hier in het centrum waren ze doodleuk om 20:00 nog in een pand aan het klussen hoorquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:57 schreef b2py het volgende:
[..]
In de bouw stoppen ze al rond half vier hoor
Nee Borne is lekker urgent gebied jaquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Apart dat het in Borne evensnel ging met kilometers spoor en nu kan het niet. Niet urgent genoeg blijkbaar?
Iets met appels en peren.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Apart dat het in Borne evensnel ging met kilometers spoor en nu kan het niet. Niet urgent genoeg blijkbaar?
Leg jij het dan eens uit als je het zo goed weet. Waarom kost hier 250 meter rechtdoorgaand dubbelspoor meer tijd dan daar 4 km?quote:
Omdat het in Borne vier kilometer recht spoor betrof wat je makkelijk met een ombouwtrein kan doen. Het loont nauwelijks, voor zover dit al loont, om 200 meter dubbelspoor te vervangen. Als je de vorderingen zo ziet durf ik wel te zeggen dat zaterdag de Pimpel gewoon over Amersfoort naar Duitsland gaat trouwens.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leg jij het dan eens uit als je het zo goed weet. Waarom kost hier 250 meter rechtdoorgaand dubbelspoor meer tijd dan daar 4 km?
In Breda beginnen ze 's ochtends rond 7:30 en stoppen ze zo rond 19:30 een keertje.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:57 schreef mschol het volgende:
[..]
hier in het centrum waren ze doodleuk om 20:00 nog in een pand aan het klussen hoor
Of op Breukelen als er weer eens wat blik dwars op de weg staatquote:Op donderdag 16 januari 2014 17:19 schreef DriekOplopers het volgende:
De dienstregeling tussen Utrecht en Amsterdam is ruim genoeg om die stops te kunnen doen: ook bij geplande werkzaamheden gebeurt dat.
MVBOV is dan ook een Reizigersbelangenbehartigingsorganisatie.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:26 schreef Monopoly het volgende:
Niet eens zo'n slecht idee. Toch triest dat zoiets vanuit MVBOV moet komen ipv NS zelf.
Nee, in Borne is geen wisselconplex gesloopt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh geweldigdus eigenlijk duurt het langer omdat er TE WEINIG kapotgereden is
![]()
Da's wel komisch natuurlijk
Die houden wel wijselijk hun mond.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Iemand al eens iets van ROVER gehoord trouwens?
Ach, het geeft ons de kans om ook eens iets wél goed te doen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:26 schreef Monopoly het volgende:
Niet eens zo'n slecht idee. Toch triest dat zoiets vanuit MVBOV moet komen ipv NS zelf.
Mwah, bij Hilversum worden de wissels niet heraangelegd. De vier overloopwissels worden gewoon vervangen door rechte stukken spoor.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee, in Borne is geen wisselconplex gesloopt.
De extra reistijd Utrecht C-Almere C via Amsterdam Zuid is maar 12 minuten. Misschien vinden ze dat te weinig om extra maatregelen te nemen?quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:26 schreef Monopoly het volgende:
Niet eens zo'n slecht idee. Toch triest dat zoiets vanuit MVBOV moet komen ipv NS zelf.
Om vijf uur begonnen zeker? Meeste van die bouwvakkersbusjes racen om half vier sneller en betrouwbaarder dan een fyra van de baas naar hun eigen beunhazerij...quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:57 schreef mschol het volgende:
[..]
hier in het centrum waren ze doodleuk om 20:00 nog in een pand aan het klussen hoor
Als er in Borne een wisselcomplex had gelegen was er ook recht spoor voor teruggekomen. Wissels komen nou niet als paddenstoelen uit de grond.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:49 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Mwah, bij Hilversum worden de wissels niet heraangelegd. De vier overloopwissels worden gewoon vervangen door rechte stukken spoor.
Doe niet zo. Dat wisselcomplex komt op een later moment terug.quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:59 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan nog wat, als je een wisselcomplex, wat de oorzaak is van deze ontsporing, verwijdert en vervangt door rechtdoorgaand spoor, dan is DAARMEE al voorkomen dat hetzelfde probleem op die plek nog een keer optreedt. Dus wat rukt het wat het probleem was?Voorzichtig uitgraven is voor mietjes. Lossnijden en hup de kliko in
Het is even puzzelen, maar ik neem aan dat je sowieso met een ICE kaartje ook wel in de RE van een half uurtje of zo later mag.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:04 schreef Peter het volgende:
Dus hoe ik Zaterdag op tijd van Den Haag de pimpel in kom is puzzelen, en de overstap naar de ICE is ook een twijfelgevalletje... hmmmm, hoe zit dat met die kaartjes? Als je door vertraging van treinen je eigen trein mist en je hebt treinbinding, wat dan?
Dat is volgens ProRail-communicatie nog maar zeer de vraag.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Doe niet zo. Dat wisselcomplex komt op een later moment terug.
Ze hebben geen keus. Maar of dat nog voor de zomer gaat gebeuren. Dat er ook nog geen eenduidig besluit over genomen is lijkt me duidelijk. Prorail AM heeft wel iets anders aan zijn hoofd.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:05 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat is volgens ProRail-communicatie nog maar zeer de vraag.
Verzoek is zo te zien ingewilligd, in ieder geval richting Utrecht. Heb nog geen officiële bevestiging, maarrrr:quote:Op donderdag 16 januari 2014 17:19 schreef DriekOplopers het volgende:
Reizigers tussen Utrecht (en verder) en Almere (en verder) zijn zwaar gedupeerd door de stremming bij Hilversum. Zij moeten nu omreizen via Amsterdam Zuid. Dat is een onnodig lange omweg. Voor Beter OV heeft verzocht, de Intercity’s tussen Utrecht en Amsterdam extra te laten stoppen te Duivendrecht. Dat bespaart de reizigers al gauw een kwartier tijdverlies.
AAN:
NS
ProRail
Reizigers tussen Utrecht (en verder, Zoals Amersfoort en omstreken) en Almere moeten nu omreizen via Amsterdam Zuid. Hierbij het verzoek om de Intercity’s tussen Utrecht en Amsterdam extra te laten stoppen op Duivendrecht. Dat scheelt de betrokken reizigers reistijd.
De dienstregeling tussen Utrecht en Amsterdam is ruim genoeg om die stops te kunnen doen: ook bij geplande werkzaamheden gebeurt dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |