in 1 file, compressed onderaan je pagina.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:18 schreef esv7 het volgende:
Wat is de beste manier om veel javascript modules te laden voor een pagina, gewoon in de head inladen zoals gewoon? Of is het beter voor de performance om ze gezamenlijk in een file te zetten?
Maar hoe je dit met libary's met een license erop? Mag je alles zomaar bij elkaar gooien? Is het niet alsnog sneller deze libaries afzonderlijk vanaf een CDN te laden ipv gezamenlijk vanaf je eigen server?quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:06 schreef Catch22- het volgende:
[..]
in 1 file, compressed onderaan je pagina.
CDN is wel sneller, als je een license hebt dan kan je het alsnog wel compressen en in 1 file gooien.quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:09 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Maar hoe je dit met libary's met een license erop? Mag je alles zomaar bij elkaar gooien? Is het niet alsnog sneller deze libaries afzonderlijk vanaf een CDN te laden ipv gezamenlijk vanaf je eigen server?
Oké duidelijk, dankjewel.quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:15 schreef Catch22- het volgende:
[..]
CDN is wel sneller, als je een license hebt dan kan je het alsnog wel compressen en in 1 file gooien.
http://koala-app.com/
dat gebruik ik om meuk (libraries) in 1 file te gooien en te laten compressen. Custommeuk hou ik vaak wel los, maar lib's compress en join ik.
https://github.com/oklai/koala/wiki/JS-CSS-minify-and-combine
1 2 3 4 5 6 7 | one = function() { alert("hallo"); } two = function() { one(); }() |
1 2 3 4 5 6 7 | one = function() { two(); }() two = function() { alert("hallo"); } |
two() bestaat nog niet op het moment dat je hem aanroept want je definieert hem daarna pas.quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:24 schreef esv7 het volgende:
Beste,
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom het volgende wel werkt:
[ code verwijderd ]
,maar dit niet?:
[ code verwijderd ]
Ik denk dat het met de volgorde te maken heeft?
quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:33 schreef mstx het volgende:
[..]
two() bestaat nog niet op het moment dat je hem aanroept want je definieert hem daarna pas.
Oké dankjewel, en het staat inderdaad in de consolequote:Op donderdag 20 februari 2014 09:35 schreef KomtTijd... het volgende:
Ja, bij die tweede komt de syntax error voor de 2e functie.
Staat overigens gewoon keurig in je console als het goed is.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | <script type="text/javascript"> //<![CDATA[ $(document).ready(function(){ $("#hidden-countdown").countdown({ date: "02 January 2015 12:00:00", // countdown target date settings format: "on" }, function() { // callback function }); }); //]]> </script> |
Stukje verder met leren en ben er nu achter waarom het precies fout gaat.quote:Op donderdag 20 februari 2014 09:24 schreef esv7 het volgende:
Beste,
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom het volgende wel werkt:
[ code verwijderd ]
,maar dit niet?:
[ code verwijderd ]
Ik denk dat het met de volgorde te maken heeft?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | (function x() { one(); two(); }()) //Functionele expressie. var two = function() { alert("hallo"); } //Functionele declaratie. function one() { alert("hallo"); } |
Dat is bijna onmogelijk. ga loggen naar je console tot je weet tot waar het script uitgevoerd wordt.quote:
Code wordt van boven naar beneden uitgevoerd.quote:Op zondag 23 februari 2014 20:09 schreef esv7 het volgende:
[..]
Stukje verder met leren en ben er nu achter waarom het precies fout gaat.
Ik had gebruik gemaakt van functional expression's, waar ik voor functional declaration's had moeten kiezen omdat deze wel geladen worden voor er enige code wordt uitgevoerd.
[ code verwijderd ]
about:blankquote:Op maandag 24 februari 2014 16:48 schreef Scorpie het volgende:
Kent iemand nog een goede parallax scrolling tutorial ? Heb er nog niet veel mee gemerkt en merk dat ik wat roestig ben op dit vlak.
Ja ik weet het, maar ja, designers en shit.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:50 schreef Catch22- het volgende:
[..]
about:blank
DONT!
Ik heb er wel eens naar gekeken, maar vind het zelf echt verschrikkelijk. Veel meer dan een background vastzetten heb ik er dan ook niet mee gedaan
Achtereenvolgende statements wel ja, wat heeft dat er mee te maken?quote:Op maandag 24 februari 2014 16:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Code wordt van boven naar beneden uitgevoerd.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | //zet default sizes of haal ze uit de options var windowWidth = (options.width ? "900" : options.width); //x as var windowMaxWidth = (options.maxWidth ? "450" : options.maxWidth); //x as var windowMinWidth = (options.minWidth ? "2500" : options.minWidth); //x as var windowHeight = (options.height ? "500" : options.height); //y as var windowMaxHeight = (options.maxHeight ? "300" : options.maxHeight ); //y as var windowMinHeight = (options.minHeight ? "2000" : options.minHeight); //y as var windowLeftWidth = (options.left.width ? "200" : options.left.width); var windowLeftMaxWidth = (options.left.maxWidth ? "300" : options.left.maxWidth); var windowLeftMinWidth = (options.left.minWidth ? "100" : options.left.minWidth ); var windowRightWidth = (options.right.width ? null : options.right.width ); var windowRightMaxWidth = (options.right.maxWidth ? "300" : options.right.maxWidth); var windowRightMinWidth = (options.right.minWidth ? "100" : options.right.minWidth); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | function test(options) { var basesettings = { windowWidth:900, widthHeight:900 }; $.extend(basesettings, options); // of vanilla javascript var settings = extend(default, config); function extend(a, b){ var c = {}; for(var p in a) c[p] = (b[p] == null) ? a[p] : b[p]; return c; } } |
Dit is code die met Mootools werkt, maar dat terzijde.quote:
dat werkt met jQuery ook. Het nette hiervan is dat je gewoon 1 net object kan maken met basissettings en die je kan overschrijven met een ander object. Leest toch iets makkelijker.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:01 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Dit is code die met Mootools werkt, maar dat terzijde.
Maar wat is er zo slecht aan dan? Mijn functie bouwt een window op met twee panels erin waar je de afmetingen van mee kunt geven maar ook default kunt laten.
Ah, dat zou hier mee moeten kunnenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:13 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat werkt met jQuery ook. Het nette hiervan is dat je gewoon 1 net object kan maken met basissettings en die je kan overschrijven met een ander object. Leest toch iets makkelijker.
http://mootools.net/docs/core/Types/Object#Object:Object-appendquote:Function: Object.append
Copies all the properties from the second object passed in to the first object passed in.
Syntax:
Object.append(original, extension);
Dat zeg je zelf al. "Het ziet er nogal lomp uit"quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:01 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Maar wat is er zo slecht aan dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |