Ik ken de Nederlandse inbreng in Irak niet, in Afghanistan zaten 2 vrienden van mij, puur non-militair.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als we naar Irak, Afghanistan en Jemen straks kijken denk ik dat er meer geschoten word.
Maakt niet uit de taliban zijn nog lang niet verslagen. En vinden het het offeren van 70 man geen probleem. Daarom kunnen we zo ook niet verslaan op dit moment.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
De Taliban viel op 15 juni een aantal politieposten aan in de stad Chora, vlakbij de Nederlandse legerbasis Tarin Kowt. Samen met Australische en Afghaanse troepen vochten de Nederlanders in de daarop volgende dagen om het behoudt van de stad. Na drie dagen trok de Taliban zich terug. Aan hun zijde vielen ongeveer zeventig doden, aan Nederlandse zijde vielen tijdens de Slag bij Chora twee man.
Ik ben bang van wel.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ken de Nederlandse inbreng in Irak niet, in Afghanistan zaten 2 vrienden van mij, puur non-militair.
Jemen straks? Heb ik iets gemist?
Heb je een linkje?quote:
Begint inderdaad op Vietnam te lijken.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maakt niet uit de taliban zijn nog lang niet verslagen. En vinden het het offeren van 70 man geen probleem. Daarom kunnen we zo ook niet verslaan op dit moment.
Lees zelfs eens wat of kijk naar het nieuws. De Nederlandse soldaten gaan inlichtingen verzamelen in vijandelijk gebied. Dus kom je de vijand wel eens tegen die gaan schieten...quote:
Bitch of juist bescherming. Het is maar hoe je het bekijkt.quote:Op zondag 19 januari 2014 16:59 schreef jogy het volgende:
Puur bnwerig gezien vind ik die staatjes 'onder de militaire bescherming van de VS' een beetje klinken alsof ze de VS hun bitch zijn.. Zeker Grenada bijvoorbeeld.
Bitch dus, Grenada is binnengevallen door de VS.quote:Op zondag 19 januari 2014 17:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Bitch of juist bescherming. Het is maar hoe je het bekijkt.
Of zo'n maffioso style 'bescherming' idee zeg maar. Grenada heeft een invasie van de VS op hun dak gehad en sindsdien is de VS nooit meer weggegaan. tja. Wat de Vaticaan en bijvoorbeeld Monaco betreft heb ik dit idee helemaal niet.quote:Op zondag 19 januari 2014 17:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Bitch of juist bescherming. Het is maar hoe je het bekijkt.
Nope. Luxemburg heeft een leger:quote:
quote:Op zondag 19 januari 2014 19:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nope. Luxemburg heeft een leger:
De Strijdkrachten van Luxemburg, ook wel Lëtzebuerger Arméi of Armée luxembourgeoise genoemd, is het leger van het Groothertogdom Luxemburg.
Het telt zo'n 900 manschappen en is daarmee het kleinste leger binnen de NAVO. Het leger van Luxemburg heeft alleen een landmacht, en dus geen luchtmacht of marine. Luxemburg heeft wel een Airbus A400M aangeschaft met de hulp van de Belgische Luchtcomponent van Defensie; deze moet in 2019 aan Luxemburg geleverd worden.
Zo gaat het letterlijk al eeuwen. De romeinen waren destijds wat dat betreft prima te vergelijken met de Amerikanen nu.quote:Op zondag 19 januari 2014 16:59 schreef jogy het volgende:
Puur bnwerig gezien vind ik die staatjes 'onder de militaire bescherming van de VS' een beetje klinken alsof ze de VS hun bitch zijn.. Zeker Grenada bijvoorbeeld.
Ja, vazalstaten dus.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Zo gaat het letterlijk al eeuwen. De romeinen waren destijds wat dat betreft prima te vergelijken met de Amerikanen nu.
Helemaal waar. Het zal hele kluif worden om al die legers weg te krijgen want zodra er maar ééntje overblijft is de rest van de wereld verneuktquote:Op zondag 19 januari 2014 21:37 schreef ems. het volgende:
Of je nu voor of tegen oorlog en geweld bent, het is een feit dat je automatisch de bitch bent van volken met grotere legers.
Nou als die net zo zijn als hun voetbal elftal betwijfel ik datquote:Op zondag 19 januari 2014 21:44 schreef WammesWaggel het volgende:
San Marino heeft dan wel geen leger maar wel een goed bewapende politie die niet bang was om de Italiaanse invasiemacht te bevechten, het was niet nodig maar toch.
Verkijk je niet op de groote van een leger.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:44 schreef jogy het volgende:
[..]
Helemaal waar. Het zal hele kluif worden om al die legers weg te krijgen want zodra er maar ééntje overblijft is de rest van de wereld verneukt.
In dit aspect (ff vloeken in de kerk hoor) zou een eventuele wereldwijde regering een stuk schelen.
True, een klein leger kan met een beetje geluk, een goede positie en goede training heus wel een horde ongetrainde boeren met slecht materiaal tegen houden. Maar dat is nog steeds een groot verschil met het helemaal niet hebben van een leger. Neemt totaal niet weg dat het een heldendaad was van de Finnen.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
Verkijk je niet op de groote van een leger.
Zie de oorlog tussen Finland en Rusland.
Rusland kreeg een behoorlijk pak slaag.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Winteroorlog
OW en ze hadden Simo Häyhäeen Finse soldaat die waarschijnlijk de meest succesvolle sluipschutter aller tijden was, met 705 bevestigde gedode Sovjetsoldaten waarvan 505 als sluipschutter. Hij stond in Rusland bekend als Belaya Smertj ("De witte dood").
Klopt, een politie macht kan je ook niet echt een leger noemen.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:04 schreef jogy het volgende:
[..]
True, een klein leger kan met een beetje geluk, een goede positie en goede training heus wel een horde ongetrainde boeren met slecht materiaal tegen houden. Maar dat is nog steeds een groot verschil met het helemaal niet hebben van een leger. Neemt totaal niet weg dat het een heldendaad was van de Finnen.
Laat me raden waar die rebellen tot juni 1995 werkten...quote:• Haïti - Leger opgeheven in juni 1995, maar rebellen willen de heroprichting. De Nationale Politie heeft militaire eenheden.
Kloptquote:Op maandag 20 januari 2014 13:57 schreef ems. het volgende:
Ze kregen dan wel een pak slaag maar als Rusland écht had gewild hadden ze de finnen heus wel kapot gemaakt hoor. Het was destijds gewoon niet de investering waard
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |