SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Kijk je door het jaar door echt nooit tv??quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Mn tv ging kapot vanavond, nog snel ff een andere gehaald om dakar te kijken.na zaterdag staat ie weer 50 weken te verstoffen
zelden. heb toch helemaal geen tijd voor die hersendode onzin johquote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Kijk je door het jaar door echt nooit tv??
Geen Formule 1, geen voetbal, geen film, niks?
Weet je ook gelijk waarom die andere stuk is gegaan. Vijftig weken stofopbouw kan nooit goed zijn voor zo'n dingquote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Mn tv ging kapot vanavond, nog snel ff een andere gehaald om dakar te kijken.na zaterdag staat ie weer 50 weken te verstoffen
Ding is 25 jaar oud, heeft meerdere jaren in mn garage opgeslagen gestaan ookquote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:01 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Weet je ook gelijk waarom die andere stuk is gegaan. Vijftig weken stofopbouw kan nooit goed zijn voor zo'n ding
twitter:EricDupain twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 12:36:26Karginov gisteren door een official betrapt op een illegale service. Een bestraffing komt er niet, official niet bevoegd om rapport te maken reageer retweet
Bah bah bah. ASO zal het wel nog spannend willen houden ofzo, of ze zijn betaaldtwitter:EricDupain twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 12:37:45Karginov riskeerde 6u straftijd. Toen wedstrijdleider vrachtwagens ter plaatse kwam ging motorkap net dicht aldus @tcolsoul @Team_de_Rooy reageer retweet
Zeiken op Kamaz is gewoon leuk manquote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:22 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik heb trouwens nog niemand gehoord over de teamorders bij De RooyNu heeft Stacey dit jaar en bult problemen, maar als die op de rustdag 1 en 2 hadden gestaan op een minuut afstand had Stacey ook niet mogen winnen.
En gerechtvaardig aangezien we NLers zijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:23 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Zeiken op Kamaz is gewoon leuk man
Jup, alleen al bij dat moment dat die Rus kamikaze om die gestrane auto heen rijdt en De Rooy hem even helpt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:28 schreef Dekatria het volgende:
Sowieso kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat Fair Play voor De Rooy belangrijker is dan Kamaz.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik denk dat de chauffeurs van De Rooy daar heel anders over denkenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:28 schreef Dekatria het volgende:
Sowieso kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat Fair Play voor De Rooy belangrijker is dan Kamaz.
Stomme Friezen met hun dialectquote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:35 schreef Alexxxxx het volgende:
stelletje hollanders met jullie Calimero-complex
aangepastquote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:36 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Stomme Friezen met hun dialectGerard List, Anne Kies, Rintje Ritsma en de monteurs van de Tatra Phoenix
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Gephotoshopped ja ja
"Boos zandmonster gooit Kamaz omver!"
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:10 schreef MrBanaan1 het volgende:
twitter:EricDupain twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 12:36:26Karginov gisteren door een official betrapt op een illegale service. Een bestraffing komt er niet, official niet bevoegd om rapport te maken reageer retweet
Bah bah bah. ASO zal het wel nog spannend willen houden ofzo, of ze zijn betaaldtwitter:EricDupain twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 12:37:45Karginov riskeerde 6u straftijd. Toen wedstrijdleider vrachtwagens ter plaatse kwam ging motorkap net dicht aldus @tcolsoul @Team_de_Rooy reageer retweet
http://www.hln.be/hln/nl/(...)dan-onze-truck.dhtmlquote:Serge Bruynkens (Tatra) en zijn Tsjechische teammaats moesten na afloop van de elfde Dakarrit vrede nemen met de vierde plaats in de rituitslag en ook in de tussenstand. "De rit van donderdag was geen plezierritje," meldde Bruynkens. "De vering van onze vrachtwagen was waardeloos op een dergelijk parcours. Ik denk dan een ouderwetse hooiwagen een betere vering heeft dan onze truck."
http://www.hln.be/hln/nl/(...)in-teamgenoten.dhtmlquote:"We begonnen uitstekend aan de rit tot plots de luchtdruk wegviel", begint Bruynkens zijn verhaal. "De mecanicien probeerde het probleem op te lossen met een noodherstelling maar dat hielp niet echt. Tot vier keer toe zijn we voor hetzelfde probleem moeten stoppen tot ik me er uiteindelijk mee gemoeid heb en het probleem definitief heb opgelost. In tussentijd scholden mijn Tsjechische teammaats elkaar verrot. Ik kan alleen maar concluderen dat ze geen inzicht hebben en onvoldoende voorbereid aan de start van deze wedstrijd zijn gekomen. In de duinen deed Loprais nog maar eens zijn eigen zin waardoor we op 3 km van de finish een aansluiting misten om uit de duinen te raken. Hij vond dat niet kunnen. Ik heb hem van antwoord gediend dat hij moet leren luisteren. Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil. We hebben vandaag op een domme manier tijd verloren. Ik was gekomen voor het podium en dat is nu definitief weg. Voor mij is dit één grote ontgoocheling maar ook dat hoort bij de sport. Ik blijf professioneel en ga me straks voorbereiden op de slotrit".
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-me-geluisterd.dhtmlquote:"In de duinen heb ik toch weer enkele discussies gehad met mijn rijder, tot hij echt begreep dat mijn aanwijzingen ook wel echt klopten", reageerde Bruynkens. "Na overleg gisterenavond, en nadat ik al dagenlang aandrong om de vering zachter te maken, heeft hij toch gezegd dat de truck zachter moest worden afgesteld. Het gevolg was dat de vrachtwagen merkelijk beter reed. Loprais moest op het einde van de rit toegeven dat ik gelijk had."
klopt het nou dat Despres niet voorbij WP2 is gekomen, of moet ik m'n tracker verversen ?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Spannend nog wie op het podium komt bij de motoren Depres of Pain. Yamaha doet niet aan teamorders. Despres heeft het goed gedaan hoor in zijn eerste jaar bij Yamaha.
Klopt, tenzij z'n zender stuk is.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:01 schreef Dimauro het volgende:
[..]
klopt het nou dat Despres niet voorbij WP2 is gekomen,
*trots is*twitter:MarcelVermeij twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 14:32:38Hulde en dank @rallyraidnieuws , @Mpresss, @bremermark en @AlexMiedema, het was een genot om met jullie te werken!!! reageer retweet
Sovjetofiele communistquote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:35 schreef Alexxxxx het volgende:
stelletje hollanders met jullie Calimero-complex
twitter:TimCoronel_ twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 16:15:52Hot News @VanPeltDakar staat met gebroken ketting Wat nu!👎👎👎👎 my Hero has the Right attitude Sø ......... reageer retweet
knuiman heeft hem gereedschap bezorgd (dat mag) zodat hij kan repareren.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:18 schreef NextTVH het volgende:
twitter:TimCoronel_ twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 16:15:52Hot News @VanPeltDakar staat met gebroken ketting Wat nu!👎👎👎👎 my Hero has the Right attitude Sø ......... reageer retweet
Wordt alleen lastig als ze helemaal niet voor de Rooy rijden op dit moment..quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kamaz gaat De Rooy gewoon blokken, zelfs als hij sneller is
Ghe.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wordt alleen lastig als ze helemaal niet voor de Rooy rijden op dit moment..
Nu wel op 10mi!!!!!!!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:22 schreef MrBanaan1 het volgende:
Hij is nog steeds niet door WP3....
Onderling verschil maakt De Rooy 7:58 goed, wat was het verschil algemeen???quote:
Dat kan wachten.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:36 schreef motorbloempje het volgende:
Godver, ik moet dingen doen hier in huis.
Lek bandje gok ik.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:37 schreef Marcoss het volgende:
Wat is dit dan? In al die loodzware etappes neemt Karginov volle risico's en loopt het allemaal goed af en dan in zo'n laatste vrij "simpele" etappe verliest hij opeens 10 minuten?
Maar fantastisch hoor
Eigenlijk wel jammer van die tijdstraf van Al Attiyah, die kreeg 1 uur straftijd en finisht uiteindelijk op 56 minuten van Roma in het klassement. Dan was het nog leuker geworden bij Miniquote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:53 schreef MrBanaan1 het volgende:
Mag ik zeggen dat Hansel me teleurstelt![]()
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:47 schreef Marcoss het volgende:
Had nooit verwacht dat het kijken naar een live-schermpje zoveel spanning met zich mee zou brengen
twitter:rallyraidnieuws twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 17:54:09FINISHN° 501 DE ROOY GERARD (NLD) om 13:47:02 lokale tijd na 02:20:02 rijden #Dakar reageer retweet
Oh, dan toch een tijd, iets minder dan 19 minuten dus over dat laatste deel.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:54 schreef Dekatria het volgende:
twitter:rallyraidnieuws twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 17:54:09FINISHN° 501 DE ROOY GERARD (NLD) om 13:47:02 lokale tijd na 02:20:02 rijden #Dakar reageer retweet
En honda dan?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:54 schreef Dekatria het volgende:
twitter:rickwinkelman twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 17:55:16Gerucht: De Rooy snelste trucker, zou #Dakar winnen maar concurrent Karginov stond vast achter gecrashte auto. Kan tijdcompensatie vragen reageer retweet
Oh.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
Als dit toch waar is he...twitter:rickwinkelman twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 17:55:16Gerucht: De Rooy snelste trucker, zou #Dakar winnen maar concurrent Karginov stond vast achter gecrashte auto. Kan tijdcompensatie vragen reageer retweet
Eerst verdomme net 6 uur straftijd ontsnappen en daarna tijd gaan claimenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
Als dit toch waar is he...twitter:rickwinkelman twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 17:55:16Gerucht: De Rooy snelste trucker, zou #Dakar winnen maar concurrent Karginov stond vast achter gecrashte auto. Kan tijdcompensatie vragen reageer retweet
Haha, dit had Hitchcock zelfs niet kunnen bedenken danquote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
Dat zou een heel vies tintje aan de overwinning geven, ja.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:57 schreef DieselTank het volgende:
Eerst verdomme net 6 uur straftijd ontsnappen en daarna tijd gaan claimen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tja, helpen doet ie niet. Alleen er zsm omheen/overheen knallen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:59 schreef Marcoss het volgende:
Krijg je daarvoor wel tijd terug trouwens? Dacht dat dat enkel was bij hulp.
Kamaz heeft wel laten zien liever over iemand heen te denderen dan te helpen, jaquote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:59 schreef Marcoss het volgende:
Ik hoop dan verdorie toch dat de ASO (quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:00 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Kamaz heeft wel laten zien liever over iemand heen te denderen dan te helpen, ja
De Rooy RT het op Twitter, zal dus wel waar zijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:06 schreef Marcoss het volgende:
Winkelman zet er overigens wel "gerucht" bij, dus afwachten of het verhaal überhaupt wel waar is..
dakar site:quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:06 schreef Marcoss het volgende:
Winkelman zet er overigens wel "gerucht" bij, dus afwachten of het verhaal überhaupt wel waar is..
Dus helaasquote:C'est le pilote néerlandais qui franchit la ligne en premier, on attend maintenant son principal adversaire Andrey Karginov qui occupait la tête du rallye hier soir. Mais le Kamaz a été bloqué par un accident dans la spéciale et son temps fera sans doute l'objet de longues discussions.
twitter:rallyraidnieuws twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 18:06:01Ik wil compensatie voor de dagen dat de live tracking niet werkte.En voor twee dagen geen strijd bij de auto's.#Dakar reageer retweet
Impry is meegeweest.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:07 schreef MrBanaan1 het volgende:
Alexx is toch daar, of ben ik nu in de war ?
twitter:rallyraidnieuws twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 18:10:37FINISH/META ss13 Trucks/Camiones1 De Rooy 2h20'022 Stacey +2'203 Viazovich +3'287 Karginov + 9'34PROVISIONEEL DUS#Dakar reageer retweet
Nadat ie hem eerst zelf omvergereden had zekerquote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:11 schreef densmee het volgende:
karginov heeft een mini recht getrokken volgens omroep brabant
Nee, ook zonder hulp. Bovendien schijnt ie die mini op zn wielen te hebben gezet.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:59 schreef Marcoss het volgende:
De Rooy retweet en twittert wel meer dingen die achteraf niet blijken te knoppen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:07 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De Rooy RT het op Twitter, zal dus wel waar zijn.
volgend jaar hopelijkquote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:07 schreef MrBanaan1 het volgende:
Alexx is toch daar, of ben ik nu in de war ?
Blijft natuurlijk lastig, twitteren terwijl je in een truck zit tijdens een loodzware rally.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De Rooy retweet en twittert wel meer dingen die achteraf niet blijken te knoppen.
maxxisroom zijn ookgewoon een club vrijwilligers die in het heetst van de strijd vaak fouten maken, vanuit ASO is nog niks officieelquote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:07 schreef jpjedi het volgende:
@MaxxisRoom: Official Dakar says:
Karchinov #nr506 hindered by car after an accident.
If his timeloss is caused by this, he won't get time back.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:18 schreef NextTVH het volgende:
Is wel de official die er bevoegd voor is aanwezig voor de compensatie?
twitter:rallyraidnieuws twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 18:16:47Waarom niet 25 km zandrace tussen Gerard en Karginov als finale?Op de Oirschotse Heide dan. reageer retweet
Dezelfde die de motorkap dicht zag gaanquote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:18 schreef NextTVH het volgende:
twitter:rallyraidnieuws twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 18:23:42-GEFINISHT in #Dakar 2014 tot nu toe:De RooyStaceyVan VlietVan den BrinkVan EerdKuipersVan GinkelZij gaan door naar het podium. reageer retweet
twitter:EricDupain twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 18:23:28@tcolsoul aan finish 'Wordt afwachten of Kamaz tijd terugkrijgt voor al dan niet een gecrashte Mini aan de kant te trekken. Nog uren wachten reageer retweet
Dat vinden we allemaal wel denk ik (zeker omdat het over de stoomwalsen van Kamaz gaat), maarja, de organisatie is Fransquote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:28 schreef Sounddragon het volgende:
Ik geloof er geen reet van dat als je in de finalerit van een rally zit in een strijd om plaats 1 en 2 met een minuskuul tijdsverschil, dat je hulp gaat verlenen als er geen levensgevaar bestaat.
Wat veel aannemelijker klinkt, is dat je gaat mauwen omdat je zogenaamd hinder hebt ondervonden, in de hoop dat je tijd terug krijgt en op die manier alsnog de winst kunt binnenhalen
My 2 cents.
quote:De navigator van Van Loon laat ons weten dat De Rooy om de gekantelde MINI heen is gereden en dat zij tien minuten hebben stilgestaan bij de MINI waar Karginov op dat moment ook bij stond.
Despres had toch z'n blok vervangen? Standaard tijdstraf, ingecalculeerd omdat hij genoeg voorsprong had en geen risico's wilde nemen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:30 schreef Marcoss het volgende:
Maar ze strooien toch sowieso niet met compensaties in de Dakar? Wel met tijdstraffen
(zag dat Despres er ook weer eentje heeft gekregen vandaag en daardoor de etappe niet wint)
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:31 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Despres had toch z'n blok vervangen? Standaard tijdstraf, ingecalculeerd omdat hij genoeg voorsprong had en geen risico's wilde nemen.
Huh, dus Karginov stond er al op het moment dat de Rooy eromheen reed? Of is Karginov er pas later bij gaan staan?quote:
Je hoeft alleen te helpen bij noodgevallen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:33 schreef Dimauro het volgende:
[..]
Tijdstraf voor de Rooy omdat die is doorgereden
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je hoeft alleen te helpen bij noodgevallen.
I know. Ik hoop echt dat het een keer de goede kant op valt, en dat die gasten gewoon die troffee mee naar Nederland nemen..quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je hoeft alleen te helpen bij noodgevallen.
heerlijk een motorblok wat je thuis in tweetjes geflext hebt in het zand in elkaar solderenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:33 schreef motorbloempje het volgende:
Knap ook wel om ook nog een motorblok in je kist te proppen. Als je dat lukt dan vind ik dat ook die heren/dames gewoon een blok moeten mogen vervangen![]()
Pure speculatie (en advocaat van de duivel): maar misschien kon De Rooy er omheen maar toen Kagirov bij de plek kwam stond er een file van meerdere wagens en kon hij er niet omheen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:35 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso, als je er gewoon omheen kunt (en dus niet zoals in etappe 3) er een beetje achter gaan staan lanterfanten terwijl je weet dat het in jaren niet zo spannend is geweest bij de finish
Dat ze dat moment inderdaad ook maar eens mee in overweging nemen!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:35 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso, als je er gewoon omheen kunt (en dus niet zoals in etappe 3) er een beetje achter gaan staan lanterfanten terwijl je weet dat het in jaren niet zo spannend is geweest bij de finish
De Rooy is sowieso de morele winnaar. Niet dat je er iets voor koopt, maar als Kamaz dit alsnog in de schoot geworpen krijgt dan is er heel wat glans van Karginov's prestaties van de afgelopen week afgehaald.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:37 schreef Dimauro het volgende:
[..]
I know. Ik hoop echt dat het een keer de goede kant op valt, en dat die gasten gewoon die troffee mee naar Nederland nemen..
Die lagen toen al voor ja, maar van Loon heeft er dus 10 minuten gestaan, terwijl Karginov er ook bij stond blijkbaar. Zou die er dan bij zijn gaan staan, terwijl hij weet dat er een mogelijkheid is om er langs te rijden? Al bij al heeft Karginov er dan sowieso geen 10 minuten gestaan, maar toch..quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:36 schreef densmee het volgende:
De rooy heeft er eerder moeten staan die lagen toen al ruim voor
Vaag inderdaad. Normaal geven die Russen gewoon gas en rijden over en door alles heen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die lagen toen al voor ja, maar van Loon heeft er dus 10 minuten staan, terwijl Karginov er ook bij stond blijkbaar. Zou die er dan bij zijn gaan staan, terwijl hij weet dat er een mogelijkheid is om er langs te rijden?
Vaag allemaal
Lijkt me ook niet dat van Loon bij de Aso Kamaz gaat verdedigen, dat zou wel enorm naaiend zijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die lagen toen al voor ja, maar van Loon heeft er dus 10 minuten staan, terwijl Karginov er ook bij stond blijkbaar. Zou die er dan bij zijn gaan staan, terwijl hij weet dat er een mogelijkheid is om er langs te rijden?
Vaag allemaal
Ik denk velen met jouquote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Toch nog een spannende etappe. Dat had ik niet meer verwacht.
Als je enkel voor het ophouden al compensatie krijgt, zal de organisatie nog druk worden volgend jaar..quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:40 schreef densmee het volgende:
volgens Wouter Rosegaar heeft Karginov niet geholpen, maar werd hij opgehouden door de wagen die de weg versperde. Vraag is nu kon Karginov er echt niet langs?
twitter:rallyraidnieuws twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 18:40:56Podiumceremonie #Dakar begint om 20:00 NL-tijd. Motoren eerst.Top-3 per klassement komt rond middernacht. Livestream komt als-ie komt. reageer retweet
quote:Volgens het verhaal van de navigator van Van Loon heeft Karginov niet geholpen, maar werd hij opgehouden door de wagen die de weg versperde. Vraag is nu kon Karginov er echt niet langs?
Na 5en gaan eten en kijk na 6 uur nog even in het Dakar topic. WAT KAGIROV OP MEER DAN 9 MINUTENquote:
Met het licht op deze tweets vanmorgen zou het wel vreselijke Karma zijn als Karginov door een auto in de weg Dakar verliest. Dikke doei met je vieze spelletjestwitter:EricDupain twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 12:37:45Karginov riskeerde 6u straftijd. Toen wedstrijdleider vrachtwagens ter plaatse kwam ging motorkap net dicht aldus @tcolsoul @Team_de_Rooy reageer retweet
Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat als er ook maar iets van mogelijkheid was om langs te gaan, dat die gekke Rus dan ook wel geprobeerd had er langs te gaan....quote:
Die lag er uitquote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:47 schreef Marcoss het volgende:
Wordt nu gezegd dat niet Karginov, maar Mardeev de Mini recht heeft getrokken..
Ik wacht met nieuws tot het officieel is...quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:42 schreef DieselTank het volgende:
Alexxkskssks waar blijft het nieuws? Jij bent altijd de gene met het goeie / slechte nieuws
Ik weet het ik weet het haha. Maar hoe kwam je daar eigenlijk bijquote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, Nikolaev bedoelde ik uiteraard. Al die Russische namen ook
Nikolaev en Karginov reden zo ongeveer samen op, beiden 10 minuten verloren ook tussen WP2 en 3quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, Nikolaev bedoelde ik uiteraard. Al die Russische namen ook
Gerard moet op tijd op bed van Jan.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
Moeten jullie eens de logica van die volgorde bekijken
http://www.dakar.com/dakar/2014/us/podium-finish.html
Motors laatst tot 4, dan 123.
Autos dan 4 tot laatst en dan 123.
Vrachtautos 123 dan 4 tot laatst
wtf
Dus de navigator van van Loon heeft het dan ook niet goed gezien..quote:90 km into today's special, China's Zhou Yong made a mistake, sowing chaos as his car crashed and blocked the road before eventually being removed. This could have an impact on the truck race, since only Gerard de Rooy made it through before the accident.
Baas.twitter:Mpresss twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 18:47:03Deze man, @KeesKoolen, heeft zojuist geschiedenis geschreven: finish #Dakar in alle 4 de categorieën. GEFELICITEERD http://t.co/g0jLbylxoC reageer retweet
Dat is wel een mooie prestatie.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:52 schreef Dekatria het volgende:
Baas.twitter:Mpresss twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 18:47:03Deze man, @KeesKoolen, heeft zojuist geschiedenis geschreven: finish #Dakar in alle 4 de categorieën. GEFELICITEERD http://t.co/g0jLbylxoC reageer retweet
In het begin heb je de 4de quad enzo toch? want anders word het zo onhandig met de vrachtwagensquote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:50 schreef MrBanaan1 het volgende:
Moeten jullie eens de logica van die volgorde bekijken
http://www.dakar.com/dakar/2014/us/podium-finish.html
Motors laatst tot 4, dan 123.
Autos dan 4 tot laatst en dan 123.
Vrachtautos 123 dan 4 tot laatst
wtf
Kijk het schema maar. Het is me ook niet helemaal duidelijk. Logica ontgaat me een beetje.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:58 schreef DieselTank het volgende:
[..]
In het begin heb je de 4de quad enzo toch? want anders word het zo onhandig met de vrachtwagens
Dit dusquote:Omroep Brabant:
Tja, en welke belangen gaan er nu meewegen? Van IVECO? Red Bull? ASO? Kamaz? En welke wegen zwaarder?
wat tyraps voor de stevigheid (Heb ik dat goed gespeld??)quote:
Nopequote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:03 schreef DieselTank het volgende:
[..]
wat tyraps voor de stevigheid (Heb ik dat goed gespeld??)
Ja, en ik blijf het met hem eens. Dat was echt wel schuld van monteurs/team, en ik vond dat hij recht had om kwaad te zijn. Hij reed zooo goed dat jaar he!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:07 schreef Dekatria het volgende:
Nu moet ik ineens weer denken van Verhoeven een paar jaar terug, die z'n Sherco met kunst en vliegwerk in elkaar moest houden tot z'n grote ergernis. Maar wel geniale verhalen bij aankomst
Na een belletje naar Putin of Abramovic natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:12 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
En oom Igor of neef Boris zit momenteel ook te internetbankieren
Putin hangt momenteel aan de telefoon met Hollande.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:13 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Na een belletje naar Putin of Abramovic natuurlijk.
Dit ja. Zou me nieteens verbazenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:15 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Putin hangt momenteel aan de telefoon met Hollande.
echt? dan wint derooy toch niet??quote:
Omroep Brabantquote:De uitslag op de Dakarsite zegt dat Karginov de etappe wint, De Rooy op +3.11 als 2e. Dit zou betekenen dat Karginov Dakar wint.
Ja, Karginov wordt door Dakar.com in het klassement als winnaar neergezet met 3.11 op de Rooyquote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:16 schreef DieselTank het volgende:
[..]
echt? dan wint derooy toch niet??
of is dat bullshit.??
twitter:Team_de_Rooy twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 19:15:46Volgens ASO site heeft Karginov de rally gewonnen; 3:11 min voor op Gerard.... #ledakar reageer retweet
Geld doet wonderen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:19 schreef KneusTeun het volgende:
Naja als het echt zo is heeft ie er recht op toch?
In eerste instantie wel ja, maar hij kwam ook in aanmerking voor 6 uur straf en dat is toen met kut excuus toch maar niet gegeven.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:19 schreef KneusTeun het volgende:
Probleem is dat ze er amper consequent in zijn met compensaties...quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:19 schreef KneusTeun het volgende:
Ja je denkt meteen dat het om geld gaat?quote:
tv het raam uit..quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:22 schreef MrBanaan1 het volgende:
Jongens ik zou nu het liefst alles aan gort slaan, bahbahbah
De Rooy is sympathiek van karakter en zal nooit op tv/publiekelijk schelden of klagen dat het oneerlijk of onterecht is.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:23 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja je denkt meteen dat het om geld gaat?
Ik denk dat dat wel heel triest is, en anders horen we dat nog wel van de Rooy.
Ik heb er op zich geen problemen mee. Kagirov was gewoon het snelste, echter dat bericht over die technische hulp buiten het bivak werpt wel een schaduw over zijn overwinning. Maar buiten Nederland maalt daar waarschijnlijk niemand om, doet men buiten Nederland, Rusland en Tsjechie waarschijnlijk toch al niet wat betreft de trucks.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:20 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
In eerste instantie wel ja, maar hij kwam ook in aanmerking voor 6 uur straf en dat is toen met kut excuus toch maar niet gegeven.
Nee dan moet hij weer een tv kopenquote:
Gebeurt komende tijd sowieso nog wel, want hij is van begin af aan al kapot, maar de laatste tijd loopt het de spuigaten uit.quote:
plus je bent vor Rodaquote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:24 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Gebeurt komende tijd sowieso nog wel, want hij is van begin af aan al kapot, maar de laatste tijd loopt het de spuigaten uit.
Alle bitterheid terzijde heeft ASO simpelweg belang bij de grote fabrieksteams in Dakar, dat betekent immers meer geld. Ze hebben wel vaker laten zien een oogje dicht te knijpen bij discrepanties... en daar is dit jaar klaarblijkelijk geen uitzondering op.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:23 schreef KneusTeun het volgende:
Ja je denkt meteen dat het om geld gaat?
Ik denk dat dat wel heel triest is, en anders horen we dat nog wel van de Rooy.
Geld moet rollen jonguh.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:24 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Nee dan moet hij weer een tv kopen
Ontopic graag.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:25 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
plus je bent vor Rodadan willen dit soort momenten wel vaker voorkomen
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:25 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
plus je bent vor Rodadan willen dit soort momenten wel vaker voorkomen
Maar als het zo erg was dan was de Rooy al wel opgestapt. Ik bedoel die pompen er ook bakken geld in, en die doen dat niet als ze weten dat een overwinning gekocht kan worden.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:25 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Alle bitterheid terzijde heeft ASO simpelweg belang bij de grote fabrieksteams in Dakar, dat betekent immers meer geld. Ze hebben wel vaker laten zien een oogje dicht te knijpen bij discrepanties... en daar is dit jaar klaarblijkelijk geen uitzondering op.
Probleem is dat je dit soort beinvloeding natuurlijk nauwelijks kunt checken. Als er n mate van subjectiviteit in de beoordeling zit met tijdstraffen en het terugkrijgen van tijd kan de organisatie dat natuurlijk altijd 'verantwoorden'.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:27 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Maar als het zo erg was dan was de Rooy al wel opgestapt. Ik bedoel die pompen er ook bakken geld in, en die doen dat niet als ze weten dat een overwinning gekocht kan worden.
En als je echt denkt dat het zo werkt hoef je je alleen maar druk te maken om van Peltkist rijders is gewoon de puurste vorm zonder zware sponsoren en bakken geld.
Dat zeg je nu wel, maar vorig jaar werd Van Pelt nog DQ'ed omdat een gevestigd Malle Moto winnaar ging mauwen dat RVP assistentie kreeg (terwijl hij dat zelf ook kreeg). De organisatie is gewoon niet consequent, en dat wekt vermoedens van vriendjespolitiek op.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:27 schreef KneusTeun het volgende:
En als je echt denkt dat het zo werkt hoef je je alleen maar druk te maken om van Peltkist rijders is gewoon de puurste vorm zonder zware sponsoren en bakken geld.
En wat dachten we van Robby vorig jaar? Ook niet bepaald een kleine naam en die werd ook genaaid. Écht genaaid, want hij won algemeen nieteens.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:29 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat zeg je nu wel, maar vorig jaar werd Van Pelt nog DQ'ed omdat een gevestigd Malle Moto winnaar ging mauwen dat RVP assistentie kreeg (terwijl hij dat zelf ook kreeg). De organisatie is gewoon niet consequent, en dat wekt vermoedens van vriendjespolitiek op.
Klopt, maar dit is gewoon ongelukkig. Is volgens de regels wel correct gegaan geloof ik toch?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:29 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat zeg je nu wel, maar vorig jaar werd Van Pelt nog DQ'ed omdat een gevestigd Malle Moto winnaar ging mauwen dat RVP assistentie kreeg (terwijl hij dat zelf ook kreeg). De organisatie is gewoon niet consequent, en dat wekt vermoedens van vriendjespolitiek op.
RG is een privateer, geen fabrieksrijder.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:31 schreef MrBanaan1 het volgende:
En wat dachten we van Robby vorig jaar? Ook niet bepaald een kleine naam en die werd ook genaaid. Écht genaaid, want hij won algemeen nieteens.
Maar hij zorgt voor sensatie en trekt kijkers, dus zou je denken dat ze die er toch ook graag bij willen houdenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:31 schreef Dekatria het volgende:
[..]
RG is een privateer, geen fabrieksrijder.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:34 schreef TargaFlorio het volgende:
Hans Vogels geen sleutelbeen gebroken, dat had ik niet verwacht.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:34 schreef TargaFlorio het volgende:
Hans Vogels geen sleutelbeen gebroken, dat had ik niet verwacht.
Deze bedoel je?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:38 schreef existenz het volgende:
Op twitter gaat een foto rond van De Rooy die de crash passeert. Auto lag op zijn kant in een bocht. Als de russen hem recht hebben gezet, is het wel terecht dat ze wat tijd terug kregen. Plek was namelijk best gevaaarlijk.
twitter:BaCuadros twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 19:36:34De Rooy superando el accidente de Yong. http://t.co/sIrtNXYzPM vía: @yosssii #Dakar2014 #Dakar2014xBAC reageer retweet
En zo is hettwitter:rallyraidnieuws twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 19:32:08Robert van Pelt jr wint het kistklassement,Gerard de Rooy is 2e truck en Sebastian Husseini is 3e quad.'We' hebben slechtere Dakars gehad. reageer retweet
En ik hoop dat die HRX goed doorontwikkeld kunnen worden! Ze reden op de moementen dat er geen pech was echt goed. Minis houd niemand bij, maar verder zie ik er wel potentie in!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar serieus, Vogels heeft een goede eerste Dakar gereden. Kan verder doorgroeien naar het niveau Knuiman. Hetzelfde geld voor Van Der Pelt. Hopelijk kan die volgend jaar gewoon met een team achter zicht starten.
En waar is van Loon dan?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:38 schreef NextTVH het volgende:
[..]
Deze bedoel je?twitter:BaCuadros twitterde op zaterdag 18-01-2014 om 19:36:34De Rooy superando el accidente de Yong. http://t.co/sIrtNXYzPM vía: @yosssii #Dakar2014 #Dakar2014xBAC reageer retweet
Leg me eens uit wat je toch altijd bedoelt met dat *kras*quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:43 schreef motorbloempje het volgende:
*kras*
Máár, wát een race weervolgend jaar weer mensen? Was leuke reeks!
Denk een variatie op 'cross', wat Brits-Engels voor 'geïrriteerd' isquote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:44 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Leg me eens uit wat je toch altijd bedoelt met dat *kras*![]()
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:45 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Denk een variatie op 'cross', wat Brits-Engels voor 'geïrriteerd' is
Eerste week vond ik ook een stuk leuker, bijv die rit dat Roma met 30min verschil won. Tweede week werden er niet echt grote verschillen gemaakt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:44 schreef Dekatria het volgende:
Heb er overigens weinig van gemerkt dat de 2e week zwaarder zou worden dan de 1e, wat begin deze week gezegd werd.
kraspanda's?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bijna
*kras* is iets uit R&Pvan die kraspanda's, zeg maar, dus als je iets niet leuk vindt, dan ga je krassen
Juistquote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:46 schreef motorbloempje het volgende:
*kras* is iets uit R&Pvan die kraspanda's, zeg maar, dus als je iets niet leuk vindt, dan ga je krassen
kras betekent dat je probeert je polsen door te snijdenquote:
55 uur inderdaad.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:54 schreef DieselTank het volgende:
Die mini lag wel een beetje gevaarlijk... Maar jammer dat de ASO met de russen mee stemt achja, mij boeit het niet zoveel.. Maar wel jammer voor derooy... 3 minuut nogwat... En ze hadden intotaal iets van 50 uur gereden ofzo?
ah, je kent m IRL?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:23 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
De Rooy is sympathiek van karakter en zal nooit op tv/publiekelijk schelden of klagen dat het oneerlijk of onterecht is.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:48 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
kraspanda's?Maargoed, dislike dus
Joh...quote:
Biasion rijdt niet meer voor De Rooy omdat Iveco hem niet meer sponsort. Hoe is het Iveco team geen fabrieksteam?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:25 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Alle bitterheid terzijde heeft ASO simpelweg belang bij de grote fabrieksteams in Dakar, dat betekent immers meer geld. Ze hebben wel vaker laten zien een oogje dicht te knijpen bij discrepanties... en daar is dit jaar klaarblijkelijk geen uitzondering op.
Dat dus. Als ze hem geholpen hebben, dan hebben ze hem overeind geholpen. Klaar. Geen gezever, De Rooy heeft het in de vorige etappes verloren. Niet door een compensatie die zeer wss ook nog terecht was.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:54 schreef DieselTank het volgende:
Die mini lag wel een beetje gevaarlijk... Maar jammer dat de ASO met de russen mee stemt achja, mij boeit het niet zoveel.. Maar wel jammer voor derooy... 3 minuut nogwat... En ze hadden intotaal iets van 50 uur gereden ofzo?
Kamaz lijkt me wel een iets grotere player dan Iveco, of nietquote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:00 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Biasion rijdt niet meer voor De Rooy omdat Iveco hem niet meer sponsort. Hoe is het Iveco team geen fabrieksteam?
Die werkzaamheden buiten het bivak om maken het wel erg zuur.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:01 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat dus. Als ze hem geholpen hebben, dan hebben ze hem overeind geholpen. Klaar. Geen gezever, De Rooy heeft het in de vorige etappes verloren. Niet door een compensatie die zeer wss ook nog terecht was.
van Pelt volgend jaar weer Maxxis (GoKoBra) maar dan met meer dan alleen PR ondersteuning moet je maar rekenen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar serieus, Vogels heeft een goede eerste Dakar gereden. Kan verder doorgroeien naar het niveau Knuiman. Hetzelfde geld voor Van Der Pelt. Hopelijk kan die volgend jaar gewoon met een team achter zicht starten.
nee, omdat ie weet dat het terecht isquote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:59 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Joh...![]()
Ik baseer me op eerdere interviews. Zie jij hem vanavond op RTL al ragen op Kamaz en dat het oneerlijk is? Ik niet hoor.
op de wereldmarkt zullen ze op hetzelfde niveau zitten, Kamaz pompt meer geld in Dakar.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:03 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Kamaz lijkt me wel een iets grotere player dan Iveco, of niet
My point exactly.quote:
+ de rode stierquote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
op de wereldmarkt zullen ze op hetzelfde niveau zitten, Kamaz pompt meer geld in Dakar.
Karginov heeft hem niet overeind geholpen dat was nikolnogwattes. Hij heeft alleen in het rijtje gestaan.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:01 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat dus. Als ze hem geholpen hebben, dan hebben ze hem overeind geholpen. Klaar. Geen gezever, De Rooy heeft het in de vorige etappes verloren. Niet door een compensatie die zeer wss ook nog terecht was.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:36 schreef Barcaconia het volgende:
Mag ik ook bij motorbloempje krassen als iets me niet bevalt? Ik vind het zonde van mezelf.
geboren op 5 juni 1993 volgens zijn feestbroekquote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:04 schreef fathank het volgende:
Van Pelt is baas. Hoe.oud is hij eigenlijk?
En de dochter van Fried natuurlijk
vanaf 22:30 is het te zien op http://tv-porinternet.com(...)vo-por-internet.htmlquote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:17 schreef MrBanaan1 het volgende:
Heeft iemand een link naar de live ceremonie? Hoelaat begint die eigenlijk?
Dankje! Pijn in mn hart om het te zien, moet het nog even verwerkenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
vanaf 22:30 is het te zien op http://tv-porinternet.com(...)vo-por-internet.html
ceremonieis om 8 uur begonnen, De Rooy waarschijnlijk rond middernacht op het podium
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |