abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 januari 2014 @ 13:59:48 #101
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_135959840
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:34 schreef znarch het volgende:

[..]

In een bakje leggen met warm water en met afwasmiddel. Dan met een tandenborstel schrobben.

Ziet hij eruit als nieuw. Ik doe dat ook lang niet elke week. Zo eens in de 2 weken.
tnx, zal dat eens proberen
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  zondag 26 januari 2014 @ 14:40:07 #102
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_135961561
Kan iemand mij wat tips geven voor het gebruik van snorwax? Want het zak na Max 15 minuten weer in :')
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_135987151

Mijn nieuwe scheerspullen uit Duitsland welke ik via een Duitse verzendapotheek gekocht heb.
pi_136071170
Kan iemand een tutorial of heldere gebruiksaanwijzing geven voor een spanriem? Hoe gebruik je zo'n ding precies, hoe doe je dat met die pasta en hoe moet je het open scheermes hierop zetten?

Kan hier erg slecht iets over vinden op het internet.
pi_136082263
Heb je al eens in het Engels gezocht? Er zijn namelijk Engelse fora's voor mensen die met een open scheermes scheren zoals http://straightrazorplace.com/
  woensdag 29 januari 2014 @ 06:54:19 #106
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_136082272
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:40 schreef leeroy het volgende:
Kan iemand mij wat tips geven voor het gebruik van snorwax? Want het zak na Max 15 minuten weer in :')
niet gebruiken. Ik gebruikte voor mijn snor altijd Syoss for men paste, een of ander ultra hold geval. Snor bleef minstens een dag in model (opgekruld).
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 29 januari 2014 @ 07:02:28 #107
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_136082297
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:34 schreef znarch het volgende:

[..]

In een bakje leggen met warm water en met afwasmiddel. Dan met een tandenborstel schrobben.

Ziet hij eruit als nieuw. Ik doe dat ook lang niet elke week. Zo eens in de 2 weken.
ik heb een sonishe tandenborstel. Pak gewoon een oude borstel en doe er wat tandpasta op en daarna lekker de krabber schrobben. Vandaag toevallig nog gedaan, krabber lijkt weer als nieuw voor 5 min "werk"
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  woensdag 29 januari 2014 @ 19:11:26 #108
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_136105790
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:52 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn nieuwe scheerspullen uit Duitsland welke ik via een Duitse verzendapotheek gekocht heb.
En..? hoe bevalt het..? (of kende je ze al?)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_136108136
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2014 19:11 schreef Snowballed het volgende:

[..]

En..? hoe bevalt het..? (of kende je ze al?)
De Kappus Scheercreme Aloe Vera bevalt me zeer goed en daarom had ik er extra tubes van gekocht. De Speick Scheerstaaf en Speick Aftershave Balsem bevallen me kwa geur goed en zoals verwacht hebben deze producten een typische Speick geur.

Maar zowel de Speick Scheerstaaf en Speick Aftershave Balsem heb ik nog niet uitgeprobeerd, dus buiten de geur kan ik er weinig over zeggen.

Maar mijn verwachtingen over deze producten zijn in iedere geval en de Speick Scheercreme en Speick zeep ( gewone zeep ) hebben me ook allemaal goed bevallen. Dus ik verwacht niet dat het veel anders zal zijn bij deze twee Speick producten.

De Phaemosan scheercreme heb ik alleen aan geroken en de geur vond ik prima en ruikt naar een medische geur.

Ik weet trouwens ook niet wanneer ik ze ga uitproberen of in gebruik nemen. Want momenteel heb ik de Kappus Scheercreme Aloe Vera in gebruik en gebruik ik mijn laatste flesje Nivea ASB voor gevoelige huid en als die op is neem ik een andere in gebruik.

En voor de warme zomer heb ik Nivea Cool Kick Aftershave Balsem gekocht. Maar mijn voorraad aftershave balsem is veel kleinere dan mijn voorraad scheercremes en daar heb ik er maar vier van op voorraad.

Maar ik denk dat mijn bezoek aan Praag daar verandering aan gaat brengen :X
pi_136188436
Ik heb van mijn vriendin net een tube Lavera aftershave balsem gekregen welke ze gratis via Douglas Duitsland gekregen heeft :) .

En direct uitgeprobeerd en het werkt best goed en totaal niet greasy.

maandag 3 februari 2014 @ 20:46:17 #111
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_136300536
De wapenolie gebruikt nog bedankt voor de tip heren.

Nu nog regelen dat ik ga leren slijpen.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_136301805
Op B&B heb ik een heel interessant topic gevonden. Een persoon daar is bezig met het testen van bijna alle scheerstaven en hij heeft er aardig wat gehad.

Ook interessant om te zien is hoe lang zo'n scheerstaaf mee gaat. Want ik gebruik mijn scheerstaven eigenlijk vooral op reis of bij mijn vriendin omdat ze klein zijn en dus handig om mee te nemen, maar ik heb nog geen een scheerstaaf op gekregen.

Maar tot nu toe staat de Wilkinson Sword Scheerstaaf op nummer 1 en dat vind ik persoonlijk ook een hele goede scheerstaaf :) En het verbaast me niks dat die op nummer 1 staat tot nu toe.
pi_136309099
Vandaag eindelijk mijn motor en frequentieregelaar aan de gang gekregen. Gisteren even het eea voorbereid en doorgelezen/gezocht en advies gevraagd, vanavond alles aangesloten en test gedraaid :)

pi_136309346
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:33 schreef Shaggy8675 het volgende:
Vandaag eindelijk mijn motor en frequentieregelaar aan de gang gekregen. Gisteren even het eea voorbereid en doorgelezen/gezocht en advies gevraagd, vanavond alles aangesloten en test gedraaid :)

Ziet er goed uit. Hoe werkt zo'n frequentieregelaar eigenlijk? Mij lijkt dat je best wel lang die knop in moet drukken voordat je op een hoog toerental zit?
pi_136309693
Hoe het precies werkt gaat beetje boven mijn kennis uit, maar het principe is dat onze stroom geleverd word op 230v bij 50Hz. Deze regelaar zorgt ervoor dat ik de Hz frequentie kan regelen van 0 tot 200. Dat wil dus zeggen dat mijn motor normaal bij 230v en 50Hz 1440rpm draait, maar als ik de regelaar opdraai tot 100Hz draait de motor dus 2880rpm.

De knop indrukken is idd wat traag, maar ook daar word aan gewerkt dmv een afstandsbediening met aan/uit, voorwaarts/achterwaarts en traploos toerental dmv een draaiknop/potmeter :) ( als ik tenmiste genoeg centen heb straks :( haha )
  dinsdag 4 februari 2014 @ 00:52:13 #116
148823 znarch
ondertitel
pi_136311310
Een frequntieregelaar regelt letterlijk de frequentie.

De snelheid van een 3 fasen motor is namelijk alleen te regelen door de frequentie aan te passen.

Ons lichtnet geeft 50hz en dat past de frequentieregelaar aan.

Dit is hoe die werkt:

In simpele vorm en normale mensen taal:

De linker kant maakt van wisselspanning gelijkspanning. (de diodebrug). De chopper (rechterkant) werkt namelijk op gelijkspanning als voeding. Er komt wel een wisselspanning uit.

De rechterkant gaat nu de spanning heel snel aan en uit zetten. Dit noem je pulswijdte modulatie.

Wat is dit? Stel je zet deze schakelaar een halve seconde aan en uit.

Dat betekend dat de helft van de tijd er geen spanning is. De periodetijd is nu 0,5.

Nu doen we de schakelaar een kwart seconde aan en driekwart uit.

Nu heb je een periode tijd van 0,25.

F=1/t

F= frequentie
T= periodetijd

Dit is in een notendop hoe dat ding werkt.

Natuurlijk schakelt dat ding veeel vaker dan 1x per seconde. Daarom maken ze ook vaak best lawaai.

Hoop dat het duidelijk is.

[ Bericht 4% gewijzigd door znarch op 04-02-2014 13:29:00 ]
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  dinsdag 4 februari 2014 @ 00:58:07 #117
148823 znarch
ondertitel
pi_136311410
Draaiknop en potentiometer is heeeel goedkoop trouwens. Die kan ik nog in een envelop doen en opsturen indien nodig. (als ik toevallig een juiste heb liggen)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_136330023
In het weekend kwam ik in de Duitse Lidl eindelijk de Cien Aftershave Balsem tegen gekomen en toen ook maar direct gekocht voor ¤ 2,45.

In de Nederlandse Lidl is deze aftershave balsem ook te krijgen voor ¤ 2,99 en op internet heb ik op het engels talige forum the shaving room al te horen gekregen dat het een goede aftershave balsem zou zijn.

En wat ik zelf toevallig weet is dat de aftershave balsems van Aldi en Lidl zeer goed scoorde in de Okotest, al was het bij Lidl wel G. Bellini, maar het kan natuurlijk zijn dat ze de naam in Cien veranderd hebben?

4-02-2014 19:31

Mijn Virginasheng Finest Dashaar Scheerkwast is vandaag bezorgd en was echt heel goed verpakt, bubbeltjes folie, doosje, bubbeltjes folie, zakje.

En toen ik de scheerkwast beet nam viel me direct op dat het handvat stevig aan voelt en de keukenweegschaal liet een gewicht van ongeveer 50 gram zien en dat is vergelijkbaar met mijn Edwin Jagger Best Black Badger.

De scheerkwast is overigens wel kleinere dan mijn Edwin Jagger DE89L en de totale lengte is 95mm en de totale lengte van mijn Edwin Jagger is 110mm.

De knot zelf daarin tegen is 55mm en dat is even lang als de knot van mijn Edwin Jagger en de diameter is 20mm.

De eerste indruk over deze scheerkwast is in iedere geval goed te noemen, het handvat ziet er mooi en de scheerkwast zelf ziet er ook goed uit. Ik ga de scheerkwast in iedere geval eerst een proef lather op laten kloppen om hem al een beetje in te werken.

En dan neem ik hem morgen waarschijnlijk in gebruik :)

[ Bericht 18% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-02-2014 17:48:16 ]
  dinsdag 4 februari 2014 @ 23:18:28 #119
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_136347574
Mijn Wilkinson/Gillette mesjes uit India zijn er.. *O*
Maar ik had me vanmorgen enorm bbs geschoren... -O-
Dus heb wel ff geprobeerd, maar kan er nog niet veel over zeggen....

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 18:12 schreef Diqiu-Long het volgende:

En wat ik zelf toevallig weet is dat de aftershave balsems van Aldi en Lidl zeer goed scoorde in de Okotest, al was het bij Lidl wel G. Bellini, maar het kan natuurlijk zijn dat ze de naam in Cien veranderd hebben?

Ik heb geen idee of ze de naam veranderd hebben, maar G. Bellini is/was idd erg goed spul.. zowel de splash (blauwe) als de balsem (wit) bevielen mij erg goed...
Note to self: Moet weer eens langs Lidl
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_136352764
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 23:18 schreef Snowballed het volgende:
Mijn Wilkinson/Gillette mesjes uit India zijn er.. *O*
Maar ik had me vanmorgen enorm bbs geschoren... -O-
Dus heb wel ff geprobeerd, maar kan er nog niet veel over zeggen....

[..]

Ik heb geen idee of ze de naam veranderd hebben, maar G. Bellini is/was idd erg goed spul.. zowel de splash (blauwe) als de balsem (wit) bevielen mij erg goed...
Note to self: Moet weer eens langs Lidl
Met Gillette DE mesjes heb ik altijd goede ervaringen mee gehad en tot nu toe hebben die mij nog niet teleur gesteld.

Of ze de naam echt veranderd hebben weet ik niet, maar die asb komt van Mann & Schröder en zal me niks verbazen als de ASB van de Aldi ook daar vandaan komt en die scoorde ja ook zeer goed.

Dus ik ben benieuwd hoe goed deze asb is, dat de geur een beetje synthetische is dat weet ik al maar dat stoort niet echt.
  woensdag 5 februari 2014 @ 09:22:09 #121
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_136354023
Vd week een paar dagen naar omgeving hellendoorn. Zitten daar toevallig nog leuke winkels in de buurt? Of tips voor over de grens in Duitsland?
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_136367124
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:22 schreef SosuaCafe het volgende:
Vd week een paar dagen naar omgeving hellendoorn. Zitten daar toevallig nog leuke winkels in de buurt? Of tips voor over de grens in Duitsland?
Ik mag niet spammen, maar op mijn blog staat een artikel over scheerproducten die lokaal in Duitsland verkrijgbaar zijn en ook waar ze te krijgen zijn.

Het zijn dan wel niet dure merken, maar puur de producten die in heel Duitsland zo'n beetje goed verkrijgbaar zijn, zoals Speick Scheercreme, Wilkinson Sword Scheerstaaf ( Aanrader! ), Palmolive Scheercreme, Nivea Scheercreme en nog wel wat meer scheercrèmes en scheerstaven kun je in Duitsland vinden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-02-2014 17:49:55 ]
  woensdag 5 februari 2014 @ 20:54:27 #123
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_136377980
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 06:54 schreef Drinky het volgende:

[..]

niet gebruiken. Ik gebruikte voor mijn snor altijd Syoss for men paste, een of ander ultra hold geval. Snor bleef minstens een dag in model (opgekruld).
Ik gebruik nu een mix van snorwax en pomade en dat werkt wel prima op zich
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_136379875
Ik heb vandaag voor de eerste keer mijn nieuwe Virginiasheng Finest dashaar scheerkwast gebruikt en dat is me erg goed bevallen en omdat uiteindelijk mijn ervaringen ook op mijn blog wil publiceren hou ik een logboek bij over de scheerbeurten en ik deel graag mijn eerste ervaring met deze scheerkwast hier in dit topic.

Scheerbeurt 1 Virginiasheng Finest dashaar scheerkwast

Het viel mij eigenlijk direct op dat deze scheerkwast flink wat water absorbeert wanneer ik hem laat weken in warm en lijkt erop dat ie meer water absorbeert dan mijn pure dashaar scheerkwasten.

Verder merkte ik direct dat de haren veel zachter aanvoelen op mijn gezicht dan mijn pure dashaar scheerkwasten. En zover ik kon zien verloor de scheerkwast ook geen enkele haar en ik had ruim voldoende scheerschuim op kunnen kloppen voor mijn twee passes.

Wel was na de eerste scheerbeurt nog steeds de stinkende geur van de scheerkwast aanwezig. Ook kon ik de scheerkwast prima vast houden tijdens het facelatheren, en ik dacht namelijk dat het handvat een minder goede grip zou hebben omdat het een maatje kleinere is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-02-2014 21:44:33 ]
pi_136417960
Zojuist geschoren met een feather. Iemand een idee wanneer je merkt of het mesje toch te agressief is? Huid is namelijk zeer glad en dat wil ik vaker ^^

De scheercremes van Diqui ontvangen. En tot nu toe enkel de Kappus en Wilkinson geprobeerd samen met de Balea(?) Badger kwast. Die overigens ontzettend stinkt!

De Wilkinson heeft mijn voorkeur,voornamelijk vanwege de geur. Deze is wat aangenamer dan de erg aanwezige geur van Kappus.

De webshop heeft het probleem van de afgebroken schroef trouwens geweldig afgehandeld. Eerst vertelde ze mij dat ze de vraag hebben doorgespeeld naar Edwin Jagger. Ongeveer een week later, mailde de webshop terug met de melding dat het hen te lang duurt en zelf een nieuwe hebben verstuurd. Dag later binnen en deze houdt ik nu als reserve of voor op reis.

Nog iets, waar kan ik feathers in bulk kopen voor een mooie prijs? EBay?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')