het cynisme van bvz zijn opmerking niet inzien.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:42 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
de hypotheekrente aftrek bestaat sinds 1898
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:42 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Ja, dat was echt een goeie grap.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
het cynisme van bvz zijn opmerking niet inzien.
Nee, 1893....quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:42 schreef arjan1112 het volgende:
Exact. In 1980 moest het ergste van de toenmalige crash nog komen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:45 schreef arjan1112 het volgende:
hij heeft wel gelijk met dat bronnetje uit 1980... we zijn gewoon pas op de helft
Fuck... Kennelijk zit ik spontaan op GoT...quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:46 schreef hpeopjes het volgende:
Exact. In 1980 moest het ergste van de toenmalige crash nog komen.
het glas is altijd halfvol of halfleeg. Het is een beetje afhankelijk van een optimistische of pessimistische levenswijze. Als ik zo zou blijven zwelgen in alles zo zwartgallig als de pest voor de toekomst in te willen zien zou ik allang van een brug gesprongen zijn. Als ik geluk / pech zou hebben zou ik het dan wel overleven omdat ik zou landen op de kartonnen villa van xeno, welke onder de brug opgetrokken is.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:45 schreef arjan1112 het volgende:
hij heeft wel gelijk met dat bronnetje uit 1980... we zijn gewoon pas op de helft
Op de helft van wat? Van de daling? Van de stijging? Over welk tijdsbestek heb je het überhaupt?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:45 schreef arjan1112 het volgende:
En dan te bedenken dat de huizenprijzen in reële termen nu ongeveer op het niveau van net vóór de crisis van begin jaren '80 zitten.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:49 schreef arjan1112 het volgende:
het diepte punt was in 1985 als je in 1976 had gekocht mocht je toch wel tot 1995 ofzo wachten voor je huis meer waard was als in '76 ?
Dat weet ik wel zeker.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:59 schreef arjan1112 het volgende:
ik denk dat een huis in 2020 goedkoper is als vandaag.
Ik denk serieus van niet. Tegen die tijd zijn de huren al 6 x verhoogd, tel de inflatie erbij op, dus nee.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:59 schreef arjan1112 het volgende:
ik denk dat een huis in 2020 goedkoper is als vandaag.
6 x 6% = 42% totaal! En dat om in het huis van een ander te mogen wonen....quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Tegen die tijd zijn de huren al 6 x verhoogd,
het enigste wat ik zeker weet is dat huren over 7 jaar met minimaal 20% verhoogd zullen zijn. Wat mijn appartement dan kost of zou opbrengen boeit me niet mijn maandlasten zijn dan als alles volgens mijn plan gaat tot 50 euro per maand gereduceerd, terwijl de huurders in dat complex dan 800 euro per maand aftikken.quote:
Dat verhogen van de huren gaat echt de huizenmarkt niet helpen. Ik snap dat velen dat hopen, maar die kunnen dat gerust vergeten. Wellicht dat je er een paar "scheefwoners" mee over de streep trekt, maar als je het alleen daarvan moet hebben, vergeet het dan maar gewoon.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik denk serieus van niet. Tegen die tijd zijn de huren al 6 x verhoogd, tel de inflatie erbij op, dus nee.
Dan snap je meer dan ik. Ik hoop, al heb ik zelf geen last van, namelijk niet op die achterlijk grove huurverhogingen. Maar feit is dat ze wel werkelijkheid zijn geworden. Bovendien werkt het 2 kanten op, wat vaak vergeten wordt: mensen die nu een koophuis hebben, en bv. 700,- per maand betalen, gaan echt die woning niet verkopen als dat inhoudt dat ze dan voor 900,- per maand moeten gaan huren.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:09 schreef hpeopjes het volgende:
Dat verhogen van de huren gaat echt de huizenmarkt niet helpen. Ik snap dat velen dat hopen, maar die kunnen dat gerust vergeten. Wellicht dat je er een paar "scheefwoners" mee over de streep trekt, maar als je het alleen daarvan moet hebben, vergeet het dan maar gewoon.
Ja, want als ik een koophuis heb moet ik me ineens onveiliger voelen dan wanneer ik een vergelijkbaar huurhuis heb? Ofzoquote:Wel gaat het allerlei andere ontzettend vervelende maatschappelijke effecten hebben. Armoede, criminaliteit, zwervers, noem allemaal maar op. En daar gaat iedereen last van krijgen, vooral degenen waarbij ook echt wat te halen valt.
Bijvoorbeeld. Hangt natuurlijk af van meer factoren.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ja, want als ik een koophuis heb moet ik me ineens onveiliger voelen dan wanneer ik een vergelijkbaar huurhuis heb? Ofzo
En wil je die factoren nog delen met ons, of bewaar je die voor GoT?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:37 schreef hpeopjes het volgende:
Bijvoorbeeld. Hangt natuurlijk af van meer factoren.
Nou bijvoorbeeld hoe goed je huis beveiligd is, hoeveel dure spullen je in je huis hebt staan en hoe vaak je in de kroeg over je nieuwe televee staat te pochen. Lijkt mij allemaal volkomen logisch en dus eigenlijk niet echt het expliciet vermelden waard, maar goed.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En wil je die factoren nog delen met ons, of bewaar je die voor GoT?
ik heb een smart TV met internetquote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:40 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nou bijvoorbeeld hoe goed je huis beveiligd is, hoeveel dure spullen je in je huis hebt staan en hoe vaak je in de kroeg over je nieuwe televee staat te pochen. Lijkt mij allemaal volkomen logisch en dus eigenlijk niet echt het expliciet vermelden waard, maar goed.
Ik mis (niet geheel onverwacht) nog steeds de onderbouwing wat het verschil daarbij is tussen het hebben van een koopwoning of een gelijkwaardige huurwoning.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:40 schreef hpeopjes het volgende:
Nou bijvoorbeeld hoe goed je huis beveiligd is, hoeveel dure spullen je in je huis hebt staan en hoe vaak je in de kroeg over je nieuwe televee staat te pochen. Lijkt mij allemaal volkomen logisch en dus eigenlijk niet echt het expliciet vermelden waard, maar goed.
Pas maar op dan. Voor je het weet staat er een Marokkaantje naast je bed.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb een smart TV met internet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |