Jij lijkt mij nou niet echt de persoon om naar te luisterenquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:25 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Dat zeg jij, maar de Islam zegt hier heel wat anders over. Yallah
Ik wist niet dat we een romantisch etentje hadden.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:26 schreef xaban06 het volgende:
Ik laat jullie wel alleen, zal ik de kaars doven?
Zo denk ik nou precies t zelfde over jou.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:26 schreef expans het volgende:
[..]
Jij lijkt mij nou niet echt de persoon om naar te luisteren
Oruspu cocugu oldugun burdan belli. Zavalli it.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:26 schreef xaban06 het volgende:
Ik ken wel eentje in Pennsylvania.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:27 schreef WammesWaggel het volgende:
Kan iemand niet een imam naar dit topic halen?
Handig, opzich.
idiootquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:26 schreef xaban06 het volgende:
PR gemacht tochquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:28 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oruspu cocugu oldugun burdan belli. Zavalli it.
Dan ben ik maar laag dat ik dit zeg, maar senin gibileri cehennemin dibinde yanar Insallah. It.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik ken wel eentje in Pennsylvania.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:28 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik ken wel eentje in Pennsylvania.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alevitismequote:Op donderdag 16 januari 2014 23:30 schreef OllieWilliams het volgende:
Ik zou graag integreren in deze reeks, ik heb alleen het idee dat ik wat vereiste kennis mis. Wat zijn alevieten etc?
Ik duik zo m'n bed in johquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:31 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Huge, verzin eens een onderwerp.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:26 schreef xaban06 het volgende:
Lees terug.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:31 schreef De_Guidance het volgende:
Sommigen hadden al gereageerd zie ik
Racistisch? Tis kk laag.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:32 schreef De_Guidance het volgende:
Kaars doven grap vind ik racistisch.
Nopperdepopperquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:32 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
je.. Je.. Ver..laat... Oo.nss??
Even alle emotie weg, brein aanzetten. Het heeft niets met alevitisme te maken, het gaat om verschillende plichten die volgens de interpretatie van soennieten waar sjiieten niet aan zouden voldoen. Moslimmannen mogen met 3 soorten vrouwen trouwen, een moslimvrouw, of een vrome jodin, of een vrome Christenen. Een niet-moslim (wat een sjiiet dus is volgens soennisme), past daar niet in. Daarbij kan halal voedsel alleen bereidt worden door een moslim, wat wederom, een sjiiet niet kan zijn volgens soennisme.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:22 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
WAar in de Koran staat: Alevilerden kiz alinmaz/verilmez. Alevinin kestigi yenmez? Sen bana ayeti soyle, ben susim.
Ok.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:33 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Even alle emotie weg, brein aanzetten. Het heeft niets met alevitisme te maken, het gaat om verschillende plichten die volgens de interpretatie van soennieten waar sjiieten niet aan zouden voldoen. Moslimmannen mogen met 3 soorten vrouwen trouwen, een moslimvrouw, of een vrome jodin, of een vrome Christenen. Een niet-moslim (wat een sjiiet dus is volgens soennisme), past daar niet in. Daarbij kan halal voedsel alleen bereidt worden door een moslim, wat wederom, een sjiiet niet kan zijn volgens soennisme.
Gewoon doorheen kijken en over iets anders ouwehoeren tochquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:34 schreef OllieWilliams het volgende:
Wtfer ontgaan mij dingen hier. Maar let maar niet op mij.
Het is weer tijd voor de reliussie (religie-discussie).quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:34 schreef OllieWilliams het volgende:
Wtfer ontgaan mij dingen hier. Maar let maar niet op mij.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:35 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Niet schelden ajb. Zen. Laat je niet opnaaien. Koude bloedje alles.
Heel veel soennieten hier halen ook geen voedsel bij de sjiietische slager hier, omdat het geen halal vlees is wat hij bereidt, maar eigenlijk is dat fout want de dieren die hij koopt zijn al gedood, hij versnijdt ze in stukken voor klanten.quote:
Hey maat, beter ga je gewoon normaal pratenquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:28 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oruspu cocugu oldugun burdan belli. Zavalli it.
Dan ben ik maar laag dat ik dit zeg, maar senin gibileri cehennemin dibinde yanar Insallah. It.
Vertaling: Xaban, ik vind je zielig. Hoop dat je brandt na de dood.
Ja, want volgens jou zijn we toch onlogisch.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:34 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Gewoon doorheen kijken en over iets anders ouwehoeren toch
We zitten gvd toch niet in Irak?quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:34 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het is weer tijd voor de reliussie (religie-discussie).
quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:36 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
We zitten gvd toch niet in Irak?
(niet tegen jou gericht dit)
Laat elkaar lekker in hun waarde?
Of willen mensen zo'n achterlijke sektarische haatoorlog omdat hun egotjes tegen ze zeggen dat ze gemeen moeten zijn tegen mensen met een andere stroming.
Boehoe eng hoor, mensen die ergens anders in geloven.
Idioten.
Echt he
Ik ga slapen.
Religie interesseert me niets, dus om dan aandacht te besteden aan / me te mengen in discussies tussen stromingen onderling is ook weer zoietsquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:36 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ja, want volgens jou zijn we toch onlogisch.
is dat zo?quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:33 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Even alle emotie weg, brein aanzetten. Het heeft niets met alevitisme te maken, het gaat om verschillende plichten die volgens de interpretatie van soennieten waar sjiieten niet aan zouden voldoen. Moslimmannen mogen met 3 soorten vrouwen trouwen, een moslimvrouw, of een vrome jodin, of een vrome Christenen. Een niet-moslim (wat een sjiiet dus is volgens soennisme), past daar niet in. Daarbij kan halal voedsel alleen bereidt worden door een moslim, wat wederom, een sjiiet niet kan zijn volgens soennisme.
Vetrollenquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:36 schreef groenappeltje20 het volgende:
En nu over iets anders. Stelletje flapdrollen + vetrollen!
Ten eerste, ik oordeel en beoordeel niemand, ik geef de boodschap door van wat de algemene consensus is, don't shoot the messenger. Ten tweede, ik reageer omdat er een vraag werd gesteld.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:36 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
We zitten gvd toch niet in Irak?
(niet tegen jou gericht dit)
Laat elkaar lekker in hun waarde?
Of willen mensen zo'n achterlijke sektarische haatoorlog omdat hun egotjes tegen ze zeggen dat ze gemeen moeten zijn tegen mensen met een andere stroming.
Boehoe eng hoor, mensen die ergens anders in geloven.
Idioten.
Ik ga slapen.
De dieren die hij koopt zijn toch halal gedood? Dan is het eten er van toch niet meer haram? Zo werkt het bij de meeste slagers.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:36 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Heel veel soennieten hier halen ook geen voedsel bij de sjiietische slager hier, omdat het geen halal vlees is wat hij bereidt, maar eigenlijk is dat fout want de dieren die hij koopt zijn al gedood, hij versnijdt ze in stukken voor klanten.
Het was een algemene klacht.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:39 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ten eerste, ik oordeel en beoordeel niemand, ik geef de boodschap door van wat de algemene consensus is, don't shoot the messenger. Ten tweede, ik reageer omdat er een vraag werd gesteld.
zelfs saudi arabie accepteert sjiieten met de hac...quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:40 schreef De_Guidance het volgende:
Azhar had sjiieten ook als moslims geaccepteerd dacht ik. Best lang al.
Inclusief de nuances uit mijn vorige post is dat een ja. Maar naar mijn weten heb je ook sjiieten die het soennisme ook rekent tot 'moslim' zijnde zij ook zich gedragen naar die regels. Ik ken er wel zo eentje, alleen op bepaalde dingen wijken ze af, zoals dat de vastperiode iets anders verloopt (begin/einde is anders)quote:
Dude, de Koran staat open voor interpretatie. Ik begrijp niet waarom mensen de behoefte hebben te oordelen of anderen het wel goed en zo niet, hun kop er maar af wensen te hakken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:41 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Inclusief de nuances uit mijn vorige post is dat een ja. Maar naar mijn weten heb je ook sjiieten die het soennisme ook rekent tot 'moslim' zijnde zij ook zich gedragen naar die regels. Ik ken er wel zo eentje, alleen op bepaalde dingen wijken ze af, zoals dat de vastperiode iets anders verloopt (begin/einde is anders)
Jup.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De dieren die hij koopt zijn toch halal gedood? Dan is het eten er van toch niet meer haram? Zo werkt het bij de meeste slagers.
Ik vind sws veel soennieten een stel rascisten. Blij dat ik die haat niet ken
dacht ik ookquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:24 schreef Stimorol- het volgende:
Ik dacht dat iemand die Kelime-i Sehadet had gebracht moslim was. aaaah well.
Hahahahahhahahquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:26 schreef expans het volgende:
[..]
Jij lijkt mij nou niet echt de persoon om naar te luisteren
Aleviet in de regering? Come againquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Wie is de hoogste Aleviet in de Turkse regering?
Er moet toch wel een Ali-bi Ali zijn?quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Aleviet in de regering? Come again
het zijn twee stromingen die zijn ontstaan nav een politieke twist...quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:44 schreef De_Guidance het volgende:
Er staat niks in de Koran over soennieten en sjiieten. Beetje arrogant om er van uit te gaan dat je gelijk hebt.
Daarom. En daarna zijn er nog vele andere ontstaan, waarvan een aanzienlijk deel uitgestorven.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
het zijn twee stromingen die zijn ontstaan nav een politieke twist...
binnenkort wanneer chp de macht krijgt met de steun van fetosquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Aleviet in de regering? Come again
wie hebben ze dan?quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Er moet toch wel een Ali-bi Ali zijn?
Zelfs in Bahrain hebben ze een Jood.
Gaat natuurlijk niet gebeuren.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
binnenkort wanneer chp de macht krijgt met de steun van fetos
Eh? Je moet het oordelen op het moment dat het je aangaat, zoals op het vlak dat je met iemand trouwt die een moslim is, dan gaat het je aan om te weten of degene met wie je trouwt wel daadwerkelijk een moslim is. Daarbuiten is het niet echt je zaak nee.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:42 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dude, de Koran staat open voor interpretatie. Ik begrijp niet waarom mensen de behoefte hebben te oordelen of anderen het wel goed en zo niet, hun kop er maar af wensen te hakken.
Zoek het uit met zijn allen. Ben kactim. En iyisi.
Ciller FTW!quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
binnenkort wanneer chp de macht krijgt met de steun van fetos
why not?quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:48 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Gaat natuurlijk niet gebeuren.
was ciller alevi?quote:
"Beetje arrogant om er van uit te gaan dat je gelijk hebt"quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:44 schreef De_Guidance het volgende:
Er staat niks in de Koran over soennieten en sjiieten. Beetje arrogant om er van uit te gaan dat je gelijk hebt.
Darwin-award?quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:50 schreef Arcadia het volgende:
[..]
"Beetje arrogant om er van uit te gaan dat je gelijk hebt"
Dit wint de darwin award onder non-argumenten, nondeju zeg.
Maar wel een vrouw en dat doet Nederland TR niet na.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Die was ook "corrupt", ik geloof niks meer!
niye olmasin? ze zijn toch, halkin partisi?quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Omdat de CHP in geen geval de grootste partij wordt.
Zelfs de zwakste onder de non-argumentenquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:51 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Darwin-award?
Is het argument gestorven voor het zich voort kon planten?
als iemand oprecht zijn hart opent voor islam, dan kan iedereen moslim worden, zelfs een pvv'erquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:50 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nog niet maar als een PVV'er een Soennie kan worden..
ze kwam ook alleen maar op de positie, omdat demirel het dicteerde hoorquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:53 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Maar wel een vrouw en dat doet Nederland TR niet na.
Bij de Koerden zal zij ook wel niet zo goed liggen..
Hoe kom je hierbijquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:25 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Dat zeg jij, maar de Islam zegt hier heel wat anders over. Yallah
Izmir, de oude straatjes.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:54 schreef OllieWilliams het volgende:
Wat vinden jullie mooiste plekje in Turkije?
mijn memleket uiteraardquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:54 schreef OllieWilliams het volgende:
quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:54 schreef OllieWilliams het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |