Tja, zolang je een baan hebt kun je je die luxepositie veroorloven.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:36 schreef Roces18 het volgende:
Je kan ze naar de mond vragen maar waarom zou je in godsnaam bij zo'n bedrijf willen werken.
wat??quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:08 schreef Clicks_nl het volgende:
[..]
Tja, zolang je een baan hebt kun je je die luxepositie veroorloven.
Als je thuis op de bank zit (crèmekleurig, hoekbank, diverse kussentjes) wil je gewoon aan het werk. Ook bij een kutbedrijf, want het is altijd beter dan UWV of bijstand....
Niet het gewenste antwoord?quote:
Een crèmekleurig, hoekbank met diverse kussentjes is dat een stereotype voor werklozen?quote:
Geen idee wat de stereotype bank voor een werkloze is.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:41 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Een crèmekleurig, hoekbank met diverse kussentjes is dat een stereotype voor werklozen?
Antwoorden met: "Hamsters".quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:36 schreef Roces18 het volgende:
Dat zijn net zo domme vragen als wat zijn je sterke en zwakke punten. Alsof ze 1e jaar HRM-ers zijn. Cliché rommel. Je kan ze naar de mond vragen maar waarom zou je in godsnaam bij zo'n bedrijf willen werken.
Hier tegenover heb je weer het andere uiterste dat ik tegenkwam: Wat smeer je op je boterham?
Tja.. Ik heb er al veel voorbij zien komen (al veel gesprekken gehad).quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:36 schreef Roces18 het volgende:
Dat zijn net zo domme vragen als wat zijn je sterke en zwakke punten. Alsof ze 1e jaar HRM-ers zijn. Cliché rommel. Je kan ze naar de mond vragen maar waarom zou je in godsnaam bij zo'n bedrijf willen werken.
Hier tegenover heb je weer het andere uiterste dat ik tegenkwam: Wat smeer je op je boterham?
Tot dat je financieel met je uitkering zo vast komt te zitten dat je op straat dreigt te komen te staan (hypotheek niet kunnen betalen b.v.).quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:37 schreef totalvamp het volgende:
Ik vertel gewoon de waarheid. Als ze me daarop afwijzen was de baan het niet waard.
Maar waarom zou je geweigerd worden omdat je tafel een troep is thuis. Of je bureau waar altijd zooi op ligt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Tot dat je financieel met je uitkering zo vast komt te zitten dat je op straat dreigt te komen te staan (hypotheek niet kunnen betalen b.v.).
Btw: 93% van de communicatie gaat niet om de inhoud.
Dat vind ik ook maar helaas is het tegenwoordig helemaal 'in' om niets inhoudelijks te vragen maar het bijna uitsluitend te hebben over je privéleven. Zal wel komen omdat ze met extreem gemak meer dan honderd gekwalificeerde en capabele kandidaten kunnen vinden en dan alleen nog maar hoeven te kijken naar de 'mensfactor'.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:42 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Maar waarom zou je geweigerd worden omdat je tafel een troep is thuis. Of je bureau waar altijd zooi op ligt.
Een baan gaat om je vaardigheden en niet hoe je priveleven eruit ziet. Dat gaat ze gewoon niks aan.
Gelukkig niet hoeven meemaken, het verste wat ze komen is "heb je nog hobbies". Ik vraag me af hoeveel dit scheelt per vakgebied.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook maar helaas is het tegenwoordig helemaal 'in' om niets inhoudelijks te vragen maar het bijna uitsluitend te hebben over je privéleven. Zal wel komen omdat ze met extreem gemak meer dan honderd gekwalificeerde en capabele kandidaten kunnen vinden en dan alleen nog maar hoeven te kijken naar de 'mensfactor'.
Psychologische vragen is een overstatement. Dit zijn gewoon van die simpele hr-miepjes die part-time huismoedertje spelen, en zo denken dat ze geweldige vragen stellen en zichzelf kunnen vergelijken met sigmund freud en consortenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:38 schreef RM-rf het volgende:
meestal zijn de meeste van die 'psychologische' sollicitatievragen vooral bedoeld om een 'zwaktepunt' van een persoon op te sporen en kunnen beide 'uitersten' een 'fout' antwoord zijn.
• Hoe combineer je je werk met de zorg voor je kinderen (maar dat vragen ze dus alleen aan vrouwen)quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:47 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Gelukkig niet hoeven meemaken, het verste wat ze komen is "heb je nog hobbies". Ik vraag me af hoeveel dit scheelt per vakgebied.
Ik ben zo'n hr-miepje maar moet je over mijn collegae wel in te veel gevallen gelijk geven.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:53 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Psychologische vragen is een overstatement. Dit zijn gewoon van die simpele hr-miepjes die part-time huismoedertje spelen, en zo denken dat ze geweldige vragen stellen en zichzelf kunnen vergelijken met sigmund freud en consorten
In welk vakgebied is dit?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
• Hoe combineer je je werk met de zorg voor je kinderen (maar dat vragen ze dus alleen aan vrouwen)
• Heb of krijg je huishoudelijke hulp
• Wat eet je het liefste
• Hoe woon je
• Hoe is je relatie met je ouders
• Wat zijn je hobbies
• Waar ga je heen op vakantie
• Heb je huisdieren
• Vertel eens over je beste vriendin
• Hoe ziet jouw inrichting er uit
• Wat voor een auto rijd je
• Hoe zien jouw weekeinden er uit
• Wat voor kleren draag je thuis