abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 januari 2014 @ 21:27:59 #26
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135656071
Linda wat fijn dat je meisjes thuis zijn! En wat een fantastische foto O+ O+

Kyara, hier komt het er ook op neer dat ze overdag vooral drinkt als ze moe is, en dan met een volle buik in slaap sukkelt O+ Ik merk dan dat het tijd is doordat ze heel druk gaat doen, of soms als ze op schoot inderdaad aan mijn decolleté gaat plukken :D

Het nieuwste spelletje is hier trouwens om los te laten, halfscheel naar de borst te kijken, en dan met 1 vingertje de tepel naar binnen te duwen en te kijken hoe die weer naar buiten plopt :') Eindeloos plezier!
pi_135659285
:D O+

Als ik tegelijk voed dan trek ik mijn shirt meestal helemaal uit (2 borsten ergens uit plukken werkt niet en ik moet ook zo min mogelijk stof hebben die ze over elkaar hoofd kunnen trekken). Soms is er 1 al klaar en drinkt de ander nog even door (man legt dan de ander alvast terug). Dan is de andere tepel erg interessant om met je vingertje op te drukken, vast te pakken etc :X
pi_135668240
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:25 schreef LadyBlack het volgende:
E

[..]

Dat was ook de instelling waarmee ik erin ging, maar wat kan het anders lopen.... ik had een kind dat niet wakker werd (en niet omdat ze geen honger had want ze bleek nauwelijks wat binnen te krijgen en af te vallen), en zelf nauwelijks stuwing, dus ik kon echt niet voelen welke borst aan de beurt was.

Ik zat ook zo op een roze wolk / was suf door 's nachts elke 3 uur een wekker, dat ik mijn schriftje écht nodig had om me te herinneren wanneer ze nog had gedronken en aan welke kant.

Maargoed, een elastiekje aan je bh-bandje knopen kan ook. Een app heb ik op den duur geïnstalleerd, maar ik vergat m elke keer te gebruiken :')
Je had dus een afwijkende situatie waarvoor een ander pad nodig was. Wat ik bedoel is dat je voedingen niet moet beperken (mag maar om de 3 uur of maximaal vijftien minuten, bijvoorbeeld). Jij moest kijken of je aan genoeg voedingsmomenten kwam ipv "te veel".
  zondag 19 januari 2014 @ 11:06:40 #29
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135668910
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 10:24 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je had dus een afwijkende situatie waarvoor een ander pad nodig was. Wat ik bedoel is dat je voedingen niet moet beperken (mag maar om de 3 uur of maximaal vijftien minuten, bijvoorbeeld). Jij moest kijken of je aan genoeg voedingsmomenten kwam ipv "te veel".
Ik wilde net een reactie gaan typen met excuus; ik heb altijd zo'n hekel aan posts met "ja maar bij MIJ...." en nou doe ik t zelf ook :@ :')
pi_135670674
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:55 schreef WupWup het volgende:
Weet je, probeer het jezelf vooral niet te moeilijk te maken. Heeft het kind honger? Dan aan de borst. Niet op de klok kijken, niet eens over nadenken. Piepen = voeden.
Toch wel lastig als je kind een uur of vier niet piept en je zo'n stuwing hebt dat ie niet meer aangehapt krijgt, ook na wat handkolven.
Gelukkig is daar dan de Vanyelborst die wel lekker hapbaar is. :)

Knap kind trouwens. Zelfs met 4 borsten lukt het ons niet om volledig aan zijn zuigbehoefte te voldoen en moet er regelmatig even een vinger in omdat de borsten of moeders even op zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_135671081
:D LB!

Oh gaaf man, je hebt gewoon weer een kleintje aan de borst! Ik kan me goed voorstellen dat het heel handig is, maar ik geloof dat ik m'n vent niet zo ver zal krijgen :+ Gaat het goed met jullie? Gaat bij jou de productie nu ook omhoog of is dat te vroeg nog?
pi_135671501
Het schijnt wel te kunnen bij mannen ook, dus misschien moet je nog even in de overtuiging :D

Hij drinkt voorlopig echt het merendeel bij haar om haar productie zo goed mogelijk op gang te krijgen, maar met twee, max drie keer per dag voel ik wel al dat ook mijn borsten weer wat voller en strakker worden. Bizar eigenlijk hoe weinig daarvoor nodig was. Goed dat je het vraagt trouwens, ben vandaag mijn domperidon vergeten vandaag. Maar die zou ik volgens de lk ws kunnen afbouwen, dus het is nog geen drama.

Verder was ik weer vergeten hoe hels vermoeiend een kraamweek kan zijn. Helemaal als je als nietbarende ook weer opeens veel energie steekt in borstvoeding (want ook met weinig aanleggen is het vermoeiend), je peuter het allemaal moeilijk vindt en om 4 uur naast het bed staat te dansen en je verse zoon een praktisch onstilbare zuigbehoefte heeft.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_135671981
Als je het zo stelt, heb ik er nu alweer zin in :') Het is natuurlijk ook heel wat voor peuter om te verkroppen. Zou lekker zijn als die domperidon eraf kan. Niet te rigoureus doen though, het spul heeft in kleine doseringen al groot effect.
Male lactation, ja het bestaat echt. Ik geloof niet dat ik er warm voor loop xD
pi_135672060
Ja je mag bijna!
pi_135673358
Wat tof Vanyel dat jullie allebei voeden O+ En een :* voor alle kraamperikelen.

Hier had ik een armbandje van elastiek met kraaltjes die ik van pols verwisselde. Maar soms was het niet eenduidig welke borst er de volgende keer aan de beurt was. Nu doe ik het op geheugen, maar ik was er net aan aan het denken om het armbandje toch weer even van stal te halen, vooral 's nachts hou ik amper bij welke borst er aan de beurt is, dus misschien is het dan toch weer even handig :D
pi_135693033
Linda, wat fijn dat jullie thuis zijn! Wat een voorraad, super!

Vanyel, wat goed dat het gelukt is, samen voeden moet wel heel bijzonder zijn!

Djmomo, ik had wel een app(géén idee welke precies),heel eenvoudig met keuze re/Li/kolven en timer. Het gaf mij wat houvast, overdag alleen in het begin maar later vooral in de nacht want dan wist ik vaak achteraf niet meer precies hoe en wat! (bv of ik om slaap was gevallen of niet). Gewoon doen wat jij prettig vind.
  zondag 19 januari 2014 @ 21:15:35 #37
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135694829
Oh Vanyel helemaal gemist dat t al zover was, gefeliciteerd!! *O* En geluk bij n ongeluk dat er 4 borsten zijn als hij zoveel zuigbehoefte heeft!

Ik heb inmiddels een aardig ritme; ik begin de dag rechts en eindig links. Soms even een afwijkend aantal voedingen of onverklaarbare behoefte van E om de andere kant te hebben maar vooruit :') Wel grappig hoe dat toch werkt. Het is uit praktisch nut geboren namelijk :D
pi_135698189
Vanyel, gefeliciteerd en wat bijzonder dat jullie allebei kunnen voeden. Jullie zoontje boft maar met 4 borsten O+

Links en rechts is hier geen probleem. Ik hang hooguit een kind aan de verkeerde borst maar dat is ook geen ramp.
pi_135737098
Vanyel en Linda nog gefeliciteerd!

Vanyel wat wordt jullie kind lekker verwend met 4 borsten.

Linda prachtige foto van je tweeling. En wat een voorraad.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_135757276
Momo, hier de FirstYear app. Houdt ook andere dingen bij, maar ook de voedingen! Ben er zelf erg blij mee.

Ik voed wel op verzoek, maar ik ben controlefreak genoeg om te willen weten hoe vaak/ hoe lang op een dag ze drinkt. Niet dat ik er echt iets mee doe, maar ik vind het leuk om de ontwikkelingen en patronen te zien. Pasgeboren dronk ze bijv in totaal 3 uur op een dag, nu nog maar 1,5 :D.

Linda, wat fijn! *O*

Vanyel, wat bijzonder!
Home is where the O+ is...
pi_135790661
Vanyel wat fijn dat jullie de voeding kunnen delen.

Hier nog steeds spruw, probeer nu voor de tweede maal gentiaan violet. Kan niet zo goed zeggen of dat het helpt. Jesse is de laatste 2 dagen erg onrustig aan de borst. Af en toe lijkt het een pitbull die mn tepel er af wil scheuren.... auw ;( heb nu dus weer kloven. Iemand enig idee waar de onrust vandaan komt? Hoe vaak mag ik de kuur gentiaan herhalen met de stopweek er tussen?
pi_135790803
Het lijkt me een goed idee als je je laat begeleiden door een lactatiekundige IBCLC hierin, Martine.
pi_135791175
Vanyel wat bijzonder en gaaf dat jullie dit zo samen kunnen doen!

Martine wat balen van de spruw..

Hier wel een app. Feed baby oid. Ik verbaasde me er gisteren nog over dat ik het echt al weken bijhou. Kan ook de groei erin zetten enzo. Ik.voed geheel op verzoek dus het is niet voor de tijd ofzo. Weet eigenlijk niet wat ik er mee doe :')
pi_135795550
Het houdt je van de straat, hè :P
  vrijdag 24 januari 2014 @ 17:49:16 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_135900611
Ik geloof dat wij nog wel even doorgaan :')
Nieuwe dietiste alweer..

Statistieken ;

87 cm en 10.2 kg
Krijg de keus zo doorgaan en haalt hij zijn minimum targets.
Of ik kap en hij gaat naar zoals ze zelf zei afvallen want zijn intake is nog steeds 80% BV
Fortifier geven ze niet ( nhs beleid) tot hij afvalt en Omdat hij al ondergewicht heeft komt dat dan neer op opname en sonde ..

Geen enkele weldenkende ouder gaat dit bewust hun kind aan doen! Dus we bikkelen maar verder, dat hij iig groeit en zijn targets (en hoop op meer ) gaat halen. En mocht hij zelf stoppen of targets niet halen dan hebben we pech, maar ik ga niet bewust mijn kind ondervoeden Omdat de NHS centenwippers zijn..

Ja Kon wel naar privekliniek en dan kan het wel maar ja dat kan ik met al mijn welwillendheid niet betalen :{
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_135901155
Evenstar :* wat een struggle is het toch he. Je hebt op deze manier ook geen keuze meer. Maar desondanks vind ik het toch top dat je het doet en het ook al zo lang volhoudt. Topmoeder!
pi_135902166
Meld zich! Weet nog vrij weinig over bv, dus ik hou dit topic goed in de gaten :)
pi_135921155
Ohhhh O+ die foto Linda!!
En wauw, wat een voorraad, haha! :D

Weten jullie een fijne webshop voor voedingsbh's waar ook bh's met smalle omvang (65 of 70 denk ik) en "grotere" cup te koop zijn en waar je kostenloos retour kunt zenden en/ of ruilen?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_135921232
Twinkly ik weet niet waar je woont maar in Hoorn zit lifestyle. Een fijne winkel waar ze mooie voedingsbh's hebben. Kleine omvang en grote cupmaten. Ik heb zelf voorgevormde van freya. Maar of die er inkkleine omvang is durf ik niet te zeggen.
pi_135921460
En zo geef je ineens een jaar lang borstvoeding.

En dat zag er ongeveer zo uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')