abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135599229
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_135599239
CS, leuk morgen diploma zwemmen! Succes!
pi_135605371
Nou, die vrolijke noot heeft het topic om zeep geholpen :+ Dankje, heb er wel zin in. Zijn vriendinnetje doet ook mee, da's gezellig.

Ik vind het trouwens zo leuk dat dreumesjes net mensen zijn :P Laatst had ik op de fiets naar huis een gesprek met M over zijn dag waarbij je je zoveel moet voorstellen: "heb je gespeeld vandaag?" "ja!" "met Pietje?" "Pietje, ja!" ;) Ik begon mijn zin met "Enne...." en pauzeerde toen om een geniale nieuwe vraag te bedenken. M draait zich naar me om, kijkt me afwachtend aan en zegt: "ja?" De timing en de intonatie was precies alsof ik met een volwassenen in gesprek was, zo komisch. mijn briljante vraag werd overigens of hij rijstemelk had gedronken "nee rijstemelt :N melt :Y "

En ik vind het tof dat hij zo zijn eigen leventje heeft op het kdv. Dat de kindjes elkaar enthousiast begroeten, en hij feilloos kan vertellen welke ouders bij welke kindjes horen en dat hij opeens woorden gebruikt die we thuis nooit gebruiken, zoals buitenbed en notenpasta :D Hij is daar echt ingebed en ik vind dat heel wonderlijk om te observeren, dat stukje leven van hem waar ik niets mee te maken heb.

/random verhaaltjes :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_135605565
Leuk is dat he. M vertelt nu soms wel eens wat zelf.
"wat heb je gedaan?"
"Pelen Lucas (=vriendje), gele auto" "mamamijn" (=mandarijn). En op basis van dat digitale schriftje kan ik dan wat beter doorvragen en vertelt hij steeds meer O+

Ik vind het ook zo leuk om M met andere kinderen te zien. Had hem een tijdje terug mee naar de wandelwagensoos hier en dan merk je echt hoe makkelijk hij met andere kinderen om gaat en hoe normaal dat voor hem is. Hij liet zich daar echt de kaas niet van het brood eten. thuis dan weer wel :X
pi_135606204
Vertellen begint hier langzamerhand ook wel te komen, vooral als ik inderdaad een beetje door kan vragen. Soms noemt hij opeens spontaan een naam of een gebeurtenis, als we in de auto zitten vaak, en dat vind ik ook heel leuk, dat ik inzicht krijg in zijn gedachten. Als ik hem dan vraag of hij daar even aan moest denken, bevestigt hij dat intens tevreden en verzinkt dan verder in gedachten O+

Ik blijf dat heel bijzonder vinden, dat kinderen zo jong al zo sociaal zijn en zich daar (meestal) zo goed mee weten te redden. Hoewel ik me kan voorstellen dat je het jammer vindt dat hij het thuis niet meer laat zien, denk ik dat het ook wel fijn is om te zien dat hij zijn grenzen goed kan aangeven. Misschien is de noodzaak thuis minder hoog? Zoals ik jouw M gezien heb, vind ik hem heel stevig in contact met andere kindjes.

Bij mijn M is het misschien wel eerder andersom, die heeft de neiging om als een klein commandantje rond te lopen :D Hij heeft heel vastomlijnde ideeën over wat hij wil en waar hij ons bij nodig heeft om zijn plannen uit te voeren. Omdat hij natuurlijk heel veel één op één contact heeft, is het best moeilijk dat te sturen, want het voelt zo raar om iets niet te willen doen als hij het vraagt als er geen echte reden voor is (zoals een ander kind of ouder die de aandacht vraagt). Dat benoemen ze op het kdv ook wel, dat hij daar soms op zijn beurt moet wachten en dat hij dat moeilijk vindt, maar het is wel heel goed dat hij dat ook ervaart.
pi_135606512
Thuis gaat het prima hoor. Maar het is soms wel sneu als hij weer bij mij komt piepen omdat zijn zusje zijn speelgoedje heeft afgepakt :D Terwijl hij buitenshuis zijn speelgoed echt wel verdedigd. Maar ik vind het soms ook wel lastig om te bepalen wat wel en niet mag en daar wordt het voor M ook niet echt veel duidelijker op. Speelgoed afpakken mag van mij niet, meisjes niet en M niet. Maar M gaat soms al flippen als zijn zusje met zijn speelgoed speelt terwijl hij daar niet mee aan het spelen is. En ja, dan heeft hij soms pech want het meeste speelgoed is van iedereen. Muv bedknuffels. En de vuilnisauto hebben we nu ook maar tot die categorie benoemd.

Maar goed: echte peuter wat dat betreft:

pi_135607027
:D Ja, zo eentje heb ik er ook "mijmijmijmijmijmijmijmij!! }:| " en in een beschaafde bui: "Mita eve hebbe? O-) "
pi_135607136
Oh ja, dat klinkt nu al herkenbaar. Ik hoor de halve dag 'hep. hep. Hep. Hep. HEP. HEP! HEP!!!!' als S iets wil hebben of doen. Wat wel heel handig is, is dat hij dat sinds een paar dagen ook doet als hij moe is. Dan wijst hij naar zijn slaapzak of pakt deze en dan zegt ie 'hep'. Werkt als een trein :7.
pi_135607331
Hier is dat dus "NIET ZUSJE PELEN! AFBIJVEN, VAN MIJ!!!!!"
en daarna half snikkend aan mijn been "niet pelen zusje"

Of hij grist het uit de handjes en zegt dan "dankewel" O+ _O-
pi_135607483
Hep O+ Klinkt leuker dan "diediediedie DIE!!" :P

Ik vind het komisch dat M niet de moeite neemt om te bedenken wie wie is, maar gewoon "zusje" als de lastpak bestempelt :D En bedanken bij het afpakken, zo beleefd ^O^
pi_135608713
Ja, hij is wel goed opgevoed :') :D

Zusje, of Jonijn en andere Jonijn.... Pas bij doorvragen benoemt hij Daffy of Daffene
pi_135611792
Cs succes morgen!

Wahaha ik moet wel lachen om die vrhalen van jullie. Ik heb Djenna sons ook weleens iets van een ander kindje zien afpakken. Ze praat nog niet maar dan denk ik wel ohohohoh is dat MIJN kind?! :o
pi_135613066
Leuk om te lezen allemaal :D

Veel plezier morgen cs!
pi_135613885
Andere Jonijn _O-
pi_135614372
Meestal is het nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnog een Jonijn. of nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnog een zusje

zo'n heel enthousiaste uitroep O+
pi_135614424
Kyara, ben je hier niet illegaal? }:|
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135614505
jawel, maar ik mis CS zo :@
en bij de peuters zitten allemaal bijna-kleuters (en jij natuurlijk bitterend O+ en Susie)
pi_135614610
Zo te horen halen we het niet bij CS :6
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135614946
Jeetje, ik bloos er een beetje van :@ :D
pi_135615084
Ik zal jullie alleen laten *; :W
pi_135616857
:*

M's uitroepen om zijn zusje O+

Mijne is helemaal dol op die app Talking Tom. Het is zo aandoenlijk, hij denkt echt dat die poes terugpraat. 's Avonds voor het slapen gaan wil hij 'mette poes prate' en dan vertelt hij dolenthousiast wat hij vandaag heeft beleefd O+ En als de hond de poes zo laat schrikken dat hij in de lamp springt roept M "noooooooooooouuuuuu zeg!" en en als de hond een windje laat "bah, windje, stankie!" _O-
  vrijdag 17 januari 2014 @ 21:55:38 #22
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_135621758
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:46 schreef bitterend het volgende:
Zo te horen halen we het niet bij CS :6
Het wordt gewoon tijd dat CS naar de peuters komt :+ M is in mijn ogen al even geen dreumes meer :Y
Oude (on)bekende.
pi_135622078
Nog 13 dagen! :s)

Bij de Twiskemeet zei ik nog tegen je dat ik je bijna-tweejarige zo groot vond, en nu is de mijne al zo groot O+
pi_135622482
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 21:55 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Het wordt gewoon tijd dat CS naar de peuters komt :+ M is in mijn ogen al even geen dreumes meer :Y
Precies. Ik wacht nog even op aflossing in dit topic. Nog 8 dagen :o
pi_135634601
Ow viert vandaag z'n verjaardag :D
Dan voel ik me er morgen echt bij horen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')