Niet weten wat RAW is en waarom je daarop zou schieten bedoel jequote:
Jij geeft invulling aan een loze kreet die puur ter provocatie bedoeld was.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet weten wat RAW is en waarom je daarop zou schieten bedoel je
welke bedoel je?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:10 schreef Pietverdriet het volgende:
was er niet eens een topic over RAW waar precies werd verteld wat het is en waarom in RAW te schieten?
Als kaartjes sneller zouden zijn zou ik ook het liefst filmen in raw.
Heb je je al eens verdiept in RAW en JPG en de verschillen hiervan. Hetgeen wat je zelf kunt beïnvloeden ten opzichte van hetgeen wat gedaan zal worden in een automatisch proces.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:03 schreef Flipmoehoe het volgende:
Als ik thuis met studio lampen foto's maak dan is het licht goed geregeld. Heb ik dus echt geen raw nodig. Het eye fi kaartje heeft echt dan meerwaarde! Al bij de eerste foto's zijn de ouders al om. .. ooow wat mooi! Wat super dat we ze direct kunnen zien etc etc.
In mijn ogen is dat ook waarom je geen fotoshoot met een polaroid doet.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je na het fotograferen je foto wilt bewerken op technische aspecten zoals kleurbalans, belichting, ruis, objectieffoutten correctie, etc etc dan schiet je in raw.
In RAW schiet je geen plaatje, maar leg je de meetgegevens van je sensor vast, en kan je die naar believen bewerken. In JPG schiet je een plaatje met compressie er overheen en mis je heeeeel veel data die je dus ook niet meer kan bewerken.
RAW is als een niet ontwikkeld negatief waar je nog alle kanten mee opkan. Bij JPG heb je een soort polariod direct klaar foto
Als de klant daarom vraagt, of je bent een soort instagram arty farty idioot, waarom niet?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:29 schreef Ynske het volgende:
[..]
In mijn ogen is dat ook waarom je geen fotoshoot met een polaroid doet.
Bier?quote:
Ik heb juist dat ik het plaatje vaak wel zie. Maar het technische gedeelte laat me vaak in de steek. Ik snap mijn camera nu wel hoor. maar op de een of nadere manier wordt het nooit nog helemaal zoals ik het wil.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als de klant daarom vraagt, of je bent een soort instagram arty farty idioot, waarom niet?
Ik zou het niet doen, maar ik interesseer me vooral voor de technische aspecten van fotografie.
Das toch een urbexlokatie?quote:
Ik dacht die gaat naar Parijs, maar dat is het niet begrijp ik uit Kano zijn reactie?quote:
Dat verklaard ^^quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:42 schreef [url=h
ttp://forum.fok.nl/user/profile/68600]Ynske[/url] het volgende:
Ook
http://garedunord.eu/en/pages/home
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |