abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135558668
Ik ga net op mezelf wonen en om me niet alleen te voelen wil ik daar een kat bij nemen. Nu weet ik niet wat ik voor kattenvoer aan mijn nieuwe huisgenoot moet geven. Hebben jullie advies?
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:53:20 #2
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_135558878
Ligt er aan wat voor kat je hebt en of hij wel of niet naar buiten, etc.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_135558934
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:53 schreef goed_volk het volgende:
Ik wil gewoon een vuilnisbakkenras nemen. Hij kan niet naar buiten want ik ga in een appartement zitten.
pi_135559087
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:53 schreef goed_volk het volgende:
Wat heeft dat te maken met het voeren?
Voer naar je portemonee TS, kun je niet meer betalen dan supermarktvoer dan is het supermarktvoer. Als je meer te besteden hebt neem dan een beter merk waar het aandeel vlees hoger in de ingredientenlijst staat, uiteraard zijn er ook voorstanders van rauw vlees geven maaar dan moet je weer een flinke diepvries hebben om het allemaal te bewaren dus aan jou de keuze. Mijn katten hebben het altijd prima gedaan op een goede kwaliteit brokken met als afwisseling diverse blikjes natvoer, zijn nu bijna 19 en 16. Een kennis van me geeft zijn katten supermarktvoer en die zijn ook bijna 19 en 18. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:08:27 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_135559472
Wat ik merk is dat katten qua smaak de duurdere merken de voorkeur geven, hoewel ze de rest ook eten :
• Prins, het merk dat mijn kwartet heren ook in het asiel kregen, eten ze als ze honger hebben.
• Purina, Whiskas en Kit-Kat eten ze als ze echt trek hebben (hoewel eentje dan liever Prins eet).
• Royal Canin en Hills' Scientific eten ze alle 5 als ze ook maar denken dat ze wel wat zouden willen eten.
Asiel en dierenarts zijn het erover eens dat droogvoer uitstekend als (bijna) enige voer gegeven kan worden, het is ook het beste voor het gebit.

Het voordeel van het gebruik van Royal Canin en Hills' Scientific is dat je al aan het kostenplaatje gewend bent voor het geval ze op een of ander dieet gezet moeten gaan worden (blaasgruis, nieren).

Zachtvoer krijgen ze een of twee keer per week als tractatie, daarvoor neem ik dan ook altijd het echte goed spul. Ik maak me daar heel geliefd mee.

's Avonds krijgen ze nog wat Whiskas Tempations snoepjes, ook daarvoor wordt ik bestormd.

Mijn recente vrouwelijke toevoeging heeft bij haar vorige baasje geleerd dat ze een klein onsje soepvlees als ontbijt krijgt, daar is ze wel erg aan gehecht geraakt. Twee van mijn kwartet heren wil daar eigenlijk graag aan meedoen, de andere twee zijn niet echt geinteresseerd.

O ja, en ik wil 's ochtends nog wel eens een of twee plakjes broodbeleg aan het vijftal ronddelen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_135559524
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:58 schreef trovey het volgende:

[..]

Voer naar je portemonee TS, kun je niet meer betalen dan supermarktvoer dan is het supermarktvoer. Als je meer te besteden hebt neem dan een beter merk waar het aandeel vlees hoger in de ingredientenlijst staat, uiteraard zijn er ook voorstanders van rauw vlees geven maaar dan moet je weer een flinke diepvries hebben om het allemaal te bewaren dus aan jou de keuze. Mijn katten hebben het altijd prima gedaan op een goede kwaliteit brokken met als afwisseling diverse blikjes natvoer, zijn nu bijna 19 en 16. Een kennis van me geeft zijn katten supermarktvoer en die zijn ook bijna 19 en 18. :')
Ik heb het niet al te breed, maar heb best wel wat extra geld voor mijn kat over als die daar langer van kan leven. 19 en 16 is al een mooie leeftijd voor katten. Dat hoop ik ook te gaan behalen. Met het goedkoopste merk supermarktvoer red je dat waarschijnlijk niet.
pi_135559728
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:09 schreef marloesw het volgende:

[..]

Ik heb het niet al te breed, maar heb best wel wat extra geld voor mijn kat over als die daar langer van kan leven. 19 en 16 is al een mooie leeftijd voor katten. Dat hoop ik ook te gaan behalen. Met het goedkoopste merk supermarktvoer red je dat waarschijnlijk niet.
Dan neem je iets duurder, beste is om dan brokken te geven (en dan een beter merk met vlees hoog in de ingredientenlijst, hoe groter de zak hoe goedkoper per kilogram voer) want dat is dan het goedkoopst om te voeren, blikvoer is toch voor het grootste deel water al is dat weer goed om de nieren gezond te houden dus ik zou het dan b.v. 1x per dag mengen met de brokken.. Belangrijk is ook, als je niet zo veel te besteden hebt, om elke maand geld te reserveren voor de dierenarts want dat zal de grootste kostenpost worden voor een huisdier als het eens misgaat, gelukkig in dit geval dan dat het een binnenkat gaat worden want dan is de kans een stuk kleiner dat je snel naar de dierenarts toe moet. ;)
Optimist tot in de kist
pi_135560023
Volgens mij is Royal Canin wel een erg goed merk voer. Ik zie vaak hoge beoordelingen over Royal Canin. Dit is volgens mij niet het duurste kattenvoer. Of kan je beter Hill's of iets anders geven?

Ik ga in het weekend 1x per dag blikvoer geven en doordeweeks brokken.

Ik hoop een beetje dat de dierenarts kosten meevallen als ik meer besteed aan het voer.
pi_135560114
Ik zou zelf ook kijken naar een graanvrij of graanarm voer. Katten (en honden) hebben niet het juiste spijsverteringsstelsel voor het verteren van graan maar zijn gebouwd voor het eten van vlees en misschien wat vis en ei enzo. Ikzelf voer taste of the wild maar er zijn meerdere merken en varianten. Snuffel even rond bij een dierenspeciaalzaak of online op z.ooplus ofzo.
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:32:58 #10
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_135560439
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:58 schreef trovey het volgende:
Toch wel.Katten die alle buitenruimte hebben, hebben daarmee over het algemeen meer beweging dan katten die de hele dag binnen zitten.

De onze krijgen Royal Canine Light, vanwege een speciaal dieet. Een van de twee snoept regelmatig bij met een muis of een vogel die hij weet te vangen.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_135560475
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:32 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Toch wel.Katten die alle buitenruimte hebben, hebben daarmee over het algemeen meer beweging dan katten die de hele dag binnen zitten.

De onze krijgen Royal Canine Light, vanwege een speciaal dieet. Een van de twee snoept regelmatig bij met een muis of een vogel die hij weet te vangen.
Dan eten ze gewoon meer of minder, net als mensen. :P
Optimist tot in de kist
pi_135560525
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:21 schreef marloesw het volgende:
Volgens mij is Royal Canin wel een erg goed merk voer. Ik zie vaak hoge beoordelingen over Royal Canin. Dit is volgens mij niet het duurste kattenvoer. Of kan je beter Hill's of iets anders geven?

Ik ga in het weekend 1x per dag blikvoer geven en doordeweeks brokken.

Ik hoop een beetje dat de dierenarts kosten meevallen als ik meer besteed aan het voer.
Hill's en RC verschillen niet zoveel qua kwaliteit, doen ze het hier prima op als is het nu, vanwege hun leeftijd, op de nierdieetversie.
Optimist tot in de kist
pi_135562242
Ik had ergens gelezen dat Royal Canin van betere kwaliteit is dan Hill's. Hebben anderen hier een mening over?
  donderdag 16 januari 2014 @ 15:41:01 #14
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_135562938
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:26 schreef marloesw het volgende:
Ik had ergens gelezen dat Royal Canin van betere kwaliteit is dan Hill's. Hebben anderen hier een mening over?
Ik gebruikte voor mijn Burmezen de nier-varianten van beide door elkaar, ik merkte dat ze de afwisseling wel prettig vonden. Kwalitatief ontlopen ze elkaar wat mij betreft weinig, de ene is 17,5, de andere 20,5 geworden (en dat voor raskatten met stamboom).

Maar ik zou katten ook zonder problemen de categorie daaronder voeren (Whiskas, Purina, Kitekat enz.), wat zachtvoer en snoepjes betreft krijgen ze dat.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_135564233
Royal Canin en dat soort "dure" merken is vaak inderdaad qua aanschafprijs hoger, echter is dat ook meer geconcentreerd en doen de katten daar langer mee dan met goedkoper "supermarktvoer". Waarmee je dan na langere tijd toch duurder uit bent.
  donderdag 16 januari 2014 @ 16:15:44 #16
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135564595
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:08 schreef Kper_Norci het volgende:
Royal Canin en dat soort "dure" merken is vaak inderdaad qua aanschafprijs hoger, echter is dat ook meer geconcentreerd en doen de katten daar langer mee dan met goedkoper "supermarktvoer". Waarmee je dan na langere tijd toch duurder uit bent.
goedkoper ja*

dat maakt voor mij wel het verschil, ik heb regelmatig van merk en smaak gewisseld om te kijken wat poezel lekkerder vond EN waarbij ze niet meer ging eten dan nodig was, zodat het goed smaak en vult
kwaliteitsvoer scheelt je ook geurtjes bij in bak :P
pi_135565321
Mijn kater doet het prima op eten van de supermarkt, net zoals ikzelf overigens.

quote:
kwaliteitsvoer scheelt je ook geurtjes bij in bak
Dat is wel zo.
pi_135581071
Ik zou wel iedere dag natvoer geven. De meeste katten drinken heel weinig, dus hebben het extra vocht vaak wel nodig.
Mijn duo krijgt graanvrije brokken van Sanabelle. De oudste is heel gevoelig voor granen wat zich uit in verschrikkelijke stank :X Daarnaast merk ik dat de vachten heel glanzend en zacht zijn, wat echt niet altijd zo is geweest. Ook bij natvoer let ik erop dat er geen granen en suikers in zitten, maar dit is niet duurder. De goedkoopste kuipjes zijn vaak graanvrij net als bepaalde varianten van Whiskas.
Bedenk voor jezelf wat je kan en wil uitgeven aan het voer en kijk wat je daarvoor kan halen.

Ik wil je nog aanraden om als je aan een kitten denkt er 2 aan te schaffen. Dit scheelt voor jou veel krassen en schade aan je spullen. Ze houden elkaar bezig en 2 katten zijn zo leuk samen O+
Als je een oudere kat in huis wil nemen, let er dan op of hij/zij alleen kan leven.
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:17:10 #19
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_135582819
Hier heeft Bubbels 24 uur toegang tot brokjes van Felix. Bijna iedere dag natvoer van Gourmet of huismerk. Magic clear kattenbakvulling. Ik ruik niets, mevrouw is gezond met glanzende vacht..
  vrijdag 17 januari 2014 @ 09:46:23 #20
406821 verified  DigitaleDierenArts