Costa Rica heeft geen leger omdat na de burgeroorlog van 1949 de winnende partij besloot dat het gevaarlijker was een leger te hebben dan om er geen te hebben en dat ze geld beter voor onderwijs konden gebruiken. Gezien de hoeveelheid junta's in naburige landen, daarvoor en sindsdien, was dat geen al te slechte conclusie. Het helpt natuurlijk ook wel dat Costa Rica geen vijandige buren heeft.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:57 schreef Doublepain het volgende:
Het zijn ook allemaal landen waar een ander land geen moeite voor doet dan is het ook wel logisch dat ze geen leger hebben. Hoewel ik dat van Costa Rica niet verwacht had.
Het is geen moord. Het is collateral demage. En het is de eigen stomme schuld van die mensen. Ze zijn zo dom dat ze gewoon bovenop onze olie geboren worden. Dus het lijkt me in geen enkele manier immoreel om deze mensen te collateral demagen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, die discussie had ik gevolgd.
Zoveel humanitair werk dat bij Defensie wordt gedaan, ook in eigen land (zandzakken bij overstromingen etc.).
Dat allemaal degraderen tot "jij wil graag mensen vermoorden" is echt misdadig.
Profetische woorden..quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maakt niet uit de taliban zijn nog lang niet verslagen. En vinden het het offeren van 70 man geen probleem. Daarom kunnen we zo ook niet verslaan op dit moment.
Goede kick man.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:09 schreef borbit het volgende:
[..]
Het is geen moord. Het is collateral demage. En het is de eigen stomme schuld van die mensen. Ze zijn zo dom dat ze gewoon bovenop onze olie geboren worden. Dus het lijkt me in geen enkele manier immoreel om deze mensen te collateral demagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een oorlog winnen zonder verlies aan mensenlevens en zonder dat het opvalt is excelleren in de kunst van het oorlog voeren. Elke dode die valt is het falen van de bevelhebber van een leger. En aangezien het tegenwoordig vaak politici of religieuze fanatici zijn een vaak voorkomend verschijnsel.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:09 schreef borbit het volgende:
[..]
Het is geen moord. Het is collateral demage. En het is de eigen stomme schuld van die mensen. Ze zijn zo dom dat ze gewoon bovenop onze olie geboren worden. Dus het lijkt me in geen enkele manier immoreel om deze mensen te collateral demagen.
Uiteindelijk heeft Finland de winteroorlog van 1939-1940 'gewoon' verloren. Ze moesten een vrede tekenen waarbij ze een deel van hun land af moesten staan aan de russen. En de russen hebben dat land nog steeds.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:57 schreef ems. het volgende:
Ze kregen dan wel een pak slaag maar als Rusland écht had gewild hadden ze de finnen heus wel kapot gemaakt hoor. Het was destijds gewoon niet de investering waard
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |