Ik heb er al zeker 5 jaar niet meer gezien, dus een band is er niet. Maar een berichtje is wel een goed idee!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:35 schreef BlueEyes het volgende:
Och Sunshine, kan het me indenken. Misschien haar een persoonlijk berichtje sturen?
(zelf stuur ik in dit soort gevallen een kaartje.. klein gebaar maar in zo'n geval weet ik uit ervaring heel waardevol en fijn)
Ik heb dat ook. Echt wonderbaarlijk dat mijn lichaam een wezen kan maken met hartje, niertjes, voetjes, oogjes, etc... Heel wonderbaarlijk. En fijn dat alles goed is!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:24 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat voelt dat dan rot idd, Sunshine. Maar voel je niet lullig hierover. Zo is het leven, helaas. Maar een berichtje is altijd attent natuurlijk!
Wij hebben gisteren de 12 weken echo gehad, en alles zag er perfect uit. Een druk zwemmend wezen van 7.09 cm, met armen, benen, twee hersenhelften en pies in z'n blaas <3
Zo raar he, dat mijn lijf gewoon weet hoe het een mens moet fabriceren. Afvallen en sporten kan het niet zo goedmaar een kind maken gaat prima! Rare gewaarwording dat zoiets voorgeprogrammeerd in je lijf zit, en gebeurt zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen. Misschien wat raar uitgelegd, maar ik vond het ineens zo'n out-of-space-beleving om dat kind te zien zwemmen.
Whaha, heel goed punt!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:28 schreef NoBoNo het volgende:
Nou Roomsnoesje, je moet er natuurlijk wel iets voor doen, want wie niet waagt die niet wint, wie niet n**kt krijgt geen kind!![]()
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:24 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat voelt dat dan rot idd, Sunshine. Maar voel je niet lullig hierover. Zo is het leven, helaas. Maar een berichtje is altijd attent natuurlijk!
Wij hebben gisteren de 12 weken echo gehad, en alles zag er perfect uit. Een druk zwemmend wezen van 7.09 cm, met armen, benen, twee hersenhelften en pies in z'n blaas <3
Zo raar he, dat mijn lijf gewoon weet hoe het een mens moet fabriceren. Afvallen en sporten kan het niet zo goedmaar een kind maken gaat prima! Rare gewaarwording dat zoiets voorgeprogrammeerd in je lijf zit, en gebeurt zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen. Misschien wat raar uitgelegd, maar ik vond het ineens zo'n out-of-space-beleving om dat kind te zien zwemmen.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:29 schreef Chanty het volgende:
[..]
En helemaal niet raar uitgelegd, snap precies wat je bedoeltIk was ook best trots toen ik mijn ventje met 10 weken zag bewegen, dat zoiets klein gewoon al bewegen kan
![]()
btw: je weet dat je profiel ingesteld staat als man?
Mag mijn UD naar 8 augustus?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:39 schreef Burdie het volgende:
Nieuw topic, nieuwe kansen. Zijn er nog aanpassingen voor de OP?
Huu! Ben heus een vrouw! Fixedquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:29 schreef Chanty het volgende:
btw: je weet dat je profiel ingesteld staat als man?
quote:
Had ik laatst ook een aflevering van gezien idd. Werkt wel lekker relativerend voor mijn eigen gewichtstoenamequote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Met verbazing heb trouwens op TLC Obese and pregnant gezien. De dames wogen al voor de zwangerschap iets van 150 a 170 kilo en met zwangerschap was dat een tikkie hoger natuurlijk. Maar wat een problemen brengt dat met zich mee zeg! Ze hadden suikerziekte, hoge bloeddruk, kortom niet ideaal voor de baby.
Komt volgens mij elke avond.
ik kan nog net een pleister plakken maar verder....quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:44 schreef BlueEyes het volgende:
Burdie geniet volop van je taart! Je hebt t verdiend!
TAP fijn dat de klachten wat gezakt zijn, lekker op de bank tv kijken met je 1+1 smurfjes en lekker laten verwennen door je partner!
Dyre ik moest voor de nekplooi ook naar een speciaal diagnostisch centrum, wel volledig gericht op zwangerschaps echo's enzo.
Was heel fijn en goeie apparatuur, beter dan bij de vk. En hele lieve echoscopist die alles uitlegde en de tijd nam. Komt goed hoor!
Ik wil ook creatief zijn met haken/borduren/breien/naaien maar heb daar zo ontzettend geen gevoel of rust voor. Ben blij dat ik creabea moeder heb! Enige waar ik creatief mee kan zijn is verband en pleisters, maar dat is niet echt de bedoeling denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:57 schreef BlueEyes het volgende:
Zonder inlegkruisjes kan ik om de 2/3 uur schoon ondergoed aantrekken
dat heb ik dus ook, vanmorgen bij het opstaan dacht ik echt OMG ik ben gaan vloeien.... gelukkig niet op die manierquote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:57 schreef BlueEyes het volgende:
Zonder inlegkruisjes kan ik om de 2/3 uur schoon ondergoed aantrekken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:45 schreef LaLouchi het volgende:
Vandaag de geslachtsecho gehad! Wij krijgen een zoontje![]()
Ik heb ook momenten dat ik bang ben.. En als ik dan vd week lees dat het mis is gegaan bij iemand die al verder was dan denk ik ook wel eens oh crap...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:55 schreef Ongeduldig het volgende:
Tof LaLouchi!
GM, wat knap! Ik vind het zo mooi hoe jij zo positief bent en er helemaal in gelooft. Waar jij al dekentjes aan het naaien bent en naar wiegjes aan het kijken bent, denk ik nog elke dag "nou, eerst nog maar eens zien of het allemaal wel goed gaat..." en ben ik nog best wel bang. Ik zou willen dat ik jouw optimisme had
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had net opruimwoede jóngah! Wasrek staat vrij standaard in onze slaapkamer. Nu opeens niet meer. Staat altijd wel één paar schoenen onder de bank. Nu opeens niet meer......
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:44 schreef DJMomo het volgende:
Jongens! Verlof! Hoera!
Verder niet zo jubel stemming
pfffft!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had net opruimwoede jóngah! Wasrek staat vrij standaard in onze slaapkamer. Nu opeens niet meer. Staat altijd wel één paar schoenen onder de bank. Nu opeens niet meer......voor jou!
S. 2014
J. 2016
Kan ook te maken hebben met het programma dat je vk gebruikt voor de controles enzo. Er zijn een aantal verschillende programma's die gebruikt worden, bij een intake loop je meestal een standaardpagina van zo'n programma af; in ieder geval 1 programma weet ik dat sinds anderhalf jaar actief gevraagd wordt naar tandvleesontsteking/parodontitis. Net zoals er bijv. naar blaasontsteking gevraagd wordt. Van ten minste 1 ander programma weet ik dat er niet naar die ontstekingen gevraagd wordt. Het is dan aan de vk zelf of ze het relevant vindt en of ze überhaupt op de hoogte is.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:18 schreef Enfermera het volgende:
Twink hihi ja klopt
Werknaam idd
Ongeduldig; ik stoker hier met tandenstokersdan gaat het goed! Heb dan sneller last van bloeden sowieso maar ook wat gevoeliger en als ik stoker dan gaat het goed
Maar goed idd dat je je laat behandelen.
Mijn vk heeft nooit gevraagd naar mn tandvlees
Das wel bijzonder dan ja, als er al wel onderzoek is in die richting..quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:59 schreef mignonne het volgende:
Nouja ik heb wel de indruk dat de link tussen diverse aandoeningen en mondgezondheid al heel lang bestaat, maar dat het in de praktijk maar weinig ter sprake komt.
Even ter illustratie, als er een mw binnenkomt met premature weeën dan wordt er van alles uit de kast getrokken en getest, een infectielab wordt afgenomen etc. maar er wordt niet naar haar tandvlees gekeken/gevraagd; wellicht door sommigen wel maar ik heb het nog niet gezien. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen op dat gebied wel
Wat is de link dan daarmee? Niemand heeft mij naar mijn tandvlees gevraagd inderdaad. Heb ook geen problemen al moet ik wel weer naar de tandartsquote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:59 schreef mignonne het volgende:
Even ter illustratie, als er een mw binnenkomt met premature weeën dan wordt er van alles uit de kast getrokken en getest, een infectielab wordt afgenomen etc. maar er wordt niet naar haar tandvlees gekeken/gevraagd; wellicht door sommigen wel maar ik heb het nog niet gezien. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen op dat gebied wel
Ja het schijnt best een hoog aantal te zijn. Er worden cijfers genoemd als dat 15-20% van de onverklaarbare vroeggeboorten te relateren zouden zijn aan parodontitis. De link zou zijn dat bacterieën die voor tandvleesontstekingen zorgen vrij gemakkelijk in de bloedbaan terecht komen, omdat het zo'n doorbloed gebied is, dat tandvlees; en dat het dan bij de baarmoeder weer het baringsmechanisme te vroeg op kan wekken. In een hele kleine nutshell. Als je er meer over wilt lezen dan is dit wel een hele informatieve link:quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:32 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wat is de link dan daarmee? Niemand heeft mij naar mijn tandvlees gevraagd inderdaad. Heb ook geen problemen al moet ik wel weer naar de tandarts
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens denk ik dat het in jouw geval wel duidelijk was, omdat je een tweeling droeg en de kans op vroeggeboorte dan al ruim aanwezig is. Desalniettemin is het wel altijd netjes om een urinekweek af te nemen voor GBS bijvoorbeeld, omdat kindjes daar na de bevalling ook heel ziek van kunnen zijn.:)
Ja. Gevalletje geen ruimte meer voor nog een uitbouw?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:17 schreef Kyara het volgende:
Ja, die kweekjes zijn ook afgenomen hoor, uitstrijkje, vruchtwater, urinemonster, placenta.... Allemaal gecontroleerd en goedgekeurd.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:22 schreef Kyara het volgende:
Ik denk zelf dat J als eerste wilde en dat D te veel aan het aandringen was
Ik denk dat ze het bij mij ook alleen maar vroeg omdat het programma wil dat die vraag wordt ingevuld, maar ben er wel blij mee. In mijn geval is het in ieder geval zo dat er een echt risico op paradontitis bleek te zijn, maar nu ben ik er op tijd bij. Anders had ik er nooit aan gedacht. Dus nu flink poetsen en stoken om die baby lekker lang binnen te houdenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:50 schreef mignonne het volgende:
Kan ook te maken hebben met het programma dat je vk gebruikt voor de controles enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |