quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:31 schreef Chan het volgende:
Ik herken dat heel erg, het echt misselijk zijn van de honger 's ochtends. En als T niet op tijd eet, wordt het ook een klein draakje.
Over ontbijtjes gesproken: Ik kreeg zojuist een aankondiging voor het voorleesontbijt op school. Doen ze dat op meer scholen? Ik vind het om eerlijk te zijn nogal onzinnig, ontbijten op school. Alsof dat zomaar een optie is. We zitten juist in een prefect ritme, hij eet wat hij eten moet (hij móet volkoren brood ivm vezels, hij móet zijn medicijnen bij het ontbijt en ik móet zeker weten dat hij alles daarvan binnenkrijgt) en kan sinds een tijdje zonder al teveel aanmoediging zelf poepen op de wc.. en dan zou ik zeker het risico gaan lopen dat het door op school te ontbijten weer mis gaat? (Na één keer onvoldoende vezels loopt hij gelijk weer vast, is niet zo lang geleden nog gebleken) Ik dacht dat het na al die feestdagen wel weer even klaar zou zijn met voedselactiviteiten op school waar mijn kind niet volledig aan mee kan doen. Bah, ik baal er echt even van. Hem thuishouden vind ik ook zo sneu voor hem, dat voorlezen is juist heel leuk.
Het gaat overigens, na ongeveer 3 jaar, eindelijk met sprongen vooruit met het eten en het naar de wc gaan, ik ben zó trots op hemhij durft dingen te proeven 's avonds! Met een heel beloningssysteem wel, maar dat kan me weinig meer schelen, hij éét. Vanavond gewoon uit zichzelf VIER stukjes tomaat, in plaats van één die hij moest voor zn beloning. Ik zat bijna huilend aan tafel, maar dat moet je dan natuurlijk niet laten merken..
quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:38 schreef DJMO het volgende:
Gewoon thuis laten ontbijten volgens jullie ritueel en dan daarna een klein hapje mee laten eten bij het voorleesontbijt Chan?? en wat klink je trots
quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:56 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja, zo doe ik dat sowieso altijd. Mijn jongens zijn nogal grote eters en op dat anderhalve laffe bolletje bij het schoolontbijt halen ze de pauze nog niet eens. Dus gewoon thuis ontbijten en nog een klein broodje meeeten als je nog trek hebt. Of wat fruit of alleen de yogi. Werkt al jaren.
Dat snap ik eigenlijk ook niet zo goed... juist ontbijt is zo'n belangrijke maaltijd.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:48 schreef Chan het volgende:
Bovendien snap ik écht niet dat ze zouden willen stimuleren dat kinderen zonder ontbeten te hebben 's ochtends het huis verlaten...
klopt. maar het kwartje viel pas nadat ik een stuk teruggelezen had over die periode dat ik geschreven had in die periode, en waaraan ik pas dacht toen ik met z'n smi therapeute aan het mailen was. Er is in de tussentijd zoveel gebeurd, dat ik dat gewoon vergeten was, en dat neem ik mezelf best wel kwalijkquote:
ja, denk het wel. gewoon ff langs de huisarts. snel.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:19 schreef DJMO het volgende:
http://i208.photobucket.c(...)0088_zps2xt5jkej.jpg zou dit beginnende krentenbaard kunnen zijn? Het begon afgelopen week met een plekje en nu zijn het er al twee.. En ze worden ook groter
bel morgen even, hou hem wel thuis morgen. Het is toch besmettelijk?quote:Op zondag 19 januari 2014 19:20 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, denk het wel. gewoon ff langs de huisarts. snel.
ja. heel erg. ik zou ff contact opnemen bij school naar wat het beleid is. mijnessen mochten wel (naar zowel school als peuterspeelzaal) aangezien het toch al heerste en ze al besmettelijk zijn als je het nog niet ziet. plus, de bacterie die het veroorzaakt komt alledaags ook gewoon voor. eens je behandelt met zalf zijn ze na een dag al niet meer besmettelijk.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:36 schreef DJMO het volgende:
[..]
bel morgen even, hou hem wel thuis morgen. Het is toch besmettelijk?
ik heb de directrice al een mailtje gestuurd dat ik Jan morgen thuis houd ivm mogelijke krentenbaard en dat ik eerst naar de huisarts wil met hem. Ik mag ook echt niet aan de plekjes zitten, hij likt er constant overheen met z'n tong. Ik bel morgen om acht uur de huisarts, in de hoop rond negen uur terecht te kunnen, zodat ik eerst Geert kan droppen op de psz en daarna meteen doorkan (ligt op dezelfde route nl). wezullen zien.. al hoop ik van niet, het was wel het eerste waar ik aan dacht toen ik vandaag zag dat het zich had uitgebreid.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:55 schreef simmu het volgende:
[..]
ja. heel erg. ik zou ff contact opnemen bij school naar wat het beleid is. mijnessen mochten wel (naar zowel school als peuterspeelzaal) aangezien het toch al heerste en ze al besmettelijk zijn als je het nog niet ziet. plus, de bacterie die het veroorzaakt komt alledaags ook gewoon voor. eens je behandelt met zalf zijn ze na een dag al niet meer besmettelijk.
kleine kanttekening: er gaan veel bakerpraatjes over rond. bij artsen evengoed. onze huisarts beweerde eerst dat volwassnenen geen krentenbaard kunnen krijgen, want weerstand blabla. een week later kon sangdrax ook aan de zalf![]()
meer hobbiespullen behalve kleien en kleuren aanbieden? lekker met verf aan de gang, van die doeboeken en dan uitleggen wat de bedoeling is, kralen (en dan verschillende typen aanbieden), mosaicen, er is echt al vanalles hoorquote:Op zondag 19 januari 2014 22:34 schreef Cathmar het volgende:
Vraag: mijn bijna kleuter heeft een duidelijke creatieve aanleg. In tegenstelling tot haar ouders![]()
Het lijkt me zo leuk voor haar om iets met haar talent te doen, behalve kleien en kleuren. Niet om te pushen ofzo, maar om haar creativiteit te ontwikkelen. Maar wat is handig en leuk op die leeftijd... ballet, muziekles? Ik heb echt geen idee.
Binnenkort begint ze met school en daar doen we in het begin niets extra's bij (behalve zwemmen), maar ik zat er gewoon eens over na te denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |