quote:
Op dinsdag 21 januari 2014 13:16 schreef AQuila360 het volgende:Denken jullie trouwens dat Netflix in de toekomst steeds sneller films en series beschikbaar heeft of blijft het zo als nu? Dat zou het echt perfect maken en wil daar ook best wel meer voor betalen voor een soort van Netflix+ abo waarin alles sneller beschikbaar is.
Nee. Het sneller beschikbaar zijn zal vooral liggen aan de regio waar je kijkt waarvoor deals zijn voor Netflix om ze uit te mogen zenden (soms al binnen een dag nadat een aflevering is uitgezonden in de VS).
Een Netflix+ abonnement bestaat hier in de VS al, want dan voeg je een DVD Rental Plan toe. Waarom? Omdat films en series eerst op DVD te huur zijn voordat ze aan de streaming dienst worden toegevoegd. Een paar jaar terug was de vuistregel dan ook dat er een paar maanden tussen de beschikbaarheid via DVD en streaming zat. Fysiek eerst (want alle partijen willen ook eerst DVDs en BluRays verkopen, natuurlijk), dan pas streaming.
Nu is dit natuurlijk anders voor regios zoals Europa, waar Netflix geen DVD verhuur heeft.
Daarnaast zijn er nog tig andere concurrenten waarom Netflix (nog) niet sneller is dan de rest qua beschikbaarheid;
• Een dienst als Hulu heeft juist afleveringen heel snel beschikbaar, maar heeft geen grote catalogus van oude afleveringen, zoals dat je op Netflix hebt. Een Hulu heeft bijvoorbeeld het lopende / laatste seizoen van een serie, terwijl Netflix de hele serie op het lopende / laatste seizoen na heeft.
• TV providers hebben hun eigen On Demand diensten. Zo kijk ik Bob's Burgers (uitgezonden door Fox), en die vergeet ik wel eens te kijken of op te nemen wanneer het op TV is. Nu staat de laatst uitgezonden aflevering vrij vlot op de On Demand dienst van AT&T. En het is nog "gratis" ook. Een beetje zoals Hulu, maar dan bij m'n TV plan inbegrepen.
En dan hebben de TV diensten ook nog eens vaak deals om films eerder beschikbaar te hebben dan wie dan ook. Moet je ze wel "huren", maar je kan een film dan wel weken voordat ze via Netflix te "huur" zijn al kijken.
• Daarnaast zijn er nog andere streamingdiensten. Hulu heb ik al genoemd, maar ook Amazon heeft hun eigen dienst. Omdat ik een Amazon Prime abonnement heb, kan ik ook een vrij grote selectie kijken die beschikbaar is op Amazon Instant Video. En daarvan is er ook nog eens overlap met Netflix. En dan zijn er nog diensten als RedBox in de VS die in eerste instantie als DVD huur zijn begonnen (grote automaten als een vending machine waar je een blikje uit haalt, maar in dat geval een film, of zelfs een video game), en die zijn ook met streaming diensten begonnen.
• Ten slotte heb je nog de premium kanalen, zoals HBO, Showtime, etc. en wat hiervoor vergelijkbaar is in andere delen van de wereld. Zolang die blijven bestaan en ze genoeg abonnees blijven houden, zal het concurrentie blijven voor Netflix. En sommige hiervan hebben ook hun eigen streaming diensten.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."