abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:57:01 #1
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135581598
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:57:57 #2
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135581664
Met als laatste vraag:

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:31 schreef Chan het volgende:
Ik herken dat heel erg, het echt misselijk zijn van de honger 's ochtends. En als T niet op tijd eet, wordt het ook een klein draakje.

Over ontbijtjes gesproken: Ik kreeg zojuist een aankondiging voor het voorleesontbijt op school. Doen ze dat op meer scholen? Ik vind het om eerlijk te zijn nogal onzinnig, ontbijten op school. Alsof dat zomaar een optie is. We zitten juist in een prefect ritme, hij eet wat hij eten moet (hij móet volkoren brood ivm vezels, hij móet zijn medicijnen bij het ontbijt en ik móet zeker weten dat hij alles daarvan binnenkrijgt) en kan sinds een tijdje zonder al teveel aanmoediging zelf poepen op de wc.. en dan zou ik zeker het risico gaan lopen dat het door op school te ontbijten weer mis gaat? (Na één keer onvoldoende vezels loopt hij gelijk weer vast, is niet zo lang geleden nog gebleken) Ik dacht dat het na al die feestdagen wel weer even klaar zou zijn met voedselactiviteiten op school waar mijn kind niet volledig aan mee kan doen. Bah, ik baal er echt even van. Hem thuishouden vind ik ook zo sneu voor hem, dat voorlezen is juist heel leuk.
Het gaat overigens, na ongeveer 3 jaar, eindelijk met sprongen vooruit met het eten en het naar de wc gaan, ik ben zó trots op hem :) hij durft dingen te proeven 's avonds! Met een heel beloningssysteem wel, maar dat kan me weinig meer schelen, hij éét. Vanavond gewoon uit zichzelf VIER stukjes tomaat, in plaats van één die hij moest voor zn beloning. Ik zat bijna huilend aan tafel, maar dat moet je dan natuurlijk niet laten merken..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:58:37 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135581711
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:38 schreef DJMO het volgende:
Gewoon thuis laten ontbijten volgens jullie ritueel en dan daarna een klein hapje mee laten eten bij het voorleesontbijt Chan?? en wat klink je trots O+
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:56 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja, zo doe ik dat sowieso altijd. Mijn jongens zijn nogal grote eters en op dat anderhalve laffe bolletje bij het schoolontbijt halen ze de pauze nog niet eens. Dus gewoon thuis ontbijten en nog een klein broodje meeeten als je nog trek hebt. Of wat fruit of alleen de yogi. Werkt al jaren.
pi_135581791
Chan, ik zou ook gewoon thuis het ontbijt doen dat hij altijd eet. Als was het maar omdat ik waarschijnlijk op de ochtend zelf zou vergeten om geen ontbijt te maken :') We hebben een routine in de ochtend en die werkt goed, dus daar ga ik niets aan wijzigen, tenzij echt noodzakelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_135581852
Wat fijn dat het zo goed met hem gaat! En dat hij eet en proeft! Ik voel me toch wel heel erg gezegend met mijn gemakkelijke meisje.
pi_135587033
wij doen gewoon hier ons ontbijtje en dan eten ze daar de witte bolletjes met chocospul wat ze thuis niet mogen :+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_135592309
Ik zou ook gewoon thuis ontbijten en dan kan hij op school kijken of hij nog ergens trek in heeft. Desnoods geef je hem iets vertrouwds mee. Ik zou het denk ik wel even aan de leerkracht melden, dat hij dan al wel gewoon ontbeten heeft.
Wat leuk dat hij meer aan het proeven is. De stickers werken hier bij de jongste heel goed, die heeft al bijna weer haar blaadje vol en dan mag ze kiezen wat we gaan eten.
De oudste kiest heel bewust of ze wel of niet voor een sticker gaat, maar laat zich soms wel net even wat makkelijker overhalen als ze nog 2 happen moet.
Ze proeft ook meer, al gaat dat soms wel gepaard met kokhalzen e.d.
Fake it till you make it...
pi_135594411
Hij moet het liefst ook op vaste tijden eten, dus een extra ontbijtmoment op school gooit hoe dan ook het juiste ritme in de war.. Het risico is dat als hij inderdaad nog iets zonder vezels eet op school, hij daarna zn fruit niet meer goed eet.. En dat is ook iets van al die dingen die hij móet eten om niet verstopt te raken.. Dat heeft wat moeite gekost, maar ze letten er op school nu wel goed op dat hij dat ook echt eet. Maar nu hebben ze een invalleerkracht en af en toe enkel een stagiair, omdat de vaste juf iets met haar rug heeft.

Hier is de beloning voor 's avonds proeven een zakje lego. Ik heb een grote doos gekocht en onderverdeeld in allemaal kleine zakjes, zodat hij elke keer een klein beetje verder kan bouwen. Stickers waren niet leuk meer, die hadden we al compleet uitgemolken voor het naar de wc durven. (we hebben nu nog voor het uit zichzelf naar de wc gaan om te poepen een stempel als beloning, die zijn wel leuk nog want die kun je vaker dan 1 keer gebruiken)
Kokhalzen doet hij ook zodra de structuur een beetje anders is dan gewend. Van de week heeft hij voor het eerst kale rijst geproefd, nou dat resulteerde bijna in overgeven.

Lang verhaal kort: ik vind het maar gedoe en vooral zo sneu voor hem dat hij zoveel móet om niet weer verstopt te raken en daardoor ook zoveel niet mee kan doen. Met spelen bij andere kindertjes wil ik hem ook zo graag gewoon een koekje/snoepje/wat dan ook kunnen laten eten ipv het verplichte tweede portie fruit, maar dan moet hij thuis het fruit wel weer inhalen anders is het weer mis.

Maar wát een verschil met een jaar geleden, toen zat ik elke 10 minuten zn luier te verschonen omdat er telkens een klein veegje in zat, konden we nergens naartoe.. zelfs de supermarkt was al een uitdaging. Hij voelde zich zo ellendig, ging telkens ergens verstopt in een hoekje zitten drukken.. Dus ja, ik ben heel trots op hem en heel blij dat het zoveel beter gaat :)
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:32:59 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_135594774
Chan, is het niet mogelijk om dan samen er alsnog een leuke dag van te maken?

Ruben krijgt bij zo'n ontbijt gewoon echt zijn eigen spul mee vanwege notenveiligheid, maar dat maakt je ook wel meteen weer een uitzondering.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator vrijdag 17 januari 2014 @ 11:59:28 #10
5428 crew  miss_sly
pi_135597369
Hoe goed is hij er zelf van doordrongen dat hij dat fruit moet eten? En is het dan een mogelijkheid om dat fruit mee te geven voor bij het ontbijt? Of is dat te kort op het gewone ontbijt?

lastig hoor. Ik snap het wel: thuishouden kan gemakkelijk, maar dat voorlezen is wel erg leuk, natuurlijk, en dat wil je hem niet ontzeggen.
pi_135597965
Moeilijk hoor, Chan. Valt dit met de juf te overleggen?
Ik zou zelf dan het fruit als ontbijt voor school meegeven, maar omdat je zegt dat hij eigenlijk op vaste tijden moet eten is dat misschien ook geen oplossing?
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:51:49 #12
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_135599136
Als die regelmaat zo belangrijk voor hem is Chan, dan zou ik hem gewoon een ochtend thuis houden.
pi_135601198
Met de vaste juf valt het normaal prima te overleggen, maar ik heb geen idee wie er die dag bij ze voor de klas staat. Misschien weten ze dat zelf nog niet eens ook. Dat ga ik straks maar eens proberen te achterhalen. De vaste invalleerkracht die ze nu hebben is er op woensdagen telkens niet en dat ontbijt is natuurlijk precies op woensdag..

Hij weet gelukkig erg goed dat hij volkorenbrood en fruit moet eten en zegt dat ook tegen iedereen die het horen wil als hij zich op zn gemak voelt.

Waarschijnlijk laat ik hem maar gewoon naar school gaan maar dan met de uitdrukkelijke uitleg dat hij niet mee mag ontbijten omdat hij zijn ontbijt thuis al gehad heeft. Of nog een half volkoren boterhammetje extra zodat hij in elk geval iets heeft mocht hij nog wat willen eten. En dan met grote letters op zn voorhoofd dat hij zn fruit móet opeten, zodat welke invaller dan ook dat niet vergeet.

Nou ja, frustraties door een lastige samenloop van omstandigheden. Het komt vast goed, maar het zou zo makkelijk zijn geweest als het niet zo nauw kwam met dat eten.

Bovendien snap ik écht niet dat ze zouden willen stimuleren dat kinderen zonder ontbeten te hebben 's ochtends het huis verlaten...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 januari 2014 @ 13:49:15 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135601215
Na een korte mailwisseling met Jan z'n smi therapeute kwamen we tot de ontdekking dat de hoofdpijn van Jan waarschijnlijk veroorzaakt wordt door het KIDD syndroom. Ergo: naast de smi-therapie hebben we volgende week ook een afspraak staan bij de manueel therapeut om z'n nek los te maken.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_135619837
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:48 schreef Chan het volgende:

Bovendien snap ik écht niet dat ze zouden willen stimuleren dat kinderen zonder ontbeten te hebben 's ochtends het huis verlaten...

Dat snap ik eigenlijk ook niet zo goed... juist ontbijt is zo'n belangrijke maaltijd.
Oh wat lastig als je dan ook nog eens van die wisselende leerkrachten hebt en dan maar moet hopen dat ze het serieus nemen. Ik zou het wel extra benadrukken dat het echt heel belangrijk is.
Jullie hebben nu een fijn ritme en het werkt en het zou gewoon zonde zijn als zoiets dan roet in het eten gooit. :*.
Die rijst is herkenbaar... wij aten gisteren nasi. Maar de rijst is volgens mij het struikelblok.

Weet iemand hier of je de rijst zou kunnen vervangen door couscous of wordt dat een rare combi, want couscous krijgt ze makkelijker weg, maar dat smaakt wel wat anders dan rijst, dus ik heb geen idee...
En ik twijfel een beetje om het te proberen, straks smaakt het voor geen meter en heeft de couscous ook afgedaan... ;).

DJMO, dus wellicht toch een oorzaak...

Zijn jullie 6 jarigen ook zo "angstig"? Er stond een verhaal in het dolfje weerwolfje tijdschrift (meegenomen uit de bieb) en M. was helemaal in paniek. We mochten er niks over vragen, ze wilde er niks over zeggen... Uiteindelijk wel ontdekt welk verhaal het dan was en geprobeerd uit te leggen dat het een verzonnen verhaal is en dat het eigenlijk ook wel "grappig" was. Maar dat resulteerde haast weer in paniek...

Films... als ze het spannend vindt (en dat kan op elk moment zijn zo ongeveer), dan moet eigenlijk de tv uit, ze wil het niet horen, niet in de kamer zijn. Ik heb ook geen idee hiermee om te gaan.
Is het een leeftijdsdingetje?

[ Bericht 9% gewijzigd door Nijna op 17-01-2014 21:31:09 ]
pi_135621710
Ik herken het wel Nijna.
Ik heb het idee dat het bij de leeftijd/ontwikkeling hoort. Ik merk het bij D niet alleen bij angst maar bij alle emoties. Hij kan heel erg opgaan in verhalen en films en zich inleven en meeleven. Hij kan staan springen en juichen voor de tv, huilen en dus ook angstig zijn.
Hij heeft een periode gehad dat de tv dan ook echt uit moest maar dat is overgegaan. Nu kruipt hij meestal tegen me aan of pakt hij mijn hand.
Het is voor kinderen van die leeftijd ook nog best moeilijk om werkelijkheid en fantasie van elkaar te scheiden. Daarnaast merk ik bij D dat hij best een grote fantasie heeft en veel doordenkt, dus er kunnen al snel allerlei doemscenario's ontstaan wanneer hij iets spannend of eng vindt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 17 januari 2014 @ 22:07:12 #17
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135622371
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 21:21 schreef Nijna het volgende:
DJMO, dus wellicht toch een oorzaak...

klopt. maar het kwartje viel pas nadat ik een stuk teruggelezen had over die periode dat ik geschreven had in die periode, en waaraan ik pas dacht toen ik met z'n smi therapeute aan het mailen was. Er is in de tussentijd zoveel gebeurd, dat ik dat gewoon vergeten was, en dat neem ik mezelf best wel kwalijk :@
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_135624116
Dank je appelsap voor je reactie :). Ik denk dat M. ook veel doordenkt en ook niet altijd goed het onderscheid tussen fantasie en werkelijkheid kan maken.

DJMO, fijn dat je in elk geval nu wel iets kan proberen. En wie weet helpt het wel, zou mooi zijn. Hoofdpijn zijn ook van die lastige klachten. Succes :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 januari 2014 @ 19:19:37 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135687915
http://i208.photobucket.c(...)0088_zps2xt5jkej.jpg zou dit beginnende krentenbaard kunnen zijn? Het begon afgelopen week met een plekje en nu zijn het er al twee.. En ze worden ook groter

pi_135687960
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:19 schreef DJMO het volgende:
http://i208.photobucket.c(...)0088_zps2xt5jkej.jpg zou dit beginnende krentenbaard kunnen zijn? Het begon afgelopen week met een plekje en nu zijn het er al twee.. En ze worden ook groter
ja, denk het wel. gewoon ff langs de huisarts. snel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 januari 2014 @ 19:36:23 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135688746
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:20 schreef simmu het volgende:

[..]

ja, denk het wel. gewoon ff langs de huisarts. snel.
bel morgen even, hou hem wel thuis morgen. Het is toch besmettelijk?

pi_135689658
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:36 schreef DJMO het volgende:

[..]

bel morgen even, hou hem wel thuis morgen. Het is toch besmettelijk?
ja. heel erg. ik zou ff contact opnemen bij school naar wat het beleid is. mijnessen mochten wel (naar zowel school als peuterspeelzaal) aangezien het toch al heerste en ze al besmettelijk zijn als je het nog niet ziet. plus, de bacterie die het veroorzaakt komt alledaags ook gewoon voor. eens je behandelt met zalf zijn ze na een dag al niet meer besmettelijk.

kleine kanttekening: er gaan veel bakerpraatjes over rond. bij artsen evengoed. onze huisarts beweerde eerst dat volwassnenen geen krentenbaard kunnen krijgen, want weerstand blabla. een week later kon sangdrax ook aan de zalf :') |:(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 januari 2014 @ 22:18:11 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135699004
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:55 schreef simmu het volgende:

[..]

ja. heel erg. ik zou ff contact opnemen bij school naar wat het beleid is. mijnessen mochten wel (naar zowel school als peuterspeelzaal) aangezien het toch al heerste en ze al besmettelijk zijn als je het nog niet ziet. plus, de bacterie die het veroorzaakt komt alledaags ook gewoon voor. eens je behandelt met zalf zijn ze na een dag al niet meer besmettelijk.

kleine kanttekening: er gaan veel bakerpraatjes over rond. bij artsen evengoed. onze huisarts beweerde eerst dat volwassnenen geen krentenbaard kunnen krijgen, want weerstand blabla. een week later kon sangdrax ook aan de zalf :') |:(
ik heb de directrice al een mailtje gestuurd dat ik Jan morgen thuis houd ivm mogelijke krentenbaard en dat ik eerst naar de huisarts wil met hem. Ik mag ook echt niet aan de plekjes zitten, hij likt er constant overheen met z'n tong. Ik bel morgen om acht uur de huisarts, in de hoop rond negen uur terecht te kunnen, zodat ik eerst Geert kan droppen op de psz en daarna meteen doorkan (ligt op dezelfde route nl). wezullen zien.. al hoop ik van niet, het was wel het eerste waar ik aan dacht toen ik vandaag zag dat het zich had uitgebreid.

pi_135700057
Vraag: mijn bijna kleuter heeft een duidelijke creatieve aanleg. In tegenstelling tot haar ouders :+
Het lijkt me zo leuk voor haar om iets met haar talent te doen, behalve kleien en kleuren. Niet om te pushen ofzo, maar om haar creativiteit te ontwikkelen. Maar wat is handig en leuk op die leeftijd... ballet, muziekles? Ik heb echt geen idee.
Binnenkort begint ze met school en daar doen we in het begin niets extra's bij (behalve zwemmen), maar ik zat er gewoon eens over na te denken.
Met een meidenkwartet
pi_135701553
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 22:34 schreef Cathmar het volgende:
Vraag: mijn bijna kleuter heeft een duidelijke creatieve aanleg. In tegenstelling tot haar ouders :+
Het lijkt me zo leuk voor haar om iets met haar talent te doen, behalve kleien en kleuren. Niet om te pushen ofzo, maar om haar creativiteit te ontwikkelen. Maar wat is handig en leuk op die leeftijd... ballet, muziekles? Ik heb echt geen idee.
Binnenkort begint ze met school en daar doen we in het begin niets extra's bij (behalve zwemmen), maar ik zat er gewoon eens over na te denken.
meer hobbiespullen behalve kleien en kleuren aanbieden? lekker met verf aan de gang, van die doeboeken en dan uitleggen wat de bedoeling is, kralen (en dan verschillende typen aanbieden), mosaicen, er is echt al vanalles hoor :)

buitenshuis zou je kunnen denken aan kinderyoga
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')