt niet.
Ik heb er hier 3 hangen, 230 volt met batterij backup. zijn alle drie ook gekoppeld. http://www.sandervunderin(...)sche-rookmelder.html
pi_135661341
quote:
[img]]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] aangelegdK&W / Rookmelders 18 januari 2014 23:11[/url] schreef cvboer volgende:

[..]

Ik heb er hier 3 hangen, 230 volt met batterij backup. alle drie ook gekoppeld. http://www.sandervunderin(...)sche-rookmelder.html
Same here, 3x 230v en onderling gekoppeld. Niet bang angelegd ofzo, maar het is echt snel gebeurt zonder adembescherming. Heb zelf meerdere keren per jaar hittetraining en het blijft bizar om mee te maken. Een brandje van kaliber tuinvuurtje op een zomeravond lijkt niet schadelijk, maar is binnen 2 minuten gewoon dodelijk in een gesloten omgeving.

Een rookmelder doet gewoon in 99,9% gewoon z`n werk; alarmeren bij rook. Dat er misschien ook gevallen zijn dat ze niet werken kàn, datzelfde geldt voor een autogordel. Geen reden omze niet te hebben dunkt me.
pi_135661752
Heb een paar van die Action-dingen her en der in mijn appartement opgehangen en naar mijn idee werken ze prima. Eentje in de ruimte waar de wasmachine staat. Deze ruimte grenst aan de keuken en soms als ik met iets teveel rookontwikkeling aan het koken ben gaat ie af ;)

Ook wel eens wat van die afbak-ovenbroodjes in de oven/magnetron-combi gedaan, waarbij ik per ongeluk de stand op 'magnetron' had staan. Na een paar minuten de hele keuken vol rook :o Dat begon zich langzaam te verspreiden door mijn appartement (scenario van een echte brand) en de rookmelders in de andere kamers gingen netjes af toen daar ook wat rook kwam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')