SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Recent afgeronde projecten uit het vorig deel:
ieniminimuis dr handwarmers (voor meer mooi's zie vorige topic)
lady-wrb's hele grote skullsjaal
Stormqueen's robuuste sjaal en muts
NijntjesUK theeservice
Hook on!!!!
Ik vind een beetje roze voor een meisje wel leuk, maar alles roze roze roze, mehquote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:11 schreef Stormqueen het volgende:
Erg leuk spul Tyler!
En tsja, wat kleuren voor baby's betreft, ik blijf dat zo iets sufs vinden, dat alles roze moet omdat meisje en alles grijs voor een jongen. Maar ieder z'n keuze. (hoewel ik er stiekem wel een sport van maak om niet-roze kleertjes te kopen voor op meisjeskraamvisite![]()
)
Klopt, maar veel mensen kiezen daar niet voorquote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:20 schreef ieniminimuis het volgende:
Alles grijs voor jongens? Moeten dat grijze muizen worden later?
Groen, rood, blauw, oranje, geel enz. kunnen toch voor beiden?
ik had vroeger veel geel voor mijn zoon toen hij baby was. dat stond zo mooi bij zijn (toen) bruine haar (en hij had echt een enorme bos)quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:20 schreef ieniminimuis het volgende:
Alles grijs voor jongens? Moeten dat grijze muizen worden later?
Groen, rood, blauw, oranje, geel enz. kunnen toch voor beiden?
Als je inderdaad een rechte rand rond je ripple wil, is deze wel aan te raden!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:30 schreef Susie het volgende:
Als ze nog zo heel klein zijn, dan is het soms wel verdomd makkelijk om te zien aan de kleur kleding of het een jongen of meisje is![]()
Alhoewel de mijne een knalroze jasje droeg en er alsnog hij werd gezegd
![]()
Maar de kleuren van die deken vind ik wel gaafZat mij onderweg naar huis nog te bedenken hoe ik zo'n rand om die deken maak, dat staat niet bij het patroon namelijk, maar vind ik het wel af maken.
http://attic24.typepad.com/weblog/granny-stripe.htmlquote:Multiples of three then, lets say for the tester chain 21 to begin.
Row 1 ::
work 1dc in 2nd chain from hook. Continue working dc's into each chain till the end. You should have worked 19 stitches in total. Turn the work.
It's not mequote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:52 schreef MissN het volgende:
Ik zou inderdaad ook op 20 uitkomen omdat je maar 1 losse overslaat?
Het is van attic24 dus UK termen, dan is een DC toch een vaste?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:04 schreef DonnaRush het volgende:
Een dc begin je bij mijn weten altijd in de 3rd chain from hook.
Ja als je US termen hebt. In de UK is een treble crochet een stokjequote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
nee een dc is een stokje. zie vertaalschema in op
quote:I'm writing this in UK terms ok, so first row is double crochet, then after that we switch to treble crochet. For US peeps, work your first row in sc, then switch to dc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |