abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135550228
Een tijdje terug hebben wij een huis gekocht.
Het enige wat vreemd was, is dat er in het toilet geen fonteintje zit.
De vorige bewoonster zei dat ze dat toch nooit gebruikte :r
Wij willen toch wel graag een fonteintje, zodat we tegen visite niet hoeven te zeggen dat ze maar in de keuken hun handen moeten gaan wassen 8)7

Nu zijn we zelf geen loodgieters of sanitair experts, dus hebben we onze klus geplaatst op werkspot.nl
Ik vroeg me af of de prijs die ons gegeven is een beetje reëel is, want wij vonden het zelf erg veel geld.
De gene die langs is gekomen heeft ons een prijsopgave van ¤560-, gegeven, inclusief materiaal dus.
Hij heeft hier in een fonteintje van ¤90-, berekend, dus wasbakje en kraantje.
Ook heeft hij hier een nieuw vloertje bij berekend.

Wat er moet gebeuren volgens hem:

Waterleiding vanaf de meter kast (1 meter verderop, andere kant van het halletje), door de vloer doorleggen.
Afvoer aansluiting op de afvoer in de kruipruimte, deze zit ook 1 meter van het toilet vandaan.
Wasbakje ophangen.
Nieuwe vloer leggen, wij hebben wel een zwevend toilet.
Van de vorige bewoner hebben wij nog 2 tegels gekregen die gebruikt zijn in de vloer.
Die gast zegt alleen dat als je maar 1 tegel weghaalt voor de afvoer en toevoer van water, en die tegel opnieuw gaat voegen, je veel kleurverschil zal zien en dat dat lelijk zal zijn.

Heeft iemand anders tips voor ons ?
Klopt deze prijs, of kan dat goedkoper ?
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:21:42 #2
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135550293
Als ik dit zo hoor vindt ik dit niet raar geld. Al met al richting de 150 euro aan materiaal en onkosten. En dan zelf ongeveer 400 euro opstrijken. Doet hij goed :P

Als je een klusjesman aan het werk krijgt moet je ook betalen voor de te verwachten kwaliteit.

Als je het zelf doet ben je zo een dag verder. moet even zus en zo, lijkt niks maar kost allemaal tijd
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135550426
Dit lijkt mij voor een goede klusjesman een halve dag werk. Om daar min kosten nou zo'n 400,- voor te vangen vind ik wel wat veel. Maar heeft er maar één klusjesman gereageerd?
pi_135550486
Waarvoor moet die vloer eruit, kan de doorvoer niet gewoon geboord worden
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_135550497
Hij zegt nieuwe vloer leggen.. Moet je dan ook nog nieuwe tegels uitzoeken?
En komen deze in de cement, of lijmen over de huidige vloer?

Stel tis een dagje werk, ga uit van een tientje of 4 tot 6 per uur, dan kan het wel aardig kloppen volgens mij. Maargoed, je kan nog wachten of er een andere reageert..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:40:53 #6
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_135550517
Dit is wel meer dan een halve dag werk. Kijk even hoeveel btw er gerekend wordt. Op arbeid mag 6% gerekend worden in dit geval. Blijft dat het geen vreemde prijs is.

De vloer eruit zal over het tegelwerk gaan, lijkt me?
Dus oude tegels eruit, gaten boren, leidingwerk en afvoer aanleggen, fonteintje monteren, kraan aansluiten, nieuwe tegelvloer leggen, afvoegen (dit laatste moet hij een keer voor terugkomen!)
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:41:15 #7
47400 De-Boswachter
Spritz mich im mund....
pi_135550519
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Stel tis een dagje werk, ga uit van een tientje of 4 tot 6 per uur, dan kan het wel aardig kloppen volgens mij. Maargoed, je kan nog wachten of er een andere reageert..
Ligt eraan wat ie moet doen inderdaad.
Het wasbakje ophangen en aansluiten zal ie in een uurtje of 3 wel gefixt hebben.
Maar die vloer maken maakt het werk wel dubbel zo veel...
In het bos daar zijn de ..........
pi_135550566
Ik vind het een koopje voor al dat gepruts in de kruipruimte eigenlijk.

Ok, koopje is wellicht wat overdreven, maar duur kan ik het niet noemen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_135550707
Je kijkt nooit meer hetzelfde naar vrienden en familie wanneer je weet wie wel en vooral wie niet zijn/haar handen wast na toiletbezoek... Spreek uit ervaring.
pi_135550730
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:54 schreef Huppeltje het volgende:
Je kijkt nooit meer hetzelfde naar vrienden en familie wanneer je weet wie wel en vooral wie niet zijn/haar handen wast na toiletbezoek... Spreek uit ervaring.
Mwah, als je smetvrees hebt misschien. Je toetsenbord is vuiler dan je wc-bril.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_135550759
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:56 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Mwah, als je smetvrees hebt misschien. Je toetsenbord is vuiler dan je wc-bril.
Zal best , heb geen smetvrees maar als ik iemand naar het toilet zie gaan en niet daarna naar keuken of badkamer (was een flat) en vervolgens met z'n klauwen in de bak chips duikt ben ik klaar. Ik had het liever niet geweten van die mensen zeg maar :P
pi_135551650
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:33 schreef Tja..1986 het volgende:
Dit lijkt mij voor een goede klusjesman een halve dag werk. Om daar min kosten nou zo'n 400,- voor te vangen vind ik wel wat veel. Maar heeft er maar één klusjesman gereageerd?
Ja er heeft er sinds eergisteren pas 1 gereageerd.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:38 schreef JerryLee het volgende:
Waarvoor moet die vloer eruit, kan de doorvoer niet gewoon geboord worden
Ik heb het net met een kennis er over gehad.
Die zegt dat hij het voor ¤100- tot ¤150-, wel kan doen, inc huur van een diamantboor, dan kan de vloer dus wel blijven liggen.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Volgens mij zou hij de oude open breken, en komen er dus sowieso nieuwe tegels in.
Lijkt me dat hij het dan ook met cement doet als de oude kapot gaan.
pi_135551704
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:52 schreef So_Surreal het volgende:
Die zegt dat hij het voor ¤100- tot ¤150-, wel kan doen, inc huur van een diamantboor, dan kan de vloer dus wel blijven liggen.
Niet over twijfelen en hem het laten doen dus.
pi_135552010
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:55 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Niet over twijfelen en hem het laten doen dus.
Dat komt dan nog wel de kosten van een fonteintje bij, maar dat is alsnog de helft van wat die andere gast vroeg.
Deze kennis heeft vorige keer ook in ons huurhuis leidingen verlegd zodat de wasmachine ergens anders kon staan dan in de kleine badkamer, en dat was allemaal prima gedaan :)
pi_135553272
Ik denk dat dit een schappelijke prijs is.. mijn vader (ex loodgieter) heeft het bij mij gedaan was 1 dag bezig met het uithakken en plaatsen van de water en afvoer, fonteintje ophangen is dan een uurtje werk.. daar komt nog de vloer leggen bij..

Ik denk ook dat hij gelijk heeft met de kleur verschil. en de prijs voor het fonteintje klopt ook..
pi_135553959
Een aantal jaar geleden had ik dit ook duur gevonden. Nu, een aantal klussen verder, denk ik dat het een redelijke prijs is als je het werk door een erkend klusbedrijf laat uitvoeren. Handige jongens die het voor weinig fiksen vallen in de praktijk vaak tegen.

Als je kosten wilt besparen zou ik ervoor kiezen om nu niet het hele vloertje opnieuw te betegelen, waarschijnlijk ga je wel kleurverschil in de voeg zien, maar dat kan ook meevallen.
Als het echt storend is kun je later altijd nog opnieuw tegelen.
pi_135554835
quote:
99s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:52 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

.

[..]

[..]

.
kans op scheuren kan je wezenlijk verkleinen door binnen de diameter van de doorgang een aantal kleine gaten te boren (binnenrand) ,

hierdoor heb breng je minder spanning in de tegel en de afvoer van
boorstof/sludge 9in het geval van natboren) gaat een stuk sneller doordat het zijn weg naar beneden kan vinden .

Afhankelijk van de grootte van het rozet wat je gaat gebruiken voor de afvoer zou je het gedeelte in de tegel ook kunnen verwijderen met een Fein supercut.
Diamantzaagje erin en je kan figuurZagen in het steen ,en je werkt op de millimeter dus minimale kans op schade .

[ Bericht 5% gewijzigd door JerryLee op 16-01-2014 12:08:07 ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_135555000
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:44 schreef DroogDok het volgende:

Ooit zelfde klus gedaan in een logeerkamer .
Hingen wel natte glaswoldekens in de kruipruimte,was erg fijn als je je bewoog ,of de afvoer aan het doorzagen was voor een t-stuk tussen te zetten .
You win some ,you lose some simple zat ,wel knelkoppelingen gebruikt voor het koper .
met een vlammetje onder die vloer werd me net iets te gek.

neem wel aan dat er voor die 150 euro koffie met zelfgemaakte appeltaart word geserveerd na de arbeid .
pi_135555402
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:44 schreef DroogDok het volgende:

`Dit ja
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:13:26 #20
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135555665
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:48 schreef JerryLee het volgende:

[..]

kans op scheuren kan je wezenlijk verkleinen door binnen de diameter van de doorgang een aantal kleine gaten te boren (binnenrand) ,
[ afbeelding ]

hierdoor heb breng je minder spanning in de tegel en de afvoer van
boorstof/sludge 9in het geval van natboren) gaat een stuk sneller doordat het zijn weg naar beneden kan vinden .

Afhankelijk van de grootte van het rozet wat je gaat gebruiken voor de afvoer zou je het gedeelte in de tegel ook kunnen verwijderen met een Fein supercut.
Diamantzaagje erin en je kan figuurZagen in het steen ,en je werkt op de millimeter dus minimale kans op schade .

Die is gek, met een diamantboor ben je er zo door. Die dingen zijn watergekoeld en de tegels scheuren niet. Je moet het je zelf zo makkelijk mogelijk maken en niet gaan lopen kloten met een Fein.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135555946
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:13 schreef cvboer het volgende:

[..]

Die is gek, met een diamantboor ben je er zo door. Die dingen zijn watergekoeld en de tegels scheuren niet. Je moet het je zelf zo makkelijk mogelijk maken en niet gaan lopen kloten met een Fein.
Wil de keren niet tellen dat er met een gehuurde diamantzaag de boel verkloot was ,door er lekker op
te gaan hangen.
Als je die boor het werk laat doen is er niks aan de hand ja ,moet je wel een beetje ervaring hebben of een proefgaatje boren .
Beethouden als die vastslaat is de bewapening ook zo'n fijne bellen ze de volgende dag dat ze niet unnen schakelen met een dikke pols dus ff thuis blijven .
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:10:24 #22
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135557412
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:21 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Wil de keren niet tellen dat er met een gehuurde diamantzaag de boel verkloot was ,door er lekker op
te gaan hangen.
Als je die boor het werk laat doen is er niks aan de hand ja ,moet je wel een beetje ervaring hebben of een proefgaatje boren .
Beethouden als die vastslaat is de bewapening ook zo'n fijne bellen ze de volgende dag dat ze niet unnen schakelen met een dikke pols dus ff thuis blijven .
Zijn allemaal domme beginnersfouten. Statief erbij, spoeling goed en rustig laten zakken. Het gewicht van de machine is genoeg om het gat te boren. Heb in het verleden meer dan genoeg gaten geboord.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135557676
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:10 schreef cvboer het volgende:

[..]

Zijn allemaal domme beginnersfouten. Statief erbij, spoeling goed en rustig laten zakken. Het gewicht van de machine is genoeg om het gat te boren. Heb in het verleden meer dan genoeg gaten geboord.
...en dat is het verschil .
de incidentele doorvoer en de degene die er dagelijks werk van heeft .
nog een mooi voorbeeldje in klusblunders vandaag gedropt .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')