abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:02:50 #1
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_135636552
ik zal vast wel niet de eerste zijn met dit probleem,
dus hier het verhaaltje,

ik kom nou al een paar maanden een paar keer per week iemand tegen als ik mn honden aan het uitlaten ben, ( ik heb 2 teckels)
hij laat ook zn honden uit,2 golden retreivers

mijn honden lopen altijd aan de riem, omdat ik weet als ze een andere hond zien dat ze er naar toe rennen,

de 2 goldens die ik dan tegen kom, die hebben ook last van dat probleem,
op zich maakt me dat voor 1 van die 2 nix uit. die komt gewoon aan gerend en stopt 2 meter van te voren en blaft dan 1 x,

maar die andere die duikt meteen op mijn reu, en begint echt te blaffen en te grommen ( niet te bijten)
maar ik moet mijn reu wel terug trekken want die kan dan wel eens gaan bijten.
ik heb hem meerdere malen gevraagd , of hij die ene reu aan de lijn wil doen,
en wat denk je doet ie natuurlijk niet

tot gisteren en toen was ik het echt beu, en heb ik hond een trap verkocht.
nou baasje was dus niet blij met mijn actie.
ik zei dan moet je je hond bij houden, maar baasje blijft volhouden dat als zijn reu niet bijt hij hem niet aan de lijn doen.
na een hoop gesteggel ben ik maar door gelopen.

dit gebeurt btw gewoon binnen de bebouwde kom.

wat kan ik nou het beste doen, praten met die mens heeft dus geen zin
naar de pliesie gaan en een klacht in dienen of is dat ook hopeloos.
mee bekant vangde gin haas.
pi_135636610
Tja hij heeft gelijk. Zijn hond bijt niet en doet dus niks kwaads.
Je zegt zelf dat de jouwe wel bijt en daarom moet ie aan de lijn.
Blaffen en grommen doet niemand kwaad. Een hond een trap verkopen hierom wel.

Ik stel dan dus ook voor dat je je aangeeft bij de politie voor dierenmishandeling.
pi_135636629
Het is asociaal om je honden los te laten lopen.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:06:53 #4
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_135636632
Dieren schoppen :')
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:06:54 #5
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135636633
• ergens anders lopen.

• Redelijkerwijs weer een trap verkopen

• zelf een valse doberman/herder/terrier/etc aanschaffen

asociaal hondenvolk...bah
(die andere, niet jij) ;)

Binnen bebouwde kom aangelijnd. Je weet nooit wie je tegen komt.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135636668
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:06 schreef RichardDawkins het volgende:

Ik stel dan dus ook voor dat je je aangeeft bij de politie voor dierenmishandeling.
Je moet je hond gewoon aangelijnd houden tenzij het een losloopgebied is en ook als zo hoedanig aangegeven staat.

Of het nou zo'n kuttelikkertje is of een bouvier, de hond moet gewoon aangelijnd zijn
pi_135636680
Ik weet niet of het zinvol is, maar buiten de aangegeven gebieden voor loslopen MOET je je hond aangelijnd houden toch?
je zou eventueel de politie kunnen bellen en je verhaal uitleggen en dat jij je niet veilig voelt omdat die hond steeds op jou afkomt en lelijk doet tegen jouw hond.

Niet dat de politie dat wat kan schelen, maar misschien als de politie zich verveelt kunnen ze die gast wel een bekeuring geven voor het niet aanlijnen van de hond.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:10:06 #8
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_135636691
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:06 schreef hoas het volgende:
Het is asociaal om je honden los te laten lopen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:06 schreef awiebo het volgende:
• ergens anders lopen.

• Redelijkerwijs weer een trap verkopen

• zelf een valse doberman/herder/terrier/etc aanschaffen

asociaal hondenvolk...bah
(die andere, niet jij) ;)

Binnen bebouwde kom aangelijnd. Je weet nooit wie je tegen komt.
ik heb helemaal geen probleem met los lopende honden, er lopen er hier in het park genoeg rond,
en met geen 1 heb ik problemen,

ergens anders lopen kan wel, maar waarom zou ik dat moeten doen terwij hij simpel zn hond gewoon aan kan lijnen, en btw dan kom ik hem nog geregeld tegen want hij woont in de zelfde straat een meterjte of 50 verderop
pi_135636693
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:08 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Je moet je hond gewoon aangelijnd houden tenzij het een losloopgebied is en ook als zo hoedanig aangegeven staat.

Of het nou zo'n kuttelikkertje is of een bouvier, de hond moet gewoon aangelijnd zijn
Onderbouwing?
pi_135636714
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:10 schreef kawa4 het volgende:

[..]

[..]

ik heb helemaal geen probleem met los lopende honden, er lopen er hier in het park genoeg rond,
en met geen 1 heb ik problemen,

ergens anders lopen kan wel, maar waarom zou ik dat moeten doen terwij hij simpel zn hond gewoon aan kan lijnen, en btw dan kom ik hem nog geregeld tegen want hij woont in de zelfde straat een meterjte of 50 verderop
Omdat jij degene bent met een probleem t.o.v. honden die geluid maken.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:12:40 #11
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_135636750
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:11 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Omdat jij degene bent met een probleem t.o.v. honden die geluid maken.
het gaat mijn niet echt om het blaffen, maar meer er op duiken en dan gaan grommen.
pi_135636757
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:06 schreef RichardDawkins het volgende:

Echt compleet mee oneens, niets irritanter dan mensen met honden die zogenaamd "niets" doen en daarom maar hun hond op elke andere hond af laten gaan.
Die hond is wel provocerend namelijk en dat kan veel ellende veroorzaken.

Als iemand zijn hond aan de lijn heeft zorg dan dat jouw hond er niet heen gaat, dat is meer dan onbeleefd, zowel in de hondenwereld als in de mensenwereld.

Voor de TS, probeer eens of je de hond niet kan blokken en weg kan sturen door een hele strenge houding aan te nemen, ik ben bang dat je hier weinig aan kan doen. Je kan wel contact opnemen met de politie als de honden steeds ergens loslopen waar ze niet los mogen lopen trouwens, maar of dat veel veranderd, ik weet het niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:13:51 #13
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_135636773
Terecht dat je die hond een trap hebt verkocht. Elke keer doen. Honden moeten sowieso aangelijnd lopen.

Heb ook een keer de labrador van iemand hier uit de buurt een enorme trap recht op z'n kop verkocht. Dat beest kon z'n nek wel breken. Dat wijf was ook ongelooflijk pissig, maar die hond rotte mooi op en nu lijnt ze hem wel aan.

Ik ga toch gvd niet afwachten wat zo'n agressieve hond gaat doen die wild op mij af komt stormen? Als die mensen hun hond niet onder controle kunnen houden moeten ze dat beest maar aanlijnen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_135636780
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:10 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Onderbouwing?
quote:
Bebouwde kom
Binnen de bebouwde kom is het afhankelijk van in welke gemeente je woont, het losloop beleid van je hond is geregeld in de Algemene plaatselijke verordening. De gemeentes mogen die verordeningen zelf maken echter de meeste gemeente kiezen ervoor om een Model AVP te gebruiken die wordt uitgegeven door de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. In dit model is de aanlijnplicht van de honden standaard opgenomen.
pi_135649569
Eerlijk gezegd mag iemand mijn hond ook gewoon een trap geven als hij vervelend aan het doen is tegen zijn/haar hond. Mijn hond kan heel opdringerig/ruw doen en daarom hou ik hem meestal zelf ook goed in de gaten met andere honden. Meestal gaat het gewoon goed, maar sommige honden zijn watjes die gelijk schrikken of gewoon helemaal niets doen. Met kleine hondjes(vooral chi's) mag die van mij voorlopig dan ook niet meer spelen :P

Ik zou de politie/gemeente handhaving zeker inlichten. De honden mogen simpelweg niet los buiten de aangegeven losloopgebieden. Als een hond goed luistert is het geen groot probleem als het wel gebeurt, maar nu heb jij er last van en dat zou niet mogen.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 22:06:47 #16
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135657529
Als je een beetje fatsoen in je donder hebt dan hou je je hond gewoon altijd aangelijnd tenzij inderdaad in een als zodanig aangegeven losloopgebied.

Ik weet niet of die hond een trap verkopen wel zo'n goed idee is, maar ik vind het niet meer dan terecht dat je mensen die hun al-dan-niet-agressieve hond laten loslopen waar dat niet de bedoeling is, op hun gedrag aanspreekt. Niet alleen uit het oogpunt van eventuele ruzies (of andere ongewenste interactie) met andere honden, ook vanuit het besef dat er ook een hele hoop mensen zijn die, terecht of onterecht doet niet ter zake, gewoon bang zijn voor honden. Ik vind het dus gewoon asociaal als je daar als hondenbezitter geen rekening mee wenst te houden.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zaterdag 18 januari 2014 @ 23:48:42 #17
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_135661520
Het ligt er ook aan hoe je schopt.

Als je schopt om pijn te doen of te verwonden dan ben je m.i. fout bezig.
Als je schopt om die hond (en eigenaar) af te schrikken: Ga zo door.

Vergeet niet dat je hem al meermaals gevraagd hebt die hond bij zich te houden, na de vijfde keer mag je je tanden wel eens laten zien.

En check eens in de APV van je gemeente wat de regels eigenlijk zijn ten aanzien van aanlijning. Dat kan je sterken mocht je inderdaad ooit de politie tegenkomen.
  maandag 20 januari 2014 @ 10:47:46 #18
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135710816
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Terecht dat je die hond een trap hebt verkocht. Elke keer doen. Honden moeten sowieso aangelijnd lopen.

Heb ook een keer de labrador van iemand hier uit de buurt een enorme trap recht op z'n kop verkocht. Dat beest kon z'n nek wel breken. Dat wijf was ook ongelooflijk pissig, maar die hond rotte mooi op en nu lijnt ze hem wel aan.

Ik ga toch gvd niet afwachten wat zo'n agressieve hond gaat doen die wild op mij af komt stormen? Als die mensen hun hond niet onder controle kunnen houden moeten ze dat beest maar aanlijnen.
Ook nog eens super gevaarlijk, overigens nooit weg rennen voor een hond, dan pakt hij je bij je enkels en sleurt hij je de grond op. Het beste is je zelf klein maken en hem een flinke klap geven. Want als hij je op de grond heeft ben je er geweest.

Als er trouwens iets van natuur in de buurt is, en de buurman daar ook met ze wandelt, kan een boswachter misschien helpen. Die vinden het niet leuk om loslopende honden in hun natuurgebieden te hebben. Maar goed dit is al 'als.' Je kan sowieso de hond weg houden van met je benen, en zorgen dat die weg blijf bij die van jou.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135714473
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 10:47 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ook nog eens super gevaarlijk, overigens nooit weg rennen voor een hond, dan pakt hij je bij je enkels en sleurt hij je de grond op. Het beste is je zelf klein maken en hem een flinke klap geven. Want als hij je op de grond heeft ben je er geweest.

Als er trouwens iets van natuur in de buurt is, en de buurman daar ook met ze wandelt, kan een boswachter misschien helpen. Die vinden het niet leuk om loslopende honden in hun natuurgebieden te hebben. Maar goed dit is al 'als.' Je kan sowieso de hond weg houden van met je benen, en zorgen dat die weg blijf bij die van jou.
Wow, wat voor honden kom jij tegen? Ik heb even een mental picture van een labrador die iemand de grond op sleurt zodat 'hij er is geweest' en ik kan me er gelukkig weinig bij voorstellen.

Maar serieus, als je er heel bang voor bent kan ik me voorstellen dat je zoiets hebt van 'aanval is de beste verdediging', maar in een situatie zoals die jij quote (er komt een -in jouw optiek- agressieve hond op je af rennen) is het allerbeste wat je kunt doen gewoon helemaal stil staan (niet je klein maken!), je armen over elkaar vouwen en aan je lichaam houden en de andere kant op kijken. Als je geen reactie geeft, geen geluid maakt, niet beweegt of met je armen wappert is de kans enorm groot dat de hond hooguit aan je snuffelt, tegen je blaft, rondjes om je heen drentelt, misschien zelfs tegen je aan springt uit nieuwsgierigheid/enthousiasme, maar daar blijft het dan normaal gesproken bij. Het verstandigst is gewoon rustig blijven en even afwachten tot het baasje van de hond je komt ontzetten.

Er zijn echt maar heel, héél erg weinig honden die als je je niet op hun terrein bevindt, je stil houdt en geen contact maakt je toch zullen bijten. Preventief 'een flinke klap geven' is dus gelukkig zelden tot nooit nodig, als je het wel doet en je doet het bij een verkeerde hond loop je zelfs een behoorlijk risico op letsel. Een echte 'valse' hond heeft dan namelijk nog eerder de neiging om in de tegenaanval te gaan.

/2 cents :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_135714523
Klagen bij de gemeentje, je hond aanlijnen is verplicht in nederland tenzij anders aangegeven (hondenuitlaatgebied).
No Guts, No Glory
  maandag 20 januari 2014 @ 14:19:06 #21
419250 Spongeboss
pi_135717721
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:53 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Wow, wat voor honden kom jij tegen? Ik heb even een mental picture van een labrador die iemand de grond op sleurt zodat 'hij er is geweest' en ik kan me er gelukkig weinig bij voorstellen.

Maar serieus, als je er heel bang voor bent kan ik me voorstellen dat je zoiets hebt van 'aanval is de beste verdediging', maar in een situatie zoals die jij quote (er komt een -in jouw optiek- agressieve hond op je af rennen) is het allerbeste wat je kunt doen gewoon helemaal stil staan (niet je klein maken!), je armen over elkaar vouwen en aan je lichaam houden en de andere kant op kijken. Als je geen reactie geeft, geen geluid maakt, niet beweegt of met je armen wappert is de kans enorm groot dat de hond hooguit aan je snuffelt, tegen je blaft, rondjes om je heen drentelt, misschien zelfs tegen je aan springt uit nieuwsgierigheid/enthousiasme, maar daar blijft het dan normaal gesproken bij. Het verstandigst is gewoon rustig blijven en even afwachten tot het baasje van de hond je komt ontzetten.

Er zijn echt maar heel, héél erg weinig honden die als je je niet op hun terrein bevindt, je stil houdt en geen contact maakt je toch zullen bijten. Preventief 'een flinke klap geven' is dus gelukkig zelden tot nooit nodig, als je het wel doet en je doet het bij een verkeerde hond loop je zelfs een behoorlijk risico op letsel. Een echte 'valse' hond heeft dan namelijk nog eerder de neiging om in de tegenaanval te gaan.

/2 cents :)
Een boswachter heeft mij geadviseerd mezelf klein te maken, misschien heeft hij niets gezegd over de klap kan ik me niet herinneren. In ieder geval jezelf klein maken. Dan heb je een kans dat de baas hem nog van je af kant halen, als je gewoon blijft staan en hij sleurt je de grond op, dan kan hij je zo in je nek bijten. Beste is jezelf klein maken een arm uitsteken zodat in die arm bijt. Met de andere arm kan je hem klappen geven, natuurlijk is er een kans dat hij niet los laat. Maar er zal wel een manier zijn om hem los te laten. Geen idee eigenlijk..

Maar hij vertelde me dat het niet slim was om weg te rennen omdat hij je bij je benen pakt. Als je stilstaat en hij pakt je benen en je komt op de grond heb je pech. In ieder geval kleiner maken arm uitsteken in een positie alsof je op je horloge kijkt. En dan hopen voor het beste. Als hij eenmaal zijn kaken in je arm heeft gezet dan kan je er op los beuken met je vrij arm of hopen dat de baas wat doet.Geen idee eigenlijk.
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135722260
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:19 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Een boswachter heeft mij geadviseerd mezelf klein te maken, misschien heeft hij niets gezegd over de klap kan ik me niet herinneren. In ieder geval jezelf klein maken. Dan heb je een kans dat de baas hem nog van je af kant halen, als je gewoon blijft staan en hij sleurt je de grond op, dan kan hij je zo in je nek bijten. Beste is jezelf klein maken een arm uitsteken zodat in die arm bijt. Met de andere arm kan je hem klappen geven, natuurlijk is er een kans dat hij niet los laat. Maar er zal wel een manier zijn om hem los te laten. Geen idee eigenlijk..

Maar hij vertelde me dat het niet slim was om weg te rennen omdat hij je bij je benen pakt. Als je stilstaat en hij pakt je benen en je komt op de grond heb je pech. In ieder geval kleiner maken arm uitsteken in een positie alsof je op je horloge kijkt. En dan hopen voor het beste. Als hij eenmaal zijn kaken in je arm heeft gezet dan kan je er op los beuken met je vrij arm of hopen dat de baas wat doet.Geen idee eigenlijk.
Dat was dan een boswachter met niet zo heel veel verstand van honden (gedrag) :+

Misschien dat wat hij zei wel de beste manier zou kunnen zijn om een aanval van een politiehond o.i.d. te doorstaan, je zwaartepunt verlagen en hopen dat-ie je arm pakt, maar dat is echt heel iets anders dan een gewone hond. In 99,9% van de gevallen zou ik als ik jou was maar gewoon rustig rechtop stil blijven staan, armen bij je houden, andere kant op kijken en wachten tot het baasje van de hond er aan komt. Dan loop je het minste risico op een beet :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  maandag 20 januari 2014 @ 16:27:42 #23
419250 Spongeboss
pi_135723088
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:09 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Dat was dan een boswachter met niet zo heel veel verstand van honden (gedrag) :+

Misschien dat wat hij zei wel de beste manier zou kunnen zijn om een aanval van een politiehond o.i.d. te doorstaan, je zwaartepunt verlagen en hopen dat-ie je arm pakt, maar dat is echt heel iets anders dan een gewone hond. In 99,9% van de gevallen zou ik als ik jou was maar gewoon rustig rechtop stil blijven staan, armen bij je houden, andere kant op kijken en wachten tot het baasje van de hond er aan komt. Dan loop je het minste risico op een beet :)

Hier zie je dat ze hun arm uitsteken, en dan iemand anders de hond eraf laten halen. Hij heeft wel bescherming om zijn arm, maar als je kan kiezen tussen je arm of je benen en je op de grond laten trekken, dan ben je de klos. Heeft hij je op de grond kan je dus niets meer. Je kan stil blijven staan maar ik maak me liever kleiner door wat te zakken door mijn benen en die arm vooruit te houden, daar bijt hij vast in. Vooral getrainde honden, dan he.
pi_135723593
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:19 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Bij een echte volledige aanval als in de hond wil je doden en hij heeft je al op de grond gesleurd dan is het wel verstandig je kwetsbaarste delen te beschermen.
Maar dat is zo'n zeldzame aanval dat je die eigenlijk gewoon weg kan strepen. Verreweg de meeste keren is het voornamelijk bluf, als je dan blijft staan gebeurd er meestal niets.

Dit gaat niet op voor honden op hun eigen terrein, maar buiten is het beste advies blijf rustig, blijf staan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_135723671
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:27 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Hier zie je dat ze hun arm uitsteken, en dan iemand anders de hond eraf laten halen. Hij heeft wel bescherming om zijn arm, maar als je kan kiezen tussen je arm of je benen en je op de grond laten trekken, dan ben je de klos. Heeft hij je op de grond kan je dus niets meer. Je kan stil blijven staan maar ik maak me liever kleiner door wat te zakken door mijn benen en die arm vooruit te houden, daar bijt hij vast in. Vooral getrainde honden, dan he.
Het verschil zit hem er denk ik in dat je dan sowieso al gebeten wordt. Door helemaal stil te staan etc. voorkom je in 99,9% van de gevallen een beet. Een normale hond bijt dan namelijk niet, omdat je je niet gedraagt als een bedreiging of 'prooi' of iets wat daar op lijkt. Je gedraagt je meer als een levenloos object zoals een boom o.i.d. dus dan lok je ook geen beet uit.

Oh, wat Erodome dus ook zegt :)
  maandag 20 januari 2014 @ 16:47:45 #26
419250 Spongeboss
pi_135724052
Hmm hoop dat dat werkt in dat geval. Maar je kan wel de lichaamsgeur van een andere hond hebben, waardoor zo'n hond agressief kan worden.
pi_135724143
gewoon nog een keer vol uit halen op die hond of het baasje

dit is wachten tot die golden receiver jouw hond bijt (of nog erger een kind bijt )
pi_135724215
Waarom laat je je teckel niet van de riem en laat hem dit oplossen? Als die Golden toch niet bijt en jouw teckel was, is die Golden er waarschijnlijk snel klaar mee.
pi_135725022
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:49 schreef Jahr00n het volgende:
gewoon nog een keer vol uit halen op die hond of het baasje

dit is wachten tot die golden receiver jouw hond bijt (of nog erger een kind bijt )
Ah een kenner , een gouden ontvanger }:|
Wat ontvang je daar nou zoal mee ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_135725255
Is het misschien een idee om je route te wijzigen wanneer de persoon in kwestie binnen je gezichtsveld komt ,of desnoods om te draaien .
Conflictsituatie vermijden noem je dat ,of?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_135729166
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:47 schreef Spongeboss het volgende:
Hmm hoop dat dat werkt in dat geval. Maar je kan wel de lichaamsgeur van een andere hond hebben, waardoor zo'n hond agressief kan worden.
Nee joh, ben je gek, daar reageert een andere hond helemaal niet op, ze zijn niet helemaal debiel.
Alleen als je heel sterk ruikt naar een loopse teef als in ze heeft over je heen geplast ga je last krijgen van ongewenste aandacht van andere honden door die geur.
  maandag 20 januari 2014 @ 19:08:32 #32
419250 Spongeboss
pi_135729320
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee joh, ben je gek, daar reageert een andere hond helemaal niet op, ze zijn niet helemaal debiel.
Alleen als je heel sterk ruikt naar een loopse teef als in ze heeft over je heen geplast ga je last krijgen van ongewenste aandacht van andere honden door die geur.
De hond van de buurman, de buurman geeft haar nooit aandacht, dus ga ik er vaak naar toe ze staat altijd aan de draad. Is ook al 5x uitgebroken of zo om bij ons te komen. Maar goed een keer was er bezoek en ook een jonger kind, die thuis een hond hebben. En de hond van de buurman, ze begon keihard te blaffen en had ontblote tanden, terwijl ik en mijn vader erbij waren. En als ik het terrein van de buurman op zou komen, zou ze gewoon voor me komen liggen en willen knuffelen dus daar lag het niet aan.
pi_135729374
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:08 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

De hond van de buurman, de buurman geeft haar nooit aandacht, dus ga ik er vaak naar toe ze staat altijd aan de draad. Is ook al 5x uitgebroken of zo om bij ons te komen. Maar goed een keer was er bezoek en ook een jonger kind, die thuis een hond hebben. En de hond van de buurman, ze begon keihard te blaffen en had ontblote tanden, terwijl ik en mijn vader erbij waren. En als ik het terrein van de buurman op zou komen, zou ze gewoon voor me komen liggen en willen knuffelen dus daar lag het niet aan.
Ook niet aan de geur van die andere hond. Misschien is ze gewoon geen kinderen gewend...
  maandag 20 januari 2014 @ 19:11:35 #34
419250 Spongeboss
pi_135729516
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Ook niet aan de geur van die andere hond. Misschien is ze gewoon geen kinderen gewend...
Zou kunnen, maar die heeft ze wel al vaker gezien. Het is wel een zielig beestje ze staat echt 24/7 aan de draad, het baasje is altijd weg.
pi_135732498
Je hebt de verkeerde getrapt TS, die hond kan er ook niet veel aan doen. Schop de volgende keer die eigenaar.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_135753227
Om dan die hond te gaan trappen vind ik ook onzin hoor. Je had die baas moeten trappen. Dat beest kan er niks aan doen dat zijn baas niet snapt hoe het in de hondenwereld werkt.

Die baas is een aso dat hij de hond los laat lopen. Hij zou hem ook even aan kunnen lijnen als jij langs komt.

Ik heb zelf ook een hond, altijd aan de lijn. Die heeft zo haar voorkeuren. Met de ene hond wil ze wel spelen en met de andere hond wil ze moorden. Ik zie het al aan haar als ze de hond in kwestie niet aardig vindt. Borstelen, oren naar voren, grommen. Als er dan zo'n "blije" hond op haar af komt is het gewoon foute boel. Jammer genoeg snappen de meeste baasjes dat niet.
Haters gonna hate.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 12:07:31 #37
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_135753731
Bij mij is het andersom. Ik heb een labrador (aan de riem) en een loslopende jack russel hier in de straat. Nou is dat een agressief rotmormel en ik heb maar een sukkelhond. Na meerdere aanvaringen ben ik bij de eigenaars aan de deur geweest en gezegd dat ik naar de politie ga als ik dat beest nog 1x los zie lopen en de volgende x mijn hond loslaat. Niet dat hij wat doet, maar het klonk wel indrukwekkend :)
Gelukkig heeft het een beetje gewerkt, ze lopen nu met die hond op hun arm langs m'n huis en als ze mij zien aankomen doen ze gauw hun hond vast.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 12:29:33 #38
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135754454
Ik heb ook al vaak zat jack russels van mijn honden afgeschopt hoor, kom op zeg. Als mijn honden zo naar andere honden zouden gaan mogen die baasjes dat ook doen, maar mijn honden doen dat echt niet, die luisteren gewoon, klaar.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:07:36 #39
356381 Peuleschilletje
Omdat alles zo simpel is..
pi_135758074
Ik heb een Duitse herder en dat is zeker geen lieverdje buiten. Mijn hond is erg dominant naar andere honden en daarom loopt hij tijdens het uitlaten nooit los. Ik kom ook regelmatig mensen tegen die hun hond los hebben lopen op plekken waar dat niet is toegestaan. En vaak komen die honden op mijn hond af wat regelmatig uitdraait op een vechtpartij. Ik vraag mensen ook altijd als ze aan komen lopen of ze hun hond vast willen houden tot ik voorbij ben maar dat doet niet iedereen en mijn hond weet echt elke hond uit te dagen tot een vechtpartij.
Wat dus ook betekent dat mijn hond andere honden heeft verwond.
Regelmatig zeggen mensen dan dat ik mijn hond moet muilkorven maar dat weiger ik.
Ik heb mn hond vast aan de lijn op plekken waar dat verplicht is en als die van mij constant wordt aangevallen dan vind ik dat hij zich moet kunnen verdedigen, klaar. Ik loop daarom ook niet in losloopgebieden.

Je zou naar stadstoezicht kunnen bellen, die doen er eerder iets aan dan de politie.
pi_135774543
Ik woon aan een parkje en ik kom van het wandelen altijd over dat parkje terug naar huis. Vaak loopt er een meisje met twee maltezers of iets wat er op lijkt. 1 heeft ze wel vast de andere niet. Maar die losloopt komt altijd om ons heen rennen, grommen, blaffen en ons Loebes uit te dagen. Loebes loopt hier gewoon vast maar die wordt wel steeds opgefokter van dat geblaf en gedoe van dat irritante beest. En ze kan roepen wat ze wilt maar hij komt niet. Begin er wel een beetje moe van te worden en Loebes die echt een hele lieve hond is begint het nu echt beu te worden en zijn haren gaan omhoog staan en hij begint al te mopperen als hij die honden in de verte ziet lopen. Met gevolg dat hij dat nu bij heel veel van die kleine hondjes heeft. Hij associeert ze met die andere. Hoe kan ik mijn hond nou leuk en sociaal houden als hij getreiterd wordt door zo'n kleine tiran...

Het stadium dat Loebes die tiran nog negeerde zijn we al een tijdje voorbij. Maar ik ben bang dat als het mis gaat dat Loebes het gedaan heeft omdat hij nou eenmaal de grote hond is.

Zit er aan te denken wat ik er aan moet doen. Het zijn ook niet haar honden ze laat ze uit omdat de eigenaars van die hondjes ze nooit uitlaat en tja vandaar dat ze ook zo heerlijk gesocialiseerd zijn waarschijnlijk.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 22 januari 2014 @ 08:32:34 #41
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_135790063
ik heb nou gewoon een iets andere route genomen,
zodat ik niet elke keer lang hun huis loop,

dus ik ben ze sindsdien ook niet meer tegen gekomen, simpele oplossing.
pi_135790183
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2014 08:32 schreef kawa4 het volgende:
ik heb nou gewoon een iets andere route genomen,
zodat ik niet elke keer lang hun huis loop,

dus ik ben ze sindsdien ook niet meer tegen gekomen, simpele oplossing.
Juist ,opgeven om te denken dat je de situatie kan veranderen .
Gewoon vermijden indien mogelijk
^O^
pi_135791001
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik woon aan een parkje en ik kom van het wandelen altijd over dat parkje terug naar huis. Vaak loopt er een meisje met twee maltezers of iets wat er op lijkt. 1 heeft ze wel vast de andere niet. Maar die losloopt komt altijd om ons heen rennen, grommen, blaffen en ons Loebes uit te dagen. Loebes loopt hier gewoon vast maar die wordt wel steeds opgefokter van dat geblaf en gedoe van dat irritante beest. En ze kan roepen wat ze wilt maar hij komt niet. Begin er wel een beetje moe van te worden en Loebes die echt een hele lieve hond is begint het nu echt beu te worden en zijn haren gaan omhoog staan en hij begint al te mopperen als hij die honden in de verte ziet lopen. Met gevolg dat hij dat nu bij heel veel van die kleine hondjes heeft. Hij associeert ze met die andere. Hoe kan ik mijn hond nou leuk en sociaal houden als hij getreiterd wordt door zo'n kleine tiran...

Het stadium dat Loebes die tiran nog negeerde zijn we al een tijdje voorbij. Maar ik ben bang dat als het mis gaat dat Loebes het gedaan heeft omdat hij nou eenmaal de grote hond is.

Zit er aan te denken wat ik er aan moet doen. Het zijn ook niet haar honden ze laat ze uit omdat de eigenaars van die hondjes ze nooit uitlaat en tja vandaar dat ze ook zo heerlijk gesocialiseerd zijn waarschijnlijk.
Heb je mensen met andere kleine hondjes in je omgeving? Zo ja, maar daar gebruik van om een keertje samen te wandelen, op bezoek te gaan, te laten spelen met jouw hond.
Dat voorkomt dat hij zijn socialiteit verliest met andere kleine hondjes.

Verder meisje aanspreken en/of ontwijken...
pi_135792352
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Heb je mensen met andere kleine hondjes in je omgeving? Zo ja, maar daar gebruik van om een keertje samen te wandelen, op bezoek te gaan, te laten spelen met jouw hond.
Dat voorkomt dat hij zijn socialiteit verliest met andere kleine hondjes.

Verder meisje aanspreken en/of ontwijken...
Nee helaas mensen die ik ken hebben allemaal grote honden. Behalve mijn ouders dat is een Jack Russel en die vind hij wel leuk. Hier op het plein loopt er daar ook een van en daar wil hij ook altijd graag mee spelen. Het zijn echt die maltezer achtige waar hij het nu echt niet meer op heeft. En ik vrees dat ik haar moet gaan aanspreken want ontwijken gaat lastig worden gezien ik anders niet meer naar huis kan, of van huis weg kan ^^

Bedankt voor je tips :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_135854183
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:02 schreef kawa4 het volgende:
dus hier het verhaaltje,

ik kom nou al een paar maanden een paar keer per week iemand tegen als ik mn honden aan het uitlaten ben, ( ik heb 2 teckels)

mijn honden lopen altijd aan de riem, omdat ik weet als ze een andere hond zien dat ze er naar toe rennen,

op zich maakt me dat voor 1 van die 2 nix uit. die komt gewoon aan gerend en stopt 2 meter van te voren en blaft dan 1 x,

maar die andere die duikt meteen op mijn reu, en begint echt te blaffen en te grommen ( niet te bijten)

ik zei dan moet je je hond bij houden, maar baasje blijft volhouden dat als zijn reu niet bijt hij hem niet aan de lijn doen.

Je kan het melden bij de gemeente met de vraag of ze meer willen controleren op loslopende honden. Dat jij er last van hebt.
pi_135880151
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:07 schreef Peuleschilletje het volgende:
Ik heb een Duitse herder en dat is zeker geen lieverdje buiten. Mijn hond is erg dominant naar andere honden en daarom loopt hij tijdens het uitlaten nooit los. Ik kom ook regelmatig mensen tegen die hun hond los hebben lopen op plekken waar dat niet is toegestaan. En vaak komen die honden op mijn hond af wat regelmatig uitdraait op een vechtpartij. Ik vraag mensen ook altijd als ze aan komen lopen of ze hun hond vast willen houden tot ik voorbij ben maar dat doet niet iedereen en mijn hond weet echt elke hond uit te dagen tot een vechtpartij.
Wat dus ook betekent dat mijn hond andere honden heeft verwond.
Regelmatig zeggen mensen dan dat ik mijn hond moet muilkorven maar dat weiger ik.
Ik heb mn hond vast aan de lijn op plekken waar dat verplicht is en als die van mij constant wordt aangevallen dan vind ik dat hij zich moet kunnen verdedigen, klaar. Ik loop daarom ook niet in losloopgebieden.

Je zou naar stadstoezicht kunnen bellen, die doen er eerder iets aan dan de politie.
2 Husky's hier en mijn jongste (mannetje) beet laatst een kleine hond vol op zijn kop, op slag dood helaas. Vrouw had de hond los en kwam op zijn territorium terwijl we nog waarschuwde dat ze de hond moest aanlijnen. Politie gaf ons ook gelijk. Nu wonen we ergens anders (niet vanwege dit voorval overigens) en onze buren van 4 deuren verder blijven elke dag hun kuttelikkers los voor de deur lopen, vdweek de gemeente inlichten voordat er weer een dooie valt als de lijn van mijn hond een keer breekt ofzo :')
  vrijdag 24 januari 2014 @ 01:29:35 #47
419959 Derijketata
De FOK legende
pi_135880161
quote:
dus hier het verhaaltje,

trap die honden in elkaar
Groetjes, <br />Een superieur persoon
  vrijdag 24 januari 2014 @ 01:37:05 #48
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_135880275
quote:
en heb ik hond een trap verkocht.
Waarom die hond..?
Was dat makkelijker dan het baasje..?
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  vrijdag 24 januari 2014 @ 08:15:53 #49
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_135881971
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 01:37 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Waarom die hond..?
Was dat makkelijker dan het baasje..?
omdat baasje dus zn hond altijd los laat lopen,
loopt die hond een meter of 20 van baasje vandaan.
dus die kwam ik het eerst tegen
  zaterdag 25 januari 2014 @ 22:24:34 #50
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135942914
Mijn hond is zeer onderdanig en heb ook altijd problemen met loslopende honden. Ander rondje doen heeft ook geen zin, want ik woon vrij landelijk en daarom denkt schijnbaar iedereen dat zijn/haar hond wel los kan lopen.
Geen idee hoe dit op te lossen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')